Skocz do zawartości

URSUS FINN 914 DL Turbo- silnik


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

A wiec od początku, po zrobieniu przeglądów silników w 1224 i 7211, przyszedł czas na moja Finnke, bo już od dawna jej sie to tez należało zajrzeć do środka. I co się okazało:

- pozapadane gniazda zaworów, prawie wszystkie

- spuchnięte 2 tłoki( pierwszy od kabiny i 3) na których pisze Made in Germany

- tuleje w idealnym stanie na 3 widać jeszcze ślady frezowania

- wał nominał i panewki w idealnym stanie

- turbina bez luzów i nie bierze oleju

 

I tu pojawia sie moje pytanie, a za razem problem, bo: nie chcę wymieniać całych kompletów naprawczych, jak mam oryginalne Niemieckie tuleje, a wsadzić jakiś badziew do ciągnika, który pracuje cały rok to mi sie nie uśmiecha i nie kalkuluje. A pomyślałem ,że zadzwonię do tego całego Rol-maru, co tak prężnie reklamuje sie na AF, ale szybko mnie zmyli, bo powiedzieli, ze oni tylko dla firm sprzedają a indywidualni nie maja co tam szukać tylko hurtowe zamówienia, bo nie chciałem wsadzać byle jakich tłoków skoro tam maja oryginały Ursusa, ale dali mi telefon do Farm Experta, który to expert, mi zbytnio nie pomógł... gdzie bym nie zadzwonił to wszędzie maja całe komplety naprawcze, ale ja nie mam potrzeby, nie chcę kupować byle czego, skoro wiem ze te tuleje pochodzą mi dłużej niż nowe, a tłoków samych brak...

1 Może ktoś z Was zna firmę/ sklep gdzie dostane same tłoki??

2 Czy ktoś zna/ lub stosował technikę dopasowywania tłoków ( chodzi mi o do toczenie tłoka na nominalna średnice, lub w jakis inny sposób dopasowania, aby łatwo można było go zamontować z pierścieniami w tuleji)?? Bo zaznaczę że takiej techniki wymagają tylko 2 tłoki. Na tłoku mam tylko podane: 109,86 i Sp 0,14, Made in Germany 507 113 ( gdzie 507 znajduje się nad czymś w stylu M, a 113 pod) Tłoki są 4 pierścieniowe.

 

Mam nadzieję ,że w miarę jasno przedstawiłem swój problem/pytanie. Z góry dziękuję za konkretne odpowiedzi.

Pozdrawiam FINN

Opublikowano

Jeżeli masz sil. turbo to powinny być tloki trzy pierścieniowe coś jak tu; http://www.farmexpert.pl/zestaw_naprawczy_silnika_do_ursus_c_385_turbo_mahle_produkt6136.aspx?utm_source=nokaut.pl&utm_medium=cpc&utm_campaign=2012-10&utm_content=6136#ncl

Firma MAHLE jest bardzo dobrą marką (nie żaden badziew) przy tej cenie myślę że nie warto robić kombinacji z dorabianiem tłoków.Tłoki powinno wymieniać się w komplecie lub pojedyńczo o tej samej masie, chodzi o wyważenie układu korbowo-tłokowego a dorabianie ,przetaczanie itp. może się skończyć źle.Z tymi tłokami to coś musiało być kombinowane bo turbo ma być trzy pierścieniowe a chodzi o pierwszy pierścień chromowany który jest trapezowy.

Opublikowano

silnik jest oryginalnie bez turbo, a w Finlandii było dostawiane turbo, a silnik został bez przeróbki, a jeśli nawet chodziło by o ewentualna wymianę zestawów, to na pewno było by to 4 pierścieniowe... jakoś nie przekonuje mnie mniejsza ilość pierścieni w układzie w którym się doładowuje większą ilością powietrza... do tej pory na 4 pierścieniach nie brał mi oleju od wymiany do wymiany... a zdarzało się że chodził więcej jak 200mtg...

Opublikowano

Dla mnie też jest to trochę dziwne ale tak jest , porównaj sobie w katalogach czy to zetor, czy john zawsze turbo ma trzy pierścienie (innego typu) i musi mieć to jakieś uzasadnienie (może ktoś w zorientowany się wypowie) a ponieważ nie jestem konstruktorem silników to wolę stosować części takie jakie mają być.Jeśli chodzi o branie oleju to silnik turbo zawsze będzie brał mniej lub wcale (i to już wiem dlaczego) i nie chodzi o ilość pierścieni bo każdy typ ma po jednym olejowym.Jak miałeś dokładane turbo to sprawdź czy korbowody masz odpowiednie.

Opublikowano

Toczenie tłoków, które juz z jakiegos powodu popuchły to średni pomysł. To juz nie bedzie to.4 pierścienie to relikt przeszłości. Dzisiaj większość producentów silników do ciągników stosuje przeważnie 3. Jak jest dobre pasowanie spokojnie dają uszczelnienie, pozatym jest mniejsze tarcie. Lepiej zmienić cały komplet czyli 6 sztuk niz jakieś patenty robić.

Opublikowano

wstaw 3 pierścieniowe mahle o tym samym numerze na pudełku. Ew. poszukaj czeskich ale nie zetoroskich.

 

Zabawa w rozwiercanie itp to średni pomysł bo jak potem ustalić czy mają taką samą masę? W czasach PRLu tłoki miały swoje grupy wagowe i wymiarowe - obecnie tego nie ma.

Opublikowano

u mnie jak wcześniej pisałem w 355 jeszcze za czasów pgr tuleje były rozwiercone na większy wymiar i tłoki były odpowiednio większe wstawione, w katalogu części nawet chyba są podane 2 wymiary po szlifie, ja osobiście nie robił bym tego tylko wymienił cały komplet tłok tuleja ale widać za pgr jak mieli sprzęt do szlifowania tulei to szlifowali je i wstawiali tylko nowe tłoki. zawiązując do sklepu którego wstawiłem link to nie było tam problemu aby tam mieli pierścienie na większe tłoki. ogólnie gościu tam jest dobrze obcykany i umie dobrze doradzić

Opublikowano

koledzy... co jak co okazało się, że to nie tłoki popuchły.... ;) po głębszych oględzinach okazało się że to była wina nagaru na tłokach i tulejach,.... to tłoki i tuleje zostają zakładam tylko pierścienie z MAHALE, i tyle , głowica po regeneracji może będzie jutro więc podejrzewam, że do końca tygodnia Finnka będzie już w pełni sił , bo te chabety się połapie , co po uciekały przez lata i z powrotem zaprzęgnie w chomonto :D

Opublikowano

to są z kompletu MAHLE... ;) nie było oddzielnych kompletów na sklepie, to sprzedawca " pożyczył" z kompletu... ;) uszczelka jest kupiona razem z całym zestawem uszczelek do 914 i ma więcej otworów niż oryginalna

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Dla mnie też jest to trochę dziwne ale tak jest , porównaj sobie w katalogach czy to zetor, czy john zawsze turbo ma trzy pierścienie (innego typu) i musi mieć to jakieś uzasadnienie (może ktoś w zorientowany się wypowie) a ponieważ nie jestem konstruktorem silników to wolę stosować części takie jakie mają być.Jeśli chodzi o branie oleju to silnik turbo zawsze będzie brał mniej lub wcale (i to już wiem dlaczego) i nie chodzi o ilość pierścieni bo każdy typ ma po jednym olejowym.Jak miałeś dokładane turbo to sprawdź czy korbowody masz odpowiednie.

 

 

to nic dziwnego, w tym przypadku silnik wolnossący sam spręrza poprzez pierscienie na tłokach dlatego jest wyposarzony w cztery,a z turbo ma trzy bo dostaje doładowany,

stosowanie tłoków z większą ilością pierścieni nie zmienia charakterystyki pracy silnika,dają trzy bo tyle wystarcza.

Opublikowano

Weź mi @finn przyślij te zdjęcia popuchniętych czy tam coś tam od nagaru tłoków ,kilka fotek z każdej strony , bo przeczytałem cały temat i nie wiem o co ci chodzi, jeżeli nagar był między tłokiem a tuleją to znak że tłok i tuleja to jajo, ale przypuszczam że o to ci chodzi, chyba że nagar gdzieś indziej...

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Dla mnie też jest to trochę dziwne ale tak jest , porównaj sobie w katalogach czy to zetor, czy john zawsze turbo ma trzy pierścienie (innego typu) i musi mieć to jakieś uzasadnienie (może ktoś w zorientowany się wypowie) a ponieważ nie jestem konstruktorem silników to wolę stosować części takie jakie mają być.Jeśli chodzi o branie oleju to silnik turbo zawsze będzie brał mniej lub wcale (i to już wiem dlaczego) i nie chodzi o ilość pierścieni bo każdy typ ma po jednym olejowym.Jak miałeś dokładane turbo to sprawdź czy korbowody masz odpowiednie.

Racja, jeżeli było turbo dołożone, i 4 pierścienie, to nie wiadomo, czy silniki w ciągnikach na eksport były dostosowane do turbo. Nasze 912 i 914 są dostosowane i już mają "flaki" turbo i 3 pierścienie.

Opublikowano

raczej wątpie w to, bo głowica była normalna, pompa, wtryski też, a turbo nie jest oryginalne ... bynajmniej jest tak w moim 914... dziś odebrałem głowice, ale powiedziałem aby zrobili mi ją już pod turbo...

Gość Profil usunięty
Opublikowano
bynajmniej jest tak w moim 914..

To znaczy jak? nie dostosowany?

Opublikowano

tak, bo wszyto na to wskazuje... tłoki, 4 pierścieniowe, pompa paliwowa i wtryski do zwykłego silnika, kolektor wydechowy i ssący normalny, głowica była pod zwykły nie doładowany silnik, filtr powietrza mniejszy, no i ta turbina, nawet gabarytowo jest mniejsza od tej oryginalnej...

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Właśnie, to sprawdź tylko dobrze jakie są korbowody.

Opublikowano (edytowane)

kolektor wydechowy i ssący normalny, , filtr powietrza mniejszy, no i ta turbina, nawet gabarytowo jest mniejsza od tej oryginalnej...

To mnie zaciekawiłeś jak masz zrobiony napęd turbiny i doprowadzenie powietrza do sil. :o

 

Pytanie nie jest głupie, a korbowód turbo ma charakterystyczne pogrubienie (wzmocnienie) w kształcie prostokąta na główce korbowodu z boku i na stopie od dołu.http://sklep-rolnicze.eu/korbowod-kpl-c-385-turbo,3,30900,27070

Edytowane przez ptaszyna
Gość Profil usunięty
Opublikowano (edytowane)

a nie zaszkodzi jak się da 4... ;)

 

Fabrycznie silnik z turbo ma po 3, twój miał 4, bo turbo dołożyli do wolnossącego, oczywiście możesz dać cztery. Wszyscy producenci idą na skróty i po kosztach jedni więcej drudzy mniej - jakość uszczelniaczy, stali, ogółem wszystkich materiałów, ile wytrzyma maszyna produkowana teraz, a ile wytrzymują starsze dziadki przecież - nie patrząc pod kątem komfortu pracy oczywiście.

Edytowane przez Marcin91
ortografia

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez krychu
      Mam problem z moją 1014. Rok temu wymieniłem głowice na całkiem nowa ze względu na nieszczelność starej. Po roku czasu pod dwoma wtryskami zaczął lecieć płyn chłodniczy. W C360 jak miała miejsce taka sytuacja to się wymieniło tulejke i było ok. Jak to wygląda w urusach c385? Czyżby głowica była walnięta?
    • Przez 3sparrow
      po wyłamaniu rozrusznika drży ciągnik, czy możliwe zwichrowanie koła zamachowego?
    • Przez Snuff
      Witam mam problem przy złożeniu tłoków z korbowodem w zetorze 8011 ponieważ zrobiłem sobie trochę liche zdjęcie mianowicie pytanie jest 
      Czy tłok grubsza częścią od denka ma być skierowany do zamka na korbowodzie ? 
      Pytanie drugie czy przy wkładaniu tłoków do silnika korbowody mają być skierowane zamkami do walka rozrządu czy w drugą stronę ?

    • Przez Snuff
      Witam mam problem przy złożeniu tłoków z korbowodem w zetorze 8011 ponieważ zrobiłem sobie trochę liche zdjęcie mianowicie pytanie jest 
      Czy tłok grubsza częścią od denka ma być skierowany do zamka na korbowodzie ? 
      Pytanie drugie czy przy wkładaniu tłoków do silnika korbowody mają być skierowane zamkami do walka rozrządu czy w drugą stronę ?
    • Przez rafal88
      Jest problem tego typu ze.....z pompy paliwowej zostaly wyciagniete sekcje. Da sie we wlasnym zakresie wlozyc je z powrotem tak aby dobrze ustawic je na listwie ktora dawkuje sie paliwo?? Jesli ktos juz to robil to moze bedzie tak mily i podzieli sie wiedza

×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v