Skocz do zawartości
slawek261993

Jaki pług obrotowy do Renault 155.54 ??

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Pług

Witam ;) Mam takie zapytanie do was. Jakie pługi były by najlepsze do renault 155,54?? Mam na oku 4+1 KVERNELAND'a biora na skibe od 30 do 50 cm. Pługi posiadają opcje VARIO czyli podczas obrotu bedą sie osiowac i nie bedzie strasznego kołysania ciągnikiem. Co mi powiecie?? Może podacie jakies swoje propozycje?? :P:) Licze na was :):D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawelmf    32

jak dobrze myślę ranie ma 145 km może mieć ciężko z 5 skibami ale to zależy jaką masz klasę ziemi

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
szejk2    7

Szczerze polecam pług Rabe Werk, ponieważ jego konstrukcja jest masywna i solidnie wykonana, nie ma z nim żadnych problemów. Ja mam czteroskibowy, waży 1600 kg, akurat do tej mocy ciągnika, kryje idealnie u mnie zabiera 185 cm. Ceny też nie są wygórowane w porównaniu do innych marek. Pozdrawiam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

qqq    18

Witam ;) Mam takie zapytanie do was. Jakie pługi były by najlepsze do renault 155,54?? Mam na oku 4+1 KVERNELAND'a biora na skibe od 30 do 50 cm. Pługi posiadają opcje VARIO czyli podczas obrotu bedą sie osiowac i nie bedzie strasznego kołysania ciągnikiem. Co mi powiecie?? Może podacie jakies swoje propozycje?? :P:) Licze na was :):D

 

Doczytaj dokładnie co to jest funkcja VARIO w pługu!!!! Szukaj jakiegoś pługa 4x50 aby w każdych warunkach mógł sobie poradzić.Polecam Lemkena z nowszej serii...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
misiek38    1

WY CHYBA NIE WIECIE CO RENIA POTRAFI

5skib to w sam raz z 4 będzie się nudził

ja mam 100 konną renie pług rozstawiony na max =180 cm orki i się nudzi na normalnej ziemi dopiero glina itp wie że orze sam myśle o kvernlandzie 4x50

i orka 20-30cm 4 polowa 12-14 litrów ON na ha

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    186

Ja mam ciągnik 150 km i pług KV LB Vario 5 skib. 5x55, I to jest pług do niego. Bierze do 270cm i lata z nim. Przy ciężkich ziemiach do 8km/h, lekkie do 10. Jak ma ciężko to zwalniam, nie za bardzo chcę zmniejszać szerokość roboczą żeby kliny nie wychodziły na końcu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tomek90    191

Tomek to chyba równine masz i ziemia niezbyt cieżka bo jak masz rozstawione na te 5x55 to do cholery duzo :D Unas lata NH cos koło 150 moze 140km to pottinger 4x50 i jest akurat górki są i glina. Niema co doradzać niech kolega najpierw powie jaki ma teren i ziemie :)

 

misiek38 4x50 i 100km na glinie. Niewiem jak to ma się toczyć :lol:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    186

Górek to tylko mam 4 hektary, i tam Vario super się sprawuję. Pod górę 1,6m a z góry 2,7m.

W glinie do 8 orze.

Pytanie z jakim pługiem NH orze.

U nas spółdzielnia kupiła overuma 5 i orała 200 lub 230 km. W tym roku kupiła kuhna 5 i dokupiła 6 skibę, bo z 5 nie za bardzo miał co robić.

A na overuma to patrzeć nie chcą.

W drugiej spółce mają dwa chyba overumy, to jeden chwalą, a drugi nie. Skiba mniej a ciężej idzie.

Mój waży 1720 kg, sam ważyłem. Case MX 150 na początku bez przednich obciążników nim orałem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tomek90    191

No jak na Vario zejdziesz do 1.6m pod górke to nie jest źle :)

Może coś w tym jest że Overum idzie ciężko bo mam 4x40 najmniej jak ustawie do pronara 80km to ledwo chodzi na glinie :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    186

Ja raz MTZ 82 to 4 skiby wbiłem w ziemie i tyle było z orki. Musiałem jedną skibę podnieść. .

A na innym kawałku to z 4 bez problemu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Tereny mam równe, jest kilka zgórków ale raczej nie bedą one przeszkodą. Pożyczaliśmy pług zagonowy 5 skibowy i ustawiony był na troszke lepiej jak 2 metry i latał jak głupi 9 - 11 km/h i nie miał co robić a orka była naprawde głeboka bo około 30 cm. Ziemie u nas nie są lekkie ale też nie za bardzo cieżkie. Ja raczej sie nie boje o sciągniecie tych pługów przez ciagnik bo jak nie da rady w 5 to odejme ostatnia i bedzie w 4 chodził. Ale najbardziej boje sie o obracanie :( Jest w pługu siłownik który osiuje pług przy obrocie, ale boje sie czy nie bedzie ciagnikiem strasznie szarpało przy obrocie, chodzi mi oczywiście o 5 skib, bo w 4 to raczej ciagnik bedzie sie zachowywał dużo spokojniej ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tomek90    191

Vario to nie jest osiowanie z tego co wiem tylko płyna regulacja szerokości orki za pomocą siłownika. Jaki masz podnosnik? Bo 5 to juz nie mały ciężar co do uciagu to powinien isć jeśli mowisz ze masz średnie ziemie i bez górek. Jak 5 to moze półzawieszana tylko kawałki też już musza być w miare ale ja i tak zostaje przy 4 niech bedzie 4x55 i lepiej packomat do tego.

Btw. co to te osiowanie pługa??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Osiowanie pługa jest to takie coś ze przy obrocie pług sie składa do najweższej szerokości po czym obraca na drugą strone i rozkłada do tej szerokości na siłowniku do której sami sobie wyznaczymy :) rozumiemy sie?? :)

 

A VARIO to sie zgodze z tobą ze to jest płynna zmiana szerokości orki ale również wiąże sie z tym osiowanie a co to jest osiowanie to wyżej napisałem :)

 

A podnośnik w RENI ma udźwig do 8650 kg :)

Edytowano przez slawek261993

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
misiek38    1

Tomek to chyba równine masz i ziemia niezbyt cieżka bo jak masz rozstawione na te 5x55 to do cholery duzo :D Unas lata NH cos koło 150 moze 140km to pottinger 4x50 i jest akurat górki są i glina. Niema co doradzać niech kolega najpierw powie jaki ma teren i ziemie :)

 

misiek38 4x50 i 100km na glinie. Niewiem jak to ma się toczyć :lol:

 

 

tomek 90 właśnie dlatego kupiłem renie a nie NH koledzy też byli zdziwieni co mają DF lub MF ale zobaczeniu co renia potrafi to szacun i orka 4 polowa lub 3 polowa na glinie :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
andrejus    157

I jaką prędkością orzesz? 5km/h? Spalanie jakie musi byc gdy mu deptasz do końca?

Ps. dzieci bajki piszą...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Sylwi    6

Wpisz w you tube renault 155 i chyba 4 filmik od góry z pługiem na przodzie obejrzyj to skończysz filozofować

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ochen    28

Średnia czwórka będzie odpowiednia. Zależy jeszcze czy chcesz jakieś zabezpieczenia. Polecam rabe werk bardzo dobre i solidne pługi. Mam 4 obracaną na wypasie waga ok. 2400kg.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
andrejus    157

Wpisz w you tube renault 155 i chyba 4 filmik od góry z pługiem na przodzie obejrzyj to skończysz filozofować

Nie wszystkie posty które tu piszemy dotyczą tylko twojej osoby.

Tak to już jest na forum że dodane odpowiedzi tyczą się ostatniego postu a nie któregoś tam z kolei bo do tego służy opcja cytuj :)

Ps. Moja wypowiedz dotyczy miśka który to niespełna 100 konnym traktorem ciągnie pług 4x70 :o i tak leciutko ma nawet w glinie...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

WY CHYBA NIE WIECIE CO RENIA POTRAFI

5skib to w sam raz z 4 będzie się nudził

ja mam 100 konną renie pług rozstawiony na max =180 cm orki i się nudzi na normalnej ziemi dopiero glina itp wie że orze sam myśle o kvernlandzie 4x50

i orka 20-30cm 4 polowa 12-14 litrów ON na ha

według mnie 5 skib(5x45) na średnich i ciężejszych glebach da rade normalnie ciągnąć

co do wypowiedzi kolegi to ja się zgodzę, bo Renault potrafi zadziwić! ciągnik 100 km(6cyl) i 4x50 na glinie jest to mozliwe przy zachowaniu dobrej prędkości i spalania. sam ciągnę Renault-em 103.14(4cyl) pług rozstawiony na 180 cm i na glinie radzi sobie dość dobrze. prędkość 7-8 km/h i spalanie 13l/ha

Renault naprawdę potrafi!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piotr190    0

witam chciałem powiedzieć że renia potrafi sam ciagam pług 180 szerokości bo aby taki mam renia 106-54 na biegu drugim zwolnionym 1600 obroty na silniku i niema co robić ale spalanie wychodzi 8l/ha sam niedowiezalem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ochen    28

To chyba na żwirowni ciągacie te pługi. U nas to przy gruberze idzie 12l/ha a orka od 16l/ha do 25l/ha.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
andrejus    157

według mnie 5 skib(5x45) na średnich i ciężejszych glebach da rade normalnie ciągnąć

co do wypowiedzi kolegi to ja się zgodzę, bo Renault potrafi zadziwić! ciągnik 100 km(6cyl) i 4x50 na glinie jest to mozliwe przy zachowaniu dobrej prędkości i spalania. sam ciągnę Renault-em 103.14(4cyl) pług rozstawiony na 180 cm i na glinie radzi sobie dość dobrze. prędkość 7-8 km/h i spalanie 13l/ha

Renault naprawdę potrafi!

 

Głupoty piszesz że renia to potrafi. Gdybyś miał jd to o nim tez byś tak pisał.

Porównując Reanult i np JD lub DF, Fendt o tej samej mocy Reanult pod względem siły uciągu-trakcji wypada gorzej ponieważ jest dużo lżejsze.

Przykładowo 155.54 waży 5.5t JD tej samej mocy niespełna 7t.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piotr190    0

tyle że mój 106-54 ma też 5.5 t dwa razy go marzyłem i w transporcie pali 10 l/h pełny opór z przyczepą 10 ton masy całkowitej

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


×