Skocz do zawartości

Polecane posty

miodek69    0

Widziałem u jednego dilera świeżutki ciągnik z najnowszej serii T5. Model zdaje się T5.105, ale dostępny jest też T5.95 i T5.115. Oglądałem wnęrze - interesujące :) z EHR-ami i siedziskiem bocznym.

Jaka jest wasza opinia, ktoś go testował?

 

primator-henryk-kraszewski-czyzew-dealer-new-holland-t5-t595-t5105-t5115-super-nowosc.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wuj się przymierzał do T5.115 właściwie to był już zamówiony,ale zrezygnował i dopłacił 40k i ma t6.165 :P

Moim zdaniem to ciągnik praktycznie do niczego,pojemność silnika 3400 cm3 ,waga 4250kg i do tego filtr cząstek stałych :huh:

Jako główny ciągnik się nie nadaje bo za lekki i mała pojemność silnika.Do pracy z ładowaczem tak samo ponieważ filtr często będzie się czyścił przez to zużyje się szybko no i zużycie paliwa na pewno wzrośnie.W kabinie też fajerwerków nie ma to samo co t5000 tylko inaczej zapakowane co do skrzyni to mogli by coś lepszego wstawić(przynajmniej 4 biegi pod obciążeniem) Jedyne zastosowanie jakie ja widzę to praca przy użytkach zielonych i ewentualnie jako ciągnik pomocniczy ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

NHT5040    0

Wydaje mi się że jest już taki temat o T5 wystarczy tylko poszukać w dziale NH na forum

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
miodek69    0

4250kg to raczej jego minimalna masa, jak dorzucisz obciążniki masz około 4700. Jakby mi był potrzebny ciężki ciągnik tylko do agregowania dużych areałów wybrałbym nawet T7. Potrzebuję ciągnika do średnioobciążonych prac i do ładowacza. Porównywanie T5.115 i T6.165 nie ma najmniejszego sensu. To inne masy i inne moce.

A co do pojemności silnika to technika idzie do przodu. Fendt z silnika 3,3l wyciąga 115KM, więc 3,4l przy tej mocy nikogo już nie dziwi :) (chyba że ktoś jest nowicjuszem). Silnik zasilany jest przez wtrysk paliwa Common Rail co podnosi sprawność silnika. Częściowy filtr cząstek stałych to niestety wymóg ekologów i tego nie przeskoczysz, niezależnie od marki silnikowej, chyba że tak jak w T6 do T5 poszedł by silnik uzbrojony w system z AdBlue. Rozmawiałem z kierownikiem serwisu z Płocka specjalizującym się w silnikach i rozwiązania zastosowane w tym silniku znacznie odbiegają od tego co stosuje np: John Deere i nie należy mylić czyszczenia filtra cząstek stałychi i żywotności filtra silnika NH i silnika z JD.

pozdro

Edytowano przez miodek69

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie porównywałem T5 z T6 tylko napisałem że niedużo dokładasz a masz zupełnie inny ciągnik :P Ja nie rozumiem po co zmieszają pojemność później nadganiają ciśnieniem powietrza i ciśnieniem w układzie Common Rail potem wysiadają pompo wtryski.Na pewno silnik ma mniejszą żywotność na mniejszej pojemności i oto właśnie chodzi konstruktorom maszyn żeby je częściej wymieniać i serwisować <_< .Osobiście mam nie przyjemne wspomnienia z jazdy silnikiem z małą pojemnością jak nie dasz obrotów żeby zaczęła działać sprężarka to nie masz mocy <_<Jeśli zostawili by ten sam silnik co w TL A lub t5000 i dołożyli Ad Blue to nie było by na co narzekać ;) sąsiad ma TL od 2004 i złego słowa nie da powiedzieć na niego silnik żyletka podobnie jeździłem koparką hitachi ma ona silnik od NH TS przepracowane miała 2 lata temu 12tys mth to do dzisiaj będzie miała 15tys mth i przy silniku nie było nie było dotykane ;)I nie wmówisz mi że mniejsza pojemność jest lepsza -_- Możesz nazywać mię nowicjuszem ale wydaje mi się że zobaczyłeś T5 i oszalałeś na jej punkcie radzę stanąć z boku i trochę ochłonąć i poszukać wad. Podobnie jak ty do sytuacji podszedł mój wuj na początku nie widział innego lecz później zaczął dostrzegać wady a teraz mówi że miał dużo szczęścia że ktoś zrezygnował z T6.Dziękuje Pozdro ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
miodek69    0

Poprzednie silniki jeśli się sprawdziły to tylko cieszy.

Co do zasilania paliwa idąc w szczegóły chyba mylisz pojęcie pompowtrysków a systemu Common Rail :) to jednak różne generacje systemu wtrysku paliwa. Pompowtryski miały swoją karierę 10-30 lat temu.

Common Rail 3 generacji sprawia, że praca silnika jes bardziej miękka, cichsza, wtryskiwane jest kilka dawek paliwa w jednym cyklu pracy tłoka. (a nie jedna dawka paliwa i twarda głośna praca silnika). Dawki paliwa są też uzależnione od obciążenia silnika.

Inny wątek to spełnienie nowych norm emisji spalin Euro 4 (narzuconych przez ekologów) niestety ale na zwykłej pompie wtryskowej już nie osiągniesz tej normy nawet z AdBlue.

Jak będzie z żywotnością czas pokaże. Niemniej technologia materiałowa też się zmienia co w sumie przekłada się na mniejsze pojemności silników.

 

dobrej nocy :)

Edytowano przez miodek69

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wysoki24    2

Ten ciągnik T5 ma świetny skręt i to jest jego główny atut, z tego co myślę to pewnie nadaje się idealnie do pracy z ładowaczem (skręt+szyberdach), jak i do pracy z cięzkimi maszynami (udźwig 5,5 Tony, 2 siłowniki wspomagające, pompa ta wzmocniona) co do silnika NH mało palą a przy obecnej cenie ON jest to bardzo ważne. Znam dobrze T5000, T5 na targach wygladało jeszcze lepiej, kabinę zmienili na o wiele większą i ciekawszą. Co do T6 to już duzy ciagnik do cięższej pracy lub wielkich maszyn.

 

Ciekawi mnie jedynie cena.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bgbg    5

mnie też ciekawi jaka jest cena obecnie.w grudniu wpłaciłem zaliczkę na T5.115 w możliwie najbogatszej oferowanej opcji.wtedy to było ok.150netto.na tę chwilę to na pewno jest dobra oferta,chociaz czekam już na ciągnik baaaaardzo długo.ale...w końcu jest nadzieja

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
plus6070    0

My jedziemy z znajomym za jakieś 5-10 dni oglądać ciągnik bo ma przyjść do dilera. Znajomy zna T5000, a T5 wygląda jeszcze dużo lepiej, parametry też ma lepsze, więc tylko ustalić cenę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
goralo3007    0

My jedziemy z znajomym za jakieś 5-10 dni oglądać ciągnik bo ma przyjść do dilera. Znajomy zna T5000, a T5 wygląda jeszcze dużo lepiej, parametry też ma lepsze, więc tylko ustalić cenę.

 

gdzie do dealera jesli można wiedziec?

 

ja w poniedziałek jade ustalić konkretną cene za t5.95

wstępnie powiedziano mi 150tys netto

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
plus6070    0

Byłem z kolega i panem kamilem z vialana ogladnac ten ciagnik. Kolega zamówił T5 ale z kilkoma dodatkowymi opcjami za doplata typu przedni tuz, wieksze kola itd. cena okolo 180.000 netto. Ciagnik mnie sie podoba jeszcze bardziej niz t5000. jak tylko bedzie jakis wniosek lub mozliwosc kredytu pref to tez o t5tce pomysle.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hassi37    7

byłem, jezdziłem i zamówiłem :D ostateczna cena to 147tys netto.

Kolego a gdzie w tej cenie zamówiłeś tego NEW HOLLANDA T5.95 i w jakiej opcji.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ChiquitaB    48

Co do tego że na Samym SCR nie osiągnie Tier 4 to kolego sobie poczytaj dokładnie. Ponieważ Case już spełnia tą emisje spalin na samym AdBlue i finalne wymogi również będą spełnione tylko przy samym SCR. A jak Case to i NH spełni identycznie wymogi Tier. Ciągniki do 100KM będą miały zastosowany system CEGR poonieważ przy takich mocach będzie poprostu lepsza charakterysytka silnika oraz oszczędność i nie wiem jak ugryzą te modele wersji T i TD ale zapewne tak mi się bynajmniej wydaje że będą z samym AdBlue.

Sorka jednak Nh T będzie z CEGR ponieważ Nh do mocy 120KM bedzie go stosował czyli inaczej jak Case.

W sumie ciekawe jak to przeniesie się na sprzedaż ciągników gdy będzie obowiązywał Tier 4b, bo tylko CNH stosuje sam SCR bez żadnych dodatkowych technologii zwiększającyhc koszt serwisu maszyny

 

Co do tego że na Samym SCR nie osiągnie Tier 4 to kolego sobie poczytaj dokładnie. Ponieważ Case już spełnia tą emisje spalin na samym AdBlue i finalne wymogi również będą spełnione tylko przy samym SCR. A jak Case to i NH spełni identycznie wymogi Tier. Ciągniki do 100KM będą miały zastosowany system CEGR poonieważ przy takich mocach będzie poprostu lepsza charakterysytka silnika oraz oszczędność i nie wiem jak ugryzą te modele wersji T i TD ale zapewne tak mi się bynajmniej wydaje że będą z samym AdBlue.

Sorka jednak Nh T będzie z CEGR ponieważ Nh do mocy 120KM bedzie go stosował czyli inaczej jak Case.

W sumie ciekawe jak to przeniesie się na sprzedaż ciągników gdy będzie obowiązywał Tier 4b, bo tylko CNH stosuje sam SCR bez żadnych dodatkowych technologii zwiększającyhc koszt serwisu maszyny

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
miodek69    0

Kolego Chiquita czytaj uważnie. Była polemika, że Tier 4 nie osiągnie silnik przy pompie mechanicznej z SCR. Osiągi te spełni silnik z SCR z wtryskiem Common Rail. W mniejszych silnikach mamy Common Rail + DPF lub tylko EGR przy małych mocach.

A cytując "Sorka jednak Nh T będzie z CEGR ponieważ Nh do mocy 120KM bedzie go stosował czyli inaczej jak Case". Pytanie to akurat sam wymyśliłeś?

Wszystkie serie NH mają w oznaczeniach literkę T (T4,T5,T6,T7,T8,T9), więc ciężko ogarnąć co masz na myśli.

W ciągnikach z serii T6 czyli od 110KM silniki pracują z redukcją katalityczną SCR, więc nie wprowadzaj ludzi w błąd z tym tekstem "do 120KM".

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kamil0590    0

Odświerzam temat mi jakiś miesiąc temu wyceniali T5.115 z przednim WOM i TUZ oraz szerszym ogumieniem i wszelkimi pierdołami na 248 tys brutto jak sądzicie ile można z tego na obecny moment utargować ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kamil0590    0

18 tys to dobry utarg myślę tylko ogólnie to jeszcze mało znany model i nie wiadomo jak to w praktyce jeszcze się sprawdzi no ale czasu jeszcze troche mam do zastanowienia się nad jakimkolwiek modelem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
honest    2

Znajomy przeszedł z ok. 3 letniego Zetora ok 82 KM na T5.95 to twierdzi, że NH ma nie 10 a chyba 30 KM więcej. Ponoć bardzo ładnie pracuje ta t5.95 w orce i to przy ciężkiej ziemi w pagórkowatym terenie. Póki co ideal.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kamil0590    0

możliwe to jest dużo Comon rail chyba tu roboty najwięcej robi bo mamy w domu BMW 2.0D 136 km zwykłą i Jette 1.6 TDI 105 na Comon rail to niebo a ziemia BMW nie ma wogóle jadu a jetta równo z pedałem gazu idzie do przodu tylko ciekawe jaka okaże sie zywotność tych silników a ten kolega jak ocenia spalanie bo miał zetora wcześniej a teraz T5 z 3.4 silnikiem przy cięrzszych robotach nie nadrabia paliwem ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam. Przymieżam sie do kupna nowego ciągnika o mocy do 100 km. mój wybór padł na nowego NH T5 95. i mam takie pytanie. czy da on sobie rade z agregatem agromasz 3m wraz z siewnikiem. prosze o opinie. pzdr.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
roter    2

New Holland T5 to bardzo udany model ale jaki dokładnie ten agregat? model? jakie masz ziemie?

 

 

 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


×