Skocz do zawartości
Gość Profil usunięty

Miernik ciśnienia kompresji

Polecane posty

Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Witam, ma może ktoś pomysł jak zrobic miernik do sprawdzenia ciśnienia kompresji silnika np. w c330 itp. Wszelkie sugestie mile widziane.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ahme999    115

wykorzystując np stary wtryskiwacz-wyrzucasz iglicę, sprężynkę itd, zaślepiesz dojście paliwa i w miejsce nadmiaru wkręcasz lub wklejasz manometr mierzący do 15-20 atmosfer


-----PRODUKCJA MASZYN ROLNICZYCH NA ZAMÓWIENIE-----

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

ahme999    115

jest aż "za dobry" tzn ma za duży zakres pomiarowy-spokojnie wystarczy 15-20 bar tak jak pisałem, bo mierzył będziesz w przedziale 10-15 dla diesla i 6-10 dla benzyniaka, więc możesz mieć problem z dokładnym odczytaniem wyniku pomiaru na cyferblacie z tak dużą podziałką-co 5 atmosfer.

 

podsumowując-tan z linku jest za mało dokładny.


-----PRODUKCJA MASZYN ROLNICZYCH NA ZAMÓWIENIE-----

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Zawsze myslałem ze dobre cisnienie sprezania dla diesla zaczyna się od 25atm

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ptaszyna    139

Prawidłowe ciśnienie ciepłego sil. dla 330, 360,zetor 5211 itp. wynosi 32-34 atm (bar).Poniżej 26 atm silnik do remontu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ahme999    115

@ptaszyna, @glendus -co wy pierniczycie? mierzycie nie ciśnienie użyteczne na tłoku po wybuchy mieszanki, tylko ciśnienie kompresji, czyli sprężania. wiecie w ogóle co to jest stopień sprężania?? dla takiej '30 jest to chyba 19:1 czyli teoretycznie 19-krotnie zwiększa ciśnienie początkowe z początku sprężania. atmosferyczne na zawnątrz silnika to 1 bar (atmosfera) więc koncowe powinno być 19 atmosfer. ALE:

-30 nie ma doładowania więc w kolektorze ssącym jest niższe ciśnienie od atmosferycznego- ok 0,85-0,95 bar

-fazy rozrządu-zawór ssący zamyka się w ok 1/4 drogi tłoka w górę podczas sprężania, czyli rzeczywisty stopień sprężania nam maleje bo początkowa objętość komory sprężania jest mniejsza o tą 1/4 wysokości cylindra

-zawsze dochodzą przedmuchy na pierścieniach i zaworach-powiedzmy 3%ciśnienia

 

złóżmy te założenia do kupy:

19*0,9bar*1/4*0,97=~~13 bar

 

i faktycznie- zdrowy cylinder w '30 daje podczas pomiarów 12-14 atmosfer, remont należy się poniżej 10-11

Edytowano przez ahme999

-----PRODUKCJA MASZYN ROLNICZYCH NA ZAMÓWIENIE-----

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Ahme999 odpuść trochę ponieważ to Ty jesteś w błędzie i niepotrzebnie się upierasz. Poczytaj trochę i będziesz wiedział o co idzie

 

Zrobiłe skan dla Ciebie byś zobaczył jak bardzo się mylisz.

82833617686857834529.gif

Edytowano przez KRISTOFORn
  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    784

Stopień sprężania to nie jest wielokrotność ciśnienia tylko pojemności. na twoim przykładzie w pojemności cylindra mieści się 19 pojemności komory sprężania. W silniku o zapłonie samoczynnym zakłada się że ciśnienie sprężania wynosi około 30-45 bara choć nie do końca. Przy mniejszym rzędu dwadzieścia parę bara pracują jeszcze bezproblemowo. Wiadomości co prawda z wiki ale na czasie jak najbardziej.

 

http://allegro.pl/listing.php/search?sg=0&string=do+sprawdzania+kompresji

 

Przy tych cenach szkoda sobie głowę zawracać dorabianie.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawel885    671

12-14 dla diesla? ;) ahme999 pełen respekt.....Kiedyś mierzyłem w starej vectrze 1.6 benz i miała 13... Ciśnienie sprężania to max ciśnienie w cylindrze występujące podczas suwu sprężania, a stopień sprężania to stosunek ilości powietrza w cylindrze przy DMP i GMP

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ahme999    115

@KRISTOFORn faktycznie coś mi się ubzdurało, jednak człowiek uczy się całe życie:) dzięki za skan, nawet kojarzę z jakiej to książki-"naprawa ciągników rolniczych" :)

 

choć bardzo mnie ciekawi w jaki sposób mozna uzyskać cisnienie 30 bar przy tym stopniu sprężania.

 

@ptaszyna, @glendus- zwracam honor :)


-----PRODUKCJA MASZYN ROLNICZYCH NA ZAMÓWIENIE-----

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    784

Jak zgnieciesz pojemność cylindra prawie 20 razy do wielkości komory spalanie to spokojnie uzyskasz takie ciśnienie. W cudzysłowiu bo to nie do końca to samo.

Edytowano przez seweryn20

BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ptaszyna    139

@Ahme999 proponuje Ci zmierz temperaturę czoła a potem bierz się za pisanie.Dobrze wiem czym jest stopień sprężania a czym ciśnienie sprężania to dwa różne pojęcia które tobie się mylą. Tu masz link do przykładowego miernika http://allegro.pl/te...2514004454.html

A tak z autopsji to uwierz mi że jak 330 nie chciał zapalać przy ok. 10 stopni bez świec żarowych to pomiar wykazał 24atm na cylindrze.

 

@Ahmed999 niema sprawy, troche się spóźniłem z komentarzem ;)

Edytowano przez ptaszyna

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Po kalkulacji kosztów manometra, przewodu, złaczek, to chyba lepiej odrazu kupic ten zestaw, tylko czy teraz mógłby ktos rozwiać moje wątpliwosci czy aby napewno ktoraś z tych koncówek z tego zestawu powyzej nada się do ciagników typu c330 i mtz?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
grzechu1977    0

No właśnie czy to pasuje do MTZ 820 bo warto wydać 215 zł o ile pasuje do MTZ, bo tyle to weżmie mechanik jak przyjedzie do ciagnika. Z pożyczaniem bywa róznie z regułu każdy ma zepsuty. No i jak sie mierzy, to ciśnienie:

- na zimnym czy gorącym silniku.

- wykrecam jeden wtrysk i uruchamiam silnik czy wykręcam wszystkie i kręce rozrusznikiem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
SipmaZ224    60

No właśnie czy to pasuje do MTZ 820 bo warto wydać 215 zł o ile pasuje do MTZ, bo tyle to weżmie mechanik jak przyjedzie do ciagnika. Z pożyczaniem bywa róznie z regułu każdy ma zepsuty. No i jak sie mierzy, to ciśnienie:

- na zimnym czy gorącym silniku.

- wykrecam jeden wtrysk i uruchamiam silnik czy wykręcam wszystkie i kręce rozrusznikiem.

 

 

No tak, najlepiej nakupić sprzętu i zrobić darmową wypożyczalnie!

Co innego jak wiemy że ktoś poszanuje i się za to odwdzięczy jakoś, a inaczej to spadaj dziadu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
grzechu1977    0

 

 

No tak, najlepiej nakupić sprzętu i zrobić darmową wypożyczalnie!

Co innego jak wiemy że ktoś poszanuje i się za to odwdzięczy jakoś, a inaczej to spadaj dziadu.

Nie wiem co masz na mysli z tym pożyczaniem. Sam z reguły nie pożyczam i nie lubię pożyczać od kogoś. Pytałem czy pasuje do MTZ 820, bo jak tak, to warto kupić. Czy twoja uwaga to odpowiedź na moje pytanie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
SipmaZ224    60

"z pożyczaniem bywa rożnie z reguły każdy ma zepsuty"

Odniosłem się tej wypowiedzi.

Ja to rozumiem tak że po prostu to jest ściema tylko po to żeby czegoś nie pożyczyć, albo prawda bo ktoś wcześniej pożyczył i popsuł.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adhock    1

Muszę odgrzać temat, bo w sumie nie dowiedziałem się tego o co kilka osób pytało w tym temacie:

Czy te gotowe zestawy z allegro będą się nadawać do naszych ciągników tj. Ursusy 330, 360, stare Zetory itd.. ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akmaly    215

To zależy jaki zestaw masz na myśli. Te z uszczelką gumową do trzymania ręką to w dieslu nic nie zmierzysz, tzn. bez modyfikacji tego ustrojstwa ( nie utrzymasz ręką ).

Najlepsze zestawy to próbniki z rejestracją wyników ( nakreśla wykres ), min. to manometr z zaworem zwrotnym.

Pamiętaj: nawet najlepsze narzędzia bez odpowiedniej wiedzy nic nie pomogą.

Jeśli posiadasz odpowiednią wiedzę w tym temacie i chcesz dobry zestaw do pomiaru ciśnienia sprężania w tych silnikach co podałeś to proponuję abyś zaopatrzył się manometr ( może być ten w zestawie ) i wtryskiwacz, do każdego z tych silników ( po szybkiej modyfikacji nie będzie problemu z mocowaniem w gnieździe ).

To oczywiście moje zdanie:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    784

Manometr ma zawsze jakiś błąd choć tu i 5% nie gra roli. Kwestia w szczelności i pewnym mocowaniu. Jeśli takie jest to brać.

Szczerze to nawet tych tanich do diesla trzymanych ręką nie spotkałem a te dedykowane do diesla są mocowane na stałe. Wystarczy spokojnie do sporadycznego zmierzenia kompresji.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez Bardock
      Hej wszystkim!
      Chciałbym zbudować podwozie maszyny w układzie skid steer - czyli jak bobcaty seri S, avanty serii 300 itp. Wiadomo, budżet jest ograniczony, więc nie mogę sobie pozwolić na pompy tłoczkowe, hydromotory tłoczkowe o zmiennej geometrii, rozdzielacze proporcjonalne elektroniczne itp. Chciałbym oprzeć się na rozdzielaczach sterowanych na linkę, dwóch joystickach na linkę, pompie zębatej. Do tego wszelkie potrzebne dzielniki strumienia itd.
      Tutaj pojawia się problem, gdyż przyznam się, że pogubiłem się jak to podłączyć, żeby spełniało moje założenia. Koncepcja jest taka, że z pompy muszą być zasilane rozdzielacze do jazdy oraz rozdzielacz do późniejszego wykorzystania do sterowania jakimś ramieniem manipulatora itd. Czy ktoś może podpowiedzieć schemat układu, jaki zrobić aby:
      - strumień był po równo dzielony na lewą i prawą jazdę,
      - w czasie jazdy możliwe było korzystanie z dodatkowych sekcji, przykładowo ramię robocze.
      Proszę także o dorzucenie linków do przykładowych elementów.
       
      To co dałem radę ustalić, to to, że aby lewa i prawa strona działały równo, muszę zastosować dzielnik strumienia 50/50 przed dwoma rozdzielaczami jednosekcyjnymi (tutaj dygresja - czy ktoś widział jednosekcyjne rozdzielacze na linkę? Czy można zawór jednosekcyjny sterowany dźwignią przerobić na sterowany linką?). Wtedy jedna sekcja na lewą stronę, jedna na prawą i powinno ładnie działać. Nie wiem tylko jak zrobić, żeby w czasie korzystania z ramienia roboczego, czyli z trzeciego rozdzielacza, możliwa dalej była jazda. Żeby na czas np. podnoszenia maszyna się nie zatrzymywała. Albo, w czasie jazdy nie da rady podnosić, olej idzie tylko na jazdę. No i jednocześnie, jeżeli maszyna się akurat nie porusza, to cały olej idzie do obsługi ramienia roboczego.
       
      Dziękuję z góry za wszystkie pomysły
       
    • Przez RometOgar200
      Witam jestem tutaj nowy i jeśli napiszę temat w złym miejscu z góry przepraszam ,ale przejdzmy do sedna ,zamontowałem wspomaganie elektryczne do mojej 60-siatki ,ale obudowa skrzyni jest od 40-stki. I mam problem ,ponieważ patent jaki i z 40-stki i z 60-siątki nie mieści się tam gdzie powinno być jego miejsce. Z góry dziękuję za wszystkie pomysły.
    • Przez Ursus355i912
      Witajcie. Posiadam przyczepę deutz fahr f 327 i mam duże problemy z rozłączaniem napędu podbieracza. W związku z problematycznym sprzęgłem wpadłem na pomysł by zastosować napęd hydrauliczny z ciagnika (ursus 912) , dodam ,że obecnie napędzanie podbieracza następuje przez pasek klinowy . W tej wersji łańcuch podający zza podbieracza , wyposażony w nagarniacze pracowały cały czas, a podbierak byłby wyłączany na pryzmie. Napęd hydrauliczny posuwu nie wchodzi w grę, Bo z tyłu są wałki roztrząsające . Co o tym sądzicie ? Jak duży silnik zamontować? Czy ma to sens? Z góry dzięki za rady
    • Przez Wieczor
      Witam wszystkich
      Potrzebuję pomocy jak już wyżej wspominałem w zakresie zrobienia elektronicznego wskaźnika poziomu ziarna w skrzyni. Poznaniak S043. Chciałbym go trochę uwspółcześnić i zrobić komputer do sterowania parametrami siewnika ,jak na razie idzie mi dobrze tylko napotkałem problem właśnie z tym wskaźnikiem. Próbowałem już czujnika do paliwa ale ma za małą skale odchylenia. Jestem otwarty na wszystkie propozycje. Jeśli można zależało by mi na gotowym czujniku (do kupienia).   
    • Przez kubox9876
      Potrzebuje przekładni o przełożeniu 1:2 żeby zwiększyć obroty pompy. Paski odpadają.Jakieś pomysły żeby to zrobić jak najmniejszym kosztem A żeby zdawało egzamin. Albo jest możliwość żeby po prostu obrócić obroty bo mam skrzynie biegów.
      Proszę o pomoc
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.