Skocz do zawartości

Renault 155.54 problem ze skrzynią biegów


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich mam taki problem ze skrzynią w reni 155.54 z 3 półbieganmi i rewersem elektrohydraulicznym : podczas ruszania ciągnik prawie nigdy nie rusza łagodnie tylko trochę szarpie i nie wiem czy tak w tych ciągnikach jest czy coś w niej jest nie tak, czasami też renia zaczyna wariować kontrololka (na panelu od skrzyni) za z wykrzyknikiem miga rewers nie przerzóca w ogóle biegu do tyłu a do przodu rusza po dłuższym czasie ale i to samo przeżuci na drugi póbieg . Wie ktoś jaka może być tego przyczyna??

Opublikowano

Sprawdź ciśnienie na hydraulice i na bloku zaworowym czy tarczki na koszach nie są nadmiernie zużyte.Filtry to podstawa. Sam tego nie zrobisz więc szukaj kogoś

Opublikowano

mój tato z zawodu jest mechanikiem i sam wszystko zawsze naprawia więc pewnie i tym razem też tak zrobimy, a możesz mi powiedzieć jak sprawdzić ciśnienie nahydraulice?? podpinamy coś pod przewód czy jak, jeżeli chodzi jescze o hydraulikę to podnośnik renia ma do zrobienia tzn. jak mam podniesiony to pod obciążeniem drży a jak zgasimy to opada powoli

Opublikowano

nie wiem jak to jest, ale wszystkie renoulty, a przynajmniej większość mają jakieś problemy ze skrzynią biegów i nie ważne czy to clio, cyz twingo czy jakiś inny model. Ale nie ma co kombinować i myśleć za dużo tylko pojechać do serwisu, żeby Ci to zrobili, jak jesteś z Wrocławia bądź okolic to śmiało możesz podjechać do Franceserwis. Tam naprawią Ci tą skrzynię.

Opublikowano (edytowane)

Witam, podepnę się pod temat. Świeżo kupiony Renault 120-54 z elektrohydraulicznym rewersem i skrzynią z półbiegami. Świeciła kontrolka od ciśnienia oleju w skrzyni i mrugała kontrolka z wykrzyknikiem, a w skrzyni było o wiele za mało oleju (poprzedni właściciel nie uzupełnił po regeneracji siłowników) i ciągnik tak stał kupę czasu. Wymieniliśmy pompę (nowa z serwisu), wszystkie filtry hydrauliczne 4szt, zalany nowy olej Total Dynatrans. Po tej kuracji ciągnik zaczął się ruszać ale nadal zaświecała się kontrolka ciśnienia w skrzyni, podłączyliśmy zamiast czujnika manometr (w bloku elektrozaworów) i pokazało na wolnych obrotach 13 bar, według zebranych informacji to za mało, więc kolega wykorzystując manometr wyregulował zawór tak aby było na wolnych 23 bar i po dodaniu gazu idzie do ok 25,5 bar i później odpuszcza z powrotem do 23 bar. Zaczepiliśmy pług i kolega pojechał na próbę. Okazuje się, że na pusto ruszając z 2-go półbiegu ciągnik szarpie, a z 1-go i 3-go dużo mniej szarpie. Natomiast w orce, pod obciążeniem absolutnie, żadnego szarpania, na żadnym biegu. I teraz panowie co otym sądzicie? Czy może tutaj chodzi o kalibrację? czy jeżdżąc w ten sposób nie uszkodzi się skrzyni? U nas w miejscowym serwisie Claasa to chyba nawet nie słyszeli o jakimkolwiek programie do takiej Reni, bo w ogóle nie chcieli się do niej podłączyć z kompem. Dodam jeszcze, że teraz kontrolka z wykrzyknikiem już nie mruga ale świeci cały czas :(

Edytowane przez plkDowgird
Opublikowano (edytowane)

widzę koledzy że jest nas już coraz więcej z problemami skrzyń w Rani . Ja man 120,54 nectra i identyczny problem jak kolega

kondziu123. Wymieniłem olej, filtry , wyczyściłem rury ssącą i tłoczącą olej ze skrzyni , wymieniłem gumki na elektrozaworach, pomierzyłem ciśnienie i wszystko o kant d... potłuc . Kontrolka pali się jak paliła od skrzyni . Ciągnik jak pochodzi w maszynie jakiej to nie przełącza do tyłu io nie zmienia półbiegów . Acz kolwiek po zrobieniu tego wszystkiego, czas kiedy ciągnik wariuje znacznie się wydłużył. Ostatnio jak orałem to zaczeły się cyrki , ale jak pojeździłem trochę to wszystko wruciło do normy. I tak w kółko był wsteczny i go nie było . Już chyba nie obędzie się bez rozebrania skrzyni la eczy to coś da?

Edytowane przez Rafii
Opublikowano (edytowane)

plkDowgird co do tego oleju to nie wiem my u siebie wymieniliśmy na orginalny dedykowany do reni olej Neste fakt że koszty duże ale jakość..

 

co do reszty to nie mam zielonego pojęcia jak to z tym wszystkim jest nie dawno zmieniliśmy filtry (wszystkie na orgianlne Classowskie ) ale to dalej nic nie pomogło natomiast jeżeli chodzi o tą kontrolkę to u mnie tato popsikał wszystkie styki takim specyfikiem do złączy elektronicznych i kontrolka przestała migać pozostaje jeszcze problem wstecznego i szarpania podczas ruszania

Edytowane przez kondziu123
Opublikowano (edytowane)

Powraca temat skrzyni i przełącznia biegów. Wczoraj orałem i znowu zaczeły się cyrki, ale jak poruszałem wtyczkami od tych dwóch zaworów (nr. 4411007102 4149) co są wkręcone w lewej strony skrzyni wszystko wruciło do normy. To są dwa zawory z przykręcanymi wtyczkami. Jedna jest oznaczona na kablu kolorem czerwonym a druga niebieskim. Dodoam że ciągnik szarpie jak się rusza. Słyszałem że króryś z tych zaworów jest za to odpowiedzialny. Jak pomierzyć te zawory czy są sprawne?

Edytowane przez Rafii
Opublikowano

No właśnie u mnie też renia zwariowała i teraz wcale nie chce jechać do tyłu a do przodu rusza tylko z 2 półbiegu, jeżeli ktoś miał już taki problem to proszę o pomoc bo zaczęły się prace polowe a ja nie mam czym ciągać cięższego sprzętu;/

Opublikowano

Jednak u mnie to chyba coś z elektroniką będzie;/ jak wyjmie się ten cały komputer na noc i później znowu podłączy to na jakiś czas jest cycuś glancuś a później znowu to samo;/

Opublikowano

kondziu123 u mojego wujka jak nie chciała zmieniać to okazało się że cewka przełączająca była spalona (od jednego półbiegu właśnie od drugiego i komputer nie przełączał)

Opublikowano (edytowane)

dzwoniliśmy i ma przyjechać koleś z serwisu także zobaczymy co będzie, u mnie najgorsze jest to że renia nie chce jechać do tyłu;/

 

dzwoniliśmy i ma przyjechać koleś z serwisu także zobaczymy co będzie, u mnie najgorsze jest to że renia nie chce jechać do tyłu;/

no tak wyjeliśmy komuter wieczorem i następnego dnia było okej

Edytowane przez kondziu123
Opublikowano

no to ciagniemy problemy z skrzynia u mnie 133.54 rewers przelacza ale ze zgrzytem jakby do konca nie wysprzeglala i na polbiegach bodajze 2 na 3 potrafi zdusic silnik mial ktos taki przypadek

Opublikowano

Witam, koledzy nikt sobie nie poradził z problemami skrzyń w naszych reniach.

JA wysłałem swój komputer do sprawdzenia ale , Pan twierdzi że to nie jest wina komputera tylko jest to stwara mechaniczna . Może ktoś już się z tym uporał

Opublikowano

no ciekawe tak dlugo i nic zadnych pomyslow ja mam rozebrana w drobny mak skrzynie polecialy synchronizatory spalone tarczki itp a problem jest pewnie w bloku zaworowym tak mysle ze cisnienie gdzies gubi trzeba poszperac a jak nic z tego to przekladka calej skrzyni od silnika do tylnego mostu

Opublikowano

Witam więcu mnie renia jest już zrobiona ale wcześniej nie miałem czasu przybrać się i napisać co i jak. Rozwiązaliśmy tylko problem tego rewersu ( brak delikatnego ruszania zostawiliśmy gdyż jest to wina najprawdopodobniej tarczek na 99% i nie opłaca się tego robić ze względu na koszty) jeżeli chodzi o rewers to przyponę problem czyli ciągnik wariował nie chciał jeździć do tyłu a do przodu jeździł tylko na 2 półbiegu . Po podpięciu pod kompa okazało się że padł górny czujnik położenia przekładki (z lewej strony pod kabią z boku skrzyni są dwa czujniki górny i dolny) po wymianie jest tak jak trzeba:)

Opublikowano

Kolego kto podpinał Ci kompa pod renię. Podaj namiary na gościa (możesz na maila). Gdzie kupowałeś czujniki i ile za niego zapłaciłeś.

Opublikowano

sorki że tak późno ale nie miałem jak wcześniej coś napisać;/ a więc to jest numer do serwisu 502473906 oni są z okolic siedlec , jeżeli chodzi o części to czujnik jest wstawiony orginalny czyli claasa ale to już wszystko załatwia koleś ten z serwisu, co do kosztów no to małe nie są ale jeżeli macie ogólnie niezłe maszyny to się opłaca na pewno:)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez krzysiek16m
      W tym temacie, prosiłbym o zamieszczanie instrukcje obsługi, katalogów części do ciągników marki Renault.
    • Przez grzesiekgie
      Witam pacjent Renault Ares 620rz problem z WOM po załączeniu walka pracuje za każdym
      razem około 20sekund po czym wałek się wyłącza na wyswietlaczu zaczyna mrugać pomarańczowa kontrolka od wom, następnie jeśli ponownie włącznikiem go wyłącze i włączę ponowny objaw. Dodam ze w ciągniku przełączniki na błotnikach od wom zmutowane na „krótko” sprawdzony elektrozawor oraz cewka (bez uwag). Jakieś pomysły? 
    • Przez lukasz51195
      Witam, Panowie mam taki dziwny problem z renault 461 a mianowicie po ok 3-4 godzinach postoju ten zbiorniczek na paliwo do świecy płomieniowej jest pusty. Świeca  nowa ok, brak wycieków założyłem też zaworek zwrotny na powrocie od wtryskiwaczy i też nic nie pomogło.Nie wiem od czego zacząć diagnozę i liczę na waszą pomoc. Pozdrawiam 🙂🤚
       

    • Przez Aprilars125
      Witam.Mam problem z moim Renault 120.54 A mianowicie dziś przy pracy nagle nie mogłem cofać do tylu A do przodu mogę jechać tylko na 2 polbiegu A na pierwszym i trzecim ciągnik nie może ruszyć. Wie ktoś co może być przyczyną? Sprawa pilna
    • Przez Michałł
      Witam od nie dawna założyłem tu konto i jakoś nie mogę się tu odnaleźć i dużych tematów więc jak zaczynam nowy to sorry. 
      Mam problem taki że oddałem pompę do regeneracji bo ciekła a wcześniej przed pompą sprawdziłem wtryski w moje renault 103.54 z ciekawości bo coś za dużo dymiła jak się okazło każdy lał. Kupiłem drugie za 150zl sztuka  ustawione na 190 bar założyłem a ciągnik nie chce zapalić więc pompa poszła do roboty. Przed wyjęcie czytałem oglądałem co zrobić że nie da się przestawić zapłonu bo ten talerzyk pasuje tylko w jednej pozycji i konieć nie do końca wierzyłem i zaznaczyłem dodatkowo na trybach znaki. Po zrobieniu pompy przyszedł czas na montaż. Poskładałem co i jak trzeba opdpowierzyłem pompę filtr paliwa przewody do wtryskiwaczy itd. Kręcę a ciągnik nie pali jakiś dymek leci ale słabo to wygląda. Jeszcze raz odpowierzyłem a tu dalej nic. Na starych wytryskach palił i pompie również choć paliwo z niej się lało i to ostro był po prostu brak siły.  Dodam że wtryski kupiłem i ustawiał mi je znajomy a pompę oddzielnie dałem do firmy która się tym zajmóje, i może źle zrobiłem bo pompę ustawiają pod wtryski, chociaż jak oglądałem filmiki to wtryski sam chłopak w garażu ustawił a pompę oddał do regeneracji i gitara i niego ciągnik odpalił po drugiej próbie. A  umnie  teraz jest bieda proszę pomóżcie co robić 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v