Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano

hej mam pytanie:

w trakcie przedsezonowego przeglądu zauważyłem ze wypadła jedna szpilka na wariatorze bębna. Czy może ktoś napisać jak bezpiecznie zdjąc ten wariator by nie dostać sprężyną po głowie? pytanie nr 2 jak wyregulować te szpilki? 

Opublikowano

te szpilki to przeklenstwo :( U mnie tez w sezpnie zawyczaj jedna lub 2 sie urywaja a na bebnie nie ma luzów . Regulacja  to wiedza tajemna tzn nikt nie wie jak to zrobic tylko snuje włąsne teorie.

 

CO do demontażu i montaży spreżyny to ja stosuje ciagnik z łądowaczem czołowym i do tego dwuteownik około 1,5m lub ceownik odpowiednio dobrany do średnicy spręzyny chyba 140mm. Tzn ciagnikiem ładowaczem sciskam ta sprezyne wyciagam 3 kolki i odpuszczam montaz to samo w odwrotnej kolejnosci.

Opublikowano (edytowane)

 

 Czy może ktoś napisać jak bezpiecznie zdjąc ten wariator by nie dostać sprężyną po głowie? 

Trzeba odkręcić śrubę centralną i wyjąć stożek zwany kłem . Wariator zejdzie w całości i nie trzeba go rozbierać przed zdjęciem. Po zdjęciu szpilki powinny dać się założyć od tyłu ale nie jestem pewny bo nie robiłem jeszcze tego. 

Edytowane przez ptaszyna
Opublikowano

Nie ma to sensu bo wypadałoby nasmarowac tuleje  a bez zdjecia spreżyny tego nie zrobisz. i wyjecie wariatora z zacisnieta sprezyna nie jest łatwie bo pas utrudnia sprawe a jak pamietam pas zdejmowałem najpierw z koła odrzutnika

Opublikowano

Co prawda robiłem jak Ty, też zdejmowałem pas z koła odrzutnika bo miałem rozkręcone ale myślę ze pas można zdjąć bez dużego trudu. W wariatorze jest śruba blokująca i trzeba zrobić max. rozwarcie wariatora (max. obr młocarni) i wtedy wkręcić tą śrubę a następnie przestawić przełożenie na min. obr. młocarni. Śruba zablokuje nam wariator przed ściśnięciem na odrzutniku też nam się się koło rozejdzie i pas będzie luźny jak flak i będzie można go zdjąć. Jak nie będzie pasa to wariator młocarni  schodzi bez problemu.

Opublikowano

Witam..prosze o instrukcje obslugi do Mdw 527 moze byc po niemiecku.....nowy zakup inie wszystko jasne..np:do czego sluzy mala wajcha w podlodze przy siedzeniu a o kontrolkach i kompie nie wspomne..heheh
Pozdrawiam

Opublikowano

Mała wajcha to klapka podglądu podajnika kłosowego. Komp to w google wpisz nazwę "LH Agro 965" i będzie instrukcjia w PDF. A jak by co to pisz.

 

@accu mam 525 i tez jestem bardzo z niego zadowolony. Mogę powiedzieć "jak dobrze że nie kupiłem Bizona" bo nosiłem się z zamiarem kupna Rekorda.

Opublikowano

Witam

Poszukuję schematów elektrycznych z oryginalnej instrukcji do MDW 525 (moja wersja to akurat Volvo 170KM 1995rok bez hydro, ale z hydro też może być). Ogólnie sprawa wygląda tak, że to co drukują w Pankowie to jakaś porażka jest (tekst tłumaczony po części w translatorze oraz niepełne schematy). Oczywiście za udostępnienie materiałów zapłacę. Może ktoś ma namiary na osobę, która posiada takie coś? numer 726777347

Opublikowano

Ja mam wersję kanciastą ale już z nowym kompem. Jednak akurat tutaj nie ma to znaczenia ponieważ mój problem polega na tym, że po przekręceniu stacyjki od razu wskakuje mi zarówno sygnał jak i znaczek awarii (duży STOP po prawej) i nie kręci wogóle. Po odłączeiu czujnika oleju stopu nie ma ale mimo to nie kręci i prawdopodobnie wina leży gdzieś pomiędzy (obstawiam albo ten moduł od sekwencji możliwości zapalenia maszyny albo jakiś przetarty przewód mostkujący "warunek" zapłonu). Stało to się zaraz po żniwach i nie gryzłem tematu aż do tej pory. Schematy, które zakupiłem w Pankowie są o d*pę rozbić.

Opublikowano

Miałem podobny problem, tylko mi świeciła się kontrolka że jest coś włączone (jedna z trzech dzwigni) i też nie można było odpalić, jedynie na krótko. Powodem była przepalona dioda w "Dioden kombination"- jedna z dwóch kostek podobnych do przekaźników, tylko nie wiem czy masz coś takiego. 

Opublikowano

Może ktos skołował instrukcje po PL do nowszych 525. JA w sumie dostałe mtaka z kombajnem tlumaczenei średnie ale da sie zrozumiec i schemty były ale zostałą na zime w kombajnie i myszki zrobiły mi z niej gniazdo :( Najgorsze te schematy elektryczne  a czasem sie przydaja :)

Opublikowano

nie maja dzwoniłem bo oficjalnie ten kombajn nie był w Pl sprzedawany mowa o MDW a CASE juz był. Ja dostałem instrukcje od poprzedniego własciciela juz czesciowow nadgryziona ale ostatnio to juz mocnij mi sie za nia wzieły :) 

Opublikowano

Moim zdaniem będzie to samo w instrukcji do CASE czy MDW . To są takie same kombajny tylko innego koloru. A co do schematów instalacji elektrycznych to są identyczne w 525 czy 527

Opublikowano

instrukcja jest jedna do 525/527 tak jak piszesz  bo ja ja mam tylko w fatalnym stanie i szukam nowego egzeplarza szczególnie chodzi oschematy. MDw nowesze modele i case to sa blizniaki rónia sie tylko silnikami.

Opublikowano (edytowane)

Panowie mam problem z moim fortschritt mdw 524. Nie mogę ściągnąć z wału odrzutnika (prawa strona) tego szerokiego koła pasowego, nakretke i śruby odkrecilem. Bilem dużym młotem i przecinak i nic nawet nie drgnie. Może ktoś to już sciagal i wie jak to zbić?

Już sciaglem, to bardzo proste trzeba połówkę tarczy ściągnąć z tym kołem pasowym i od tyłu śrubki odkręcić. Tylko teraz problem z tuleja, chyba będę ciał wzdłuż.

Edytowane przez wz19

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v