Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

jasne że new holland sam silnik zetor 4 nh 6 podruge garbartyty i długo można było by wymieniać

Jak forterra to według mnie tylko HSX. Jest rewers elektrohydrauliczny, (prawdopodobnie lepsza skrzynia) i komfort.

Nie cytuj poprzedniego posta

Edytowane przez danielhaker
Opublikowano

Mam ten sam dylemat. Z jednej strony cena z drugie wygoda. Gdyby Zetory miały silniki 6 cylindrowe to nawet bym się nie zastanawiał a tak boję się trochę tej wyżyłowanej jak na swoją pojemność mocy. Co do gabarytów to jeżeli np chodzi nam o ciągnik który będzie użytkowany np przy kosiarce, prasie zwijającej itp to im krótszy tym lepszy ale jeśli chodzi o ciężkie maszyny uprawowe zawieszane na tylnym Tuz to już jest odwrotnie i nawet głupie 10 cm robi swoje. Zetor ma niezaprzeczalne dwie zalety: cena i dużo niższe ceny części zamiennych, a nh wagę i gabaryty. Co do spalania to opinie są najróżniejsze, jedni mówią że zetor mało pali drudzy że nie, jedni że nh zbiornik 260 l wystarcza na 2 dni orki a drudzy że opróżni w jeden dzień. Wniosek jeden jeżeli jest możliwość to wziąć obydwa ciągniki na testy i wypróbować samemu.

Opublikowano (edytowane)

jasne że new holland sam silnik zetor 4 nh 6 podruge garbartyty i długo można było by wymieniać

Najpierw zapoznaj się z danymi modeli a nastepnie się udzielaj - oba ciągniki maja 4cylindrowe motory :P

 

Forterra ma większy rozstaw osi o 7,8cm i wiecej przełożen w skrzyni od NH ale niebieski ma Boosta i kabine amortyzowana.

Ogolnie jakbym ja miał wybierac to do pracy w polu wziąłbym Forterę (właśnie za przekaładnie, rozstaw osi i HitchTronic)ale do transporu NH wydaje się dośc ciekawym rozwiazaniem głównie ze skrzynia 17/16 i amoryzacją przedniej osi oraz kabiny noi dodatkową moc w trasporcie (max 154KM) ;)

Edytowane przez MgrLukash
Opublikowano

Z NH nie miałem styczności ale z Forterrą już tak (115). Powiem tak:

 

Plusy:

- W Forterrce na pewno jest większy komfort niż u jego konkurentów (Farmtrac, Pronar, Ursus itp.) czy starszych przedstawicieli tego samego producenta.

-Klimatyzacja, według mnie wygodne siedzenie typu Grammer, radyjko i dość spore wyciszenie kabiny (wiadomo, że jakoś super dźwiękoszczelna nie jest, ale hałas jest naprawdę na niskim poziomie)

- Jak na moje oko, przyjemny ogólny wygląd ciągnika :)

 

Ale są też minusy:

-Szarpiące półbiegi (kto jeździł, wie o co chodzi). Nawet jeden z przedstawicieli na Agroshow 2012 mi mówił, że szarpnięcie zostało zmniejszone, ale nadal jest, tylko, że im więcej mocy, tym mniej jest odczuwalne.

-Wadliwe sprzęgło (co jest chyba jakąś wadą fabryczną albo czymś we wszystkich Frotkach. Starszych czy nowszych. Bo kilku znajomych użytkowników mam, i właśnie to sprzęgło robili)

 

Nie wiem jak z NH i HSX-ami dlatego nie będę odpowiadał, ale Zetorowi w skali 1-10 zostawił bym 5/10.

Opublikowano

Co do HSX to lepiej jeszcze poczekać z zakupem, niech to dopracują. Ta skrzynia jest podobna do tej w Proximie Power, a z nią przecież różne rzeczy na początku się działy

Opublikowano

Na ilu ha mają pracować? Jaką prowadzisz produkcję?

 

będzie pracować na ok. 45 ha

do cięższych prac np. Agregat uprawowo-siewny

pług 3 skibowy ale mam zamiar dokupic 4 skibe

Opublikowano

Najpierw zapoznaj się z danymi modeli a nastepnie się udzielaj - oba ciągniki maja 4cylindrowe motory :P

 

Forterra ma większy rozstaw osi o 7,8cm i wiecej przełożen w skrzyni od NH ale niebieski ma Boosta i kabine amortyzowana.

Ogolnie jakbym ja miał wybierac to do pracy w polu wziąłbym Forterę (właśnie za przekaładnie, rozstaw osi i HitchTronic)ale do transporu NH wydaje się dośc ciekawym rozwiazaniem głównie ze skrzynia 17/16 i amoryzacją przedniej osi oraz kabiny noi dodatkową moc w trasporcie (max 154KM) ;)

sorry kolega wyżej ma racje to przez nieuwagę

Opublikowano

Zgodził bym sie z poprzednikami osobiscie od 4 lat uzytkuje 2 Case Jx na powiezchni ok 90ha w tym 65 łąk,do tego roku nie nazekałem ale jak poszły na serwis to włosy staja deba jakie sa rachunki za czesci do Zetorów o połowe teńsze a co gorsza ponad tydzien sie czeka az części przyjda a to nie jest bez znaczenia jak ciagnik zepsuje sie w sezonie:-( Osobiscie przymierzam sie do zakupu 2 Hsx ale poczekam jeszcze troszke całkiem nowe sa to ciągniki i duzo w nich moze nie grac poczekam az je dopracuja z rok albo dwa i wtedy wezme. Mnie do nich przekonuje tylko to ze moze wygladaja na cieżkie to sa dośc lekki ile 140 HSX wazy ok 4500kg bez obciażnikuów jaki kolwiek odpowiednik z NH czy Case wazy koło 6000kg. Wiec jak masz brac go w pole to bierz coś cieższego a jak na łaki to lzejeszego i zwrotniejszego.

Opublikowano

witam

co do nh nie moge się wypowiedzieć nie miaęłm okazji z nim pracowac ale na zetorku tak więc kilka słow o nim

do prac polowych z zawieszanym agregatemi siewnikiem musiałbyś dokupić przedni tuz (obciązniki się nie opłacoa kupować) lub coś samemu wyskrobać jakąś beczkę betonową z przodu. 1000 kg obciazników w naszym przypadku nie pomogło(mamy bez tuz) i przy pełnym zestawie dało się czuć ze jedziemy tylko na tylnych kołach. felgi kup pełne bo w tradycyjnych mimo dokręcania szpilki pracują na łączenach obrzeży. jeszcze jedno gdy masz przód dociązony to w transporcie mnije podskakuje chyba że masz super proste drogi to nie musisz ich miec.

jeśli hodzi o spalanie to pełny zbiornik paliwa około 180 litrów ze spokojem na 4 klasie wystarczy na cały dziń orania- nigdy nie mierzyłem dokładnie średnio wychodziło mi 15-17 litrów 5 skibowym pługiem zagonowym

wygoda. myślałem że bedzie ciszej ale radia można posłuchac przez telefon też się dogadasz- ma

ło schowków jest jeden na dokumenty. widocznosć dobra siedzenie mam standardowe- wystarczy klimatyzacja działą sprawnie

wady- sprzegło słychac podczas załaczania- wada w całej serii

ceny przeglądów nie zwalają z nóg- gwarancja na 36 miesięcy w zależności od tego co sobie wynegocjujesz.

nie chwale nie karcę tego ciągniczka w tej chwili ma 300mth i nić się nie stało.

żeby coś powiedzieć konkretnego i polecić lub niepolecać go musiałbym go kilka lat ekploatować

Opublikowano

mam tez folterke 115 nie dlugo bo ma dopiero 100mth ale w tej cenie bylo warto pracuje z 4 obracanymi zestawem uprawowo siewnym ziemie cieszkie nawet bardzo troszke górek radzi sobie spokojnie duzo biegow i spalnie nie duze bo 18 liter na ha na 2 klasie ziemi nh ma i kolega jak był serwis to odechcialo sie wszystkiego jak sobie liczą

Opublikowano

Witam, chciałbym dołączyć się do tematu, bo mam podobny dylemat. Tylko wariant jest taki: Forterra 135 lub HSX kontra NH T6.165.

Duża różnica cenowa która działa na niekorzyść NH i pytanie. Jak zetor będzie sobie radził z kompaktorem 4m, pługiem obracanym 4 skiby, agregat talerzowy ares txl 3 m, 2 przyczepy czeskie BSS po 10 ton ładowności. Ziemie ciężkie i średnie. Jak macie forterre to napiszcie jak to się sprawuje z pługiem obrotowym 4 skiby, praca transport, obracanie. Liczę na konkretne sugestie i rady :)

Opublikowano

niewiem jak jest z NH ale foltera 135 powina sobie napewno poradzić z tym pługiem w transporcie duzo nie łyknie ale troche trudno porownać NH z HSX

Opublikowano

oczywiście ze NH ja mam 6030 rc 4 lata zadnej awari nie było, a obrabiane jest ponad 80 h i transport itp i nic w zimie odpala bez zadnych problemow jak latem niezawodność jest podstawa nh a i moc jest bardzo dobra bo smiga z aresem txxl zawieszanym i kvernelandem z packomatem a gory sa kosmiczne u nas wiec co tu duzo mowic a co do zetorow powiem tak nie ta półka wykonania i zaawansowania technicznego

Opublikowano

Po co bierzesz pod uwagę T6.150 kiedy możesz kupić np T6.155 czy T6.165 na 6 cylindrach - dużo lepszy ciągnik do cięzkiej pracy z zestawem uprawowym czy pługiem. Wg mnie 4 cylindry przy mocy powyżej 120 KM to bezsens skoro ciągnik idzie do ciezkiej pracy uprawowej, a porównywanie T6 do tego Zetora nie ma sensu. Wiadome, że T6 o wiele lepsze, mocniejsze, komfort w kabinie o wiele lepszy, podnośnik, pompa, udźwig, skrzynia...sprawdz sobie wszystko przed zakupem a nie tylko "konie".

Opublikowano (edytowane)

Ja bym wolał zetora forterre bo dużo taniej i prosta konstrukcja a na 45 ha spokojnie wystarczy a newcio jest drogi a nic specjalnego niektóre rzeczy ma gorsze jak skrzynie od forterry hsx. i to adeblue co nic niedaję oprócz dodatkowych kosztów

Edytowane przez Tygrys2404
Opublikowano

witam wszystkich jestem tu nowy i chce sie podłączyć pod ten post

bo też mam problem z wyborem ciągnika i nie wiem jaki wybrać ciągnik

mam już jeden duży 130 km z turem pronara

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Padykilos
      Witam, zwaracam się do was z prośbą o wytłumaczenie różnic pomiędzy tymi modelami. Na pierwszy rzut oka wyglądają tak samo, a z tego co pamiętam to seria T5 zaczynała się od 99KM. Proszę o pomoc pozdrawiam . 
    • Przez ZimowyZolnierz
      Witam w katalogu części naszego Zetora występują 4 świece żarowe w głowicy, natomiast fizycznie mamy świece płomieniową w kolektorze. Czy to oznacza że głowica jest nieoryginalna czy w starszej wersji z mostem zetorowskim po prostu tak jest? Oraz mam mega problem z rozruchem, w mrozy jak złapie początkowo chodzi na jeden cylinder, pora się szykować do remontu?
    • Przez Azor07
      Jaki wybrać krokodyl do zetora 7245 ? Jakiej firmy i jaka szerokość będzie najlepsza?
    • Przez rolkam72
      Witam. Otóż sprawa wygląda tak ciągnik zetor 10245 ma słabe ciśnienie na wale a mianowicie 1.8 wolne obroty zimny 5 wysokie. 0,5 wolne obroty rozgrzany 3 wysokie rozgrzany. Obawiam się że będzie wał do szlifu i nowe panewki jednakże na czas żniw chcielibyśmy odkręcić misę w razie co założyć nowa pompę oleju i jeśli się da to wymienić panewki od bez odjezdzania silnikiem. I tu moje pytanie czy da się wymienić panewki bez odkręcania silnika bo korbowodowe to ok ale główne? Z góry dziękuję za wszelakie sugestie i podpowiedzi
    • Przez sylwek23111
      Witam, czy przerabiał ktoś przystawkę 5-rzędową do kukurydzy firmy New Holland(MR575W) do Claasa Dominatora 98 lub podobnego? Wiem że trzeba prawdopodobnie zmodyfikować ramkę do zamocowania na gardzieli i przerobić napęd z dołu do góry, ale nie mogę nigdzie znaleźć informacji jakie obroty ma Claas, a jakie New Holland. Może ktoś spotkał się z takimi danymi, albo doradzi czy jest sens to przerabiać?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v