Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Otóż przyczyn może być wiele. Może to być spowodowane akumlatorem, jakimś kabelkiem lub modułem. Z tego co napisałeś wnioskuje, że może być uszkodzony czujnik sprzęgła 2 stopnia. Spróbuj przy przełanczaniu rewersu wcisnąć jednocześnie hamulec

Opublikowano

@maron123 tak jak pisałem wyżej spróbuj jednocześnie ze sprzęgłem wcisnąć hamulec. Akumlator nieodgrywa aż takiej dużej roli, kolega miał stary, słaby akumlator to wtedy rewers mu niechciał się przełanczać. Ja też miałem problem z rewersem ale taki że po zagrzaniu oleju traktor jeździł cały czas do tyłu i niereagował na inne żadne impulsy. Okazało się że jest uszkodzony moduł. Cena naprawy takiego modułu to 2400-2600zł.

Opublikowano

No dokładnie nie wiem ale niemożna tego wykluczyć. Tak jak mówiłem powodem może być czujnik sprzęgła spróbuj przełączyć rewers bez sprzęgła i wtedy ręką wcisnąć czujnik sprzęgła ( czujnik ten znajduje się nad stopką sprzęgła pod osłonkami ). Można też skalibrować rewers..

Opublikowano

Polega na przywróceniu domyślnych ustawień rewersu. Żeby skalibrować rewers należy przysunąć lewarek w lewą stronę i trzymać ( tak jakbyś zmieniał zakresy ), jednoczeście przytrzymać przycisk od blokady tylniego mostu i wcisnąć hamulec. Powinno ci szarpnąć lekko traktorem :)

Opublikowano (edytowane)

Ja posiadam 6190 i mam rewers mechaniczny (druga dźwignia przy biegach) to też trzeba kalibrować? Bo czasami strasznie ciężko zmienić kierunek jazdy zwłaszcza jak jest zimny bo na ciepłym już nie i czy to coś da .

Apropo tej dźwigni to ta od biegów tak? i trzymać w lewo tak jak bym zmieniał zakres żółw - zając tak?

Edytowane przez galoni
Opublikowano

Polega na przywróceniu domyślnych ustawień rewersu. Żeby skalibrować rewers należy przysunąć lewarek w lewą stronę i trzymać ( tak jakbyś zmieniał zakresy ), jednoczeście przytrzymać przycisk od blokady tylniego mostu i wcisnąć hamulec. Powinno ci szarpnąć lekko traktorem :)

to znaczy o jaki lewarek chodzi? umnie rewers jest załaczany przyciskiem

Opublikowano

Dziwne, jeszcze się z takim czymś niespotkałem..

 

Ja posiadam 6190 i mam rewers mechaniczny (druga dźwignia przy biegach) to też trzeba kalibrować? Bo czasami strasznie ciężko zmienić kierunek jazdy zwłaszcza jak jest zimny bo na ciepłym już nie i czy to coś da .

Apropo tej dźwigni to ta od biegów tak? i trzymać w lewo tak jak bym zmieniał zakres żółw - zając tak?

 

No tak tylko niejestem pewien czy ci to zadziała bo to jest sposób na rewers elektorhydr. a nie mechaniczny. Ale warto sprubować :)

Opublikowano

POSIADAM MF 6150 DYNASHIFT PRÓBOWAŁEM KALIBROWAĆ REWERS NIESTETY DALEJ SĄ PROBLEMY ZE ZAŁĄCZANIEM PRZÓD TYŁ. JESZCZE JEDNO, GDY JEST ZIMNY ZAŁĄCZY I PO CHWILI ROZŁĄCZA.PROSZĘ O POMOC CZY JEST INNA PRZYCZYNA .

Opublikowano

@maron123 tak jak pisałem wyżej spróbuj jednocześnie ze sprzęgłem wcisnąć hamulec. Akumlator nieodgrywa aż takiej dużej roli, kolega miał stary, słaby akumlator to wtedy rewers mu niechciał się przełanczać. Ja też miałem problem z rewersem ale taki że po zagrzaniu oleju traktor jeździł cały czas do tyłu i niereagował na inne żadne impulsy. Okazało się że jest uszkodzony moduł. Cena naprawy takiego modułu to 2400-2600zł.

 

@maron123 tak jak pisałem wyżej spróbuj jednocześnie ze sprzęgłem wcisnąć hamulec. Akumlator nieodgrywa aż takiej dużej roli, kolega miał stary, słaby akumlator to wtedy rewers mu niechciał się przełanczać. Ja też miałem problem z rewersem ale taki że po zagrzaniu oleju traktor jeździł cały czas do tyłu i niereagował na inne żadne impulsy. Okazało się że jest uszkodzony moduł. Cena naprawy takiego modułu to 2400-2600zł.

 

mam ten sam problem z rewersem w mf 6160 po kilkukrotnym przełączeniu tył przód zacina się i jeżdzi tylko do tyłu, gdy chce przełączyć do przodu pika i nie reaguje . Mógłbyś napisać gdzie znajduje się ten moduł o którym pisałeś .

Opublikowano (edytowane)

Witam. 

 

Mam ten sam problem. Ciągnik jeździ tylko do tyłu a jak się weźmie kierunek jazdy do przodu to i tak cofa. Ktoś wie gdzie tanio naprawić ten moduł?

 

Dodam że to MF 6190 

Edytowane przez plati
Opublikowano (edytowane)

jakie dźwięki wydaje oraz jak zachowują się kontrolki ?

____________________________________________________________________________________________________________

AgroDane.pl - portal poświęcony specyfikacjom maszyn rolniczych takich jak ciągniki rolnicze, kombajny zbożowe oraz ładowarki teleskopowe. Dane techniczne, porównania modeli oraz opinie w jednym miejscu. Użytkownik agrofoto wszystkim poleca tą stronę z całego serca :)

Edytowane przez andrewk
Opublikowano

Jednocześnie mruga czerwona i zielona kontrolka, sygnał dzwiekowy przerywany. Pikanie nie 

Czasem jeździ Tylko do tyłu, a czasem do Przodu

 

Przy przelaczaniu czuć szarpniecie 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez seba25
      Witam mam problem z rewersem, wyskakuje tylko podczas zjeżdzania z góry przy podjeździe nie ma takiego problemu proszę o porady.
    • Przez lorak1980
      Witam serdecznie,
      panowie zwracam się z prośbą do szpeców co się może dziać ze skrzynią biegów w T25 na dwie wajchy, otóż zimą była robiona skrzynia tzn. wymieniane tulejki na rewersie plus wymiana łożysk na wałku pośrednim i wymiana podkładek ponieważ stare się wytarły. Wszystko ładnie dotoczone nasmarowane złożone skrzynia chodzi dość cicho, biegi ładnie wchodzą do wczoraj przy pracy z kultywatorem zaczęło przy napędzie na przód zgrzytać na tył jedzie ok. Oczywiście po zdjęciu podłogi luz na podkładkach od strony zabezpieczenia. Pamiętam stary wałek pośredni wyjęty był bo urwane było blokowanie podkładki po prawej stronie i od tamtej pory po zakupie nowego wałka trzeba wyjąć wszystkie podkładki do regulacji pod obudową łożyskiem bo niestety nie idzie wyregulować wałka by z lekkim oporem się kręcił. Bez podkładek jest idealnie po środku. Pytanie dlaczego tak szybko wytarło podkładkę? a może coś rozpiera bardzo na koło na przód co myślicie?
    • Przez hopper5
      Witam. Problem z rewersem. Podczas manewrowania po podwórku zanikł rewers do przodu. Działa tylko do tyłu, ten przy kierownicy bo jeżeli wrzuce do tyłu przy kierownicy to mogę przerzucić jazde do przodu na multikontrolerze. Ale jeżeli zaniknie też do tyłu to wtedy juz wogle nie ruszę. Bezpieczniki sprawdzone cale. Czy może to być wina dźwigni?
    • Przez djjanik
      Witam.  Mam problem z moim mf 4255. migają te kontrolki od rewersu?? Ta jedna miga 6 przerwa 2. Z tego co doczytałem to jakis błąd z czujnikiem obrotów?

      Ponadto nie da sie wrzucić nawet biegu i ten rewers strasznie dziwnie się zachowuje tzn:
      Przykład nr 1 ( sprzęgło wciśnięte) 
      - rewers na "0" - nie da się wrzucić biegu ( ale jak sie dociśnie dźwignie biegów to ciągnik powoli toczy sie do przodu) 
      - rewers do przodu - analogicznie jak wyżej,
      - rewers do TYŁU - analogicznie jak wyżej,
       
      Przykład nr 2 ( sprzęgło do góry)
      -rewers na "0" - nie da się wrzucić biegu ( ale jak sie dociśnie dźwignie biegów to ciągnik powoli toczy sie do przodu) 
      -rewers do przodu - analogicznie jak wyżej,
      -rewers do TYŁU - nie da sie wrzucić biegu ( ale jak się dociśnie dźwignie to ciągnik powoli toczy się do TYŁU)
       
      Przykład nr 3 ( silnik wyłączony) - wchodzą wszystkie biegi 
       
      Przykład nr 4 ( bez wciśniętego sprzęgła, dźwignia biegów na luzie) 
      Przełączenie rewersu z "0" do przodu - zero reakcji,
      Przełączenie rewersu z "0" do tyłu -  o dziwo widać reakcje na silniku ( dźwięk choćby był wrzucony bieg i traktor zaczynał ruszać ale stoi w miejscu) Jakieś pomysły co to może być, co sprawdzić, jak sprawdzić i co wymienić lub wyczyścić? 
    • Przez marek911
      Witam. Chcialbym zalozyc sobie cofanie przenosnika pochylego hedra. Widzialem ze w wersjach np 1075 wystepowalo to w oryginale. Na jakiej zasadzie to dziala? Moze ktos ma do sprzedania taki mechanizm
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v