Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Widzałem w nowej Wieltonce system uszczelnienia i jest on inny niż w pozostałych przyczepach. Uszczelka montowana jest w obrzeżu podłogi a nie jak u większości na burtach. Moim zdaniem to bardzo dobre rozwiązanie.

Opublikowano

Karolek12 patrząc na dzisiejszy dostęp do różnych firm , brałbym raczej coś z zachodu np. Welger , ale jakbym miał wybór tylko z Polskich to raczej skusiłbym się drugi raz na Zasława bo węże może były felerne a szczelność załatwiłem chyba sam :)

Opublikowano

Ja ze swojej strony mogę polecić metalfacha: dyszel mocny, nie zapiera w koło, przystępna cena,mocne hamulce, mocna rama(nie wygina się),idzie lekko w transporcie(lżej niż 6t pronar),jest szersza od wieltonki o tej samej ładowności.

Opublikowano

Karolek12 patrząc na dzisiejszy dostęp do różnych firm , brałbym raczej coś z zachodu np. Welger , ale jakbym miał wybór tylko z Polskich to raczej skusiłbym się drugi raz na Zasława bo węże może były felerne a szczelność załatwiłem chyba sam :)

 

z tymi zachodnimi to też różnie bywa. W ostatnim TOP Agrar opisano przeboje z Joskinem, więcej felerów niż w Warfamie :D

Opublikowano

Czytałem właśnie , że mieli jakieś problemy z serwisem czy coś. Sam się zaskoczyłem , ponieważ sądziłem , że JOSKIN to firma na poziomie ale jak widać chyba nie :D Ale zawsze się zdarza jakiś wybryk z fabryki ;)

Opublikowano

Czytałem właśnie , że mieli jakieś problemy z serwisem czy coś. Sam się zaskoczyłem , ponieważ sądziłem , że JOSKIN to firma na poziomie ale jak widać chyba nie :D Ale zawsze się zdarza jakiś wybryk z fabryki ;)

 

I jaki z tego wniosek? Trzeba kupować wg rozwiązań technicznych,ceny i warunków gwarancji. Reszta nie ma znaczenia. Niejeden posiadacz fendta, czy john deere'a zdziwił się nie raz, gdy mu powiedziałem, z jakimi prędkościami i jakimi maszynami pracuję 30km słabszym new hollandem, ale to tez wszystko zależy od operatora, ponieważ jeśli ktoś nie potrafi w pełni wykorzystać posiadanego sprzętu, to na prawdę mu współczuję.

Opublikowano

Tutaj się zgodzę :) Gdy kupiłem MF-a i czytałem instrukcje to doszedłem do 1/4 możliwości ciągnika, dopiero gdy serwisant wytłumaczył co i jak pojąłem go dokładnie i teraz pracuje bardzo fajnie :)

Opublikowano

Jeśli chodzi o szerokość 6T to Wielton od września produkuje je o szerokości paletowej. Nie słyszałem żeby jakikolwiek polski producent produkował przyczepy 6 T o tej szerokości. Przyczepa jest może i trochę droższa ale w cenie jest jusz homologacja do 40km/h, za którą nie trzeba dopłacać.

Opublikowano

A jednak ta 6 z Wieltonu jest wg mnie sporo droższa od np Metal-Fach. Dzis się dowiadywałem że wyp plandeka, balkon, zaczep obrotowy, instalacja ham dwuprzewodowa, koła 12/80 15.3 , zsyp do zboża, spręzyny do boków to nie całe 50 tyś, Metal-fach 6t (T710/1) wyp. nadstawy, plandeka, zaczep - około 40500 zł brutto - cena z cennika minuś ok 12% rabatu = 35600 zł... Na metal-facha dodatkowo wejdzie i tak troszkę więcej -objętość skrzyni 9m3 a Wielton 8,5m3

Opublikowano

Instalacja dwuprzewodowa, sprężyny wspomagające zamykanie burty oraz homologacja do 40 km/h to w WIELTONIE standard a jeśli chodzi o cenę to za dobrą jakość trzeba niestety zapłacić co i tak po czasie się zwraca.

Opublikowano

No za jakość powinno się płacić. Mam przyczepy z Wieltona i mam problem z czelnością. Maja przyjechać i robić.

Z Metal Fachu mam ładowacz w ciągniku i po 16 miesiącach ryrwałem go z mocowań na ciągniku. Wszystko powyrabiane, napawąłem po 5-6mm na mocowaniach. Nie mam hodowli i ładowacz używany sporadycznie. Zgłosiłem to wczoraj, powiedzieli że coś zrobią. Raczej trza będzie go zmieniać. Ładowacz jest 241 więc ten lepszy.

Opublikowano

A może Feberem się zainteresuj. http://www.feber.com..._str.php?id=625

 

 

Dawid

 

Podziel się opinią o Feberze. Ciekawa przyczepka. Ale ja sądzę ze tylko do transportu drogowego. Coś mi sie wydaje że w ciężkich warunkach polowych może się nie sprawdzić.

 

Buuz

 

Instalacja dwuprzewodowa, sprężyny wspomagające zamykanie burty oraz homologacja do 40 km/h to w WIELTONIE standard a jeśli chodzi o cenę to za dobrą jakość trzeba niestety zapłacić co i tak po czasie się zwraca.

 

 

Kolego mogą dawać nawet do 60km/h :) Przepisy ruchu drogowego "mówią" wyraźnie o możliwości poruszania sie pojazdów rolniczych z maksymalna prędkością 30km./h tak więc sam dokument nic Tobie nie daje :)

 

Buuz

Opublikowano

@Buuz40, za dużo Ci o niej nie powiem, sama mnie zainteresowała bo jest dość długa, więc się będzie dobrze prowadzić na drodze. Ma też w miarę niski próg załadunkowy. To też wpływa na prowadzenie na drodze. Ma swój odpowiednik w wersji ciężarowej do samochodu. Ja jakbym miał transport to pewnie Fastraciem więc tam wskazane żeby przyczepa miała hologogacje na więcej niż 40km/h

Opublikowano

dołącze się, z tym Wieltonem to czaruja ładnie zamków nakładli a ciekawe ile pomogą?? Każdy wydaje własne pieniążki na to co chce i co mu się podoba ale nie dajcie sobie mydlić oczu przez dealerów która lepsza czy gorsza sprzedają to co maja lub to co daje dobre dochody, każdy z nas ma swoje spostrzeżenia ale jak widać problemów nie brakuje. Wielton widzę u dealera który go promuje tymi zmianami że na dole ma burte fuhrman a nadstawke dalej zakłada własnej produkcji

sprzedawca zapytany dlaczego tak rozkłada ręce tyle o tym wie ;) a kto z Was to zauważył? Uszczelka w podłodze ładna jak nowa ale jak się tam naciśnie gnojowicy albo nawozu kto to domyje??

Opublikowano

Jestem posiadaczem 2 przyczem WIELTON 8t od 2010. i sadze iz problem nieszczelnych burt nie dotyczy przyczep 8t. moim zdaniem sa to przyczepy solidnie wykonane i pomalowane. Nie posiadam innych wiec nie moge ich porównac.Miałem mały problem z kołami to wspólnie z producentem i delerem rozwiazalismy. na dzień dzisiejszy napewno drugi raz bym kupił takie przyczepy. a gdy zamierzałem kupic takie przyczepy to wybierałem miedzy Metal-Tech a Wielton bo to moim zdaniem ta sama pólka jakosciowo-cenowa

 

Wielton to bardzo dobra firma która produkuje bardzo dobre przyczepy oraz potrafi rozwiazac problem a nie od niego uciekac.

Opublikowano

Również miałem okazję korzystać z urządzeń marki wielton. Byłem zadowolony. Żadne z urządzeń nie popsuło się i nadal z nich korzystam, chociaż od zakupu minęło już trochę. Jestem gorącym zwolennikiem tej marki.

Opublikowano

Coż wileton - w sumie konstrukcyjnie bardzo dobry 18- tonowy tandem pojm. 24m3 - ale błędy wieku dziecięcego go dotknęły - tzn. - źle dobrane ogumienie - na gwarancji wymieniony cały kpl.( wychodziły bąble na oponach - najczęściej w sobotę po południu) i za krótka plandeka o 5 cm - rura nie chce spadać z krawędzi burty i za skarby pasów się nie da zapiać. - poza tym system uszczelniania burt jak najbardziej ok - można wozić wodę. Moja przejechała w dwa lata jakieś 8-10 tys km (koło 1 tysiąca kursów z pełnym ładunkiem), poza wskazanymi wcześniej usterkami bez problemów. Także podejrzewam że kupię następną - szkoda że nie ma tri-demów 30m3.

Opublikowano (edytowane)

Posiadam Wielton dwie sztuki 12 T i powiem że butry to dziadostwo, a serwis nie lepszy. Posiadam ponad 80 ha i nimi wszystko woże, więc nie przepracowują się. Tamtym roku po rzepaku tak się rozczelniły zawiasy że pszenica leciała nie samowicie, musiałem pianować na polu. Jakoś z bidą zabrali w tamtym roku na wiosnę i zmienili burty i zawiasy, teraz jest to ok.

A w tym roku teraz w styczniu zacząłem wywozić pszenicę do skupu i jakie było moje zdziwienie jak nie chciały się otworzyć na skupie. Burty otwierały się z max 15 cm, jak pszenica zleciała z połowa, to otworzyła się do końca.

Zamiast łańcuchów mam pozakładane linki stalowe 10 mm bo łańcuchy popękały, oczywiście były pozakładane, i przed rozładunkiem odpinałem je.

Okazało się że jak odpinałem łańcuchy to burty wiginają się jak beczka i póki nie wrócą do prostego to burty nie otworzą się. Wyłąmują się dosłownie. Musiałem pospinać w środku pasami żeby się otwierały.

Porobiłęm filmy z otwierania, przyjechał serwis, ładnie opisał i wysłał do fabryki Wieltona.

5 dni temu dzwoniłem to mnie zbyli, ale mocno im powiedziałem, że to dziadowsto, i będę żądał wymiany nadbudów. Mieli wystosować jakieś pismo, wspominali ze mam pozakłądane linki zamiast łańcuchów, ale sami przyznali że te łańcuchy to nie wypał.

betanal_2000x30.jpg

Dzisiaj dzwoniłem i odpowiedzieli że przez linki tak się stało, i dlatego że tandena, w czasie rozładunku kipruję ciągnikiem a nie wywrotnicą podnoszę, a ja muszę go podnosić ciągnikiem do on ma zaczep stały, a nie ruchomy, więc przy wywrotnicy wyłamał bym zaczep, to odpowiedział że mam zły zaczep itp, Ale ja że w instrukcji nie ma słowa o tym ze nie można kiprować, itp.

Coś mi się zdaję ze w poniedzałek odwiedze fabrykę Wieltona i ich szefów, a może jutro puszczę filmy na YT.

Edytowane przez tomek73
Opublikowano

WITAM PIERWSZY RAZ NA FORUM NIE ZA BARDZO WIEM JAK UMIEŚCIĆ TEMA DLATEGO PODPINAM TEMAT TUTAJ MOJE PYTANIE BRZMI TAK JESTEM ZAINTERESOWANY KUPNEM DWÓCH PRZYCZEP FIRMA JEST JUŻ RACZEJ WYBRANA I PADŁO TO NA METAL TECH MIROSŁAWIEC TYLKO JEST JESZCZE MAŁY PROBLEM NIE WIEM JAKIEJ ŁADOWNOŚCI KUPIĆ CZY 6 TON CZY 8 TON A MOŻE JESZCZE COŚ INNEGO ZAZNACZAM ŻE JAK NARZAZIE MOIM NAJWIĘKSZYM KONIEM POCIĄGOWYM JEST CIĄGNIK NEW HOLLAND TD5050 KTÓRY POSIADA 95KM BARDZO PROSZĘ O OPINIE JAKI TONAŻ WYBRAĆ Z GÓRY DZIĘKUJĘ ZA ODPOWIEDZI.

Opublikowano

Byłem wczoraj w Wieltonie w fabryce, wszystkiego się wyparli, przyczepy są super, ja źle użytkowałem.

Powiedzieli że dlatego powyginały się burty że miałem pozakładane linki stalowe 10mm zamiast łańcuchów, chociaż linki mogą być lepsze, ale to nie ich technologia, zmieniłem konstrukcje a przecież inżyniery siedziały i łańcuchy wymyślały.

I nie wolno rozładowywać jak się kipruję.

Przyślą mi nowe łańcuchy grube 12mm i powyginają blachy z zamkami żebym w górne burty, żebym sam sobie pozakładał.

Może wróci do normy.

 

Tych burt nie produkują, bo robili je sami na krawędziówkach, teraz jakaś firma oscienna im przywozi, pewnie z Włoch, tłoczone, walcowane całościowo na prasach.

Za parę dni na YT dam filmy ku przestrodze.

 

Koledze nawet nie uznali ze zawiasy powyginały się, sam serwis AgroAs gdzie kupował naprawiał.

 

Gwarancja to fikcja w WIELTONIE wszystko na serwis sprzedawcy zwalają. Mi w tamtym roku też do Agrohandlu kazali oddać, po kłótniach zabrała fabryka.

Opublikowano

Witam.Wczoraj bedac na wystawach cholernie spodobała mi sie wieltonka 10t.ale raczej bede brał 8 t.I stad pytanie.Bo naczytałem sie o wieltonkach i jestem ciekaw jak użytkownicy ktorzy maja je kilka lat oceniają je.Nie wiem czy te starsze miały burty fuhrmana czy nie,i jak wyglada sprawa tych wyginajacych sie i nie szczelnych burt?

Opublikowano

Ja mam 12 i burty robili sami na giętarkach, od tamtego roku kupują profile, sami już nie robią.

Jak pozmieniali mi zawiasy na kute to można wodę wozić.Na razie bez dolnych łańcuchów jeździłem.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez krzyszofl
      Witam grupowiczów. Ma ktoś z was instrukcję obsługi do przyczepy POM Złocieniec PW4 na sprzedaż? Z chęcią odkupię, ponieważ potrzebuję wielu informacji na jej temat oraz powiększy moją kolekcję. Pozdrawiam


    • Przez Famer21
      Szukam przyczepy 8-10ton na co patrzeć jaką najlepsza bedzie?
      Gdzie mogę znaleźć przyczepe jakąś w necie poza allegro, bo nic nie widać same takie "zrób to sam".
    • Przez Arturo1610
      Witam. szukam przyczepy wywrotki, taka do wozenia obornika zboża cos zeby bylo stabilne głównie przy wożeniu obornika jak jest mokro. Głównie ogladam na olx hl bss i brandys szukam czegos co bedzie mialo minimum 5m dlugosci i 2,3-2,4 szerokosci zeby w zniwa wozić też baloty. I teraz moje pytanie. Czy ktoś by mi mogł podać jakie wymiary ma hl 8011? i jak to jest z tymi czeszkami, ilu sa tonwe? i od jakiego to modelu zależy ? moze ktoś sie orientuje jakie sa rodzaje tych przyczep. bo widze 7,8 i 9 i 10 a nawet 12 ? modeli tez jest mnóstwo bo i p93s i agro i jeszcze inne i sam juz nie wiem czego szukac zeby spełniała moje warunki ;/ podpowie ktoś jak to jest z tymi czeszkami głownie ? danych technicznych tez nie mozna nigdzie znależć. prosze o pomoc.
       
      ps. jakby ktos mial w rozsadnej cenie to kupie tez dokumenty do hl 6011 sztywnej
    • Przez Radan
      Witam.
       
      Miał ktoś styczność z tą maszyną w warunkach polowych.
      Pytam bo zamierzam kupić a interesuje mnie sprzęt zarówno do zastosowań w transporcie sieczki jak i rozrzutnik obornika.
      Fliegl ASW 391 w identycznej konfiguracji jest prawie dwa razy droższy.
    • Przez koyack
      Witam wszystkich. Zastanawiam się nad zakupem przyczepy uniwersalnej  ściana przesówna. Służyła by do transportu zboża, kiszonki z qq oraz jaka rozrzutnik obornika. Przeglądając oferty różnych firm trafiłem na ogłoszenie firmy Agrotechnology z Rzeszowa. Ale nigdzie nie mozna znaleźć informacji o ich produktach. Interesujące jest uniwersalne podwozie do różnych przeznaczeni np można po ściągnięciu zabudowy przyczepy zamontować na podwoziu beczkowoz.  Czy ktoś miał doczynienia z tą firmą? Jakieś opinie? Z góry dziękuję za wszelkie informacje.  Załączam link do ogłoszenia. 
      https://www.otomoto.pl/maszyny-rolnicze/oferta/agrotechnology-przyczepa-ze-sciana-przesuwna-up-pza-27-jedna-rama-wiele-narzedzi-ID6Gg380.html

×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v