Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Mam kilka pytań o spycharko-ładowarkę miej więcej jak u forumowego kolegi:

http://www.agrofoto....7_70_188444.jpg

(jeśli dobrze kojarzę podobny temat na forum był, ale nie mogę go znaleźć, a potrzebuję informację najlepiej na wczoraj :) )

Czy dużo części potrzeba do przeróbki na ciągnik rolniczy z działającym podnośnikiem (co oprócz ramion i wieszaków)

Elementy do których mocuje się wieszaki, od spodu standardowo są, czy trzeba je dokupić?

Siłownik trzeba kupić inny czy pasuje któryś od osprzętu?

Ramiona do których mocuje się górę siłownika i ciągnie za wieszaki dolne cięgna trzeba dokupić?

 

Wiem, że niektórzy używali Jumza jako ładowarkę i do orania pola, ile zajmuje przejście w jedną i drugą stronę np. dwóm osobom?

 

(Czy ja mogę edytować temat,a tego nie widzę? Czy może to tylko moderator?)

Edytowane przez Alchemik
Opublikowano (edytowane)

Przerabiałem coś takiego na ciągnik :

 

gallery_34171_70_116933.jpg

 

musiałem dokupić całe zawieszenie 3 punktowe, widać na zdjęciu poniżej, siłownik wykorzystałem od pługa i nie musiałem przerabiać hydrauliki przełożyłem tylko przewody do siłownika:

gallery_34171_70_328766.jpg

 

W twoim przypadku jest to typ budowlany i chyba troszkę więcej roboty, ja sam w jeden dzień przełożyłem.

Pozostawiłem pług i hydraulikę do biegów pełzających 0-2000m/h :

gallery_34171_70_217350.jpg

Edytowane przez JUMIKO
  • Thanks 1
Opublikowano (edytowane)

Zamocowanie "wałka skrętnego" (podnoszącego ramiona) do tylnego mostu są oryginalnie, czy trzeba je też dokupić?

Na dole TUZa wystarczyło kupić sworznie i ramiona do ciągnięcia maszyn, czy trzeba przykręcić jeszcze coś to tylnego mostu.

Części od MTZ-ów pasują, czy to inna bajka?

To jest chyba wersja rolnicza, budowlana miała chyba dwa siłowniki do pierwszego ramienia i głębiej sięgała.

Jumz'a jeszcze nie mamy i nigdy żadnego dokładnie nie oglądałem, ale muszę na szybko rozeznać temat.

 

Dzięki za zdjęcia.

Edytowane przez Alchemik
Opublikowano

Po zdemontowaniu organu kopiącego z pierwszego zdjęcia został goły tylny most z wystającym wałkiem przekaźnika mocy, wszystkie cięgna, sworznie, wał główny, ramiona i zaczep są oryginalne (no może prawie bo i to chińczyki robią) .Koszt to około 2500zł samych części widocznych z tyłu za wyjątkiem przewodów hydrauliki i siłownika bo przeniosłem jeden z pługa przedniego

Opublikowano (edytowane)

W ładowarko-spycharce osprzęt wisi między innymi na górnych ramionach podnośnika. Z tego co widzę, przy kierownicy są 3 rozdzielacze -jeden od lemiesza z przodu i dwa nie wykorzystane, chyba do podnośnika. Jak będę miał możliwość to porobię zdjęcia. Pod spód jeszcze nie zaglądałem, jak wygląda mocowanie dolnych ramion.

 

 

 

 

Edit:

 

Dolne ramiona i wieszaki do Jumza są takie same jak do MTZa 82 ?

Edytowane przez Alchemik
Opublikowano

Witam wszystkich formowiczow...Nie chce tworzyc nowego tematu dlatego doklejam sie do tego. W tym temacie nie padla dokladna odpowiedz z jakiego ciagnika pasuje 3 punktowy uklad zawieszenia. Wiem ze ze wieszaki pasuja od mtz-a a czy wspornik walu podnosnika tez??Pozdrawiam bardzo serdecznie i czekam na odpowiedz...

 

Witam wszystkich formowiczow...Nie chce tworzyc nowego tematu dlatego doklejam sie do tego. W tym temacie nie padla dokladna odpowiedz z jakiego ciagnika pasuje 3 punktowy uklad zawieszenia. Wiem ze ze wieszaki pasuja od mtz-a a czy wspornik walu podnosnika tez??Pozdrawiam bardzo serdecznie i czekam na odpowiedz...

Opublikowano

Wieszaki i lansze pasują od mtz , wspornik wału podnośnika nie pasuje .

Wersja rolnicza koparki białoruś (jumz) ma górne ramiona podnośnika i wałek przekaźnika mocy , trzeba zamontować podstawe siłownika , siłownik , wieszaki , dolne ramiona i trzy punktowy układ zawieszenia gotowy

Opublikowano

Witam!

 

Przerabialem koparke rolniczą i budowlaną na ciągnik, ostatnią w 2013 roku więc mam temat w miarę ogarniety.

 

Z przeróbką wersji rolniczej nie ma problemu - jest w niej orginalnie górny wspornik z ramionami oraz kompletny naped WOM.

 

Potrzeba tak jak wyzej ktoś pisał dokupić dolne belki (około 230zł/szt, mozna zalożyć tansze od ursusa C-360 za 90zł, sa krótsze o około 5cm ale pasują i dają radę), wieszaki z śrubą rzymską są po 90zl/szt a z przekładniom i korbką po ponad 250zł. Siłownik można założyć od przedniego spychu, pasuje tez siłownik od MTZ.

 

Do tego jeszcze odciągi po około 50zł/szt, dolne mocowanie siłownika 250-300zł ale można taniej wykonać w warsztacie ślusarsko-spawalniczym i jak będzie solidnie spawane to też daje rade. Koszt całej zabawy to przy bazowaniu na nowych częściach 1000-1200zł.

 

Przy wersji budowlanej lista jest dłuższa:

 

- kompletny napęd WOM czyli wałek (300-400zł), tuleja przesówna 130zł, Piasta WOM z łożyskami i uszczelniaczem oraz mechanizm załaczania - i tu jest problem, nowego nigdzie nie znalazłem i trzeba szukać używki;

 

- górne mocowanie ramion - niestety wspornik jest inny niż od MTZ - inny rozstaw otworów. Sama oś też jest inna, ramiona górne są takie same jak od MTZ;

 

- reszta (dolne belki, odciągi, wieszaki, siłownik, wspornik siłownika itd) tak samo jak w rolniczej.

 

Podsumowując koszt przeróbki wersji budowlanej jest znacznie wyższy i ma sens tylko jesli uda się kupic pewne części używane. Jesli bazować na nowych to trzeba bedzie na dzień dzisiejszy wydać ponad 2500zł a i tak wszystkiego się nie dostanie i trzeba kombinować, dorabiać.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez abuk14
      Mam kilka pytań dotyczących ładowacza czołowego do Ursusa C-330 M.
      1. Na co zwracac uwagę przy zakupie ( byc może będzie używany)
      2. Jeśli nowy to jakiej marki wybrac??
      3.Czy naprawdę tak ciężko się kreci kierownicą prz zwożeniu bel słomy ( o obornik nawet nie pytam)??
    • Przez vitoma
      Czesc
       
      Czy moge zamiast zalecanego Hipola 6 uzyc do C330/360 oleju przekladniowego klasy 80W90 "zachodnich" firm ? Np. castrol, elf, mobil, valvoline ?
       
      oczywiscie planuje calkowita wymiane oleju. do tej pory byl zalany hipol 6.
       
      Z tego co widze to obecnie produkowany przez Orlen Hipol 6 rowniez ma klase 80W90, i jakis oznaczenie GL-4 . Nie wiem co ono oznacza.
       
      Jest tez olej Orlen Agro 80W90.
       
      Czy wszystkie wymienione moga zastapic orginalnego Hipola 6 podczas wymiany?'
       
      dzieki
      pozdrawiam
      Piotrek
    • Przez masseyferguson255255
      Witam. Mam problem dziś podczas wyjazdu w czasie jazdy (10metrów) wyskoczył dźwignia sterowania reduktorem i wskoczył tak jakby luz, choć bieg był włączony, teraz w ogóle nie reaguje na biegi na każdym biegu jak na luzie i na biegach szosowych i na terenowych, proszę o pomoc co jest grane. z góry wielkie dzięki.
    • Przez Sebastian
      Jaki ciagnik na 20-26ha nie zwracajac na cenne (no moze nie wiecej jak 180tys)?? I jakie maszynny do niego??
    • Przez Andre8989
      Witam. Mam pytanie czy w case 5120 olej na hydraulike jest w osobnym zbiorniku czy razem ze skrzynią biegów.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v