Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Chciałbym kupić sztywną przyczepę i przerobić ją na wywrotkę w grę wchodzi model d-50 lub d-46. Chciałbym w przyczepię w prowadzić takie zmiany jak: przeróbka jej na wywrotkę i przedłużenia ramy tak aby wchodziły 4 baloty 120-tki. I mam takie pytanie czy ktoś już dokonywał takich modernizacji i czy wgl warto? Rozglądałem się też za przyczepami Czeskimi BSS ale jakos mam przekonanie do polskich pryzczep

Opublikowano

Witam Mateusz ciężko doradzić to zależy za ile kupisz sztywną bo koszt przeróbki to spora kasa same siłowniki to ponad 1000 a jeszcze stal na rame mocowania siłowników i hydraulika ,ja bym chyba kupil gotową wywrotke.

Opublikowano

masz racje one mają słabe ramy ,a nie lepiej zrobić platforme do balotów świetnie nadaje się do tego stara samozbierająca i kupisz ją za 2000 do 3000 tyś.chyba że zależy Tobie na dodatkowej przyczepie.

Opublikowano

@Tomasz78- Nie potrzebuję platformy a tym bardziej na jednej osi. Przyczepa zawsze się przyda i bardziej praktyczne zastosowanie ma:) Zawsze się do kapusty przyda czy do zboża :)

@JD1052- Bardziej widzą mi się czeskie przyczepy BSS. Tylko nie wiem jaki one maja wymiary

@Klepk995- Mi jednak zdaje się że chyba jednak warto :)

@Szymon1089- D-55 dobre ale nie chce wywrotki na jeden tłok i nie włożę 4 balotów no chyba że bym burte podwiązywał

Opublikowano

HL/HW temu Ci proponuje bo jest niższa od Brandys/Panav(a do balotów to niższa lepsza co nie? :) ), do zboża to tez bym wolał Brandyske, żeby miała 5,2m to musiałbyś kupić 16.12 a to juz jest 12t ładowności i dobry kawałek przyczepki:)

Opublikowano

HL/HW temu Ci proponuje bo jest niższa od Brandys/Panav(a do balotów to niższa lepsza co nie? :) ), do zboża to tez bym wolał Brandyske, żeby miała 5,2m to musiałbyś kupić 16.12 a to juz jest 12t ładowności i dobry kawałek przyczepki:)

Nie wiem nie znam się na tych przyczepach, ale jak oglądałem BSS na allegro to nie wydawały się takie wysoki. A mógłby ktoś Napisać wymiary wszystkich przyczep BSS? i czy jest jakąs róznica w wymiarach dł i szerokosci jeżeli jest tam tylko o tone róznicy miedzy modelami

Opublikowano

sąsiad przerabiał sam dwie sztywne przyczepy na wywrotki ale 10 lat temu jak z nim rozmawiałem na jesieni czy by teraz się tego podjął to powiedział że za duże koszty materiału tak więc zastanów się poważnie nad przeróbką

Podejrzewam że gdybym z tatą to opanował to by wytrzymałą długie lata. Tata jest zawodowym spawaczem i dobrze spawa a w końcu były by dwie nowe ramy to chyba mocniejsze od tej jednej co już jest po przejściach

 

Tomek73- ta przyczepa o której mówisz jest 9-cio tonowa?

Opublikowano

Kiedyś robili takie rzeczy z braku używanych maszyn na rynku, o wiele tańszej stali i robociźnie. Dziś jest to nieopłacalne.

Reanimacja już istniejącej ramy na pewno wyjdzie taniej. Cały zarys konstrukcji jest i jeśli trafi się coś do poprawy to są to pojedyncze punkty. Do tego dołożył bym kwestie prawną takiej samoróbki. Jak to potraktują np w przypadku tfu tfu wypadku.

Opublikowano

Pokazał bym ci szwagra ale niestety nie mam zdjęcia. Trochę poprawek fabryki i nie ma problemów z przyczepą co nie znaczy że nie ma wad. Poza tym wybrałeś sobie jedną z najgorszych wywrotek jaka może być. Świadomie pakujesz się w bubla.

Nie poleciłem ci tej przyczepu i nie polecam. Tak samo jak przerabianie sztywnej na wywrotkę. Daremna robota.

Opublikowano

No to nieliczni mają takie przyczepy d-47 w dobrym stanie, prawie każda na allegro jest z spawaną rama. I wywrot na jeden tłok to porażka polskich przyczep.

A o której przyczepie mówisz że to jedna z najgorszych ? Bss?

Opublikowano

D 47 to najgorsza z przyczep. Miałem 3 został jedna.

 

Tak ta BSS to jest 9 ton. Nie przerabiaj, bo koszt materiałów przewyższy kupno dobrej. Ja 4 lata temu kupiłem BSS 9 Jest w mojej galerii, praktycznie samą ramę. za 5 tyś z papierem. Po remoncie wyszła mnie 11 i musiałem jeszcze kupić nowe felgi i opony używane za 3 tyś.Więc 14 tyś. Od remontu jeszcze Vat odzyskałem. http://www.agrofoto.pl/forum/gallery/image/331764-przyczepa-9-ton/

Opublikowano

Tak dokładnie polska z jednym tłokiem d-47. jak pisałem nawet poprawienie fabryki nie pomogło wyeliminować jej wszystkich wad. I racje masz ze praktycznie nie znajdziesz uczciwej na rynku.

najprędzej mocną przyczepę dorwiesz z wywrotem dwustronnym. Wada nie kipruje doi tyłu a zalety mocniejsza konstrukcja, inaczej, korzystniej rozłożone obciążenia przy kiprowaniu i często są też niższe a w gospodarstwie to też się liczy..

Opublikowano

No też właśnie mówię że d-47 nie chce widzeić w gospodarstwie. Twoja BSS ładnie odnowiona. Ale myślę że Chyba przeróbka wyjdzie taniej, Za 3-4 tys kupię przyczepę w opłakanym stanie(ale to dobrze) z 4 tyś na materiały bo dwa tłoki to koszt ok 2tys i dwie rami oraz nowe burty to myśle że starczy spokojnie z 8tyś. robocizny nie liczę bo bym sam to z tatą opanował

Opublikowano

Witam. Sam myśle o przerobieniu D-46 na wywrotke,a mam je dwie .Był u mnie gość co przerobił już pare przyczep na wywrotki nawet na 3 strony [d-50 ,d-46] . Koszt wywrotu na dwie strony z nowego materiału bez siłowników wyniesie 2.5 tyś brr plus za robote gościu powiedział 1.5 tyś.zł. Wiadomo koszty są spore ale efekt będzie . Wyjdzie wywrotka na dwie strony z podwójnymi burtami. Wszyscy głoszą żeby sprzedać i kupić wywrotke ,tylko powiedzcie mi komu i za ile. Narazie kupuje nową przyczepe 6 t tylko do transportu zboża a ta przerobiona wywrotka bedzie do wszystkiego.Pozdrawiam.

Opublikowano

No wszyscy tak gadają że lepiej sprzedać, a przyjedzie taki klijent i beczy że to mu się nie podoba to brzydkie to pogiete i na końcu to by chcaił za darmo wziąsć. Tym bardziej jak masz już te przyczepy to wiesz co masz a nie kupisz jakąs inna i potem wszystkie wady wyjda. Tan koleś nawet realistyczne ceny Ci powiedzał ale za robocizne troche dużo chyba chce, Lepiej byś to samemu zrobił

Opublikowano

Zapomniałem dodać że kiedyś miałem d-47 ale pożyczki ją wykończyły ,fakt że rama była nie ciekawa i przy wyrocie się pogieła . A teraz wiem co mam że coś z tego będzie . Myśle żeby zrucić starą blache z podłogi i pociąć nową górną rame ogólnie zrobić to co bede mógł ale reszte [ zrobienie uszu i pospawanie] to już musi majster ,gdyż ma to czym pożądnie zrobić.To i cena będzie mniejsza.Myśle że się dogadamy gdyż robiłem mu dach na garażu a jeszcze ma dom do ocieplenia.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez gadzet
      Mam na zbyciu części do przyczepy KRONE HSD 5002T. Jak by ktoś potrzebował.
    • Przez przemek111447
      Witam.Szukam oferty na nowa przyczepe 8 T( 2 sztuki) rozwazam kazda opcje firmowa...ktora waszym zadniem jest dobrym wyborem??Transport głownie zboża..opony nie regenerowane 385/55 r22 hm metal tech DB podobaja mi sie ale maja dosc wysoko osadzona skrzynie..w gre wchodzi pronar oraz auto tech
    • Przez Damian54
      Witam. 
      Mam problem z hamulcami w przyczepie (hamulce dwuobwodowe). Gdy podepne ciągnik (MF 6150) hamulce w przyczepie się blokują ale gdy nadepne pedał hamulca hamulce w przyczepie puszczają. Jaka jest przyczyna tego zjawiska i jak to naprawić? Z góry dziękuję za odpowiedź 
    • Przez macius11157
      Witam czytałem trochę o tym ale nigdzie nie ma dokladnie wyjasnionego czy każdy dx posiada blolade 6 biegu po przez zabezpieczenie srubka. Przerabial ktoś taki temat ?chciałbym mieć pewność że nie narobie się na darmo.
      Ciągnik to dx 4.50 1987r
      Z góry dziękuję i pozdrawiam.
    • Przez kierasek16
      Witam ma ktos do sprzedania kola do Hl6011 o rozmiarze 12.5/20 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v