Skocz do zawartości

Miernik ciśnienia kompresji


Gość Profil usunięty

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Witam, ma może ktoś pomysł jak zrobic miernik do sprawdzenia ciśnienia kompresji silnika np. w c330 itp. Wszelkie sugestie mile widziane.

Opublikowano

jest aż "za dobry" tzn ma za duży zakres pomiarowy-spokojnie wystarczy 15-20 bar tak jak pisałem, bo mierzył będziesz w przedziale 10-15 dla diesla i 6-10 dla benzyniaka, więc możesz mieć problem z dokładnym odczytaniem wyniku pomiaru na cyferblacie z tak dużą podziałką-co 5 atmosfer.

 

podsumowując-tan z linku jest za mało dokładny.

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Zawsze myslałem ze dobre cisnienie sprezania dla diesla zaczyna się od 25atm

Opublikowano (edytowane)

@ptaszyna, @glendus -co wy pierniczycie? mierzycie nie ciśnienie użyteczne na tłoku po wybuchy mieszanki, tylko ciśnienie kompresji, czyli sprężania. wiecie w ogóle co to jest stopień sprężania?? dla takiej '30 jest to chyba 19:1 czyli teoretycznie 19-krotnie zwiększa ciśnienie początkowe z początku sprężania. atmosferyczne na zawnątrz silnika to 1 bar (atmosfera) więc koncowe powinno być 19 atmosfer. ALE:

-30 nie ma doładowania więc w kolektorze ssącym jest niższe ciśnienie od atmosferycznego- ok 0,85-0,95 bar

-fazy rozrządu-zawór ssący zamyka się w ok 1/4 drogi tłoka w górę podczas sprężania, czyli rzeczywisty stopień sprężania nam maleje bo początkowa objętość komory sprężania jest mniejsza o tą 1/4 wysokości cylindra

-zawsze dochodzą przedmuchy na pierścieniach i zaworach-powiedzmy 3%ciśnienia

 

złóżmy te założenia do kupy:

19*0,9bar*1/4*0,97=~~13 bar

 

i faktycznie- zdrowy cylinder w '30 daje podczas pomiarów 12-14 atmosfer, remont należy się poniżej 10-11

Edytowane przez ahme999
Gość Profil usunięty
Opublikowano (edytowane)

Ahme999 odpuść trochę ponieważ to Ty jesteś w błędzie i niepotrzebnie się upierasz. Poczytaj trochę i będziesz wiedział o co idzie

 

Zrobiłe skan dla Ciebie byś zobaczył jak bardzo się mylisz.

82833617686857834529.gif

Edytowane przez KRISTOFORn
  • Like 1
Opublikowano

Stopień sprężania to nie jest wielokrotność ciśnienia tylko pojemności. na twoim przykładzie w pojemności cylindra mieści się 19 pojemności komory sprężania. W silniku o zapłonie samoczynnym zakłada się że ciśnienie sprężania wynosi około 30-45 bara choć nie do końca. Przy mniejszym rzędu dwadzieścia parę bara pracują jeszcze bezproblemowo. Wiadomości co prawda z wiki ale na czasie jak najbardziej.

 

http://allegro.pl/listing.php/search?sg=0&string=do+sprawdzania+kompresji

 

Przy tych cenach szkoda sobie głowę zawracać dorabianie.

Opublikowano

12-14 dla diesla? ;) ahme999 pełen respekt.....Kiedyś mierzyłem w starej vectrze 1.6 benz i miała 13... Ciśnienie sprężania to max ciśnienie w cylindrze występujące podczas suwu sprężania, a stopień sprężania to stosunek ilości powietrza w cylindrze przy DMP i GMP

Opublikowano

@KRISTOFORn faktycznie coś mi się ubzdurało, jednak człowiek uczy się całe życie:) dzięki za skan, nawet kojarzę z jakiej to książki-"naprawa ciągników rolniczych" :)

 

choć bardzo mnie ciekawi w jaki sposób mozna uzyskać cisnienie 30 bar przy tym stopniu sprężania.

 

@ptaszyna, @glendus- zwracam honor :)

Opublikowano (edytowane)

Jak zgnieciesz pojemność cylindra prawie 20 razy do wielkości komory spalanie to spokojnie uzyskasz takie ciśnienie. W cudzysłowiu bo to nie do końca to samo.

Edytowane przez seweryn20
Opublikowano (edytowane)

@Ahme999 proponuje Ci zmierz temperaturę czoła a potem bierz się za pisanie.Dobrze wiem czym jest stopień sprężania a czym ciśnienie sprężania to dwa różne pojęcia które tobie się mylą. Tu masz link do przykładowego miernika http://allegro.pl/te...2514004454.html

A tak z autopsji to uwierz mi że jak 330 nie chciał zapalać przy ok. 10 stopni bez świec żarowych to pomiar wykazał 24atm na cylindrze.

 

@Ahmed999 niema sprawy, troche się spóźniłem z komentarzem ;)

Edytowane przez ptaszyna
Gość Profil usunięty
Opublikowano

Po kalkulacji kosztów manometra, przewodu, złaczek, to chyba lepiej odrazu kupic ten zestaw, tylko czy teraz mógłby ktos rozwiać moje wątpliwosci czy aby napewno ktoraś z tych koncówek z tego zestawu powyzej nada się do ciagników typu c330 i mtz?

Opublikowano

No właśnie czy to pasuje do MTZ 820 bo warto wydać 215 zł o ile pasuje do MTZ, bo tyle to weżmie mechanik jak przyjedzie do ciagnika. Z pożyczaniem bywa róznie z regułu każdy ma zepsuty. No i jak sie mierzy, to ciśnienie:

- na zimnym czy gorącym silniku.

- wykrecam jeden wtrysk i uruchamiam silnik czy wykręcam wszystkie i kręce rozrusznikiem.

Opublikowano

No właśnie czy to pasuje do MTZ 820 bo warto wydać 215 zł o ile pasuje do MTZ, bo tyle to weżmie mechanik jak przyjedzie do ciagnika. Z pożyczaniem bywa róznie z regułu każdy ma zepsuty. No i jak sie mierzy, to ciśnienie:

- na zimnym czy gorącym silniku.

- wykrecam jeden wtrysk i uruchamiam silnik czy wykręcam wszystkie i kręce rozrusznikiem.

 

 

No tak, najlepiej nakupić sprzętu i zrobić darmową wypożyczalnie!

Co innego jak wiemy że ktoś poszanuje i się za to odwdzięczy jakoś, a inaczej to spadaj dziadu.

Opublikowano

 

 

No tak, najlepiej nakupić sprzętu i zrobić darmową wypożyczalnie!

Co innego jak wiemy że ktoś poszanuje i się za to odwdzięczy jakoś, a inaczej to spadaj dziadu.

Nie wiem co masz na mysli z tym pożyczaniem. Sam z reguły nie pożyczam i nie lubię pożyczać od kogoś. Pytałem czy pasuje do MTZ 820, bo jak tak, to warto kupić. Czy twoja uwaga to odpowiedź na moje pytanie.

Opublikowano

"z pożyczaniem bywa rożnie z reguły każdy ma zepsuty"

Odniosłem się tej wypowiedzi.

Ja to rozumiem tak że po prostu to jest ściema tylko po to żeby czegoś nie pożyczyć, albo prawda bo ktoś wcześniej pożyczył i popsuł.

Opublikowano

Muszę odgrzać temat, bo w sumie nie dowiedziałem się tego o co kilka osób pytało w tym temacie:

Czy te gotowe zestawy z allegro będą się nadawać do naszych ciągników tj. Ursusy 330, 360, stare Zetory itd.. ?

Opublikowano

To zależy jaki zestaw masz na myśli. Te z uszczelką gumową do trzymania ręką to w dieslu nic nie zmierzysz, tzn. bez modyfikacji tego ustrojstwa ( nie utrzymasz ręką ).

Najlepsze zestawy to próbniki z rejestracją wyników ( nakreśla wykres ), min. to manometr z zaworem zwrotnym.

Pamiętaj: nawet najlepsze narzędzia bez odpowiedniej wiedzy nic nie pomogą.

Jeśli posiadasz odpowiednią wiedzę w tym temacie i chcesz dobry zestaw do pomiaru ciśnienia sprężania w tych silnikach co podałeś to proponuję abyś zaopatrzył się manometr ( może być ten w zestawie ) i wtryskiwacz, do każdego z tych silników ( po szybkiej modyfikacji nie będzie problemu z mocowaniem w gnieździe ).

To oczywiście moje zdanie:)

Opublikowano

Manometr ma zawsze jakiś błąd choć tu i 5% nie gra roli. Kwestia w szczelności i pewnym mocowaniu. Jeśli takie jest to brać.

Szczerze to nawet tych tanich do diesla trzymanych ręką nie spotkałem a te dedykowane do diesla są mocowane na stałe. Wystarczy spokojnie do sporadycznego zmierzenia kompresji.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez fliegl
      Jaki jest kod RAL lub nazwa tego koloru?
       



    • Przez aniszek1
      Witam,
      Ponieważ po przeczytaniu tu na forum kilku obszernych tematów o malowaniu w tej chwili więcej nie wiem niż wiem, dlatego pozwoliłem sobie założyć ten wątek aby dowiedzieć się co jak i czym malować aby było dobrze
       
      Mam kilka sprzętów do pomalowania mianowicie:
      1: stare pługi -stan: farba oryginalna z odpryskami zadrapaniami i rdzą.
      2: sanki do bel, kulek,  - stan: sama stal bez żadnego podkładu ani farby w tej chwili cała pokryta rdzą.
      3: nowa dwukółka dopiero co pospawana - stan: stal nowa hutnicza ze składu więc gdzie nie gdzie trochę nalotu rdzy - zwłaszcza na belkach stalowych.
       
      Jakie efekty chce osiągnąć:
      - zabezpieczyć i odnowić maszyny aby nie rdzewiały,
      - farba na maszynach nie wyblakła za 2 lata. Maszyny będą pracowały w różnych warunkach deszcz, słońce, mróz
      - nie dało się tak łatwo sprzętów uszkodzić, zadrapać, porysować etc.. Wiadomo są to sprzęty rolnicze nie samochód wiec nikt nie będzie na nie dmuchał i chuchał.
       
      No i teraz od początku:
      To że trzeba oczyścić materiał ze rdzy i starych odprysków farby (czy cała farbę zdzierać?), potem odpylić i odtłuścić benzyną ekstrakcyjną to to wiem. Dalej nie wiem jaki podkład użyć? PROTECT 360 - PODKŁAD EPOKSYDOWY ANTYKOROZYJNY, Unikor C, Urekor S Podkład Antykorozyjny śnieżki?  coś innego? - w żadnym ze sprzętów nie uda mi się w 100 % pozbyć rdzy czy to w zakamarkach czy innych miejscach trudno dostępnych. Piaskowanie odpada. Więc z tego co się orientuje inne podkłady odpadają.
      Dalej czy jak już podkład wyschnie to go mam zmatowić papierem? nakładać jeszcze inny podkład? chciałbym użyć farby poliuretanowej, bo z tego co się orientuje jest  najlepsza do maszyn, ciężko ją uszkodzić i takie tam . Tylko że jest jedno ale, na stronach producentów unikor-u urekor-u (swoją drogą to czym się te dwa podkłady różnią?)  nigdzie nie jest wyszczególnione że można na nie kłaść farbę poliuretanową. więc jak to jest?

      Więc podsumowawszy gdyby ktoś mądry mógł napisać co i jak zrobić aby było dobrze i dlaczego akurat tą farbę czy podkład użyć a nie inny  to był bym ogromnie wdzięczny.
    • Przez patrykrolnik11
      Witam,mam problem .Rozcieńczam farbę chlorokauczukową podczas malowania, i gdy dużo dodam farbę to farba spływa. Jeśli doleję mało  robi się pajęczynka. Proszę o pomoc !
    • Przez sandrii
      Witam czy da się jakoś przerobić ten siewnik konny na siewnik do kukurydzy czytałam stare wpisy ale żeby dopytać co i jak stworze nowy wpis 
      i dokładnie co to jest ten górny wysiew?
    • Przez ursucolo1214
      Witam, ja zapytaniem czy da się przerobić Tur 1 na 3A z siłownikiem od cyklopa.

      Tur ten będzie pracował przy Ursusie c330. chcę już zlikwidować linkę z tego tura na rzecz właśnie tego siłownika 

      i też mam tutaj drugie zapytanie jaki by był najlepszy rozdzielacz dwusekcyjny do tego 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v