Skocz do zawartości
Zaloguj się, aby obserwować  
Shazam

Usuwanie kodów błędów Farmer 311

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Farmer
Shazam    0

Witam,

Możliwe że mój wątek został zawarty już w jakimś z innych tematów, aczkolwiek nie moge go odszukac, lub też wymienione wskazówki są mi niezbyt pomocne. Prosze wiec o pomoc, jeśli ktoś ma chociaż chwilę na to.

Jakiś czas temu z pomoca majego znajomego mechanika kupiłem fendt'a farmera 311 turbomatika, dokładnie to model z '98 roku. Zagłembiając się w jego obsługe, zauważyłem że zaczeły wyswietlać pewne błedy. Wyszukując informacji na ten temat natchnełem sie na różnego typu odpowiedzi i podpowiedzi na temat tego iż takowe errosy można usuwać, niestety wszystkie wskazówki udzieleone w innych tematach nie były pomocne. Chcąc uzuskać pomoc na ten temat, zwracam się do was forumowicze. W sprawach elektroniki i elektryki nie jestem zupełnym laikiem, poniewaz ukończyłem szkołę o tej specyfikacji, lecz bez schematów, to dość trudno wszystko sprawdzić samemu, wiec też może jesli ktoś posiada jakiegoś typu opisy błedów do tych maszyn, to bardzo proszę o takie pomoce, wiele mi to pomoże w szukaniu za pomocą aparatury pomiarowej, danych czujników i podzespołów. Jeśli chodzi o usuniecie tych błędów, to nie moge tego rozgryźć.

Pozdrawiam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mirro    226

Istnieje cień szansy że jeśli podasz te kody, ktoś zajrzy do instrukcji i będzie w stanie pomóc. A co na to znajomy mechanik?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Shazam    0

Jeśli chodzi o mechanika to on i tak mi mowiła że za dużo tu elektroniki... to tylko mechanik. Jeśli chodzi o czujniki i cąłą resztę to mogę sam posprawdzać, lecz potrzebne są te schematy, ale ogólnie, to nawet nie o to chodzi ( poprostu uważam że pomaganie sobie polega na solidarności i myslałem że może ktoś posiada coś przydatnego , czym mógłby się podzielić. Jak wspominałem, natknełem się na informację o możliwości kupna takich materiałów, ale to nie jest mi pomocne.) Chciałbym sie tylko dowiedzieć jak skasowac te kody.

Owszem jeśli chodzi o kody to:

6.1.02

6.1.03

5.1.33

6.1.10

6.1.05

Chodziło mi o informacje jak usunąc te kody, ponieważ z informacji które mam to niektóre błędy są wyświetlone tylko jako zanotowane chwilowo, lub też przez niewłaściwe użycie pewnych przycisków. Instrukcja co należy uczynić po wyświetleniu na LCD napisu "CLR"

Wiem ze w AGCOservise ogólne informacje na temat przyczyny wystepowania błędów można uzyskać za 19 euro, lecz to troszkę skomplikoewane bo w polsce nie mamy żadnych przedstawicieli, natomiast serwis Korbanka nie prowadzi takich usług...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kosti68    16

Masz zupelnie dziwny sposob rozumowania. Pewnie ze mozna pomoc ale nikt ci na forum nie bedzie tlumaczyl calych ksiazek. Nawet jak piszesz ze chcesz skasowac tylko bledy, ale jestem pewnien ze za pare dni bedzie cos nowego..itd....itd. Zaden z bledow nie wyskoczy ci z powodu uzycia niewlasciwego przycisku lub niewlasciwego uzytkowania. Akurat te kody ktore napisales swiadcza o uszkodzeniach pewnych podzespolow i wczesniej czy pozniej powroca. Nie sztuka jest kasowac bledy i myslec ze problem jest rozwiazany, sztuka jest zlokalizowac i usunac te usterki. Pojawiaja sie one po to aby zasygnalizowac uzytkownikowi ze cos jest nie w porzadku.

Ale jak uwazasz ze to rozwiaze twoj problem to po pojawieniu sie CLR wcisnij jednoczesnie 4 przyciski (Strzalka w gore i w dol, Esc i Enter) i bledy powinny zniknac.

 

PS. Co do mechanika to szukaj takiego co posiada materialy lub ma bardzo dobra dotyczaca ciagnikow Fendt, gdyz wiekszosc to tzw. "szarlatani ktorzy chwala sie wiedza a pozniej poprzez niewlasciwa naprawe wpedzaja wlasciciela w jeszcze wieksze koszty.

Edytowano przez kosti68

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    492

Zgadza się przyczynę trzeba usunąc a nie kod kasować. Jeśli uzyjesz następny raz systemu czy układu w którym są wadliwe/zepsute elementy kod wyskoczy ponownie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mirro    226

Serwis Korbanka nie dysponuje nawet polska wersją instrukcji warsztatowych do modeli których nie sprzedawał czyli do Twojego pewnie też.

Jest jeszcze jedna sprawa. Zaznaczam że piszę to z całym szacunkiem dla Ciebie i bez złośliwosci. Musisz, jako nowy użytkownik maszyny zrozumieć jedno. Pewne mechanizmy i układy są tu powiązane ze sobą i mogą być pośrednio żródłem generowania błędów .I tak dla przykładu spadek cisnienia w układzie sterowania skrzynią biegów może powodować problemy z rewersem czy półbiegami a może to wyglądać na uszkodzenie pozycjonera czy czujników. Tak więc radziłym abyś skorzystał z rady Kostiego bo mając je ( te materiały) w ręce możesz stwierdzić czy nmasz przed sobą mechanika który wie co robi, czy takiego który robi to co wie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Shazam    0

Wszystko co mi piszecie doskonale rozumiem i dziekuje za wasze porady, tylko widze że nie wszyscy mnie zrozumieli, nie jestem uposiledzony i doskonale rozumiem, że te błedy sa spodowane jakimiś usterkami. Zauażyłem że ten ciągnik jest na tyle prosty, że sam daje znać kiedy jest coś nie tak. Głównym powodem zwrucenia się do was o pomoc, było to że przeglądałem okablowanie i podzespoły, znalazłem kilka różnych ( jak dla mnie nie prawidłowości ) byłem w stanie, to je poprawiłem chciałęm się upewnić czy to w jakimś stopniu pomogło, jeśli nie usunę tych błędów, nie mogę tego sprawdzić. Oczywiście spodziewam sie że błędy oznaczają jakieś usterki i że błedy powrucą, tylko mam nadzieję ze to mi w jakimś stopniu pomoże w ustaleniu przyczyn, czy też mam nadzieję ze chociaż coś naprawiłem.

Co do mechanika, to prowadzę własną działalność ( rolnikiem jestem bardziej ze względu na to iż jestem jedynym spadkobierą :D rolnictwo mnie nie interesowało nigdy, a jestem na nim z przyczyn wyższych ) sprowadzam z stanów auta zabytkowe i kultowe, wszystkie auta są przez tego mechanika odbudowywane, mam do niego zaufanie i wiem co on mógł sprawdzić, nie spodziewałem się że sprawdzi mi wszystko jak w serwisie. Ja też nie szukałem, że tak zacytuję "nie szukałem 40 letniej wdowy, dziewicy" spodziewałem się napraw.

Dziekuje za wsparcie. nie chce teraz nikogo obrazić i napewno jescze słabo was znam, ale to dość dziwna społeczność. Pozdrawiam wszystkich, a jeśli zakluciłem czyjś spokuj, czy zabrałem wolny czas to przepraszam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kosti68    16

Tutaj nie chodzi o dziwna spolecznosc, ale ty naprawde nie rozumiesz problemu. Powiedz mi jak chcesz sprawdzic czujniki, przyciski, zawory nie majac do nich zadnych danych. Ze wzgledu na diagnoze, nawet w zwyklych przyciskach znajduja sie rezystory, wiec jesli nie znasz ich wartosci to jak sprawdzisz czy on jest uszkodzony czy nie...nie mowiac juz o czujnikach. Chcialbym abys zrozumial ze w tych ciagnikach nie da sie zrobic nic wzrokowo, tak na oko. Samo odczytanie bledu to dopiero 10 % z calego zakresu prac ktore bedziesz musial wykonac.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mirro    226

No i masz babo placek! A chodziło tylko o to żeby się "chłop" nie okombinował niepotrzebnie bo z tego co pisze to chęci i zdolności ma.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez Massey294s
      Witam, mam wyciek paliwa od strony bloku silnika z pompy wtryskowej w 311 98r. Pytanie brzmi jak jest ustawiana i czy są jakieś znaki? Wyciągając ją muszę zwracać na coś uwagę? Pompa wyjdzie z kołem zębatym czy jest może to jakoś dzielone? Potrzebuje ją tylko wyciągnąć i uszczelnić.
    • Przez jendrula2
      witam przy przełączaniu z największego półbiegu na najniższy nagle wyskoczył błąd 5.1.03 kasowanie błędu nie pomaga jest to jedyny błąd jaki się wyświetla może ktoś coś doradzi
      fendt farmer 311 turbomatik 1996 r dodam że ciągnik jeździ i rewers działa poprawnie na zgaszonym ciągniku kropka na wyświetlaczu przeskakuje  jak uruchomię ciągnik piszczy alarm i wskaźnik od półbiegów znika
    • Przez Dodi
      Witam całe społeczeństwo AgroFoto. Mam nie mały problem z Fendtem 310 LSA turbomatik, 88r i zwracam się do osób będących w temacie o pomoc. Tematów o hydraulice w takich ciągnikach jest mnóstwo, ale w żadnym nie znalazłem najmniejszej wskazówki na rozwiązanie bolączki mojego Freda. Moderatorów proszę o wyrozumiałość, że zakładam nowy, podobny temat, jednak mamy żniwa i czas to piniądz. 
       
      Do rzeczy.
       
      Olej hydrauliczny po długiej, ciężkiej pracy jest zagotowany o czym świadczy kontrolka temperatury oleju i przetopione przewody elektryczne, które leżały na pompie. Ciśnienie na zimnym oleju 180 bar, rozgrzanym 120-150. Tu obstawiam pompę. Jednak nawet na zimnym oleju ściśnienie na manometrze ze 180 bar spada w kilka sekund do ok 100 bar. Podnośnik nie opada jednak druga sekcja ładowacza (wysyp łyżki już powoli się przechyla) Wina rozdzielacza? Podlega on w ogóle naprawie? Dodam, że układ jest szczelny, nie ma żadnych wycieków nawet z bloku rozdzielacza. Jest jeszcze jeden mały mankament podczas normalnej roboczej temperatury oleju. Gdy już ciągnik się rozgrzeje słuchać syczenie ciśnienia z okolic rozdzielacza. Jakby jakieś lewe ciśnienie. Ustaje czasem na kilka sekund lub gdy ruszę podnośnikiem do góry, lub dźwignią krzyżową podniosę ładowacz. Zetknął się ktoś kiedyś z podobnym problemem?
       
      Z góry dziękuje za pomoc.
      Pozdrawiam Rafał.
    • Przez piotrslonski1
      Witam problem występuje w 310 wywala błąd 5.1.61 wykrzyknik i ikonę
      Kosteka od czujnika była zgnita wymieniłem czujnik i kostkę lecz po wymianie błąd nie gaśnie
      Os podniosło do samej góry nie da się nią regulować
      W czym może być problem
      Bezpieczniki sprawdziłem
      Proszę o pomoc
    • Przez repek92
      Witam. Chciałbym się zapytać użytkowników tego silnika, czy te silniki w transporcie są takie mulowate? Delikatna górka i trzeba redukować. Nawet na pusto nie idzie jakoś super. MTZ 82 przy moim.to szatan ale z pługiem to daje radę nie czuć że ciężko itd tylko w tym transporcie ciężko
×