Skocz do zawartości

Usuwanie kodów błędów Farmer 311


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

Możliwe że mój wątek został zawarty już w jakimś z innych tematów, aczkolwiek nie moge go odszukac, lub też wymienione wskazówki są mi niezbyt pomocne. Prosze wiec o pomoc, jeśli ktoś ma chociaż chwilę na to.

Jakiś czas temu z pomoca majego znajomego mechanika kupiłem fendt'a farmera 311 turbomatika, dokładnie to model z '98 roku. Zagłembiając się w jego obsługe, zauważyłem że zaczeły wyswietlać pewne błedy. Wyszukując informacji na ten temat natchnełem sie na różnego typu odpowiedzi i podpowiedzi na temat tego iż takowe errosy można usuwać, niestety wszystkie wskazówki udzieleone w innych tematach nie były pomocne. Chcąc uzuskać pomoc na ten temat, zwracam się do was forumowicze. W sprawach elektroniki i elektryki nie jestem zupełnym laikiem, poniewaz ukończyłem szkołę o tej specyfikacji, lecz bez schematów, to dość trudno wszystko sprawdzić samemu, wiec też może jesli ktoś posiada jakiegoś typu opisy błedów do tych maszyn, to bardzo proszę o takie pomoce, wiele mi to pomoże w szukaniu za pomocą aparatury pomiarowej, danych czujników i podzespołów. Jeśli chodzi o usuniecie tych błędów, to nie moge tego rozgryźć.

Pozdrawiam.

Opublikowano

Jeśli chodzi o mechanika to on i tak mi mowiła że za dużo tu elektroniki... to tylko mechanik. Jeśli chodzi o czujniki i cąłą resztę to mogę sam posprawdzać, lecz potrzebne są te schematy, ale ogólnie, to nawet nie o to chodzi ( poprostu uważam że pomaganie sobie polega na solidarności i myslałem że może ktoś posiada coś przydatnego , czym mógłby się podzielić. Jak wspominałem, natknełem się na informację o możliwości kupna takich materiałów, ale to nie jest mi pomocne.) Chciałbym sie tylko dowiedzieć jak skasowac te kody.

Owszem jeśli chodzi o kody to:

6.1.02

6.1.03

5.1.33

6.1.10

6.1.05

Chodziło mi o informacje jak usunąc te kody, ponieważ z informacji które mam to niektóre błędy są wyświetlone tylko jako zanotowane chwilowo, lub też przez niewłaściwe użycie pewnych przycisków. Instrukcja co należy uczynić po wyświetleniu na LCD napisu "CLR"

Wiem ze w AGCOservise ogólne informacje na temat przyczyny wystepowania błędów można uzyskać za 19 euro, lecz to troszkę skomplikoewane bo w polsce nie mamy żadnych przedstawicieli, natomiast serwis Korbanka nie prowadzi takich usług...

Opublikowano (edytowane)

Masz zupelnie dziwny sposob rozumowania. Pewnie ze mozna pomoc ale nikt ci na forum nie bedzie tlumaczyl calych ksiazek. Nawet jak piszesz ze chcesz skasowac tylko bledy, ale jestem pewnien ze za pare dni bedzie cos nowego..itd....itd. Zaden z bledow nie wyskoczy ci z powodu uzycia niewlasciwego przycisku lub niewlasciwego uzytkowania. Akurat te kody ktore napisales swiadcza o uszkodzeniach pewnych podzespolow i wczesniej czy pozniej powroca. Nie sztuka jest kasowac bledy i myslec ze problem jest rozwiazany, sztuka jest zlokalizowac i usunac te usterki. Pojawiaja sie one po to aby zasygnalizowac uzytkownikowi ze cos jest nie w porzadku.

Ale jak uwazasz ze to rozwiaze twoj problem to po pojawieniu sie CLR wcisnij jednoczesnie 4 przyciski (Strzalka w gore i w dol, Esc i Enter) i bledy powinny zniknac.

 

PS. Co do mechanika to szukaj takiego co posiada materialy lub ma bardzo dobra dotyczaca ciagnikow Fendt, gdyz wiekszosc to tzw. "szarlatani ktorzy chwala sie wiedza a pozniej poprzez niewlasciwa naprawe wpedzaja wlasciciela w jeszcze wieksze koszty.

Edytowane przez kosti68
Opublikowano

Serwis Korbanka nie dysponuje nawet polska wersją instrukcji warsztatowych do modeli których nie sprzedawał czyli do Twojego pewnie też.

Jest jeszcze jedna sprawa. Zaznaczam że piszę to z całym szacunkiem dla Ciebie i bez złośliwosci. Musisz, jako nowy użytkownik maszyny zrozumieć jedno. Pewne mechanizmy i układy są tu powiązane ze sobą i mogą być pośrednio żródłem generowania błędów .I tak dla przykładu spadek cisnienia w układzie sterowania skrzynią biegów może powodować problemy z rewersem czy półbiegami a może to wyglądać na uszkodzenie pozycjonera czy czujników. Tak więc radziłym abyś skorzystał z rady Kostiego bo mając je ( te materiały) w ręce możesz stwierdzić czy nmasz przed sobą mechanika który wie co robi, czy takiego który robi to co wie.

Opublikowano

Wszystko co mi piszecie doskonale rozumiem i dziekuje za wasze porady, tylko widze że nie wszyscy mnie zrozumieli, nie jestem uposiledzony i doskonale rozumiem, że te błedy sa spodowane jakimiś usterkami. Zauażyłem że ten ciągnik jest na tyle prosty, że sam daje znać kiedy jest coś nie tak. Głównym powodem zwrucenia się do was o pomoc, było to że przeglądałem okablowanie i podzespoły, znalazłem kilka różnych ( jak dla mnie nie prawidłowości ) byłem w stanie, to je poprawiłem chciałęm się upewnić czy to w jakimś stopniu pomogło, jeśli nie usunę tych błędów, nie mogę tego sprawdzić. Oczywiście spodziewam sie że błędy oznaczają jakieś usterki i że błedy powrucą, tylko mam nadzieję ze to mi w jakimś stopniu pomoże w ustaleniu przyczyn, czy też mam nadzieję ze chociaż coś naprawiłem.

Co do mechanika, to prowadzę własną działalność ( rolnikiem jestem bardziej ze względu na to iż jestem jedynym spadkobierą :D rolnictwo mnie nie interesowało nigdy, a jestem na nim z przyczyn wyższych ) sprowadzam z stanów auta zabytkowe i kultowe, wszystkie auta są przez tego mechanika odbudowywane, mam do niego zaufanie i wiem co on mógł sprawdzić, nie spodziewałem się że sprawdzi mi wszystko jak w serwisie. Ja też nie szukałem, że tak zacytuję "nie szukałem 40 letniej wdowy, dziewicy" spodziewałem się napraw.

Dziekuje za wsparcie. nie chce teraz nikogo obrazić i napewno jescze słabo was znam, ale to dość dziwna społeczność. Pozdrawiam wszystkich, a jeśli zakluciłem czyjś spokuj, czy zabrałem wolny czas to przepraszam.

Opublikowano

Tutaj nie chodzi o dziwna spolecznosc, ale ty naprawde nie rozumiesz problemu. Powiedz mi jak chcesz sprawdzic czujniki, przyciski, zawory nie majac do nich zadnych danych. Ze wzgledu na diagnoze, nawet w zwyklych przyciskach znajduja sie rezystory, wiec jesli nie znasz ich wartosci to jak sprawdzisz czy on jest uszkodzony czy nie...nie mowiac juz o czujnikach. Chcialbym abys zrozumial ze w tych ciagnikach nie da sie zrobic nic wzrokowo, tak na oko. Samo odczytanie bledu to dopiero 10 % z calego zakresu prac ktore bedziesz musial wykonac.

Opublikowano
Dnia 14.10.2018 o 10:26, Piotrek321 napisał:

Witam. Co oznacza błąd 6.1.10 w Fendt Farmer 312 z 1995 roku ?

Pewnie znalazłeś ale kod oznacza uszkodzony czujnik obrotów tylnego WOM.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez okejas
      Mam pytanie odnośnie ceny części zamiennych i naprawy skrzyni biegów tak jak w temacie w fendzie 309,mianowicie chodzi o to,ze wyskakują biegi(2 oraz półbiegi),a 3 podczas szybkiej zmiany zgrzyta....ile mógłby wynieś całkowity koszt naprawy??????
    • Przez szympek
      Witam mam problem mianowicie w ciągniku po dodaniu gazu i jego odpuszczeniu chwilę po tym jak chodzi na wolnych obrotach puści dymka niebieskiego i czuć olej, z miarki centymetr ubyło pracował 6 godzin przy kombajnie na wysoki obrotach po dodaniu gazu nie dymi ani nic tylko chwilę po na wolnych puści raz czy dwa
    • Przez adam8211
      Witam wszystkich.
      Problem dotyczy Fendta 312lsa z 1991 roku. Skończyło się sprzęgło, tarcza zupełnie się rozpadła. 
      Ciągnik już po wymianie docisku z tarczą LUK, podstawą tarczy oraz wałka tego co wchodzi do turbosprzęgła. Wszystkie łozyska w sprzęgle suchym i turbomatiku włożone nowe. Zmieniony olej w turbosprzęgle. Nowa pompka sprzęgłowa i wysprzęglik.
      Problemem są ciężko wchodzące biegi. Tak jakby nie wysprzęglał do końca. Wysokie biegi jakoś wchodzą ale czym niższe tym gorzej. Gdzie szukać problemu ?
    • Przez kBieszczad
      WITAM
      Pilnie potrzebuje instrukcji obsługi lub ksiązki pojazdu dla traktora Fendt 311 lsa r 91.
      Gdzie można kupić lub czy ktoś ewentualnie wie gdzie można ściągnąć w wersji elektronicznej.
    • Przez PolExit
      Panwie, 
      zakupiłem w ostatnim czasie Fendt 306 LS Turbomatik, proszę o podpowiedź w sprawie biegów i półbiegów bo mam ich mieć teoretycznie 21 + wsteczne a w praktyce wychodzi że mam ich mniej lub coś nie działa prawidłowo.
      Pytanie podstawowe, bo czytam i trafiam na sprzeczne informacje. Czy po włożeniu np. pierwszego biegu i ustawieniu dźwigni półbiegów na "0" ciągnik powinien ruszyć czy nie? 
      Bo według książki do Fenda którą posiadam powinien ruszyć, a stoi w miejscu. Biegi działają tylko po ustawieniu dźwigni półbiegów na "S" lub "L", czyli tak jak by ruszał tylko na półbiegach. 
      W książce na dźwigni od półbiegów ma dodatkowy przycisk którego ja nie posiadam. 

×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v