Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Panowie od jakiegoś czasu ubywa mi płyn chłodniczy. Nigdzie nie ma wycieków. W serwisie powiedzieli mi że to wina intercoolera, ktory nawalił i wystarczy zrobić małą dziurkę w korku od chłodnicy i nie będzie ubywał płyn chłodniczy. Co sądzicie o tym?

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Jak nowy ciągnik kazał bym serwisowi usunąć usterkę.

Opublikowano

ciągnik jest z 2009 roku więc już nie na gwarancji a co do intercoolera to nie wiem czy ma styczność tak mi powiedzieli w serwisie, dodam że olej w si;niku jest ok, dym z tłumika też jest ok

Opublikowano

Z tego co pamietam to mówili że tworzy się cisnienie w zbiorniku od płynu chłodzoącego i płyn wyparowuje w czasie ciężkich prac polowych i rzeczywiście ciężko jest odkręcić ten korek od zbiornika

Opublikowano (edytowane)

Witam, ja na początku eksplatacji także ciągle dolewałem płynu, zwłaszcza przy cięższych pracach. Co dolałem to od razu wyparowało, ale co najciekawsze zawsze do tego samego poziomu, aż w końcu przestałem dolewać na próbę i teraz nic nie dolewam. Moim zdaniem ten zbiorniczek wyrównawczy jest za mały i gdy płyn się nagrzewa to musi nadmiar wyparować i tyle. Od jakiś 2 lat nie dolałem ani kropli i płyn jest na tym samym poziomie (ok 10 cm poniżej stanu minimum).

 

Nie wiem jak w twoim ciągniku ale od nowości w moim podchodziła temperatura wody do 100 stopni i więcej, bardzo mnie to denerwowało i na pierwszym przegladzie coś mi założyli, niby do wentylatora (pisze coś bo temu serwisowi nie ufam i równie dobrze mogli mi termostat zmienić, a nie było mnie jak to robili). Na fakturze był to koszt ok 50 złotych i nazywało sie komplet naprawczy wentylatora bodajrze. Od tego czasu temperatura nigdy mi powyżej 90 stopni nie podniosła się a ciagnik na pewno cięzej pracuje niż przed modyfikacją.

 

A tak poza tematem to forterra 115 ma intercooler? Myślałem że 125 dopiero miała.

Edytowane przez kat181
Opublikowano

Wszystkie frotki mają interooler z tych nowszych wersji bodajże od 2008 ,a serwis wymienił ci termostat lub wywalił wisko

 

Jestem w szoku jeśli chodzi o ten intercooler... mam frotę z końca 2009...

Opublikowano

Dlaczego w szoku ,normy emisji spalin spowodowały wprowadzenie intercoolera i podniesienie temperatury pracy silnika, wprowadzono też EGR.Te wcześniejsze były żwawsze, tak przyznają ich właściciele.Wielu moich znajomych było w szoku jak wyjechali nowymi ciągnikami w robote a na zegarach 100 do 110 stopni ,większość dzwoniła do serwisu ,że coś nie tak ze sprzętem.Jedni się przyzwyczaili i pracują na takich temperaturach ,a inni tak jak ja coś tam pokombinowali i teraz jest 90 stopni max

Opublikowano

W moim tego cuda jeszcze nie ma, ale faktycznie na stronce podają że wszystkie mają intercooler. Może wprowadzili to razem z nową maską. Ja mam jeszcze tę starą, gdybym poczekał kwartał to by miał ten nowszy typ. Tak jak czytałem parametry techniczne wersji HSX to wydaje się że wyeliminowali tam wszystkie moje zastrzeżenia do tego ciągnika. Jest wreście rewers na wszystkich biegach, ciągnik jest dłuższy, jest jeden bieg więcej więc łatwiej będzie dobrać odpowiedni bieg, mam nadzieję że tym razem biegi wsteczne są takie same lub wolniejsze od biegów do przodu, bo w zwykłych frotkach to porażka. Nie wiem jak u was ale w mojej czasami jak mu coś nie przypasuje to lubi szarpnąć półbiegiem mam nadzieję że w nowym tego nie będzie i nie bedzie ten rewers szarpał. Jak bym miał kupować teraz ciągnik to bym tylko porównywał cenę fergusona 54xx z dyna 4 i Zetora HSX.

Opublikowano

Jak możesz nie mieć.wzystkie z siwymi felgami to mają moja jest z 2008 roku i ma intercooler.Jedynie jak byś kupił z tych starszych bo mogła stać gdzieś na placu

Opublikowano

Panowie, jak kupywałem wszystkie specyfikacje mówiły o intecoolerze w 125. Nie natknołem się na wzmianke o nim w swojej książce serwisowej, instrukcji ani certyfikacie zgodności więc piszę że nie mam, ale dla spokoju ducha sprawdzę to jeszcze raz.

Opublikowano

Co tu sprawdzać w papierach spójrz w ciągniku , wielki lekko pochylony kawał żelastwa przed chłodnicą .W 2009 nie zarejestrował byś nowego ciągnika jeśli nie spełniał by zaostrzonych norm

Opublikowano

zrobilem jakby podkladko-zaslepke powiedzy zaworem a rurka doprowadzajaca spaliny do kolektora i dodatkowo zaslepilem ta mala rurke przez ktora przed zaslepieniem dostaja sie spaliny niezaleznie w jakiej pozycji jest zawor, po prostu taki jakby staly przelot spalin do kolektora. odlaczylem kostke od zaworu EGR prowadzaca do pompy ktora to decyduje o otwarciu badz zamknieciu zaworu. No i wreszcie poczulem przez ta modyfikacje moc na niskich obrotach, wtedy problemem bylo ruszyc z 1 szosowej a teraz robie to bez problemu. wydaje mi sie tez ze mniej pali bo juz nie musze trzymac go na obrotach. nie zauwazylem zadnej roznicy w pracy sprezarki.

Opublikowano

nie dochodzilem juz czy jest otwarty badz zamkniety po prostu pisze jakie sa moje odczucia. mozesz miec kolego z tym racje ale zauwaz ze zetor ma staly dolot spalin do kolektora poprzez ta cienka rurke o ktorej juz pisalem. wiec nawet jak egr jest zamkniety spaliny dostaja sie do silnika. nie wiem czy zamierzonego efektu nie uzyskalbym tylko zaslepiajac ta cienka rurke a EGR zostawil w spokoju ale watpie.

Opublikowano

odłączenie recyrkulacji spalin (EGR) powoduje lepsze osiagi silnika na niższych obrotach, jak też wpływa pozytywnie na obnizenie zużycia paliwa, (nawet o 15%). Dodatkowo kolektor dolotowy jest zawsze czysty, gdyż nie płyną nim już spaliny do silnika. Same korzyści, choć troszeczkę dłuzej silnik się nagrzewa w okresie obniżonych temperatur (zimą).

Opublikowano

Witam,

Moze śledzi ktos jeszcze ten temat więc tu napiszę. Zauważyłem maly wyciek oleju z silnika, umyłem silnik żeby zlokalizować ale nie widze skąd to dokładnie, jak chodził pół godziny to nic nie zauwazyłem. Olej cieknie jednak nawet na postoju (dziwne to dla mnie bo to z górnej części). Jak ciagnik postoi 2-3 dni to widać dopiero mały zaciek po drugiej, patrząc od przodu, dolnej srubie kolektora wydechowego. Ciagnik był na serwisie i zakładali mi przedni TUZ, przy okazji wymienili olej w silniku. Jestem pewien że przed zaprowadzeniem go tam tego wycieku nie było bo czyściłem wtedy caly ciagnik i nic nie było, po dwóch dniach odbierałem ciagnik i jak przyjechałem do domu to chciałem sprawdzić poziom oleju i ogladam ciagnik a tam z drugiej strony zaciek. Olej powinni mi wlać Aral taki na jakim od nowego chodzi. Ma ktos pomysł skad może cieć, ciągnik z 2009 r 600-700 godzin.

Pozdrawiam,

Karol

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez krzysiekwm90
      opinie na temat ciągnika

      piście

    • Przez jeziosky
      Witam! Mam taki temat do dyskusji;  Oringi na tulejach w Zetorach. Wiadomo że dość często padają w Zetorach uszczelnienia tulei silnikowych.  Jak myślicie dlaczego tak jest? Z mojego doświadczenia, dość skromnego bo dotyczącego tylko dwóch Zetorów wydaję mi się  że oringi są dość luźno pasowane. Tuleje z nowymi uszczelniaczami wpadają w blok właściwie pod swoim ciężarem. Co ciekawe nowe oringi powinny mieć wymiar katalogowy 104x4,2  a mierząc je  mają max 4,0 mm.  Czy ma ktoś doświadczenie z zastosowaniem  innych  uszczelniaczy silikonowych ale grubszych np. 4,4?
    • Przez matixtex
      Witam, posiadam Zetora 9540. Przeciekał mi siłownik pomocniczy, wymieniłem uszczelniacze, ale dalej cieknie. Chcę go wymienić na nowy ale pan w sklepie powiedział mi że są 2 rodzaje jedne o skoku 300 drugi o skoku 280.  mówił że zakładają teraz te krótsze bo są lepsze . Wymieniał ktoś u siebie? Jak założę 280( bo mój miał 300)wszystko będzie grało czy coś się upierniczy?
    • Przez wesley
      Witam, mam problem z mocowaniem dźwigni rewersu. Tulejka w której osadzona jest dźwignia była trzykrotnie spawana i znów się urwała. Myślę żeby wymieniać całe obramowanie na nowe bo ciężko będzie to pospawać ale nie wiem czy można to kupić nie znam numeru w katalogu. Może ktoś miał z tym do czynienia i mógł mi pomóc byłbym wdzięczny. 


    • Przez Kuba1302
      Witam, potrzebuję założyć lampy ostrzegawcze w Zetorze Forterra 11741. Tak więc przychodzę z zapytaniem jak macie je zamontowane bo ja kupiłem go bez lamp i niewiem jak je założyć żeby niedziurawic kabiny.
      Ps. Będę wdzięczny za zdjęcia i porady 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v