Skocz do zawartości
kondziu123

Renault 155.54 problem ze skrzynią biegów

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
kondziu123    2

Witam wszystkich mam taki problem ze skrzynią w reni 155.54 z 3 półbieganmi i rewersem elektrohydraulicznym : podczas ruszania ciągnik prawie nigdy nie rusza łagodnie tylko trochę szarpie i nie wiem czy tak w tych ciągnikach jest czy coś w niej jest nie tak, czasami też renia zaczyna wariować kontrololka (na panelu od skrzyni) za z wykrzyknikiem miga rewers nie przerzóca w ogóle biegu do tyłu a do przodu rusza po dłuższym czasie ale i to samo przeżuci na drugi póbieg . Wie ktoś jaka może być tego przyczyna??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Sylwi    6

Sprawdź ciśnienie na hydraulice i na bloku zaworowym czy tarczki na koszach nie są nadmiernie zużyte.Filtry to podstawa. Sam tego nie zrobisz więc szukaj kogoś

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kondziu123    2

mój tato z zawodu jest mechanikiem i sam wszystko zawsze naprawia więc pewnie i tym razem też tak zrobimy, a możesz mi powiedzieć jak sprawdzić ciśnienie nahydraulice?? podpinamy coś pod przewód czy jak, jeżeli chodzi jescze o hydraulikę to podnośnik renia ma do zrobienia tzn. jak mam podniesiony to pod obciążeniem drży a jak zgasimy to opada powoli

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mimi    0

nie wiem jak to jest, ale wszystkie renoulty, a przynajmniej większość mają jakieś problemy ze skrzynią biegów i nie ważne czy to clio, cyz twingo czy jakiś inny model. Ale nie ma co kombinować i myśleć za dużo tylko pojechać do serwisu, żeby Ci to zrobili, jak jesteś z Wrocławia bądź okolic to śmiało możesz podjechać do Franceserwis. Tam naprawią Ci tą skrzynię.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
plkDowgird    0

Witam, podepnę się pod temat. Świeżo kupiony Renault 120-54 z elektrohydraulicznym rewersem i skrzynią z półbiegami. Świeciła kontrolka od ciśnienia oleju w skrzyni i mrugała kontrolka z wykrzyknikiem, a w skrzyni było o wiele za mało oleju (poprzedni właściciel nie uzupełnił po regeneracji siłowników) i ciągnik tak stał kupę czasu. Wymieniliśmy pompę (nowa z serwisu), wszystkie filtry hydrauliczne 4szt, zalany nowy olej Total Dynatrans. Po tej kuracji ciągnik zaczął się ruszać ale nadal zaświecała się kontrolka ciśnienia w skrzyni, podłączyliśmy zamiast czujnika manometr (w bloku elektrozaworów) i pokazało na wolnych obrotach 13 bar, według zebranych informacji to za mało, więc kolega wykorzystując manometr wyregulował zawór tak aby było na wolnych 23 bar i po dodaniu gazu idzie do ok 25,5 bar i później odpuszcza z powrotem do 23 bar. Zaczepiliśmy pług i kolega pojechał na próbę. Okazuje się, że na pusto ruszając z 2-go półbiegu ciągnik szarpie, a z 1-go i 3-go dużo mniej szarpie. Natomiast w orce, pod obciążeniem absolutnie, żadnego szarpania, na żadnym biegu. I teraz panowie co otym sądzicie? Czy może tutaj chodzi o kalibrację? czy jeżdżąc w ten sposób nie uszkodzi się skrzyni? U nas w miejscowym serwisie Claasa to chyba nawet nie słyszeli o jakimkolwiek programie do takiej Reni, bo w ogóle nie chcieli się do niej podłączyć z kompem. Dodam jeszcze, że teraz kontrolka z wykrzyknikiem już nie mruga ale świeci cały czas :(

Edytowano przez plkDowgird

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Rafii    6

widzę koledzy że jest nas już coraz więcej z problemami skrzyń w Rani . Ja man 120,54 nectra i identyczny problem jak kolega

kondziu123. Wymieniłem olej, filtry , wyczyściłem rury ssącą i tłoczącą olej ze skrzyni , wymieniłem gumki na elektrozaworach, pomierzyłem ciśnienie i wszystko o kant d... potłuc . Kontrolka pali się jak paliła od skrzyni . Ciągnik jak pochodzi w maszynie jakiej to nie przełącza do tyłu io nie zmienia półbiegów . Acz kolwiek po zrobieniu tego wszystkiego, czas kiedy ciągnik wariuje znacznie się wydłużył. Ostatnio jak orałem to zaczeły się cyrki , ale jak pojeździłem trochę to wszystko wruciło do normy. I tak w kółko był wsteczny i go nie było . Już chyba nie obędzie się bez rozebrania skrzyni la eczy to coś da?

Edytowano przez Rafii

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kondziu123    2

plkDowgird co do tego oleju to nie wiem my u siebie wymieniliśmy na orginalny dedykowany do reni olej Neste fakt że koszty duże ale jakość..

 

co do reszty to nie mam zielonego pojęcia jak to z tym wszystkim jest nie dawno zmieniliśmy filtry (wszystkie na orgianlne Classowskie ) ale to dalej nic nie pomogło natomiast jeżeli chodzi o tą kontrolkę to u mnie tato popsikał wszystkie styki takim specyfikiem do złączy elektronicznych i kontrolka przestała migać pozostaje jeszcze problem wstecznego i szarpania podczas ruszania

Edytowano przez kondziu123

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Rafii    6

Powraca temat skrzyni i przełącznia biegów. Wczoraj orałem i znowu zaczeły się cyrki, ale jak poruszałem wtyczkami od tych dwóch zaworów (nr. 4411007102 4149) co są wkręcone w lewej strony skrzyni wszystko wruciło do normy. To są dwa zawory z przykręcanymi wtyczkami. Jedna jest oznaczona na kablu kolorem czerwonym a druga niebieskim. Dodoam że ciągnik szarpie jak się rusza. Słyszałem że króryś z tych zaworów jest za to odpowiedzialny. Jak pomierzyć te zawory czy są sprawne?

Edytowano przez Rafii

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kondziu123    2

No właśnie u mnie też renia zwariowała i teraz wcale nie chce jechać do tyłu a do przodu rusza tylko z 2 półbiegu, jeżeli ktoś miał już taki problem to proszę o pomoc bo zaczęły się prace polowe a ja nie mam czym ciągać cięższego sprzętu;/

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kondziu123    2

Jednak u mnie to chyba coś z elektroniką będzie;/ jak wyjmie się ten cały komputer na noc i później znowu podłączy to na jakiś czas jest cycuś glancuś a później znowu to samo;/

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
renault    2

kondziu123 u mojego wujka jak nie chciała zmieniać to okazało się że cewka przełączająca była spalona (od jednego półbiegu właśnie od drugiego i komputer nie przełączał)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kondziu123    2

dzwoniliśmy i ma przyjechać koleś z serwisu także zobaczymy co będzie, u mnie najgorsze jest to że renia nie chce jechać do tyłu;/

 

dzwoniliśmy i ma przyjechać koleś z serwisu także zobaczymy co będzie, u mnie najgorsze jest to że renia nie chce jechać do tyłu;/

no tak wyjeliśmy komuter wieczorem i następnego dnia było okej

Edytowano przez kondziu123

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
PIOTREK79    1

no to ciagniemy problemy z skrzynia u mnie 133.54 rewers przelacza ale ze zgrzytem jakby do konca nie wysprzeglala i na polbiegach bodajze 2 na 3 potrafi zdusic silnik mial ktos taki przypadek

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Rafii    6

Witam, koledzy nikt sobie nie poradził z problemami skrzyń w naszych reniach.

JA wysłałem swój komputer do sprawdzenia ale , Pan twierdzi że to nie jest wina komputera tylko jest to stwara mechaniczna . Może ktoś już się z tym uporał

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
PIOTREK79    1

no ciekawe tak dlugo i nic zadnych pomyslow ja mam rozebrana w drobny mak skrzynie polecialy synchronizatory spalone tarczki itp a problem jest pewnie w bloku zaworowym tak mysle ze cisnienie gdzies gubi trzeba poszperac a jak nic z tego to przekladka calej skrzyni od silnika do tylnego mostu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawelol111    713

Tak z ciekawości: tylko te renie takie kapryśne skrzynie mają czy w innych markach też taka bieda?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kondziu123    2

Witam więcu mnie renia jest już zrobiona ale wcześniej nie miałem czasu przybrać się i napisać co i jak. Rozwiązaliśmy tylko problem tego rewersu ( brak delikatnego ruszania zostawiliśmy gdyż jest to wina najprawdopodobniej tarczek na 99% i nie opłaca się tego robić ze względu na koszty) jeżeli chodzi o rewers to przyponę problem czyli ciągnik wariował nie chciał jeździć do tyłu a do przodu jeździł tylko na 2 półbiegu . Po podpięciu pod kompa okazało się że padł górny czujnik położenia przekładki (z lewej strony pod kabią z boku skrzyni są dwa czujniki górny i dolny) po wymianie jest tak jak trzeba:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Rafii    6

Kolego kto podpinał Ci kompa pod renię. Podaj namiary na gościa (możesz na maila). Gdzie kupowałeś czujniki i ile za niego zapłaciłeś.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kondziu123    2

sorki że tak późno ale nie miałem jak wcześniej coś napisać;/ a więc to jest numer do serwisu 502473906 oni są z okolic siedlec , jeżeli chodzi o części to czujnik jest wstawiony orginalny czyli claasa ale to już wszystko załatwia koleś ten z serwisu, co do kosztów no to małe nie są ale jeżeli macie ogólnie niezłe maszyny to się opłaca na pewno:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez pawelozim
      Witam wszystkich zakupiłem Reno 75-14 z 87r. i potrzebuje kilku porad a mianowicie; Jaki olej do silnika, skrzyni biegów no i przede wszystkim ile, jakie filtry, ile płynu do chłodnicy i jaki, co smarować i kiedy, dalej do czego służy pedał pomiędzy pedałami sprzęgła a hamulca czy to blokada czy co bo nigdzie jej nie widzę, i co to jest za linka z tyłu po prawej stronie na dole za wajchami od podnośnika i do czego służy, a i jeszcze jedno na desce rozdzielczej jest przełącznik tak jakby baków paliwa ale jest jeden bak po co to i koło niego po prawej pod przykrywką coś co można przekręcić śrubokrętem co to jest, a iczy są tam jakieś świece żarowe czy płomieniowa.
      Na razie tyle co bym chciał wiedzieć jak mi się coś przypomni to znowu zapytam.
      A może ktoś wie gdzie kupić katalog lub instrukcje albo skąd pobrać z internetu.
      Z góry dziękuje i pozdrawiam Paweł.
    • Przez lukas96
      Witam. Mam problem z renault 103.54 z skrzynią 24/8 a mianowicie podczas zmiany półbiegów następuje szarpnięcie. Znajomy mechanik powymieniał wszystkie filtry,olej i wyregulował na skrzyni ale problem nie ustąpił. Spowodowane jest to prawdopodobnie złą kalibracją skrzyni( to co się kalibruje przez komputer). Czy znacie kogoś kto to robi w okolicach Łańcuta. 
    • Przez ROTODISEL
      Witam wszystkich,potrzebuje pomocy odnośnie silnika MWM D227-4 Potrzebuje  informacji z jakim momentem dokręcać śruby głowic i korbowodów.Śilnik na etapie demontażu głowic czyszczenia i docierania zaworów pastą (gniazda w głowicach i zawory wydechowe w idealnym stanie problem z wydechowymi wżery ale pasta daje) Po zrobieniu porządku z głowicami zabiorę się za zdjęcie misy olejowej i odkręcanie korbowodów w celu wymiany pierścieni(okropne przedmuchy na odmie i po odkręceniu korka wlewu oleju)
    • Przez mieszko12k
      Witam. Ile jest filtrów paliwa w Renault 103 14 ? Gdzie się znajdują? Jak wyglądają? Może ktoś wie, jakie ceny, jakie zamienniki czy cuś  : D
    • Przez janosik32
      Panowie Zmieniał ktoś w/w synchronizator? Który to jego numer; bo na tym wałku kilka ich jest? Zmienia się jeden (ten mosiężny) czy razem z tym drugim, takim bezzębnym, w parze?

      Jak mniemam jest to numer 7.
      7700038182 ?
×