Skocz do zawartości
dawidex-16

Dziwny problem zetor 7045

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
dawidex-16    0

Witam wszystkich forumowiczów. Jestem posiadaczem zetora 7045. Mam pewien problem. Po założeniu pierścieni na tłoki i panewek na korbowody zetor nie palił na 4 tłok. Wymieniłem końcówki wtryskiwaczy na nowe orginalne. Na 4 byla zapieczona. Założyłem i okazało się że zetor pali na ten tłok gdy silnik już się rozgrzeje po ok 2-3 minutach. Pozostałe 3 palą od początku. Objawami że nie pali na ten tłok był siwy gryzący w oczy dym. Po odkręceniu przewodu wysokiego ciśnienia od tego cylindra dym ginął a po przykręceniu się pojawiał. Więc zdjeliśmy głowice i dotarliśmy zawory nic to nie dało nadal na zimnym nie palił na ten tłok. Rozebraliśmy z tatą i zalożylismy na tą dziure komplet naprawczy tłok tuleja pierścienie. Złożylismy i nadal to samo;/. Oddałem pompe do sprawdzenia z wtryskiwaczami i powiedział pompiarz że jest dobrze. Niby ta 4 sekcja jest troche słabsza ale powinien chodzić. Zamontowaliśmy i dalej to samo. Więc zacząłem szukać przyczyny u góry. Zamieniłem głowice 3 na 4 a 4 na 3. Problem przeniósł sie z głowicą. Nie palił teraz 3 tłok. Zdjąłem tą glowice zawiozłem do regeneracji. Facet założył nowe prowadnice, przeszlifował gniazda i dotarł zawory. Przywiozłem założyłem i dalej to samo;/ Pojechałem do sklepu zamówiłem głowice polską z chełmna. Przywiozłem założyłem i zetor zapalił na wszystkie 4 tłoki. Po kilku dniach jednak po odpaleniu nadal kopcił i przestał palić na 3 tłok. Pali na 1 2 i 4 po kilku minutach na 3. A przedtą zmianą głowicy palił na 1 2 3. a teraz po odkreceniu 3 sekcji na pompie przestaje kopcic a w pracy silnika zmian nie ma. Teraz pytam sie Was koledzy co to może być?? Myślałem że się uporałem z tym problemem bo chodziło o jeden cylinder a jak zaczał palić 4 to przestał 3;/ Dziwne to wszystko;/ Zawory mam ustawione na 0.20 na ssacym i wydechowym. pompa na sprzęgiełku dobrze trafiona. Liczę na pomoc. Pozdrawiam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DarekD    56

na końcówkach wtryskowych jest rysa ,która powinna się pokryć z drugą rysą na obudowie wtryskiwacza , a sam wtryskiwacz powinien zostać zamontowany bez żadnych podkładek uszczelniających . Jest tak u Ciebie ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zetorki12    1932

Witam podłącze się do tematu,

mam pytanie co zastosować zamiast podkładek bo nie wiem??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

dawidex-16    0

Tak tak koncowki mam ustawione na kreski. Dziwi mnie to że przedtem palił na ten tłok a teraz mu się cos pomyliło;/ Rano dzisiaj go odpaliłem i nie palił na ten 3 cylinder. Popołudniu postawiłem go koło garażu po jakichś 3 godzinach zapaliłem i chodził normalnie na 4 tłoki. Lekko kopcił ale to na nowej tuleji normalne. Musi sie dotrzeć. Może jak pójdzie w robote to się ułoży bo normalnie juz nie wiem sam;/. Podkładek nie mam założonych.

Edytowano przez dawidex-16

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mariusz(ZDUN)    165

A może pierścionki połamałeś przy montarzu, lub tuleja jest na tyle zurzyta, że nowe pierścionki się już do niej nie ułożą, bo zakładasz idealnie okrągłe pierścionki do zowalizowanej tulei

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dawidex-16    0

Pierścionki raczej nie popękały. Poza tym mierzyłem ciśnienie na cylindrach po założeniu pierścieni jak juz pochodził i miał 25 26 25 23. ten ostatni pomiar jest jeszcze na starej tuleji na 4 tłoku. Bo po wymianie nie mierzyłem. Komplet byl wymieniany tylko na ostatnim tłoku. Wogole jak się zagrzeje to jest okej chodzi na wszystkie i jak wysoka temp złapie tak ok 70 stopni to dymka nie puści. Tylko dziwne że na zimnym tak fiksuje;/

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dawidex-16    0

Dodam, że głowice są pozakładane tak jak były orginalnie. Gdy przywiozłem tą starą zregenerowaną to pozamieniałem tak jak powinno być czyli 3 poszla na trzeci tłok a czwarta na 4 tłok. Ale że nie było poprawy na tym czwartym tłoku to kupiłem nową.

 

Zawory sprawdzałem bo myślałem że może ktoryś jest podparty ale wszystko było tak jak powinno.:/

 

a moze ustawić zawory na 0.20 ssacy i 0.30 wydechowy?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafalfalk1    3

w 7245 mam tak samo ale z 2 i 3 cylindrem.głowice nowe z chełmna(wszystkie 4szt) i nic.kopci jak diabli przez 2-3min a potem jest ok.

Edytowano przez rafalfalk1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dawidex-16    0

No to właśnie jest dziwne. Ja to już sam nie wiem;/ Czeski film:)

 

a Ty zawory jak masz ustawione u siebie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bobytempelton    158

Hehe pisałem na ten temat kiedyś, jest taka zagwozdka :D rozwiązanie podałem ze zdjęciami, nie chce mi się grzebać w forum może jakiś kolega poda link do mojego posta z czerwca lipca :) , problem polega na głębokości osadzenia wtryskiwacza w gnieździe głowicy, jak jest za płytko i nie wystaje główka rozpylacza wtryskiwacza nad powierzchnię głowicy daje symptomy lejącego wtryskiwacza, nie otwierających się zaworów itd, to jest strasznie błache, ale ludzie regenerujący głowice na to nie patrzą, jutro wrzuce link jak nikt nie wrzuci o co chodzi.

Najlepiej to ustawić, w sumie zawsze powinno być to robione jak jest zdjęta głowica :D, to totalna pierdoła ale nie wszyscy o niej wiedzą :D w sumie za zdradę takiej tajemnicy to flaszeczkę widzę :D

 

Tak ma być:

http://www.fotosik.p...1cb1c16ba1.html

po prawej wtryskiwacze nie wystają, są za głęboko, paliwo z wtryskiwacza wali w ścianki nie w komorę

http://www.fotosik.p...d6cecd0836.html

Edytowano przez bobytempelton

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafalfalk1    3

też o tym czytałem,wtryskiwacz leje niby ale weż go głębiej wsadż?zakładałem cienkie podkładki pod wtryskiwacz(mosięzne wycinałem ze starych uszczelek pod głowicę) i dalej to samo.a głowice nowe z chełmna(takie dobre że po przywiezieniu ze sklepu zawory do szlifowania).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bobytempelton    158

He hę :D i tu następna zagwozdka jak głębiej osadzić gniazdo wtryskiwacza :D ? proste, jak się go nie da wbić głębiej to przeplanować płaszczyznę pogłębić gniazda zaworów, i wtedy regulować podkładkami :D, to proste, nikt nigdy na to nie patrzy, spotkałem się w życiu z 2-3 osobami co o tym wiedziały, reszta mechaniorów składa na pałę bo części są przecież do bani :D

Dobra będzie tych tajemnic za free nikt mi nie płaci za te tajemnice tylko za robotę, za te tajemnice tylko po mnie jeżdżą na tym forum także jak coś to na pw :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dawidex-16    0

U mnie wtryskiwacze są osadzone troszke głębiej jak u Ciebie. Może to też być przyczyną że za głęboko jest włożony? Może musze podłożyć te podkładki? Sprawdzałem to jak miałem głowice zdjęte bo też o tym czytałem.

Tylko u mnie to stało się na głowicy która chodziła prawidłowo.

Edytowano przez dawidex-16

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DarekD    56

wszystko prawda , tylko jaka wysokość osadzenia wtrysku jest ta właściwa? Przecież nie dochodzi się do tego metodą prób i błędów! W dobrze wykonanej głowicy tuleja wchodzi do momentu oparcia a wtryskiwacz do niej i to wszystko!!

Edytowano przez DarekD

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dawidex-16    0

Ja jutro rano zobaczę jak zapale. Może wyjmę wtrysk i podłoże tą podkładkę. Może akurat u mnie za głęboko siedzi ten wtrysk ale wątpię skoro przedtem chodził bez i było dobrze. Ale sprawdzić można:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DarekD    56

a ja myślę ,że powinieneś wpisać na "YOU TUBE " hasło "odpalanie (start) zetor" i zobaczysz ,że nawet egzemplarze które najprawdopodobniej (z racji wieku) są na fabrycznych częściach odpalają kiepsko i nie od razu na wszystkie cylindry !!!

Edytowano przez DarekD

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krzysztofz14    14

Ja mam taki przypadek ,że po odpaleniu starsznie kopci biało niebieskim dymem.Zdiołem kolektor i kopci z jednego pierwszego cylindra.Na wolnych obrotach jak zimny to pluje niespalonym paliwem.Zamieniałem wtryskiwacze,głowice sprawdzałem,wtryskiwacze wystają jednakowo.Sprawdziłem pompę wkręcając zegar na poszczegulne sekcje i na pierwszej wskazówka szybko opada.To chyba jest nieszczelny zaworek odcinający .Były też zmieniane zestawy i uszczelki głowicy dane są 1,2 .Probem może tkwić w tych zaworkach.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dawidex-16    0

No patrzyłem na yt i jest tak jak mówisz;/ Niektóre odpalają ładnie a inne gorzej. A wiadomo nowy nie jest:D Już pare wiosnek ma:) Trzeba poczekać aż zrobi się cieplej i troche w robote pójdzie. Bo narazie po wymianie pierścieni to jeszcze dobrze w palnik nie dostał. Być może że wszystko się ułoży jak pochodzi:) Pozdrawiam:)

 

a głowice na szczelność sprawdzałeś? wyjmij ten wtryskiwacz na zewnątrz i przykręć może leje lub jest zapieczony;/ u mnie to ta wadliwa głowica na wydechowym puszczała nawet jak zdjąłem ją po regeneracji to polałem benzyną i puszczała;/ Może fachmen ją tak zregenerował;/ a jak się zagrzeje to pali dobrze na ten tłok?

Edytowano przez dawidex-16

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dawidex-16    0

balcerek1 ta głowica co była regenerowana nie jest zamontowana tylko jest nowa. Poprostu problem przeniósł się na 3 tłok który palił dobrze;/

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dawidex-16    0

Witam. Zmieniłem ustawienie zaworów w swoim zetorze na 0.25 ssący i 0.30 wydechowy. Zaobserwowałem że zetor po odpaleniu i lekkim dodaniu gazu załapał na wszystkie 4 tłoki no i oczywiście dymu też było mniej:) Myślę że teraz musi trochę pochodzić i w pole iść to wszystko się ułoży. A jeśli jeszcze będę miał jakieś problemy to napisze:) Pozdrawiam:)

Edytowano przez dawidex-16

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


×