Skocz do zawartości
qqwert

Panewki class z silnikiem perkins 4

Polecane posty

qqwert    0

Witam posiadam kombajn przedpotopowy claas europa wszystko chodziło ekstra jak na ten wiek (lata 60 prawdopodobnie) dopuki silnik się ne zatar okazało się że to panewki i sprawa wygląda następująco wał został przeszlifowany wyszedł pierwszy szlif 0.25mm i teraz jest kwestia panewek głównych jest ich trzy komplety o średnicy wewnętrznej 81, zewnętrznej 76 i szerokości 43.5. orginały około 700 zł. nie oriętuje się ktoś o jakiś tańszych zamiennikach? ewentualnie od innych maszyn. silnik ma oznaczenie 4.270

Edytowano przez qqwert

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
qqwert    0

no złota myśl aczkolwiek skoro już mam silnik rozebrany wał wyszlifowany to już raczej chciałbym to dokończyć, chodzi o to czy może od jakiegoś innego silnika są podobne panewki???

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Wojtek987    61

Kolego panewki nie zacierają się od starości, tym bardziej że był to nominał. Skoro się zatarł to na 99% procent nie miał smarowania (pompa lub zawór utrzymujący ciśnienie) albo gdy chwyciło ci na głównych to coś z blokiem PISZĘ Z WŁASNEGO DOŚWIADCZENIA!!!!! :( U mnie była to pompa i niestety nie wymieniłem jej za pierwszym razem ;[ Nie rób tego błędu!!!

Ja części kupowałem u "gąski" w gotkowicach 12 389 09 42. Panewki nie były drogie (perkins 6) chyba z firmy bapco

Edytowano przez Wojtek987

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
qqwert    0

u mnie sprawa wyglądała innaczej troche jakby sabotarz, pompa jest sprawna zatarły siępanewki korbowodowe przyczyna tego był kawałek jakby oringa w rowku smarowniczym (kawałek gumy długi na 50mm) w wale nie wiem skąd to się tam wzieło i kto to zrobił silnik musiał być robiony wcześniej przez jakiegoś artyste. jak już silnik został rozebrany to stwierdziłem że trzeba juz szlifnąć caly wał, wcześniej orientowałem się o panewki do tego modelu i zapewniano mnie że są dostępne główne i korbowodowe za jakieś 300 zł za wszystko, więc dałem wał do szlifowania pierwszy szlif wyszedł ladnie. problem sie okazał kiedy wziołem panewki z sklepu i je przymierzyłem okazało sie że panewki małą 31 mm szerokośći i jest ich 4 komplety wiec kuku. po wycieczce do sklepu pani mi powiedziała że nastąpiła pomyłka i dała nie te panewki i ze te które mi trzeba kosztują około 700zł... tak więc oto cała historia gdybym wiedział to poleciłbym szlifnąć tylko pod korbowody gdyż główne są w całkiem dobrym stanie. aczkolwiek z racji tego iż staram się być kulturarny to ta szanowna pani w sklepie nie usłyszała tego co powinna...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Wojtek987    61

Zadzwoń pod ten nr który podałem, prowadzą też wysyłkę. Jaki tam jest filtr (wkład czy taki nakręcany jak w C360 - wydaje mi się że wkład bo tam jest więcej gumowych uszczelnień) Bo ten kawałek oringa raczej nie został przy remoncie :mellow: Najprawdopodobniej jest to pozostałość po uszczelce filtra która jakimś cudem trafiła przez kanały do wału głównego potem kanałem w panewce głównej do korbowodowej . Sprawdź czy nie ma czegoś po drodze od filtra do wału bo będzie powtórka :(. A jesteś pewien że ciśnienie miał do samego końca?? Bo ten kawałek gumy może też być uszczelnienie pompy, choć mało prawdopodobne bo musiał by przejść przez filtr. Ile płaciłeś za korbę do tego silnika i czy tylko na jednym ci zatarło?? Ja zawsze przy takim remoncie wymieniam pompę, niewielki koszt (w twoim przypadku max 250zł) a potem to strasznie boli finansowo i psychicznie :ph34r:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
qqwert    0

dzień kolejny miną poszukiwań, dzwoniłem do "gąski" i co się okazuje że nie ma zamienników, do żniw niby daleko aczkolwiek chciałbym uniknąć wydatku na orginały... zatarło na dwóch korbach. z tym problemu nie ma panewki na korbowody są bodajże za 100zł komplet, a pompa działa znajomy wyciągną ja i była testowana ciśnienie robi około 3 barów... mi jeszcze chodzi po głowie znalezienie panewek właśnie innych panewek od czegoś innego i ewentualnie obcięcie z szerokości i przebicie ząbka...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
farmervip    78

Jak ty chcesz panewki obcinać to lepiej daj ten silnik juz na złom, zadzwoń sobie pod ten numer 509-271-141 i zapytaj powinni coś takiego mieć a jak nie to na zamówienie, to że pompa robi 3 bary to i tak jej nie zakładaj kup sobie od razu nową

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Wojtek987    61

Skoro zatarło na 2 korbach to co?? w każdej z nich w otworach olejowych była ta guma???? A co z korbami nic nie mówiłeś o wymianie, bo skoro zatarło to pewnie obróciło panewkę w korbie???

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
qqwert    0

panewek nie obruciło, po prostu silnik staną i szlus... nie dało rady obrucić wałem, po rozebraniu okazało się że chyciło na dwuch panewkach korbowodowych odpowiednio od lewej 2 i 4, korbowodów nie uszkodziło, przypuszczam że po przez słabe smarowanie spowodowanę tą gumą w rowku smarowniczym wszystkie mogły się zatrzeć a pierwsze chyciło na tych dwóch... a cóż złego by było w obcięciu panewek wnioskuje zę jezeli średnicami będą odpowiadać a szerokość będzie większa to jaki zły wpływ miało by obcięcie tych panewek celem dopasowania szerokości?? zakładam odrazu cięcie które nie przegrzewa materiału...

Edytowano przez qqwert

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Wojtek987    61

Kolego nie złość się tak szybko :)

Obciąć z szerokości można nawet piłką do metalu a potem delikatnie spiłować ostre kanty (ja bym osobiście tego nie zrobił jak są panewki w sklepie - jedynie w desperacji) ale WYBIJANIE ZAMKÓW to już ........ :blink: Przecież jak wybijesz zamek to panewka się zdeformuje, nie koniecznie cała ale np w miejscu wygięcia i zacznie delikatnie trzeć - następnie temperatura i obroty zrobią swoje. Jak reszta silnika jest w dobrym stanie to kup te panewki!!!! Powiedz jeszcze kiedy chwyciło ci ten wał po odpaleniu (na wolnych obrotach) czy po jakimś dłuższym czasie pracy (pare godzin)????

Pomyśl sobie ile byś dał w żniwa aby wszystko działało...... Wiem co mówię bo gdy ja to remontowałem (raz tuż przed żniwami i dwa razy w środku żniw ;[ nie w ciągu jednego sezonu) to myślałem ze się potne. Ostatni raz zrobiłem remont sam (nabrałem doświadczenia i wiedzy) wymieniłem co trzeba i teraz jakoś chodzi :D

Dwa razy winą była pompa oleju - nie dawałem więcej gazu po odpaleniu a zapowietrzona pompa nie była w stanie pociągnąć oleju, była wyrobiona. Gdy już złapała dawała 0,5 Mpa czyli ok 5 atm. Teraz po wymianie pompy wskazówka ciśnienia podnosi sie kręcąc rozrusznikiem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
qqwert    0

nie złoszcze sie tak szybko, jesli takie wrażenie zostało odebrane to nie była ta kwestia... co do odkształcenia panewek przy wybijaniu to uznaje racje jest to jak najbardziej zasadne, silnik pracował jakąś godzine przed zatarciem, trudno rzeczywiście coś wymyślić na tą przeróbkę jedną opcją jest przycięcie panewki, wybicie ząbka a następnie wyrównać ewentualne wygniecenie... rozumie że sprawą idealną byłoby założenie oryginałów, i poważam waszę doświadczenia zwłaszcza że z tematem mam styczność dopiero od 3 lat. no ale jak to człowiek z natury a zwłaszcza polak kombinuje....

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Wojtek987    61

Jednego jestem pewien na 100% Nie doprowadzisz panewki do stanu pierwotnego po odkształceniu. Przecież to są setne milimetrów, wał jak jest wytarty 2 setki to mówią że dużo.

Jedno ci radze - jak są te panewki to kup!!!! Szkłem d*pę też można wytrzeć ale jakie będą tego skutki :o Potem silnika za 2tyś nie kupisz (dobry min 3 - 3,5tyś)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
qqwert    0

silnik diesel Perkins 4.270... a jeśli była by możliwość po wybiciu ząbków wyrównania odkształcenia wg średnicy wału???

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
farmervip    78

A niby czym chcesz to zrobić młotkiem?? lepiej wybij sobie taką robote z głowy :blink: dzwoniłes pod ten numer co ci podałem? ja w tamtym roku robiłem silnik 6 deutz z 70 lat straszny nie typ nigdzie panewek nie mogłem dostać ale udało sie tylko cena nie mała bo 2300zł ty piszesz ze oryginały masz za 700zł :wacko: , wiadomo ze różnie z kasą bywa ale chyba lepiej trochę poczekać i kupić oryginał niż zatrzeć silnik jeszcze raz, a rozglądałeś sie za używanymi śilnikami? ja mam benzynowy wyciągnięty z claasa cosmosa w bardzo dobrym stanie jak byś chciał to pisz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
qqwert    0

dyskusja jest hipotetyczna. tak się składa że pracuje w zakładzie obróbki metali jako programista cnc i między innymi na zakłedzie mamy elektrodrążarki drutowe. specyfika tej maszyny polega na tym ze co przewodzi prąd to da się to przeciąć a zaleta jest to iż nie przegrzewa materiału i nie wywiera na niego obciążeń takich jak mogło by się to stać przy szlifowaniu czy toczeniu... kwestia jest tego typu że panewki są wykonane z stali łożyskowej która jest powlekana tym kompozytem i tu pytanie czy to przewodzi prąd??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    71

Czy naprawdę tak trudno sprawdzić czy coś przewodzi prąd?

Podpowiem: Prostownik bądź akumulator, żarówka, przewód (zależne od użytego źródła zasilania).

Dalszy scenariusz chyba zbędny. ;)

Miłych badań. :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Buszmen11    0

orientuje się ktoś czy któryś z perkinsów ma taki sam rozstaw śrub na flanszy od strony koła zamachowego? mam 4.270 (pekł blok między tulejami) i tak się zastanawiam czy go można zamienić na coś innego?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Wojtek987    61

Kiedyś słyszałem że te silniki (perkins IV) były montowane też do jakiś ciągników, ale czy tylna obudowa jest taka sama??? Jeśli chodzi o flansze od wału to wydaje mi się że powinno być to samo.

Ze sprawdzeniem samej flanszy nie powinno być problemu, nawet gość przez telefon powinien podać wymiary, nie musisz specjalnie jechać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Buszmen11    0

tylko 4 perkinsa jest kilka rodzajów... mam na oku niedrogi silnik z wózka bułgar (pojęcia nie mam jaki to typ), muszę zmierzyć rozstaw śrub u siebie w kombajnie. przód to najmniejszy problem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zubiel    0

rozwiązał ktoś temat tych panewek? Mam podobny problem i póki co nawet wału do szlifowania nie zawiozłem bo nie mogę tych panewek dorwać

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez utek
      Witam! Przymierzam się do przekładki silnika w 60-siątce, gdyż obecny niestety jest w tragicznym stanie. Docelowo miałby to być silnik z zetora 5211, wiadomo 3 cylindrowy. Czy ktoś z was może posiada c360 w takiej konfiguracji, ewentualnie orientuje się jakie przeszkody stoją na drodze takiej modyfikacji.
       
      Pierwszy zauważalny problem to obudowa rozrządu i przednia belka. Ci którzy przekładali silniki z 7211 pisali o wymianie obudowy na tą z c360. A co w przypadku gdy obudowa w zetorze jest bez wspomagania? Pasuje wtedy, czy również trzeba przekładać?
       
       
      Kwestie kosmetyczne, jak krótsza maska odkładam na razie na dalszy plan.
       
       
      Z góry dziękuje za odpowiedzi. Pozdrawiam.
    • Przez wojtekkmc
      Cześć, orientuje się ktoś w którym roku wszedł ten nowy silnik Ursus 4410, 50,5 kW (68,7 KM) do URSUSA 4514 ????? Kiedy zaczęli go montować ? Kupiłem ładowacz czołowy AGROMASZ MRĄGOWO Ł-104 zdjęty "podobno" z 4514 jednak nie pasuje mi adaptacja, jest o 3,5 cm za długa (NIE PASUJĄ ŚRUBY Z PRZODU JAK PRZYKRĘCĘ 4 POD KABINĄ..). Mam silnik 66 KM i szybką skrzynię, mierzyłem w wersji 60 KM i jest taki sam wymiar silnika itd, może ten nowszy silnik był dłuższy ?
    • Przez konrad97
      Witam, chciał bym się dowiedzieć co nie co o tym ciągniku. A wiec jak możecie odpowiedzcie na kilka pytań .
      1) Jak się ten ciągnik sprawuje ? Jak awaryjność itp .
      2) Jakie spalanie, duże małe ?
      3) Jaka może być przybliżona cena w podstawowej wersji . + ile kosztuje dodatkowo założenie przedniego TUZ i WOM

      A i dodam, że prosił bym o wypowiadanie się ludzi którzy testowali te ciągniki i mieli z nimi jakąś styczność .
       
    • Przez slaw2908
      Witam!
      Kupię kombajn Class Dominator 68 oraz rozsiewacz RCW-3 do wapna. Mój tel: 725 499 388 - proszę pisać lub dzwonić.
    • Przez bomba997
      witam
      zwracam sie do szanownych kolegow z bardzo waznym pytaniem.
      ostatnio przy zmianie oleju znalazlem polpierscien w misie olejowej. po zdjeciu misy i dalszych ogledzinach doszedlem oczywicie do tego ze z glownej panewki walu spadl jeden pierscien dystansujacy i zrobil sie luz. zlokalizowalem owa panewke pojechalem do producenta kupilem orginal kosztowal 150 zl brutto zlozylem bez problemu i teraz zaczynaja sie schody poniewaz nie mam zielonego pojecia z jaka sila dokrecic stopke panewki, w serwisie nabrali wody w usta i nie powiedza na necie szukalem i nic na forum niestety tez nie znalazlem takiego tematu dla tego musze zawracac wam glowe.
      z gory dziekuje za pomoc i pozdrawiam
×