Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Szukalem podobnego tematu i nic nie znalazlem chodzi o to by przelacznik manualny zmienic na jakis elektrohydrauliczny czy powietrzny cos jak w MANie polowki pneumatycznie przelaczane taki tuning byly dobry dla kierowcow mtz

Opublikowano

ja jako posiadacz takowego traktora nie widzę potrzeby takiej zmiany nie jest to na pewno niemożliwe tylko na pewno nie zrobisz z tego połówek a jedynie zamiast dźwignią to reduktor przełączysz za pomocą jakiegoś zaworu elektrohydraulicznego nie wiem czy ta zmiana ma sens ale do odważnych świat należy a skrzynia mana ma inne rozwiązanie niż ta w belarusie kombinuj będę obserwował temat i czekał na jakieś nowinki w tej sprawie

Opublikowano

Ty nie widzisz potrzeby zmiany a ja jestem odmiennego zdania....belarus glownie chodzi w transporcie i zmieniac biegi na 2 rece mozna ale wygodniej by bylo miec to w przycisku jak w ciezarowkach

Opublikowano (edytowane)

Jak na dwie ręce skoro żółw zając jest też z prawej strony? Może by uciągło zrobić to pneumatyczne. Tylko jak długo to wytrzyma? Jednak w ręce masz wyczucie czego nie ma automatyka. To nie ta konstrukcja żeby ją tak przerobić według mnie.

A co do transportu... spróbuj odśnieżać kilkanaście godzin. to dopiero daje popalić. Niemożliwie dokucza przeskok między 8 a 9.

Edytowane przez seweryn20
Opublikowano

Dobry pomysł autora tematu, tylko ja bym to nie widział w pneumatyce tylko w hydraulice, można by podczepić dodatkowy elektrozawór jak są od włączania blokady tyłu i WOMu i dać to pod przełącznik na dźwigni zmiany biegów, wygoda jak nic by była :)

Dlaczego nie w pneumatyce? Sprężarka jest podłączona pod układ smarowania silnika i lepiej używać jej tylko do przyczep i innych okresowych robót niż miała by ona pracować non stop i się zużywać, a potem by było branie oleju i spadek ciśnienia na silniku.

Jak na dwie ręce skoro żółw zając jest też z prawej strony? Może by uciągło zrobić to pneumatyczne. Tylko jak długo to wytrzyma? Jednak w ręce masz wyczucie czego nie ma automatyka. To nie ta konstrukcja żeby ją tak przerobić według mnie.

A co do transportu... spróbuj odśnieżać kilkanaście godzin. to dopiero daje popalić. Niemożliwie dokucza przeskok między 8 a 9.

Co do wyczucia trzeba ustawić prawidłową siłę(ciśnienie) i czujnik kiedy ż/z jest wbity.

Co do przeskoku: macie w skrzyni niesynchro 9 biegów na szosowych i nie macie dobrze zestopniowanej skrzyni? To co powiesz na marne 4 biegi gdzie przeskok pomiędzy 3 a ostatnim 4 jest taki że ciągnik bez używania połowek rozpędza się jak Fendt na Vario :lol:

Opublikowano (edytowane)

Tu masz to samo. Jeden bieg 28 na godzinę a następny już prawie 40.

A to że na skrzyni 9 biegów nie ma specjalnie znaczenia bo 9 się nie zmienia po przełączeniu szybkie/wolne na dźwigni biegów. Tylko przy zmianie żółw/zając. Tak że żeby pchając śnieg fajnie się rozpędzić startujesz na zającu, potem żółw 9 i przekładka na zająca 9. Pod górę z bułą śniegu przed ciągnikiem czy przyczepą ciężko wykonać żeby zęby nie dzwoniły.

W mtz 82 nie da się żółw zając przerobić na taki patent bo trzeba robić przegazówki czy wyżej na dwa sprzęgła.

Do takiego czegoś ideałem jest wzmacniacz momentu planetarny. Tutaj nie wróżę temu długiej bezawaryjnej pracy.

Edytowane przez seweryn20
Opublikowano (edytowane)

reduktor dla twojej informacji jest po srodku a nie s prawej strony....najezdzilem tym belarusem 3000h przez 3 lata wiec nie mow mi bo odsniezam u siebie cala gmine po 17 godzin dziennie ostatnio

Edytowane przez padre1989
Opublikowano

Ja sobie przełożyłem dźwignię reduktora na błotnik wiec mam go pod prawą ręką biegi jeszcze jeszcze na razie są pośrodku ale to kwestia czasu i będą po prawej stronie , co do samego reduktora wygoda jak nic , nie trzeba się schylac a przeróbka dość prosta

post-36928-0-67497400-1494008043_thumb.jpg

Opublikowano

Widziałem na ruskim forum tą przeróbkę z opisem filmowym. Co do elektrohydrauliki dobra myśl, tylko zrobić czujnik wciśniętego sprzęgła, z niego zasilanie do przełącznika na lewarku, elektrozawór czterodrożny i heja. Co do odśnieżania, to jak dla mnie zbyt niebezpieczne jeżdżenie na całej 9, nigdy nie zmienię tego zdania. Pierwsze że wciśnięcie hamulca natychmiast spowoduje obrót ciągnika, drugie że szkoda korpusów na takie rozbijanie, lepiej wydać zarobione pieniądze na coś innego niż remont kumuruna.

Opublikowano

Żółw/ zając to przekładnia niesynchronizowana w czasie jazdy trzeba przełączać na dwa sprzęgła i tu jakakolwiek automatyka z miejsca odpada bo po przełączeniu na luz trzeba puścić sprzęgło.  Jak dla mnie chodzi to fajnie i szkoda kombinacji przy czymś co jest w sumie dobre.

Opublikowano

Piotrek 19 to rozwiązanie widziałem na ruskim filmie , ale jest to dobre rozwiązanie jak dla mnie na pewno , jak się zasięg poprawi to wrzucę fotki jak ja to zrobiłem, co do dźwigni zmiany biegów , to będzie tak zrobione że zmiana biegów będzie za pomocą ruchów przód -tył bez żadnego machania na boki i żadnej kolizji z tą od zająć -żółw nie będzie

Opublikowano

Żółw/ zając to przekładnia niesynchronizowana w czasie jazdy trzeba przełączać na dwa sprzęgła i tu jakakolwiek automatyka z miejsca odpada bo po przełączeniu na luz trzeba puścić sprzęgło.  Jak dla mnie chodzi to fajnie i szkoda kombinacji przy czymś co jest w sumie dobre.

 

Ja nie zmieniam tego na 2 sprzęgła przy przyspieszaniu na 9 biegu, lekko popuszczam sprzęgło przy przełączaniu, zaterkocze i wskakuje, nie zgrzyta.

8, sprzęgło, luz, polowe , 9, potem tylko sprzęgło i szosowe.

 

Na 2 sprzęgła tylko gdy jadę na pusto i zmieniam bezpośrednio z 8 na 9.

Opublikowano (edytowane)

Tak to mniej więcej wygląda potrzeba kawałek płaskownika, tego banana miałem od żuka od sprzęgła(ale można to zrobić z kawałków płaskownika wystarczy posiadać i wywiercic trzy otwory ) , trzeba też przedłużyć to oryginalne cięgno,


A tak będzie zrobiona dźwignią zmiany biegów , zdjęcia nie moje znalazłem w sieci(dwa ostanie zdjęcia)

post-36928-0-20859200-1494478884_thumb.jpg

post-36928-0-20333300-1494478964_thumb.jpg

post-36928-0-89057400-1494479047_thumb.jpg

post-36928-0-18133000-1494479107_thumb.jpg

post-36928-0-81626800-1494479177_thumb.jpg

post-36928-0-48161100-1494479532_thumb.jpeg

post-36928-0-67415800-1494479576_thumb.jpeg

Edytowane przez robert983
Opublikowano

I jak to działa po tylu latach użytkowania(dźwignia reduktora)?Jak wykombinować sobie taką wajchę🤔 bo ta która jest u mnie na środku to po prostu jakiś drut wygięty i tyle. 🙁

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez AgrostokParczew
      Witam, mam na magazynie kilka czapek oryginalnych Belarus, ciepłe obszyte od środka, jakby ktoś był zainteresowany proszę dzwonić pod 516-220-311 


    • Przez Kulik
      Witam tak jak w temacie w jaki sposób inżynierowie ustalili ciśnienie na siłownik od womu ?? czy ktoś ma taką wiedzę ? proszę nie pisać że ciśnienie wstala króciec wkręcony w monoblok bo sprawdziłem i jest to nieprawdą jedynie co to on utrzymuje stałe ciśnienie na wolnych obr,podejrzewam że musi być coś w rozdzielaczu z elektrozaworami bo przecież ciśnienie idzie bezpośrednio z pompy i w rozdzielaczu zmniejszą może przez jakiś zaworek czy coś.Czekam na ciekawe pomysły
    • Przez Phosgen
      Cześć, wałkowany temat, do kupienia ciągnik w niewielkich pieniadzach.
      Niemam doświadczenia w tego typu maszynach ile według Was mógłby kosztować (chce go po prostu kupić) i proszę o wyrozumiałość pierwszy raz na forum  silnika nie słyszałem, dużo wycieków taki standard rusin 😁


    • Przez kukum
      Witam znalazłem coś takiego https://www.agroinform.com/pl/rynek-arkusz-danych/czesc/czesci-do-ciagnikow/zestaw-do-konwersji-mechanicznej-blokady-mechanizmu-roznicowego-mtz/h_7470875 I interesuje mnie właśnie taka blokada bo powiem szczerze ze nie chce mi się walczyć już z moja oryginalna , myślałem nad pneumatyka nawet ale znalazłem coś takiego jak mechaniczna blokada na dźwigienkę i pytanie moje jest takie czy udało się komuś to ściągnąć z Węgier bo ja nie mogę się wgl z gościem skontaktować 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v