Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano

Witam

Proszę o wyjaśnienie czy w C-330M może być zamontowany regulator RG 15C .Własnie dziś sprawdzając powód ciągłego świecenia się kontrolki od ładowania zobaczyłem przypadkiem ,że mam zamontowany zamiast RG 15 m RG 15c.Ciągnik dostałem w spadku i dopiero go poznaje.Jeżeli tak to proszę o info jak go podłączyć.

Opublikowano

Witam

Sory za odkop ale nie chcę zakładać nowego tematu - Czy ktoś może potwierdzić że regulatory "c" i "m" są różne? Zdaję sobie sprawę że inny symbol oznacza że się jakoś róznią, ale podobnie jak autor tego tematu próbuję zlokalizować przyczynę żarzenia się kontrolki na wyższych obrotach i zastanawia mnie ten regulator. Wymieniałem go jakiś czas temu ale problem znów powrócił, tylko nigdy w sklepie nie zastanawiałem się że może być różny regulator do zwykłego c330 i do 330M. A ja mam własnie C330M z 1991 roku, minus na masie. Kupiłem już szczotki do prądnicy ale ciągnik ma mały przebieg i szczotki są w doskonałym stanie. Myslałem oczywiście o zmianie na alternator, ale porządny nowy altek pasujący "plug&play" kosztuje u mnie w sklepie 300-400zł, a do tych z allegro jakoś nie mam zaufania. Biorąc pod uwagę że ciągnik robi góra 200mth w roku na razie daruję sobie wymianę, ale wciąż szukam usterki.

Opublikowano

Zdaję sobie sprawę że alternator pewnie rozwiązałby te problemy ale wczoraj po południu popytałem trochę po sklepach i faktycznie do c330M ma być regulator typu "m" :) Kupiłem taki (mam nadzieję że porządny bo nie byl tani - pewnie za trzy takie bez problemu kupiłbym już na allegro jakis altek), wymieniłem i kontrolka wreszcie przestała mnie denerwować :)

Opublikowano

a macie może gdzieś schemat instalacji elektrycznej ciągnika URSUS C-330M z roku 86/87? Wersja z prądnicą, plusem na masę i czujką w skrzyni aby uruchamiać silnik na luzie.

Czy da się bez większych kombinacji zrobić światła awaryjne tak aby działały nawet przy wyjętym kluczyku? Pytam bo fabrycznie ich nie było. Aletrnatora nie mam zamiaru zakładać.

 

Przemyślenia się pojawiają gdyż stare kable próchnieją i pewnie za kilka lat pojawią się problemy a z racji że okres luźniejszy, prądnicę przejrzeliśmy, teraz tulejki w rozruszniku się wymieni oraz włącznik podgrzewania świec się przejrzy to zostaną kable do wymiany.Wtedy można by założyć też inny przerywacz i zrobić awaryjne działające bez kluczyka.

Kupno gotowej odpada bo cienkie kable z chińskiej miedzi.

Opublikowano

Zgadza się C-330M miały jak C-360 minus na masę przynajmniej wszystkie te z którymi się spotkałem tak miały.

Więc cała różnica między zwykłą c-330 a M była inna prądnica z regulatorem i dodatkowo czujnik w skrzyni.

Więc miało można bazowac na schemacie zwyklej 30.

A żeby awaryjne działay bez stacyjki wystarczy bezpiecznik od tego obwodu podpiąc np.: w stacyjce do styku 30 czyli zasilania z akumulatora.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Patryk6
      Dzień dobry czy posiada ktoś instrukcje do opryskiwacza tecnomy ( nie wiem jaki model będzie na zdjęciu) chodzi mi najbardziej o instrukcje do sterownika. Lub zajmuje się ktoś naprawianiem tych opryskiwaczy w szczególności chodzi mi żeby można było zmieniać dawkę a nie pryskać cały czas na jednej. Od kad kupiłem w Francji jest jedna stała dawka.



    • Przez DonPadre
      Witam,
      Wiem że to forum rolnicze ale kierunkowskazy w mszynach też są. Mam problem w moim peugeocie 208gti z kierunkowskazem ledowym w przedniej lampie od strony pasażera. Po przekręceniu zapłonu ale nie odpalaniu dioda jak i kierunkowskaz działają poprawnie ale gdy odpalę samochód to nagle dioda na desce zaczyna migać szybko jak przy spalonej żarówce a taśma ledowa w lampie niewyraźnie o równie szybko miga. Jak to naprawić, może zamontować opornik w jakiś sposób żeby zmniejszyć napięcie gdy samochód jest odpalony?
      Proszę o pomoc nie jestem orłem z elektroniki.

    • Przez Wiktorrrr
      Czy polecacie taką instalację do C-360?
      https://elmot-swidnica.pl/produkt/instalacja-c-360-laczona-kompletna-alternator-elmot-premium-line/
    • Przez gruber9
      Witam, mam problem z ciągnikiem. Ursus C-328 z silnikiem C-330. Akumulator 12V, 62Ah, rozrusznik szybkoobrotowy. Problem jest tak jak na filmiku, raz pali normalnie, a potem ciężko mu przekręcić i przełamać się, winny jest akumulator, czy co? Zrobiłem dotychczas tak
      -wyjąłem rozrusznik, zdjąłem i sprawdziłem czy nie ma luzów na łożyskach i brak luzów, na imadle bez obciążenia kręci jak oszalały
      - akumulator padł w sobotę mi, choć palił wcześniej dobrze, podładowałem go i założyłem i przy rozruchu jak tak ciężko kręci ma spadki na akumulatorze do 10v a i niżej typu 6-8V, i co ciekawe z zacisku alternatora podczas pracy silnika wychodzi napięcie 14V, a na samym akumulatorze na 1600 obrotach dopiero łapie 13,9V, więc trochę lipne ładowanie, czy może być winny przewód zasilający temu? Czy sama akumulator jest wyeksplatowany i nie ma siły rozruchu i nie przyjmuje ładowania? Choć trzyma, bo od soboty do dziś trzymał w granicy 12,7V. Co polecacie? Zmiana akumulatora?
      Filmik poniżej: 
      481796126_9719509461406820_9059274403169755457_n.mp4
    • Przez YeLoN3
      Witam. Założyłem czujnik ciśnienia powietrza dd20e z mtz i taki wskaznik https://allegro.pl/oferta/wskaznik-cisnienia-powietrza-mtz-60-mm-0-10-bar-12v-z-kontrolka-15832259774 i zawór mam ustawiony na 6 barów a ten wskaźnik dochodzi do 10 a go zamyka. Przy 5bar pokazywał ponad 8. Podobny problem mam z czujnikiem i wskaźnikiem ciśnienia z c385 po odpaleniu odrazu go zamyka 10bar a w rzeczywistości ma 5 bar ciśnienia oleju. https://allegro.pl/oferta/czujnik-cisnienia-oleju-c-385-zetor-oryginal-ursus-5035392031
      https://allegro.pl/oferta/wskaznik-cisnienia-oleju-c-385-elektryczny-89352931-4959889766 
      Wiem że czujnik musi być sparowany ze wskaźnikiem ale jak widać jest z tym problem przy takich ilościach producentów? Można to wyskalować za pomocą rezystorów?
      Podłączenie i masa są dobre.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v