Skocz do zawartości
Zaloguj się, aby obserwować  
Shazam

Usuwanie kodów błędów Farmer 311

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Farmer
Shazam    0

Witam,

Możliwe że mój wątek został zawarty już w jakimś z innych tematów, aczkolwiek nie moge go odszukac, lub też wymienione wskazówki są mi niezbyt pomocne. Prosze wiec o pomoc, jeśli ktoś ma chociaż chwilę na to.

Jakiś czas temu z pomoca majego znajomego mechanika kupiłem fendt'a farmera 311 turbomatika, dokładnie to model z '98 roku. Zagłembiając się w jego obsługe, zauważyłem że zaczeły wyswietlać pewne błedy. Wyszukując informacji na ten temat natchnełem sie na różnego typu odpowiedzi i podpowiedzi na temat tego iż takowe errosy można usuwać, niestety wszystkie wskazówki udzieleone w innych tematach nie były pomocne. Chcąc uzuskać pomoc na ten temat, zwracam się do was forumowicze. W sprawach elektroniki i elektryki nie jestem zupełnym laikiem, poniewaz ukończyłem szkołę o tej specyfikacji, lecz bez schematów, to dość trudno wszystko sprawdzić samemu, wiec też może jesli ktoś posiada jakiegoś typu opisy błedów do tych maszyn, to bardzo proszę o takie pomoce, wiele mi to pomoże w szukaniu za pomocą aparatury pomiarowej, danych czujników i podzespołów. Jeśli chodzi o usuniecie tych błędów, to nie moge tego rozgryźć.

Pozdrawiam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mirro    436

Istnieje cień szansy że jeśli podasz te kody, ktoś zajrzy do instrukcji i będzie w stanie pomóc. A co na to znajomy mechanik?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kosti68    16

Tutaj znajdziesz wszystko co potrzebne do napraw:

http://allegro.pl/fendt-farmer-307-312-tlumaczenie-kodow-usterek-i2478993172.html

 

Oprocz przetlumaczonych na jezyk polski kodow usterek, otrzymasz rowniez zestaw materialow do napraw.


Materiały do napraw wszystkich ciągników firmy Fendt i maszyn firmy Claas. Dodatkowo oferuję fachową pomoc przy tłumaczeniu kodów usterek i innych wybranych tekstów. Porady dotyczące napraw.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Shazam    0

Jeśli chodzi o mechanika to on i tak mi mowiła że za dużo tu elektroniki... to tylko mechanik. Jeśli chodzi o czujniki i cąłą resztę to mogę sam posprawdzać, lecz potrzebne są te schematy, ale ogólnie, to nawet nie o to chodzi ( poprostu uważam że pomaganie sobie polega na solidarności i myslałem że może ktoś posiada coś przydatnego , czym mógłby się podzielić. Jak wspominałem, natknełem się na informację o możliwości kupna takich materiałów, ale to nie jest mi pomocne.) Chciałbym sie tylko dowiedzieć jak skasowac te kody.

Owszem jeśli chodzi o kody to:

6.1.02

6.1.03

5.1.33

6.1.10

6.1.05

Chodziło mi o informacje jak usunąc te kody, ponieważ z informacji które mam to niektóre błędy są wyświetlone tylko jako zanotowane chwilowo, lub też przez niewłaściwe użycie pewnych przycisków. Instrukcja co należy uczynić po wyświetleniu na LCD napisu "CLR"

Wiem ze w AGCOservise ogólne informacje na temat przyczyny wystepowania błędów można uzyskać za 19 euro, lecz to troszkę skomplikoewane bo w polsce nie mamy żadnych przedstawicieli, natomiast serwis Korbanka nie prowadzi takich usług...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kosti68    16

Masz zupelnie dziwny sposob rozumowania. Pewnie ze mozna pomoc ale nikt ci na forum nie bedzie tlumaczyl calych ksiazek. Nawet jak piszesz ze chcesz skasowac tylko bledy, ale jestem pewnien ze za pare dni bedzie cos nowego..itd....itd. Zaden z bledow nie wyskoczy ci z powodu uzycia niewlasciwego przycisku lub niewlasciwego uzytkowania. Akurat te kody ktore napisales swiadcza o uszkodzeniach pewnych podzespolow i wczesniej czy pozniej powroca. Nie sztuka jest kasowac bledy i myslec ze problem jest rozwiazany, sztuka jest zlokalizowac i usunac te usterki. Pojawiaja sie one po to aby zasygnalizowac uzytkownikowi ze cos jest nie w porzadku.

Ale jak uwazasz ze to rozwiaze twoj problem to po pojawieniu sie CLR wcisnij jednoczesnie 4 przyciski (Strzalka w gore i w dol, Esc i Enter) i bledy powinny zniknac.

 

PS. Co do mechanika to szukaj takiego co posiada materialy lub ma bardzo dobra dotyczaca ciagnikow Fendt, gdyz wiekszosc to tzw. "szarlatani ktorzy chwala sie wiedza a pozniej poprzez niewlasciwa naprawe wpedzaja wlasciciela w jeszcze wieksze koszty.

Edytowano przez kosti68

Materiały do napraw wszystkich ciągników firmy Fendt i maszyn firmy Claas. Dodatkowo oferuję fachową pomoc przy tłumaczeniu kodów usterek i innych wybranych tekstów. Porady dotyczące napraw.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    603

Zgadza się przyczynę trzeba usunąc a nie kod kasować. Jeśli uzyjesz następny raz systemu czy układu w którym są wadliwe/zepsute elementy kod wyskoczy ponownie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mirro    436

Serwis Korbanka nie dysponuje nawet polska wersją instrukcji warsztatowych do modeli których nie sprzedawał czyli do Twojego pewnie też.

Jest jeszcze jedna sprawa. Zaznaczam że piszę to z całym szacunkiem dla Ciebie i bez złośliwosci. Musisz, jako nowy użytkownik maszyny zrozumieć jedno. Pewne mechanizmy i układy są tu powiązane ze sobą i mogą być pośrednio żródłem generowania błędów .I tak dla przykładu spadek cisnienia w układzie sterowania skrzynią biegów może powodować problemy z rewersem czy półbiegami a może to wyglądać na uszkodzenie pozycjonera czy czujników. Tak więc radziłym abyś skorzystał z rady Kostiego bo mając je ( te materiały) w ręce możesz stwierdzić czy nmasz przed sobą mechanika który wie co robi, czy takiego który robi to co wie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Shazam    0

Wszystko co mi piszecie doskonale rozumiem i dziekuje za wasze porady, tylko widze że nie wszyscy mnie zrozumieli, nie jestem uposiledzony i doskonale rozumiem, że te błedy sa spodowane jakimiś usterkami. Zauażyłem że ten ciągnik jest na tyle prosty, że sam daje znać kiedy jest coś nie tak. Głównym powodem zwrucenia się do was o pomoc, było to że przeglądałem okablowanie i podzespoły, znalazłem kilka różnych ( jak dla mnie nie prawidłowości ) byłem w stanie, to je poprawiłem chciałęm się upewnić czy to w jakimś stopniu pomogło, jeśli nie usunę tych błędów, nie mogę tego sprawdzić. Oczywiście spodziewam sie że błędy oznaczają jakieś usterki i że błedy powrucą, tylko mam nadzieję ze to mi w jakimś stopniu pomoże w ustaleniu przyczyn, czy też mam nadzieję ze chociaż coś naprawiłem.

Co do mechanika, to prowadzę własną działalność ( rolnikiem jestem bardziej ze względu na to iż jestem jedynym spadkobierą :D rolnictwo mnie nie interesowało nigdy, a jestem na nim z przyczyn wyższych ) sprowadzam z stanów auta zabytkowe i kultowe, wszystkie auta są przez tego mechanika odbudowywane, mam do niego zaufanie i wiem co on mógł sprawdzić, nie spodziewałem się że sprawdzi mi wszystko jak w serwisie. Ja też nie szukałem, że tak zacytuję "nie szukałem 40 letniej wdowy, dziewicy" spodziewałem się napraw.

Dziekuje za wsparcie. nie chce teraz nikogo obrazić i napewno jescze słabo was znam, ale to dość dziwna społeczność. Pozdrawiam wszystkich, a jeśli zakluciłem czyjś spokuj, czy zabrałem wolny czas to przepraszam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kosti68    16

Tutaj nie chodzi o dziwna spolecznosc, ale ty naprawde nie rozumiesz problemu. Powiedz mi jak chcesz sprawdzic czujniki, przyciski, zawory nie majac do nich zadnych danych. Ze wzgledu na diagnoze, nawet w zwyklych przyciskach znajduja sie rezystory, wiec jesli nie znasz ich wartosci to jak sprawdzisz czy on jest uszkodzony czy nie...nie mowiac juz o czujnikach. Chcialbym abys zrozumial ze w tych ciagnikach nie da sie zrobic nic wzrokowo, tak na oko. Samo odczytanie bledu to dopiero 10 % z calego zakresu prac ktore bedziesz musial wykonac.


Materiały do napraw wszystkich ciągników firmy Fendt i maszyn firmy Claas. Dodatkowo oferuję fachową pomoc przy tłumaczeniu kodów usterek i innych wybranych tekstów. Porady dotyczące napraw.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mirro    436

No i masz babo placek! A chodziło tylko o to żeby się "chłop" nie okombinował niepotrzebnie bo z tego co pisze to chęci i zdolności ma.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez manitou123
      Witam,mam problem przy wymianie oleju w skrzyni w fendt 312.Problem polega na tym,że na wszystkich stronach z olejami jest napisane ,że oleju powinno wejść wraz z mechanizmem różnicowym 34.5l,a weszło tylko 21l i na miarce jest full.Czy olej ze skrzyni jest połączony razem z mechanizmem różnicowym?Mam tylko miarkę od skrzyni biegów a nie mogę znaleść od mechanizmu rożnicowego.Bardzo proszę o pomoc.
    • Przez andrzejoo7
      Witam wszystkich i przepraszam za zakładanie może podobnego posta. Mam problem z 311. Mianowicie podczas jazdy przybywa mi oleju w skrzyni.olej ucieka korkiem wlewu  tym za kabiną. Biegi działają polbiegi też. Co może być przyczyną? Ciągnik przy opryskiwacz więc to pilne
    • Przez Adam0401
      Witam . Jak w tytule mam problem z wałkiem WOM W fendt farmer 309 z 1995r. A mianowicie załancza mi wałek tylko na 750 . Na 540 i 1000 nie ma żadnej reakcji w guziku nie chce się zapalić kontrolka od załączenia walka . Na 750 normalnie załancza czyli pali się kontrolka w guziku i wałek przekazuje moc i rozlancza.  A na pozostałych przelozeniach nie chce załączyć.  
    • Przez Kuba284
      Cześć
      Czy w końcu ktoś mi powie gdzie w fendcie farmer 309 sidzą elektrozawory (lub coś w tym stylu) oraz czujniki od półbirgów oraz rewersu
      Bardzo bym prosił o zdjęcia lub dokładny opis.
    • Przez pawelol111
      Jak w temacie: Jadąc na wom 540 nie ma problemu. Jadąc na 750 jakiś czas działa a potem rozpina. Gaśnie lampka na guziku i dopiero po dociśnięciu dźwigni od zmiany prędkości i ponownym wciśnięciu guzika działa ale znowu tylko jakiś czas w zależności od kaprysu ciągnika.... Jest tam jakaś regulacja do lepszego spięcia a może cegłe na dźwignię położyć? Pytam bo jak przytrzymałem ręką dźwignię to nie rozłączało. 
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.