Skocz do zawartości
Mucha

spadek ciśnienia oleju Belarus

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
Mucha    5

Panowie mam pytanie odnośnie Mtz-ta 82 ponieważ wujek przyjechał dzisiaj do mnie i mówi że niewie dlaczego spadło mu ciśnienie w silniku. na zimnym miał 3,5 na rozgrzanym 2,8 więc bardzo ładne ale mówił że syn pojechał prasowa i olej był chłodzenie odpowiednie temo ok 80 stopni i ciśnienie spadło do 2 na pełnych obrotach a na wolonych obrotach spada poniżej 1;/ czym może by to spowodowane?? Oleju nie bierze moc taka jak była wcześniej a ciśnienie oleju jest takie niskie. na zimnym ma około 2 na wolnych na obrotach ma 2,6 ale po rozgrzaniu silnika na wolnych spada tak na 0,9 a na obrotach ma 2,1. czy mogło wypłuka panewki?? Proszę o odpowiedź.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
locke    291

To jest normalna kolej rzeczy na rozgrzanym oleju będzie 1 lub 0.9.z resztą jak się niepokoisz to sprawdź lepkość oleju.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mucha    5

no ale na rozgrzanym silniku było prawie 3 a teraz spadło radykalnie do 0,9

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Mucha    5

nom ale dlaczego jak wskazówka opadnie na 0 to arz elektroniczny czujnik tzn kontrolka sie świeci na desce?? A wuja mówił że miał urwany smok odpompy i mówi czy czasem on się nie urywa i ciągnie olej na "pół gwizdka"??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
yahooo777    698

Hm, u nas sie nie urwał a odkręcił kiedyś, w momencie kiedy ciągnik stał w poziomie ciśnienie było jak trzeba, każdy przechył powodował spadek na zero i zapalanie sie kontrolki. Spuść olej i zdejmij mise skoro tak, jeżeli tam nic sie nie dzieje to sprawdzaj zegary, chociaż teoretycznie one nie są zależne od siebie..

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mucha    5

olej jest prawie nowy. zreszta robiłem mu dolewkę nowego oleju więc napewno nie jest za rzadki

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
radzik445    6

Odgrzeję kotleta ;)

Wyjaśniło się coś z tym spadkiem ciśnienia?

W moim jest podobnie, 1bar na wolnych obrotach rozgrzany. Zgłaszałem to do serwisu ale powiedzieli, że po zmianie badziewnego oleju którym fabrycznie bel był zalany na jakiś nasz krajowy, ciśnienie wróci do normy. Tak też było do momentu przyjścia upałów. Zauważyłem, że to, co ruscy nazywają chłodnicą oleju, nie daje rady skutecznie ostudzić gorącego oleju. Dotykając przewodów do i z 'chłodnicy' były jednakowo gorące. I teraz co będzie lepszym rozwiązaniem:

- Kupić skuteczniejszą chłodnicę oleju od pronar?

- Zmienić wentylator chłodnicy na 6łopatkowy od pronar żeby skuteczniej chłodzić 'chłodnice'? ( fabrycznie jest 4łopatkowy )

- Zmienić olej na 15W 50?

 

Dodam że zalałem olej klasy CG, fabrycznie był CD i w chłodniejsze dni ciśnienie jest poprawne

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MPS77    0

mam stosunkowo nowego belarusa 820 (tzn 250 mth), kolega też ma nowego 1025 i dolne ciśnienie na dobrze rozgrzanym spada w nich do 1-1,2. Na 1500 obrotów ciśnienie jest już jednak zawsze jakieś 2,8 do 3 (nawet choćbym orał cały dzień).

 

też się początkowo tym martwiłem, ale jak już tu pisano - ten typ silnika tak ma.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    71

Co do założenia większego wentylatora to bym raczej nie próbował. Jeśli temperatura silnika jest prawidłowa to większy wentylator może ja zakłócić. A nie chodzi tu o poprawę wydajności chłodzenia płynu, a o olej. Więc założenie większej chłodnicy olejowej było by najlepsze.

Większa mieści w sobie więcej oleju i dłużej przez nią przepływa i jest większa powierzchnia oddawania ciepła.

Z olejem możesz spróbować, może będzie to tańsze rozwiązanie a skuteczne.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    575

Prawidłowe ciśnienie w ruskim, książkowe to 1-4 bara na nominalnych i 0,8 na wolnych obrotach.

Chłodnica oleju nie obniży znacząco temperatury. A przynajmniej nie na tyle żebyś był wstanie wyczuć to dłonią. Ona pracuje cały czas i obniża średnią temp. całego oleju w układzie łącznie z tym który pływa sobie w misce. Założysz wymiennik na płyn chłodniczy i też różnicy nie poczujesz bo jedno że płyn ma już wysoką temp. która parzy po łapach a drugie temp. oleju po prostu taka ma być.

To samo z ciśnieniem. Mieścisz się w tolerancjach znaczy że wszystko jest ok.Olej lepszy możesz nalać bo tym mu na pewno nie zaszkodzisz. A szczególnie zachodnie, markowe oleje są lepsze pod każdym względem. Trzymał bym się raczej tych samych parametrów.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
karol1983    0

a u mnie po zamontowaniu turbiny zaczely sie dziac takie cyrki z olejem przed mialem 2,3 zimny a 2 na rozgrzanym turbo od kani z walcza i nie polecam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Marcin1987    1

natomiast u mnie stało się coś takiego: jesienią zeszłego roku zaczęło słabnąć ciśnienie.Wcześniej na zimnym było 3 rozgrzany do 1 spadło maxymalnie. potem pogorszyło się na 2,5 zimnym a w pracy po zejsciuz obrotów wchodzilo na 0.Wymieniłem olej i pokusiłem się "zanurkować" magnesem na elastycznej rączce w misce olejewej i wyłowiłem takie oto coś

 

http://img51.imageshack.us/img51/4085/zdjcie0059hj.jpg

 

co to może być ??? wygląda na jakomś podkładkę grubości bloku technicznego,czy to ma coś wspólnego z ciśnieniem oleju ?

 

z góry dzięki za podpowiedzi i wskazówki

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Biznez404    1

To coś wygląda na dolną cześć pierścienia oporowego te pierścienie zakłada się na wał żeby nie miał poprzecznego luzu :( .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kotwczapce    26

Pomocy. Mam 82tsa i wczoraj strasznie spadło mi ciśnienie oleju:Kontrolka zapalała się powyżej 1000 obr na gorącym, płyn nie osiąga 80 stopni. Niedawno wymieniłem olej. Ciśnienie na średnich obrotach manometr pokazuje najpierw małe 1-2 atm , po przegazowaniu 3-4, na rozgrzanym ok 1. Silnik chodzi jakby głośniej i mniej równo. Może to zawór regulacji ciśnienia, ale gdzie jest?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kotwczapce    26

Pronar rocznik 2004, 1500 mth, oleje wymieniane na czas, przy ostatniej wymianie dolałem do oleju JD jakiś inny 15w40, ale to nie powinno nic zmienić, Może znów czujnik padł. Oby.Dziś kupię i wymienię, zastanawiam się nad wymianą oleju, ponowną. Pod czujnikiem po lewej stronie filtra jest jakiś zawór, czy to ten czy może z drugiej strony filtra jest jeszcze inny. Jesienią silnik nagrzewał się dużo bardziej aż czuć było ten żar i było wszystko w porządku

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marekm007    0

jak czytam to az boje się zmieniać tego oleju przed sezonem a mam pytanie ile wchodzi oleju do LTZ 55 98r z silnkiem MTZ-a i jak z filtrem olejowym bo tam chyba jest jakiś wkład pod tą odkręcaną obudową to moja pierwsza wymiana olej jaki planuje zalac to Mobil Delvac 15/40 u mnie ciśnienie powyżej 3 bar

z góry dzięki za odpowiedzi

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    575

http://www.pronar.pl/pdf/instrukcje/CIAGNIKI/PRONAR%2082A_82SA_82TSA_1025A/PRONAR%2082A_82SA_82TSA_1025A_PL.pdf

Strona 86.

Wymieniaj i niczym się nie przejmuj. Jeszcze się trak nie zdarzyło żeby wymiana oleju uszkodziła silnik. Jeśli już się tak zdarzyło to z innego powodu. Zbieg zdarzeń.... akurat przy wymianie się sypło.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


×