Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Panowie mam pytanie odnośnie Mtz-ta 82 ponieważ wujek przyjechał dzisiaj do mnie i mówi że niewie dlaczego spadło mu ciśnienie w silniku. na zimnym miał 3,5 na rozgrzanym 2,8 więc bardzo ładne ale mówił że syn pojechał prasowa i olej był chłodzenie odpowiednie temo ok 80 stopni i ciśnienie spadło do 2 na pełnych obrotach a na wolonych obrotach spada poniżej 1;/ czym może by to spowodowane?? Oleju nie bierze moc taka jak była wcześniej a ciśnienie oleju jest takie niskie. na zimnym ma około 2 na wolnych na obrotach ma 2,6 ale po rozgrzaniu silnika na wolnych spada tak na 0,9 a na obrotach ma 2,1. czy mogło wypłuka panewki?? Proszę o odpowiedź.

Opublikowano

nom ale dlaczego jak wskazówka opadnie na 0 to arz elektroniczny czujnik tzn kontrolka sie świeci na desce?? A wuja mówił że miał urwany smok odpompy i mówi czy czasem on się nie urywa i ciągnie olej na "pół gwizdka"??

Opublikowano

Hm, u nas sie nie urwał a odkręcił kiedyś, w momencie kiedy ciągnik stał w poziomie ciśnienie było jak trzeba, każdy przechył powodował spadek na zero i zapalanie sie kontrolki. Spuść olej i zdejmij mise skoro tak, jeżeli tam nic sie nie dzieje to sprawdzaj zegary, chociaż teoretycznie one nie są zależne od siebie..

Opublikowano

Odgrzeję kotleta ;)

Wyjaśniło się coś z tym spadkiem ciśnienia?

W moim jest podobnie, 1bar na wolnych obrotach rozgrzany. Zgłaszałem to do serwisu ale powiedzieli, że po zmianie badziewnego oleju którym fabrycznie bel był zalany na jakiś nasz krajowy, ciśnienie wróci do normy. Tak też było do momentu przyjścia upałów. Zauważyłem, że to, co ruscy nazywają chłodnicą oleju, nie daje rady skutecznie ostudzić gorącego oleju. Dotykając przewodów do i z 'chłodnicy' były jednakowo gorące. I teraz co będzie lepszym rozwiązaniem:

- Kupić skuteczniejszą chłodnicę oleju od pronar?

- Zmienić wentylator chłodnicy na 6łopatkowy od pronar żeby skuteczniej chłodzić 'chłodnice'? ( fabrycznie jest 4łopatkowy )

- Zmienić olej na 15W 50?

 

Dodam że zalałem olej klasy CG, fabrycznie był CD i w chłodniejsze dni ciśnienie jest poprawne

Opublikowano

mam stosunkowo nowego belarusa 820 (tzn 250 mth), kolega też ma nowego 1025 i dolne ciśnienie na dobrze rozgrzanym spada w nich do 1-1,2. Na 1500 obrotów ciśnienie jest już jednak zawsze jakieś 2,8 do 3 (nawet choćbym orał cały dzień).

 

też się początkowo tym martwiłem, ale jak już tu pisano - ten typ silnika tak ma.

Opublikowano

Co do założenia większego wentylatora to bym raczej nie próbował. Jeśli temperatura silnika jest prawidłowa to większy wentylator może ja zakłócić. A nie chodzi tu o poprawę wydajności chłodzenia płynu, a o olej. Więc założenie większej chłodnicy olejowej było by najlepsze.

Większa mieści w sobie więcej oleju i dłużej przez nią przepływa i jest większa powierzchnia oddawania ciepła.

Z olejem możesz spróbować, może będzie to tańsze rozwiązanie a skuteczne.

Opublikowano

Prawidłowe ciśnienie w ruskim, książkowe to 1-4 bara na nominalnych i 0,8 na wolnych obrotach.

Chłodnica oleju nie obniży znacząco temperatury. A przynajmniej nie na tyle żebyś był wstanie wyczuć to dłonią. Ona pracuje cały czas i obniża średnią temp. całego oleju w układzie łącznie z tym który pływa sobie w misce. Założysz wymiennik na płyn chłodniczy i też różnicy nie poczujesz bo jedno że płyn ma już wysoką temp. która parzy po łapach a drugie temp. oleju po prostu taka ma być.

To samo z ciśnieniem. Mieścisz się w tolerancjach znaczy że wszystko jest ok.Olej lepszy możesz nalać bo tym mu na pewno nie zaszkodzisz. A szczególnie zachodnie, markowe oleje są lepsze pod każdym względem. Trzymał bym się raczej tych samych parametrów.

Opublikowano

natomiast u mnie stało się coś takiego: jesienią zeszłego roku zaczęło słabnąć ciśnienie.Wcześniej na zimnym było 3 rozgrzany do 1 spadło maxymalnie. potem pogorszyło się na 2,5 zimnym a w pracy po zejsciuz obrotów wchodzilo na 0.Wymieniłem olej i pokusiłem się "zanurkować" magnesem na elastycznej rączce w misce olejewej i wyłowiłem takie oto coś

 

http://img51.imageshack.us/img51/4085/zdjcie0059hj.jpg

 

co to może być ??? wygląda na jakomś podkładkę grubości bloku technicznego,czy to ma coś wspólnego z ciśnieniem oleju ?

 

z góry dzięki za podpowiedzi i wskazówki

Opublikowano

Pomocy. Mam 82tsa i wczoraj strasznie spadło mi ciśnienie oleju:Kontrolka zapalała się powyżej 1000 obr na gorącym, płyn nie osiąga 80 stopni. Niedawno wymieniłem olej. Ciśnienie na średnich obrotach manometr pokazuje najpierw małe 1-2 atm , po przegazowaniu 3-4, na rozgrzanym ok 1. Silnik chodzi jakby głośniej i mniej równo. Może to zawór regulacji ciśnienia, ale gdzie jest?

Opublikowano

Pronar rocznik 2004, 1500 mth, oleje wymieniane na czas, przy ostatniej wymianie dolałem do oleju JD jakiś inny 15w40, ale to nie powinno nic zmienić, Może znów czujnik padł. Oby.Dziś kupię i wymienię, zastanawiam się nad wymianą oleju, ponowną. Pod czujnikiem po lewej stronie filtra jest jakiś zawór, czy to ten czy może z drugiej strony filtra jest jeszcze inny. Jesienią silnik nagrzewał się dużo bardziej aż czuć było ten żar i było wszystko w porządku

Opublikowano

jak czytam to az boje się zmieniać tego oleju przed sezonem a mam pytanie ile wchodzi oleju do LTZ 55 98r z silnkiem MTZ-a i jak z filtrem olejowym bo tam chyba jest jakiś wkład pod tą odkręcaną obudową to moja pierwsza wymiana olej jaki planuje zalac to Mobil Delvac 15/40 u mnie ciśnienie powyżej 3 bar

z góry dzięki za odpowiedzi

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez AgrostokParczew
      Witam, mam na magazynie kilka czapek oryginalnych Belarus, ciepłe obszyte od środka, jakby ktoś był zainteresowany proszę dzwonić pod 516-220-311 


    • Przez Kulik
      Witam tak jak w temacie w jaki sposób inżynierowie ustalili ciśnienie na siłownik od womu ?? czy ktoś ma taką wiedzę ? proszę nie pisać że ciśnienie wstala króciec wkręcony w monoblok bo sprawdziłem i jest to nieprawdą jedynie co to on utrzymuje stałe ciśnienie na wolnych obr,podejrzewam że musi być coś w rozdzielaczu z elektrozaworami bo przecież ciśnienie idzie bezpośrednio z pompy i w rozdzielaczu zmniejszą może przez jakiś zaworek czy coś.Czekam na ciekawe pomysły
    • Przez Phosgen
      Cześć, wałkowany temat, do kupienia ciągnik w niewielkich pieniadzach.
      Niemam doświadczenia w tego typu maszynach ile według Was mógłby kosztować (chce go po prostu kupić) i proszę o wyrozumiałość pierwszy raz na forum  silnika nie słyszałem, dużo wycieków taki standard rusin 😁


    • Przez kukum
      Witam znalazłem coś takiego https://www.agroinform.com/pl/rynek-arkusz-danych/czesc/czesci-do-ciagnikow/zestaw-do-konwersji-mechanicznej-blokady-mechanizmu-roznicowego-mtz/h_7470875 I interesuje mnie właśnie taka blokada bo powiem szczerze ze nie chce mi się walczyć już z moja oryginalna , myślałem nad pneumatyka nawet ale znalazłem coś takiego jak mechaniczna blokada na dźwigienkę i pytanie moje jest takie czy udało się komuś to ściągnąć z Węgier bo ja nie mogę się wgl z gościem skontaktować 

×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v