Skocz do zawartości
Gość Profil usunięty

Miernik ciśnienia kompresji

Polecane posty

Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Witam, ma może ktoś pomysł jak zrobic miernik do sprawdzenia ciśnienia kompresji silnika np. w c330 itp. Wszelkie sugestie mile widziane.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ahme999    115

wykorzystując np stary wtryskiwacz-wyrzucasz iglicę, sprężynkę itd, zaślepiesz dojście paliwa i w miejsce nadmiaru wkręcasz lub wklejasz manometr mierzący do 15-20 atmosfer


-----PRODUKCJA MASZYN ROLNICZYCH NA ZAMÓWIENIE-----

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

ahme999    115

jest aż "za dobry" tzn ma za duży zakres pomiarowy-spokojnie wystarczy 15-20 bar tak jak pisałem, bo mierzył będziesz w przedziale 10-15 dla diesla i 6-10 dla benzyniaka, więc możesz mieć problem z dokładnym odczytaniem wyniku pomiaru na cyferblacie z tak dużą podziałką-co 5 atmosfer.

 

podsumowując-tan z linku jest za mało dokładny.


-----PRODUKCJA MASZYN ROLNICZYCH NA ZAMÓWIENIE-----

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Zawsze myslałem ze dobre cisnienie sprezania dla diesla zaczyna się od 25atm

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ptaszyna    140

Prawidłowe ciśnienie ciepłego sil. dla 330, 360,zetor 5211 itp. wynosi 32-34 atm (bar).Poniżej 26 atm silnik do remontu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ahme999    115

@ptaszyna, @glendus -co wy pierniczycie? mierzycie nie ciśnienie użyteczne na tłoku po wybuchy mieszanki, tylko ciśnienie kompresji, czyli sprężania. wiecie w ogóle co to jest stopień sprężania?? dla takiej '30 jest to chyba 19:1 czyli teoretycznie 19-krotnie zwiększa ciśnienie początkowe z początku sprężania. atmosferyczne na zawnątrz silnika to 1 bar (atmosfera) więc koncowe powinno być 19 atmosfer. ALE:

-30 nie ma doładowania więc w kolektorze ssącym jest niższe ciśnienie od atmosferycznego- ok 0,85-0,95 bar

-fazy rozrządu-zawór ssący zamyka się w ok 1/4 drogi tłoka w górę podczas sprężania, czyli rzeczywisty stopień sprężania nam maleje bo początkowa objętość komory sprężania jest mniejsza o tą 1/4 wysokości cylindra

-zawsze dochodzą przedmuchy na pierścieniach i zaworach-powiedzmy 3%ciśnienia

 

złóżmy te założenia do kupy:

19*0,9bar*1/4*0,97=~~13 bar

 

i faktycznie- zdrowy cylinder w '30 daje podczas pomiarów 12-14 atmosfer, remont należy się poniżej 10-11

Edytowano przez ahme999

-----PRODUKCJA MASZYN ROLNICZYCH NA ZAMÓWIENIE-----

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Ahme999 odpuść trochę ponieważ to Ty jesteś w błędzie i niepotrzebnie się upierasz. Poczytaj trochę i będziesz wiedział o co idzie

 

Zrobiłe skan dla Ciebie byś zobaczył jak bardzo się mylisz.

82833617686857834529.gif

Edytowano przez KRISTOFORn
  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    796

Stopień sprężania to nie jest wielokrotność ciśnienia tylko pojemności. na twoim przykładzie w pojemności cylindra mieści się 19 pojemności komory sprężania. W silniku o zapłonie samoczynnym zakłada się że ciśnienie sprężania wynosi około 30-45 bara choć nie do końca. Przy mniejszym rzędu dwadzieścia parę bara pracują jeszcze bezproblemowo. Wiadomości co prawda z wiki ale na czasie jak najbardziej.

 

http://allegro.pl/listing.php/search?sg=0&string=do+sprawdzania+kompresji

 

Przy tych cenach szkoda sobie głowę zawracać dorabianie.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawel885    835

12-14 dla diesla? ;) ahme999 pełen respekt.....Kiedyś mierzyłem w starej vectrze 1.6 benz i miała 13... Ciśnienie sprężania to max ciśnienie w cylindrze występujące podczas suwu sprężania, a stopień sprężania to stosunek ilości powietrza w cylindrze przy DMP i GMP

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ahme999    115

@KRISTOFORn faktycznie coś mi się ubzdurało, jednak człowiek uczy się całe życie:) dzięki za skan, nawet kojarzę z jakiej to książki-"naprawa ciągników rolniczych" :)

 

choć bardzo mnie ciekawi w jaki sposób mozna uzyskać cisnienie 30 bar przy tym stopniu sprężania.

 

@ptaszyna, @glendus- zwracam honor :)


-----PRODUKCJA MASZYN ROLNICZYCH NA ZAMÓWIENIE-----

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    796

Jak zgnieciesz pojemność cylindra prawie 20 razy do wielkości komory spalanie to spokojnie uzyskasz takie ciśnienie. W cudzysłowiu bo to nie do końca to samo.

Edytowano przez seweryn20

BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ptaszyna    140

@Ahme999 proponuje Ci zmierz temperaturę czoła a potem bierz się za pisanie.Dobrze wiem czym jest stopień sprężania a czym ciśnienie sprężania to dwa różne pojęcia które tobie się mylą. Tu masz link do przykładowego miernika http://allegro.pl/te...2514004454.html

A tak z autopsji to uwierz mi że jak 330 nie chciał zapalać przy ok. 10 stopni bez świec żarowych to pomiar wykazał 24atm na cylindrze.

 

@Ahmed999 niema sprawy, troche się spóźniłem z komentarzem ;)

Edytowano przez ptaszyna

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Po kalkulacji kosztów manometra, przewodu, złaczek, to chyba lepiej odrazu kupic ten zestaw, tylko czy teraz mógłby ktos rozwiać moje wątpliwosci czy aby napewno ktoraś z tych koncówek z tego zestawu powyzej nada się do ciagników typu c330 i mtz?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
grzechu1977    1

No właśnie czy to pasuje do MTZ 820 bo warto wydać 215 zł o ile pasuje do MTZ, bo tyle to weżmie mechanik jak przyjedzie do ciagnika. Z pożyczaniem bywa róznie z regułu każdy ma zepsuty. No i jak sie mierzy, to ciśnienie:

- na zimnym czy gorącym silniku.

- wykrecam jeden wtrysk i uruchamiam silnik czy wykręcam wszystkie i kręce rozrusznikiem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
SipmaZ224    62

No właśnie czy to pasuje do MTZ 820 bo warto wydać 215 zł o ile pasuje do MTZ, bo tyle to weżmie mechanik jak przyjedzie do ciagnika. Z pożyczaniem bywa róznie z regułu każdy ma zepsuty. No i jak sie mierzy, to ciśnienie:

- na zimnym czy gorącym silniku.

- wykrecam jeden wtrysk i uruchamiam silnik czy wykręcam wszystkie i kręce rozrusznikiem.

 

 

No tak, najlepiej nakupić sprzętu i zrobić darmową wypożyczalnie!

Co innego jak wiemy że ktoś poszanuje i się za to odwdzięczy jakoś, a inaczej to spadaj dziadu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
grzechu1977    1

 

 

No tak, najlepiej nakupić sprzętu i zrobić darmową wypożyczalnie!

Co innego jak wiemy że ktoś poszanuje i się za to odwdzięczy jakoś, a inaczej to spadaj dziadu.

Nie wiem co masz na mysli z tym pożyczaniem. Sam z reguły nie pożyczam i nie lubię pożyczać od kogoś. Pytałem czy pasuje do MTZ 820, bo jak tak, to warto kupić. Czy twoja uwaga to odpowiedź na moje pytanie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
SipmaZ224    62

"z pożyczaniem bywa rożnie z reguły każdy ma zepsuty"

Odniosłem się tej wypowiedzi.

Ja to rozumiem tak że po prostu to jest ściema tylko po to żeby czegoś nie pożyczyć, albo prawda bo ktoś wcześniej pożyczył i popsuł.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adhock    1

Muszę odgrzać temat, bo w sumie nie dowiedziałem się tego o co kilka osób pytało w tym temacie:

Czy te gotowe zestawy z allegro będą się nadawać do naszych ciągników tj. Ursusy 330, 360, stare Zetory itd.. ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akmaly    228

To zależy jaki zestaw masz na myśli. Te z uszczelką gumową do trzymania ręką to w dieslu nic nie zmierzysz, tzn. bez modyfikacji tego ustrojstwa ( nie utrzymasz ręką ).

Najlepsze zestawy to próbniki z rejestracją wyników ( nakreśla wykres ), min. to manometr z zaworem zwrotnym.

Pamiętaj: nawet najlepsze narzędzia bez odpowiedniej wiedzy nic nie pomogą.

Jeśli posiadasz odpowiednią wiedzę w tym temacie i chcesz dobry zestaw do pomiaru ciśnienia sprężania w tych silnikach co podałeś to proponuję abyś zaopatrzył się manometr ( może być ten w zestawie ) i wtryskiwacz, do każdego z tych silników ( po szybkiej modyfikacji nie będzie problemu z mocowaniem w gnieździe ).

To oczywiście moje zdanie:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    796

Manometr ma zawsze jakiś błąd choć tu i 5% nie gra roli. Kwestia w szczelności i pewnym mocowaniu. Jeśli takie jest to brać.

Szczerze to nawet tych tanich do diesla trzymanych ręką nie spotkałem a te dedykowane do diesla są mocowane na stałe. Wystarczy spokojnie do sporadycznego zmierzenia kompresji.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Luki1988
      Potrzebuje sterować dwustronnym siłownikiem przyciskiem elektrycznym 12v.
      Potrzebuję do tego rozdzielacza z elektrozaworem ale czy wystarczy dzielnik hydrauliczny taki jak poniżej w linku czy musi być rozdzielacz jedno sekcyjny z elektrozaworem?
      https://www.sklepdlarolnika.pl/pl/p/ELEKTROZAWOR-DZIELNIK-HYDRAULICZNY-62-90L-STEROWANY-ELEKTRYCZNIE-12V-DO-TURA/15804
    • Przez Slavvko
      Czy ktoś mógłby opisać wejścia i wyjścia rozdzielacza jumz ? I jaką rolę pełnią zawory w literkach " D " F " H " . Czy można wykorzystać literki " A " B " jako pierwszą sekcję bez tych zaworków które są wkręcone w " D " F " H "

    • Przez gigany
      Witam czy wykonywał ktoś taką bronę samemu albo ma jakiś pomysł?
    • Przez rolnik324
      Witam, tak jak w tytule chciałbym w jakiś sposób przyśpieszyć obroty wałka wom w ursusie c360 (możliwe że nasz ciągnik to c355, sami dobrze nie wiemy). Zacznę może od tego że ursus ten pracuje z agregatem prądotwórczym, a agregat wytwarza prąd do pompy głębinowej która wyciąga wode do dosć małej deszczowni do podlewania truskawek. Pompa zasilana jest napięciem 400v i aby uzyskać taki wynik na agregacie ursus pracuje na 2000 obrotów. Mi i tacie nie podoba się to ze względu że ciągnik niekiedy musi pracować tak ponad 5h (a przydałoby się aby pracował dłużej ponieważ mamy spory areał i nie wystarcza to na podlanie wszystkiego w czasie suszy) i to powoduje że ciągnik paliwa spali "swoje" i do tego wychodzą małe nieszczelności silnika (poci się spod korka oleju i paru innych elementów silnika) i zdąży się przez kilka godzin nazbierać na ziemi oleju. Przechodząc do sedna, czy jest możliwość zrobienia lub kupna jakiejś przekładni albo czegoś co zaproponujecie do ciągnika żeby chodził na niższych obrotach? Słyszałem o przerobieniu jakoś trybów albo wymiana skrzyni ursusa na zetora, ale jednak wolałbym nie ingerować teraz w wnętrze ciągnika i wolałbym coś na zewnątrz. Z góry dziękuje. Nieścisłości będę rozwijał w komentarzach.
    • Przez fliegl
      Jaki jest kod RAL lub nazwa tego koloru?
       



×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.