Skocz do zawartości

Samochód dla ROLNIKA [Połączone]


Rekomendowane odpowiedzi

Gość Profil usunięty
Opublikowano

1.8 turbo ? dobry do chlania oleju i benzyny 15 litrów na 100  :D do tego delikatna głowica pieciozaworowa do gazu

do lpg to 2.0 115 KM 

Opublikowano

Kolega właśnie ładną Alchambrę sprzedał miał ją z  5 lat  z  przerwą 1,9 d spalała z  lawetą z 9-10 l Z kampingiem dużym do Włoch Szaranem spalił  mu średnio 10 l, do Włoch niecałe 10 a  z powrotem  dobrze ponad 10l.

Koło domu  8-9 spala.

Benzyna 1,8 fajny silnik, zagazować można, ale nie wiem czy się opłaca, ale do 15 to kupuję się około 2000 r czyli  stare dobre  samochody.

Opublikowano

Silnik 2.0 straszny muł, pali to samo co 2.8,a komfort podróżowania nieporównywalny,znajdź zadbany egzemplarz i będziesz miał banana podczas jazdy :)

Opublikowano

Kup sobie golfika, najlepiej jeden dziewięć tedeika. Czemu akurat chcesz benzynę? To tak samo się psuje i kosztuje jak diesel. Świece, cewki, przewody przepływomierze, przepustnice a dodaj do tego gaz to już niezła huśtawka nastrojów w aucie, cały czas coś go boli, nie ma mocy i szarpie.

 

W dieslu wymieniasz dwumase jak padnie, regenerujesz turbinę i śmigasz. Choć to też są takie ostateczności bo nikt nie powie że od razu po zakupie będziesz musiał tego dokonać.  

Opublikowano

Kup sobie golfika, najlepiej jeden dziewięć tedeika. Czemu akurat chcesz benzynę? To tak samo się psuje i kosztuje jak diesel. Świece, cewki, przewody przepływomierze, przepustnice a dodaj do tego gaz to już niezła huśtawka nastrojów w aucie, cały czas coś go boli, nie ma mocy i szarpie.

 

W dieslu wymieniasz dwumase jak padnie, regenerujesz turbinę i śmigasz. Choć to też są takie ostateczności bo nikt nie powie że od razu po zakupie będziesz musiał tego dokonać.  

 

...jeszcze zregenerujesz pompowtryski w cenie 1000zł/1szt.

Opublikowano (edytowane)

Nie znam nikogo kto by regenerował wtryski w aucie tej klasy i kasy, najwyżej trochę kopci i tyle w temacie. Żenić się z nim nie żeni, pojeździ 3-5 lat i do żyda.

 

pawel885 no właśnie mi o to chodzi że jest to stereotyp i disel wcale nie jest droższy w utrzymaniu.

Ale to jest moja subiektywna opinia i inni mogą zupełnie inaczej to postrzegać. W benzyniaku tak samo jest rozrząd i to nie te czasy gdy do tedeika rozrząd kosztował 1800 zł za same części. Szwagier ze 3 latat temu kupił lagunę i od razu zmienił rozrząd żeby wiedzieć ile może jeździć to na pewno zmieścił się w 500 zł rzem z robocizną w warsztacie i chyba jeszcze coś przy zawieszeniu w tej kwocie poprawiali.

 

Moim zdaniem na + dla diesla dla rolnika jest też to że w gospodarstwie zawsze jest w jakiejś bańce ON. A benzyna to chyba że do piły tylko.

Edytowane przez damianzbr
Opublikowano

skończyły się samochody co za parę złotych się je naprawiało, teraz ceny części są coraz większe, auta coraz bardziej skomplikowane, nawet w małych prostych autkach ceny części potrafią zawrócić w głowie, nie ważne czy benzyna czy diesel

ktoś powyżej napisał że ceny utrzymania diesla są droższe-rozrząd, oleje, a to w benzynowych silnikach oleju nie wymieniasz, i rozrządu też nie pilnujesz??? nie te czasy, że jak w fiacie 1.1 pękł pasek rozrządu to pod sklepem założyłeś drugi i pojechałeś dalej, bo silnik bezkolizyjny, teraz nawet bidna Fabia 1.4 8V jest kolizyjna, i ma łańcuch rozrządu który wytrzymuje 70tys.km

Opublikowano

a każdy mniema że na łańcuchu to wieczność pochodzi :P  ,racja kolego teraz coraz wiecej elektroniki ,robione po to aby nikt nie naprawiał w garażu ,niektóre rozwiązania to tylko po to by nabijać kasę ,np. dwu-mas. 

Opublikowano

....Moim zdaniem na + dla diesla dla rolnika jest też to że w gospodarstwie zawsze jest w jakiejś bańce ON. A benzyna to chyba że do piły tylko.

 

Masz rację ale cena ON i PB jest już taka sama.

Mi limit akcyzowy starcza dla pojazdów rolniczych, nie zostaje nic na autko więc jedna chwała czy kupuję PB czy ON.

Teoretycznie dla VATowca robi się fajnie bo odlicza VAT od ON. Tylko jest pytanie co z autkiem. Jeżeli ma wciągnięte je na EŚT lub odlicza 50% VAT od naprawy, części, przeglądu tego autka a w razie kontroli ze skarbówki ktoś przyjrzy się i zauważy że to autko diesla to spyta gdzie faktury za ON z 50%owym odliczeniem VATu ;)

W przypadku autka z PB lub PB+LPG bierzesz fakturę na wszystko a vatu odliczasz 50%.

Ja tłumaczyć się przed US nie chcę ;) W 90% tego nie sprawdzą ale jak sprawdzą to można mieć przechlapane bo przetrzepią 5 lat wstecz i zawsze znajdą coś więcej.

 

Co do autek diesla - obecne diesle to problemy, przebiegi potężne w używkach i naprawy murowane, nowe za drogie dla wielu rolników w zakupie. No chyba że ktoś kupuje na 2-3 latka coś tam podklei i sprzedaje a autko jest drugim i może stać popsute 2-3 dni.

Kolejny minus ON - temperatura, wysłużone silniki zimą gorzej palą. O jakości ON na stacjach sami wiecie (ja niby biorę z shella i nie narzekam ale nie ma zimy aby komuś filtry nie przymarzły).

 

PB lub PB+LPG - ja jestem za, łatwiej znaleźć używkę z zachodu która nie jest wyeksploatowana, często są bez gazu a jazda na gazie jest fajna (wydatki raczej niewielkie, dobrze zamontowana instalacja nie obniża osiągów autka a każdy kto liczy się z założeniem autka bierze mocniejszą wersję silnikową). Niby droższy przegląd, niby traci się koło zapasowe ale jednak jest tanio (świece, przewody WN, olej wymieniam tak jakbym nie jeździł z instalacją gazową tylko na samej PB).

No i benzyna zawsze odpali ;)

 

 

Paliwo ze wschodu -> i PB i ON jest tanie więc tutaj nie ma znaczenia jaki motor.

 

PS: mam diesla (od nowości) oraz PB+LPG, następny motor też będzie PB i założony LPG (bo kupię używane autko).

Opublikowano

ja już nie raz pisałem: jak dbasz tak masz, miesiąc temu sprzedałem koledze Golfa 3 1.9TD, ponad 300tys.km przelotu na liczniku, nie wiadomo ile cofnięte, nie wiadomo ilu właścicieli przede mną ( ja miałem go 6 lat) i chłopak zadowolony, rozrząd zrobiony za jakieś 250zł, pompa kupiona regenerowana za kilkaset złotych, 4 lata u mnie nie było zimy żeby nie odpalił

a że był taki moment że zanim Golfa sprzedałem, to kupiłem już kolejne autko, to przez miesiąc mieliśmy w domu z bratem 6szt. VW, z czego 5 na ropę

Opublikowano

Nikita rolnik powinien jeździć traktorem, po polu i drodze ;) takie jest moje zdanie. 4 metry zboża i jazda, 2 grube ciotki do miasta podrzucić, czemu nie. Przyczepkę z węglem też, mały gaz, duży bieg a to jedzie. W benzynie 3, 4 i 5 tysia obrotów trzeba trzymać w takich warunkach. 

 

dla hobby mógł bym sobie trzymać jakąś fajną benzynkę V6 ale na co dzień diesel.

 

Choć to co przytoczyłeś zdecydowanie wpływa na + dla benzyny, łatwiej znaleźć używkę która nie jest wyeksploatowana, benzyna zawsze odpali, nawet lejąc najlepsze paliwo sheel ON, woda może się skroplić w baku i problem z odpaleniem najlepszego diesla, wróć najnowszego to nawet pewnie dobrze do samochodu nie podejdziemy a już będzie piszczeć i krzyczeć - SERVIS; dzwoń po servis; broń Boże nie odpalaj; uciekaj / chowaj się; POPSUTY; UWAGA woda w filtrze !!!

 

Tylko na to ja osobiście mam buteleczkę denaturatu oraz sam lub dobrego znajomego co sprowadza auta z zagranicy i można mieć diesla nie wyeksploatowanego.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez magik503
      Hej
      Chciałbym poznać waszą opinie na temat tego samochodu: http://szukaj.pl.mobile.eu/pojazdy/showDetails.html?id=152997173
      Potrzebuję kupić jakiś samochód do jeżdżenia na uczelnie , mam troszkę daleko o pociągi nie jeżdżą już tak jaki kiedyś..
      Jakie są wasze opinie na temat tego Opla?
    • Przez Marcin821010
      Witam wszystkich,
      Mam pytanie gdzie w przyczepie Autosan D50 z 1990 r.  znajduje się tabliczka znamionowa i numery ramy
    • Przez Gremorg
      Witam, mam pytanie dotyczące obsługi, a konkretnie do czego służą te 3 przyciski w ładowarce Manitou MT 1740 SLT.
      Nie mam do niej instrukcji obsługi, a podczas pracy ciężko zaobserwować aby coś znacznie się zmieniało.
      Dzięki za pomoc i pozdrawiam !


    • Przez Paweł8484
      Witam, Mam problem z ładowarką teleskopową manitou mt1135 rozrusznik kręci ale maszyna nie chce odpalić tak jak by była jakaś blokada. Wyświetla się czerwony trójkąt z wykrzyknikiem. Może ktoś coś wie coś na ten temat

    • Przez Filip98
      Witam serdecznie,  poszukuje kompletną kabinę do kramera 612slx,  czy wiecie może gdzie udało by mi się kupić? Pozdrawiam serdecznie 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v