Skocz do zawartości
Zaloguj się, aby obserwować  
grego

case 4210 - "hamuje"

Polecane posty

grego    218

sąsiad ma taki cięgnik, jak nim jedzie i próbuje np. zmienić bieg to na sprzęgle coś go "hamuje", niemal staje w miejscu. Nieco lepiej jest jak się olej nagrzeje ale i tak uczucie hamowania jest. Według niego przedni napęd jest odłączony bo próbował. Pozatym na wolnych obrotach nie umie kierownicą skręcić, ale tu podejrzewam pompę bo słychać jak coś wyje. Ale co może być z tym "hamowaniem" na luzie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sapacz    0

Witam

Hamuje prawdopodobnie na którymś z półbiegów jeśli to wersja z półbiegami, podjedz pod górkę jak po wciśnięciu sprzęgła się toczy do tyłu jest ok jak nie przełączaj półbiegi i na którymś powinien się stoczyć czyli sprzęgło w skrzyni puszcza, czasami jest tak że mimo tego ze przełącza półbiegi olej nadal jest uwieziony w jednym ze sprzęgieł i ciągnik hamuje, pomaga wtedy dłuższy postój lub walenie młotkiem w dolną cześć skrzyni aż zawór odpuści, podsumowując masz walnięty elektromagnes zmiany półbiegów, czujnik przy pedale sprzęgła, przecieki hydrauliki - jej niedomagania lub problem w koszach sprzęgłowych!

 

pozdr

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zetor7045xD    7

Tylnie opony się zgrywają z przednimi w sensie że nie za duże albo z przodu nowe styłu stare ? coś takiego ; o

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

grzesiek92    0

Witam. Kupiłem CASE 4210 i mam bardzo podobny problem a mianowicie ... Ciągnik podczas jazdy wylacza biegi (biegi nie wyskakują wajchy pozostają w tej samej pozycji ) dopiero po naciśnieciu pólbiegu ciągnik jedzie dalej i tak co 100 metrów. Druga sprawa ... nie rozłącza napędów i sprawia wrażenie jakby go coś hamowało. Pod górkę stacza sie tylko wtedy jak odpuszcze pólbieg. ....Ma ktoś pomysł co to może być ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bizar    15

Mogę Ci podpowiedzieć kolego jedynie co do rozłączania napędu, bo przy swoim też to przerabiałem, a co do biegów to moim zdaniem masz walnięty półbieg, czy tam nadbieg nawet nie wiem dokładnie co tam jest :) ale przy swoim jeszcze nie grzebałem w skrzyni. W tym ciągniku jest tak że przy wyłączonym zapłonie lub braku zasilania na elektrozaworze napęd przedni pozostaje załączony, u mnie wystarczyło wymienić 2 przekaźniki pod deską no i czujnik stopu bo powinien ci również załączać przedni napęd w momencie naciśnięcia pedału hamulca.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
grzesiek92    0

Cenne wskazówki,ale niestety nic nie pomogło. Interesuje mnie gdzie dokładnie znajduje się elektrozawór od napędów i półbiegu. Może elektrozawory padły ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bizar    15

Od półbiegu to nie wiem, podejrzewam że w skrzyni, sprawdź sobie w katalogu części, a od napędu to masz tam gdzie wchodzi wałek na dole skrzyni, po prawej stronie masz taki mały kwadratowy dekielek jak go odkręcisz to zobaczysz kabelek wychodzący z metalowej rurki podpięty do elektrozaworu i tam na tym kabelku powinno się pojawiać napięcie 12v w momencie rozłączenia napędu. Nie wiem na ile to już rozpracowałeś ale z tego co pamiętam to są tam takie jakby dwa obwody połączone każdy obwód ma przekaźnik i one są wpięte równolegle na tym przewodzie który zasila elektrozawór, jeden przekaźnik ma obwód sterowniczy podpięty do kluczyka i do włącznika napędu a drugi ma obwód sterowniczy podpięty do kluczyka i do czujnika stopu(albo tylko do czujnika stopu już nie pamiętam dokładnie). Najpierw sprawdź czy pojawia się napięcie na tym kabelku, ja bym obstawiał że to coś innego ci padło bo elektrozawory są raczej wytrzymałe. Jak nie będzie napięcia na kabelku to sprawdź włącznik, potem zlokalizuj przekaźniki i sprawdź to są takie standardowe przekaźniki które kupisz za 5 zł gorzej z tym czujnikiem stopu bo on kosztuje już 150zł tam idą dwa na każdy pedał ale wystarczy ze jeden będzie dobry.

Edytowano przez bizar

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
grzesiek92    0

Problem z napędem okazał sie prosty . Po odkręceniu dekielka wylała się woda co za tym idzie kabelki zardzewiały i poodpadały ;] Napęd śmiga ;) pozostaje mi problem z tym półbiegiem. Sprawdziłem przekaźniki wszystkie ładnie stukaja ;) wymieniłem zaróweczki bo były popalone od zólwia i zająca ,ale to nie ma nic do rzeczy raczej bo problem pozostaje ;/ Nie mogę odnaleźć elektrozaworu od półbiegu może tam dobrze kabelek nie zwiera albo robi zwarcie i dlatego mi rozłącza. Najdziwniejsze jest to ,że tylko przy zwolnieniu pólbiegu rozlacza mi skrzynie. Gdy ciągnik sie zatrzyma mogę bez sprzęgła jeszcze raz kliknac przyspieszenie i on sie zrywa i jedzie. Natomiast jeśli nacisne przyśpieszenie to nic się nie dzieje normalnie przyśpiesza. Ręce opadają ;/

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
andrzej78    14

Nie jestem ekspertem ale proponuję zmierzyć ciśnienie hydrauliki ,powinno być 180 atm na wolnych obrotach,jak będzie o 50 mniej tez powinno chodzić ,może być nieszczelny koszyk z tarczami od półbiegów,z kolei za niskie ciśnienie oleju w koszyku powoduje poslizg i ścieranie tarczek.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
grego    218

tylko że mierzenie ciśnienia na wyjściach hydrauliki ma się ni jak do ciśnienia na koszach. Z tego co wiem jest tu jedna pompa i zapewne jest jakis zawór priorytetowy, który rozdziela przepływ i ciśnienie na hydraulike zewnętrzną i obsługe skrzyni, sterowanie. Niestety nie wiem jakie dokładnie powinno być ciśnienie na koszach w tym modelu ale nie sądzę aby było więcej jak 20 bar. Do mierzenia ciśnienia na koszach musie być gdzieś osobne wejście. Ale w tym wypadku szukałbym najpierw w elektryce. Na stronie Case masz katalog on-line tam poszukaj co gdzie jest

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Seba321    0

Witam. kupiłem case 4210 i mam problem. jaki płyn lub olej wlać do zbiorniczka do sprzęgła?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jaco512    39

Na zbiorniczku powinno być napisane, jeśli dobrze pamiętam to Case HY TRAN taki sam jaki idzie do skrzyni, ale może być zwykły olej hydrauliczny np. LHL.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jaco512    39

Tak ten zbiorniczek przy szybie obok bezpieczników. Do odpowietrzania trzeba wyjąć matę z podłogi, odkręcić pokrywę pod pedałami i jest dostęp do siłowniczka.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jaco512    39

Typ i numer silnika jest wybity blisko miarki oleju, na poziomym gładkim nadlewie bloku.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zetor7045xD    7

na drugiej masz na stacyjce rzymskie takie. Grzałka grzeje tuż przed odpaleniem w sensie że na 1 masz zapłon na 2 trzymasz kluczykiem i grzejesz świece około 15-20sec a na 3 rozrusznik kręci. Najlepiej sprawdź czy świeca jeszcze działa, a do tego żeby mieć pewność że prąd do niej dochodzi zamontuj sobie diodę i będziesz widział kiedy grzeje

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Seba321    0

a jeżeli bede trzymał dłużej na 2 pozycji to odetnie samo prąd czy nie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Seba321    0

jakie macie sposoby na znalezienie i poźniej szybkie naprawienie dziury w dętce? bo już dwa razy rozbierałem koło, zawoziłem do rożnych gości którzy się tym zajmują i nic..

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez TrAkToReK
      Witam
      Tak jak w temacie. Czy to dobry sprzęt ten CASE??? Chce go kupić ponieważ ma dość ładny wygląd i można go używanego za ładne pieniądze, chce aby ciągnik miał MAX 95 KM. I uprzedzam kosztował MAX 60 tys. ZŁ Ile pali bo miałem Ursusa 914 i to była wielka cysterna B)
       
      Pozdrawiam
       
      (Z góry THX)
    • Przez international856XL
      Witam wszystkich zakladam ten temat ponieważ chcialbym sie cos dowiedziec na temt ciagnika international 856XL.
      Ostatnio sobie takowy kupiłem.Czy moglibyscie sie podzielic opiniami na temat tego ciagnika..?A dodatkowo mam kilka pytan do was..
      -jaki olej stosuje sie w tych ciagnikach
      -przymierzam sie do zakupu pługa obotowego i mam dylemat jaki wybrac 3 lub 4 skibowy..tylko pytanie czy z 4 skibowym da sobie rade czy to nie bedzie zbyt duze obicazenie
      -ile pali to stworzenie :lol:
    • Przez roxor
      Witam panowie mam do was taka prośbę chce kupić case mx 135 to mój pierwszy case i nie wiem na co trzeba zwrócić uwagę w tym ciągniku jeżeli ktoś wie coś na temat tego ciągnika to proszę o wasze rady dzięki i pzdr.
    • Przez murtek
      Witam szanownych kolegów.
      Z racji faktu, iż zbliża się nieubłaganie kolejny nabór PROW, chciałbym zasięgnąć opinii (TYLKO) użytkowników kilku marek i wersji ciągników rolniczych. Interesują mnie tylko trzy firmy, tj. John Deere, Deutz Fahr oraz ewentualnie Fendt. Mam dylemat również jakiej mocy ciągnik wybrać.
       
      W sumie 120 czy 160 KM i tak będzie raczej ciągnął 4 skibowy pług obrotowy (chyba że się mylę). Skłaniam się raczej do kupna trochę większego ze względu na moją bronę talerzową, która ma nie małe zapotrzebowanie mocy (obecnie współpracuje z Ursusem 1634 i niekiedy brakuje mocy, a raczej tej talerzówki nie sprzedam tak szybko).
       
      Ciągnik ma być z przednim TUZem wraz z obciążnikiem, raczej z resorowaną osią i kabiną. Zastanawiam się również nad TURem.
       
      Co do JD to jaką wersję proponujecie: classic, comfort czy może premium. Jakie są między nimi różnicę (oprócz oczywiście ceny)
       
      Aha jeśli ktoś się orientuje i dostał świeżą ofertę to proszę się nią pochwalić (mam co prawda cennik lecz bodajże z zeszłego roku). Dużo droższy jest JD od DF ?
       
      Dlatego proszę użytkowników tych maszyn o poradę. Proszę również o wypowiedzenie się w sprawie awaryjności, serwisowania, spalania, komfortu jazdy itp.
    • Przez Arturo1610
      Witam. Mam case mx 100c i nie mam z przodu obciążników mam tylko uchwyt taki jak na zdjęciach ale oryginalne obciążniki od case czy mccormicka nie pasuja pomoże ktoś i powie jakie powinny być obciążniki w tym ciągniku i ile powinno ich być ? albo może ma ktos takie i chce sie ich pozbyc ? Proszę o pomoc bo bez obciążników to jak zapnę jakąś maszyne to przód ledwo co ziemi dotyka  


×