Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano

witam... mam problem z moim mf4270 swieci mi sie kontrolka cisnienia oleju w skrzyni jak myslicie co to moze byc za przyczyna. olej jest wszystko chodzi bez zarzutu jezdzi a sie swieci i wyswietla bład 1-1. z gory dziekuje za pomoc.

Opublikowano (edytowane)

Wg instrukcji 1-1 to zwarcie zaworu magnetycznego/przewód cewki dotyka masy/zwarcie w cewce. Jeśli masz rewers eh 1-1 oznacza awarię mikroprocesora. Błedy ehr są sygnalizowane diodą na jego panelu a rewersu chyba na tablicy rozdzielczej. Ja na twojm miejscu zaczoł bym od dokładnego sprawdzenia wszystkich połaczeń i kabli. Przedewszystkim zacznij od samego czujnika cisnienia oleju w skrzyni.

Edytowane przez hubertuss
Opublikowano

dzieki za odpowiedz bede sprawdzał ale w moim modelu nie ma ehr tylko rewers elektroniczny. kable tez przejrzałem a cewki to sprawdzic na których elektro zaworach bo tam jest kilka i jak je najlepiej sprawdzić???

Opublikowano (edytowane)

Po pierwsze zwarcie cewki to jest kod błędu ehr. Ten sam kod błędu 1-1 w przypadku rewersu to jest jak pisałem uszkodzenie mikroprocesora. Skoro pisałeś, że świeci się lampka ciśnienia oleju to może byc też przyczyną wyświetlania kodu zepsutego mikroprocesora. Poprostu system wariuje na skutek danych z czujnika o braku ciśnienia. Skoro traktor jeździ bez problemu najpierw sprawdź ten czujnik. Nie wiem czy sa jakies metody na to. Nie wiem też gdzie on się znajduje w twojej wersii. Elektrozawory od rewersu masz na górze skrzyni bliżej silnika. Ale to narazie zostaw zrób pożądek z tym ciśnieniem. Wtedy o ile problem z rewersem nie zniknie będziesz szukał dalej. Jeżeli problem z rewersem i czyjnikiem wystąpił w tym samym czasie to istnieje duże prawdopodobieństwo, że po wymianie czujnika bądź sprawdzeniu połaczenia tego czujnika wszysto bedzie ok.

 

Czy u ciebie po włączeniu zapłonu przed uruchomieniem silnika zapala się kontrolka zapchanego filtra hydrauliki skrzyni? Ta w prawo od tej z ciśnieniem hydrauliki. Kumpel naprawił mi licznik przedtem się zapalała teraz nie. Widziałem u kogoś na af, że się nie zapala. Czy przed uruchomieniem trójkąt po lewej stronie ci miga czy sie pali ciągle?

Edytowane przez hubertuss
Opublikowano

trojkat miga. kontrolka od zapchanego filtra sie nie pali.( filtry czysciłem na jesieni wszystkie od hydrauliki) a po odczepieniu mikroprocesora cisnienie odrazu gasnie po uruchomieniu silnika, ale oczywiscie wtedy nie pojedzie bo wiadomo. podejrzewam wlasnie wine tego mikroprocesora. wszystkie styki przeczysciłem kable tez w porzadku. przełaczanie przod tył bez zarzutu. ciekawe tylko ile tez procesor moze kosztowac???

Opublikowano (edytowane)

Trudno powiedieć ile kosztuje patrzyłem przed chwilą w katalogu numer seryjny i na stronie korbanka. Niestety tej części nie ma. Z tym sterownikiem pójdź do jakiegoś dobrego elektronika. Niech zajży do środka. Może jest tak jak z mojm licznikiem. Koleś co prawda nic nie znalazł, ale posprawdzał luty, niektóre poprawił i działa. A nie działał mi wyświetlacz, obrotomierz, i kontrolka hydrauliki.

Wejdź do tematu bezpłatne katalogi do mf. Tam masz linka do strony z której możesz ściągnąć sobie katalog części. Wejdź na stronę korbanka tam w zakładce e sklep wklejasz sobie numer seryjny elementu, który cię interesuje i można w wielu przypadkach sprawdzić cenę.

To, że po odłączeniu mikroprocesora kontrolka przestała świecić nie oznacza, że jest on uszkodzony. Ciągnik przecież jeździł. Przyczyną może być jakaś głupota, zwarcie, brud. A sterownik tylko pośredniczy w przekazaniu tego błędu. Jak wyjmiesz sterownik odłączasz wszystkie elementy rewersu i dlatego problem ginie.

Nawet w instrukcji piszą aby odrazu tym się nie sugerować i sprawdzać wszystko.

Edytowane przez hubertuss
Opublikowano

witam wszystkich. jak pisałem wszesniej o problemie okazało sie ze rzeczywiscie padł moduł sterujacy wymieniłem na nowy i okazało sie ze tamten został uszkodzony przez alternator ktory dawał raz 10 a raz 18 volt po naprawie tych elementów ciagnik dalej nie jechał okazało sie jeszcze ze ciagnik nie widzi obrotów silnika i musiałem wymienic czujnik cisnienia oleju w skrzyni i pomogło. przez 3 miesiace wszystko grało bez zarzutów a ciagnik praktycznie nie gasł. teraz znowu zaczął wyrzucac bład 4-5 i sie zatrzymuje. mam pytanie czy ktos mógł by wrzucic wszystkie kody błedów do tego modelu z góry dzieki

Opublikowano (edytowane)

Podaj e maila wyśle ci foty stron z instrukcji. Kod 4-5 oznacza zamienione przewody zaworu magnetycznego włacznika ciśnieniowego. Robiłeś coś przy nim ostatnio? Moze jakieś zwarcie masz?

Edytowane przez hubertuss
Opublikowano

szpryc23@o2.pl

 

nie wiem o jaki zawór cisnieniowy chodzi mozesz wyjasnic dokładnie??

 

szpryc23@o2.pl

 

nie wiem o jaki zawór cisnieniowy chodzi mozesz wyjasnic dokładnie??

Opublikowano

kup sobie manometry i posprawdzaj sobie w skrzyni wszystkie końcówki na których się sprawdza czy ciśnienia wogóle mają, u mnie problem jest ten sam ale posprawdzałem ciśnienia i wszędzie są tak jak powinno być tylko jedno teraz zauważyłem jak delikatnie obracam kierownicą to jest oki ale jak szybko obrócę w prawo i w lewo tzn szarpne tak już się zapala kontrolka niskiego ciśnienia smarowania w skrzyni co tu może być??????

Opublikowano

tego to nie wiem kolego. ale wyglada na to jak by cisnienie spadało mocno. u nie sie zaswieca i stanie jak gwałtownie rusze lub szarpne jak sie jezdzi na spokojnie to jest ok.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Cassius
      Witam. Po odpalniu z rury wydechowej wydobywaja sie ogromne ilosci bialego dymu, gdy silnik troche sie nagrzeje to na wolnych obrotach dym znika jednak gdy dodam gazu to znowu bialy dym leci cala rura jak z parowozu. Moze ktos podpowie gdzie szukac przyczyny? Dodam ze płynu chlodniczego nie ubywa i oleju nie bierze. Ciagnik to MF 8270 z silnikiem Valmet 280km. Dodaje link do filmiku z pracy silnika. 
       
    • Przez kostek
      Dzisiaj z wujkiem jedziemy do korbanków po nowy traktor MF 5465 jest jakiś uzytkownik takiego traktoru dodam ze ma skrzynie dyna 4 są jakos mocno awaryjne????
    • Przez włodek
      Witam Państwa
      Chciałbym zasięgnąć od Was opinii na temat wspomnianych w tytule modeli ciągnika Massey ferguson. Nie mam to jakichś konkretnych predyspozycji że musi być to model 6120 albo 6130. Oba te modele będą w pełni wystarczające mocowo dla mnie a o decyzji czy będzie to 6120 czy 6130, zadecyduje stan konkretnego egzemplarza. Czy są na forum użytkownicy któregoś z tych modeli i mogą wypowiedzieć się w kilku słowach na ich temat? O silnik się nie obawiam bo to raczej dobre jednostki jak się o nie odpowiednio dba. Bardziej martwię się skrzynią i mostem. Jak to z Waszej perspektywy wygląda? Na co warto zwrócić szczególną uwagę przy zakupie tego ciągnika? A może któryś z tych modeli będzie mniej awaryjny? Z tego co patrzyłem to 6130 ma 4 półbiegi na każdym biegu a 6120 ma ich 2. Chyba najbezpieczniej jakby ich nie było w ogóle tak jak np w starszych modelach 3050/3060 gdzie były dostępne skrzynie 16/16 w pełni mechaniczne. No niestety w nowszych modelach chyba już takiej opcji nie ma. Czy te półbiegi pod obciążeniem sprawiają dużo kłopotu? Ciągnik nie będzie pracował na wielkim areale. Około 20ha i zastąpi wysłużonego już ursusa 912. Oczywiście MF będzie miał napęd na przód czego w 912 nie mam. Tu bardziej chodzi o poprawę komfortu na stare lata. Czekam zatem na Wasze komentarze i zapraszam do dyskusji. 
    • Przez tomaho
      Witam? warto kupić ten model za około 70 tys. Przebieg na zegarze około 5 tys. Trzyma się kupy. Revers i półbiwg nie szarpie.
    • Przez szymi4512
      Witam, mam problem z MF 5435 ze skrzynią Dynashift, otóż coś trzyma(wyhamowuje) ciągnik. Podczas jazdy gdy wcisnę sprzęgło czy też ustawie rewers w pozycji neutralnej ciągnik zwalnia i czuć, że coś go trzyma po zatrzymaniu się. Nie wiem jak to dokładnie wytłumaczyć, mam nadzieję, że rozumiecie o co chodzi. W czym może być problem?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v