Skocz do zawartości
Zaloguj się, aby obserwować  
szpryc23

mf 4270 swieci kontrolka ciśnienia oleju w skrzyni POMOCY!!!

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
szpryc23    0

witam... mam problem z moim mf4270 swieci mi sie kontrolka cisnienia oleju w skrzyni jak myslicie co to moze byc za przyczyna. olej jest wszystko chodzi bez zarzutu jezdzi a sie swieci i wyswietla bład 1-1. z gory dziekuje za pomoc.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    512

Wg instrukcji 1-1 to zwarcie zaworu magnetycznego/przewód cewki dotyka masy/zwarcie w cewce. Jeśli masz rewers eh 1-1 oznacza awarię mikroprocesora. Błedy ehr są sygnalizowane diodą na jego panelu a rewersu chyba na tablicy rozdzielczej. Ja na twojm miejscu zaczoł bym od dokładnego sprawdzenia wszystkich połaczeń i kabli. Przedewszystkim zacznij od samego czujnika cisnienia oleju w skrzyni.

Edytowano przez hubertuss

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
szpryc23    0

dzieki za odpowiedz bede sprawdzał ale w moim modelu nie ma ehr tylko rewers elektroniczny. kable tez przejrzałem a cewki to sprawdzic na których elektro zaworach bo tam jest kilka i jak je najlepiej sprawdzić???

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

hubertuss    512

Po pierwsze zwarcie cewki to jest kod błędu ehr. Ten sam kod błędu 1-1 w przypadku rewersu to jest jak pisałem uszkodzenie mikroprocesora. Skoro pisałeś, że świeci się lampka ciśnienia oleju to może byc też przyczyną wyświetlania kodu zepsutego mikroprocesora. Poprostu system wariuje na skutek danych z czujnika o braku ciśnienia. Skoro traktor jeździ bez problemu najpierw sprawdź ten czujnik. Nie wiem czy sa jakies metody na to. Nie wiem też gdzie on się znajduje w twojej wersii. Elektrozawory od rewersu masz na górze skrzyni bliżej silnika. Ale to narazie zostaw zrób pożądek z tym ciśnieniem. Wtedy o ile problem z rewersem nie zniknie będziesz szukał dalej. Jeżeli problem z rewersem i czyjnikiem wystąpił w tym samym czasie to istnieje duże prawdopodobieństwo, że po wymianie czujnika bądź sprawdzeniu połaczenia tego czujnika wszysto bedzie ok.

 

Czy u ciebie po włączeniu zapłonu przed uruchomieniem silnika zapala się kontrolka zapchanego filtra hydrauliki skrzyni? Ta w prawo od tej z ciśnieniem hydrauliki. Kumpel naprawił mi licznik przedtem się zapalała teraz nie. Widziałem u kogoś na af, że się nie zapala. Czy przed uruchomieniem trójkąt po lewej stronie ci miga czy sie pali ciągle?

Edytowano przez hubertuss

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
szpryc23    0

trojkat miga. kontrolka od zapchanego filtra sie nie pali.( filtry czysciłem na jesieni wszystkie od hydrauliki) a po odczepieniu mikroprocesora cisnienie odrazu gasnie po uruchomieniu silnika, ale oczywiscie wtedy nie pojedzie bo wiadomo. podejrzewam wlasnie wine tego mikroprocesora. wszystkie styki przeczysciłem kable tez w porzadku. przełaczanie przod tył bez zarzutu. ciekawe tylko ile tez procesor moze kosztowac???

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    512

Trudno powiedieć ile kosztuje patrzyłem przed chwilą w katalogu numer seryjny i na stronie korbanka. Niestety tej części nie ma. Z tym sterownikiem pójdź do jakiegoś dobrego elektronika. Niech zajży do środka. Może jest tak jak z mojm licznikiem. Koleś co prawda nic nie znalazł, ale posprawdzał luty, niektóre poprawił i działa. A nie działał mi wyświetlacz, obrotomierz, i kontrolka hydrauliki.

Wejdź do tematu bezpłatne katalogi do mf. Tam masz linka do strony z której możesz ściągnąć sobie katalog części. Wejdź na stronę korbanka tam w zakładce e sklep wklejasz sobie numer seryjny elementu, który cię interesuje i można w wielu przypadkach sprawdzić cenę.

To, że po odłączeniu mikroprocesora kontrolka przestała świecić nie oznacza, że jest on uszkodzony. Ciągnik przecież jeździł. Przyczyną może być jakaś głupota, zwarcie, brud. A sterownik tylko pośredniczy w przekazaniu tego błędu. Jak wyjmiesz sterownik odłączasz wszystkie elementy rewersu i dlatego problem ginie.

Nawet w instrukcji piszą aby odrazu tym się nie sugerować i sprawdzać wszystko.

Edytowano przez hubertuss

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
szpryc23    0

no dzieki kolego. bede patrzył jak naprawie to opisze co byol i jak z gory dzieki za cenne porady. a u korbanków ten procesor to 3800zł bo juz pytałem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
szpryc23    0

witam wszystkich. jak pisałem wszesniej o problemie okazało sie ze rzeczywiscie padł moduł sterujacy wymieniłem na nowy i okazało sie ze tamten został uszkodzony przez alternator ktory dawał raz 10 a raz 18 volt po naprawie tych elementów ciagnik dalej nie jechał okazało sie jeszcze ze ciagnik nie widzi obrotów silnika i musiałem wymienic czujnik cisnienia oleju w skrzyni i pomogło. przez 3 miesiace wszystko grało bez zarzutów a ciagnik praktycznie nie gasł. teraz znowu zaczął wyrzucac bład 4-5 i sie zatrzymuje. mam pytanie czy ktos mógł by wrzucic wszystkie kody błedów do tego modelu z góry dzieki

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    512

Podaj e maila wyśle ci foty stron z instrukcji. Kod 4-5 oznacza zamienione przewody zaworu magnetycznego włacznika ciśnieniowego. Robiłeś coś przy nim ostatnio? Moze jakieś zwarcie masz?

Edytowano przez hubertuss

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
szpryc23    0

szpryc23@o2.pl

 

nie wiem o jaki zawór cisnieniowy chodzi mozesz wyjasnic dokładnie??

 

szpryc23@o2.pl

 

nie wiem o jaki zawór cisnieniowy chodzi mozesz wyjasnic dokładnie??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
macko25    5

kup sobie manometry i posprawdzaj sobie w skrzyni wszystkie końcówki na których się sprawdza czy ciśnienia wogóle mają, u mnie problem jest ten sam ale posprawdzałem ciśnienia i wszędzie są tak jak powinno być tylko jedno teraz zauważyłem jak delikatnie obracam kierownicą to jest oki ale jak szybko obrócę w prawo i w lewo tzn szarpne tak już się zapala kontrolka niskiego ciśnienia smarowania w skrzyni co tu może być??????

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
szpryc23    0

tego to nie wiem kolego. ale wyglada na to jak by cisnienie spadało mocno. u nie sie zaswieca i stanie jak gwałtownie rusze lub szarpne jak sie jezdzi na spokojnie to jest ok.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez Soltys85
      Witam! Siadła mi pompa wtryskowa i dziwi mnie pewna rzecz w Korbanku powiedzieli mi ze taka pompa kosztuje 13tys natomiast w lokalnym sklepie podałem nr i koszt 4 rzetys jak to mozliwe, sprzedawca mówił ze jest orginala Boscha. Czy jest to jakis zamiennnik?? Przykładowo mowił ze do Claasa w serwisie chcieli 11tys a oni mieli za 6 czy serwisy tak zawyzaja cene?? Chociaz słyszałem ze te pompy tanie nie sa. 
    • Przez Prezesszef
      Witam 
       Mam na oku Fergusona 4270 z 99 roku. Podpowie ktoś jak dokładnie sprawdzić ten ciągnik? Na co szczególnie zwrócić uwagę, słabe i mocne strony tego traktora? 
      Z góry dzięki 
      Pozdrawiam 
    • Przez Marcin06
      Witam
      Mam mf 4270 mam problem z podnośnikiem bez obciążenia podnosi bez problemu, natomiast z obciążeniem (pługiem) podnosi go na 30cm i wyżej nie może bo jak by coś przeskakiwało w tym momencie bo obniża go w dół. Wszystkie trzy filtry wyczyściłem, olej jest dobry i tak samo podnosi. Gdy pług mam podniesiony i zgasze traktor to sam opada w dół. Czy przyczyną może być pompa. Prosze o szybką odpowiedź.
    • Przez jaro75
      Witam. Mam problem z pompą zewnętrzną. Na starej miałem 60 bar na zimnym a na rozgrzanym 30 więc żeby np.obrócić pług musiałem nieźle depnąć gazu.Po roku zaczęło coś trzaskać na pompie przy takim podnoszeniu obrotów.Wymieniłem pompę i ciśnienie jest ok 170 bar na wolnych na zimnym,ale trzaski występują już od 40 bar na wyjściu i nawet przy kręceniu kierownicą trzeszczy. Podejrzewam napęd pompy. Z tego co widziałem w katalogu napędzana jest łańcuchem. Spotkał się ktoś może z takim przypadkiem? Model mf4270 1997r mechaniczny,pompa dwu sekcyjna.Pozdrawiam.
    • Przez kodek7
      Witam, Od niedawna jestem właścicielem ciągnika MF 4255 PowerShift z rewersem bez sprzęgłowym, bez EHR. Ogólnie maszyna sprawuje się znakomicie z wyjątkiem jednej istotnej rzeczy jaką jest system chłodzenia, bo nie ważne czy to w transporcie czy w orce wskaźnik non stop znajduje się tuż przy czerwonym polu. Mimo postojów temperatura tylko nieznacznie spada. Wykonywałem podstawowe operacje na chłodnicy jak czyszczenie na sucho- przedmuchiwanie sprężarką jak i na mokro- myjką ciśnieniową. Użyłem też specjalnego środka do czyszczenia chłodnicy od wewnątrz. Nie zapomniałem też o wyczyszczeniu filtru powietrza. Niestety efektu jak nie było tak nie ma... Co może być nie tak? Niesprawna chłodnica, Pompa wody? Jeśli ktoś ma pomysł, to proszę o pomoc
      Dodatkowo jeśli ktoś ma rozpiskę co oznaczają poszczególne kontrolki w tym ciągniku i jakoś je udostępnił to byłbym wdzięczny. Mianowicie interesuje mnie co oznacza kontrolka taki trybek z ukośną kreska niczym przekreślony. Miga on na niskich obrotach z 3 innymi kontorlkami. Do tej pory byłem przekonany, że to od oleju hydraulicznego, jednak po uzupełnieniu go o 5l problem nie znikną.
      Z góry dzięki z odpowiedź 
×