Skocz do zawartości

Samochód dla ROLNIKA [Połączone]


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Teoretycznie to samochody które duuuużo palą, czyli np bmw 7 czy merce S klasy. Ford Excursion 166 litrów ale wracając do domu je spalisz pewnie  ;) Passat B4 kombi chyba najlepszy do tych celów 

Edytowane przez pawel885
Opublikowano

od dwóch lat użytkujemy T4 2.5tdi, najsłabszy 85KM, co traci mocą nadrabia momentem, no i spalaniem

standardowo ładujemy do 1tony, sporadycznie i na krótkich dystansach można załadować nawet 1300kg, mamy wersję 6 osobową (ze zdemontowanym drugim rzędem siedzeń oczywiście), z holenderskiej policji

 

@bratrolnika napisz ile pali na setke takie super oszczędne T4 2.5tdi .

 

Opublikowano

Mi si e trafił zakup Audi 3.0 TDI Qatro 2005 rok za 25 tyś, jazda prubna była, porównując mojego Passata 1.9 TDI to Audi jest jak odrzutowiec, na każdym biegu w fotel wciska no ale i w baku wirek. Zapomniałem dodać że jest w kombi, samochód od znajomego, ciut się najarałem na ten sprzęt. Jak myślicie warto by zainwestować w taki wóż?

Opublikowano

mój kuzyn takie ma i jest  zadowolony z jego zakupu  jak nie będziesz gniut pedału gazu to mniej spali  osiąga prędkość maksymalną 210km/h kuzyn to już sprawdził  tylko sprawdż ją dokładnie podwozie i wycieki 

Opublikowano (edytowane)

Może jakiś padalec był i tyle tylko dał rady pojechać. Kupić można. Z tym, że to ma już 10 lat. Przebieg jest nie znany i mogą się trafić bardzo kosztowne awarie choć nie muszą. Ta 80 b3 to chyba jakaś benzyna większa była.

A do wożenia paliwa passat kombi b4. Najlepiej z końca produkcji 110 KM tdi.Trzeba przerobić odpowietrznik. Nie którzy zbiorniki pod ciśnieniem rozdmuchiwali. Przerobiony odpowietrznik pozwalał zatankować około 110l. Mercedes 124 diesel. Trzeba dokupić bak od większego benzyniaka nie pamiętam 100 czy 120 l. Wraz z tapicerką bagażnika i wszystko zamontować.

@ventador masz racje coś nie pykło. Bo zacytowany przez ciebie post napisałem w odpowiedzi na "No i co?? Polecasz ??". Następnym razem czytaj dokładniej.

Edytowane przez hubertuss
Opublikowano

Daj już spokój ograniczenie jest przy 250. A sporo audi przestaje jechać dopiero przy 260 - 270. Oczywiście, gdy silnik potrafi je tam mocno rozpędzić. Widać to np w a8 4,2 tdi, które teoretycznie ograniczane są do 250.

Opublikowano

@bratrolnika napisz ile pali na setke takie super oszczędne T4 2.5tdi .

 

 

nasz 2.5TDI, z niebieskim I, czyli wersja najsłabsza (podobno fabrycznie zmniejszona moc dla mniejszego spalania), 85KM mieści się do 8litrów/100km, z czego połowa tras z ładunkiem w okolicach 1000kg, druga połowa z ładunkiem dużo mniejszym lub na pusto (znaczy z towarem na rynek, a z powrotem na pusto albo z tym co nie sprzedało się)

dla mnie jest to wynik jak najbardziej ok, wcześniej mieliśmy Kangoo 1.4, i potrafił spalić 8-9litrów/100km z ładunkiem o połowę mniejszym

pewnie ktoś napisze że są oszczędniejsze i bardziej pakowane auta, ja wyrażam tylko swoją opinię, spalanie T4 zaskoczyło nas w pozytywnym tego słowa znaczeniu

Opublikowano

Co do t4 najoszczędniejsza będzie najmocniejsza wersja. Chyba 102 KM jak pamiętam. To, że słabszy silnik w tym przypadku mniej pali jest całkowicie złudne. Zwłaszcza gdy wozimy cięższe ładunki.

Opublikowano

mam taką możliwość ze iveco zima odpoczywa hehe sa jeszcze 2 tranzity i sprinter 308 w zanadrzu

 

a co do opon to do jednego auta mam 3 komplety - MT-ki na zime i na czarne sie nie nadają

Zajmujesz się transportem zawodowo ??

 

Mi si e trafił zakup Audi 3.0 TDI Qatro 2005 rok za 25 tyś, jazda prubna była, porównując mojego Passata 1.9 TDI to Audi jest jak odrzutowiec, na każdym biegu w fotel wciska no ale i w baku wirek. Zapomniałem dodać że jest w kombi, samochód od znajomego, ciut się najarałem na ten sprzęt. Jak myślicie warto by zainwestować w taki wóż?

Zależy od grubości twojego portfela, na pewno utrzymanie i jazda Audi będzie dużo droższa od Paska 1.9 TDI. Takim autem nie da się wolno jeździć.

 

nasz 2.5TDI, z niebieskim I, czyli wersja najsłabsza (podobno fabrycznie zmniejszona moc dla mniejszego spalania), 85KM mieści się do 8litrów/100km, z czego połowa tras z ładunkiem w okolicach 1000kg, druga połowa z ładunkiem dużo mniejszym lub na pusto (znaczy z towarem na rynek, a z powrotem na pusto albo z tym co nie sprzedało się)

dla mnie jest to wynik jak najbardziej ok, wcześniej mieliśmy Kangoo 1.4, i potrafił spalić 8-9litrów/100km z ładunkiem o połowę mniejszym

pewnie ktoś napisze że są oszczędniejsze i bardziej pakowane auta, ja wyrażam tylko swoją opinię, spalanie T4 zaskoczyło nas w pozytywnym tego słowa znaczeniu

To wiarygodny wynik, mi Transit z 2.5D golas 76KM pali podobnie.

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Może jakiś padalec był i tyle tylko dał rady pojechać. Kupić można. Z tym, że to ma już 10 lat. Przebieg jest nie znany i mogą się trafić bardzo kosztowne awarie choć nie muszą. Ta 80 b3 to chyba jakaś benzyna większa była.

A do wożenia paliwa passat kombi b4. Najlepiej z końca produkcji 110 KM tdi.Trzeba przerobić odpowietrznik. Nie którzy zbiorniki pod ciśnieniem rozdmuchiwali. Przerobiony odpowietrznik pozwalał zatankować około 110l. Mercedes 124 diesel. Trzeba dokupić bak od większego benzyniaka nie pamiętam 100 czy 120 l. Wraz z tapicerką bagażnika i wszystko zamontować.

@ventador masz racje coś nie pykło. Bo zacytowany przez ciebie post napisałem w odpowiedzi na "No i co?? Polecasz ??". Następnym razem czytaj dokładniej.

 

W124 seryjnie miał 70 litrow a te wieksze zbiorniki 90 litrow,

były zbiorniki 100-120 litrow w W124 ? raczej w S-klasie

Opublikowano (edytowane)

Co myślicie o Citroenie C-Elysee ?

 

http://superauto24.se.pl/testy/citroen-c-elysee-16-hdi-test-opinie-zdjecia-dziennik-dzien-3-uklad-jezdny-i-hamulce_319663.html

 

Bardzo mnie interesuje bo 1-2 letni samochód można spokojnie kupić za 40 tyś,robią go od 2012r. czyli za rok(A może i w tym) powinny już być po 30 parę tyś.

Do tego prosta budowa i mało elektroniki,w testach często jest zachwalany za masywność tylko nie wiem jak jest z benzynowymi silnikami Citroena a diesel w moich warunkach nie sprawdzi się za dobrze.

 

Edytowane przez Rolnik1111
Opublikowano

moc silnika w naszym przypadku nie była wyznacznikiem, bardziej chodziło o zdrową budę i silnik, ten był najlepszy z kilkunastu jakie obejrzeliśmy, więc był kupiony

@Kaszlak79 nie lubię koloryzować jak inni że samochód pali 5litrów ropy na 100km, wolę podać prawdziwy wynik

Opublikowano (edytowane)

a ja wole żeby palił więcej ale za to był bezawaryjny i miał to kopyto pod nagą - jesli ktoś sie kreci w koło komina to i zuk za 2tys wystarczy ale gdzies dalej w swiat uderzyć to te 150-180 koni musi byc w dostawczaku

 

kaszlak- kilka wyeksploatowanych aut nazywasz zawodowstwem - wszystkie auta poza iveco to sa auta "brygadowe" one do zawodowego transportu sie nie nadaja 

Edytowane przez PROXIMAMICHAL
Opublikowano

Bardzo rzadko je można spotkać. Kiedyś znajomy miał takiego. Jak dobrze przypominam. Ciąg był rewelacyjny. Ale było to jedno takie auto z którym miałem doczynienia. Bus osiągał 170 bez problemu. Ale dla rolnika wystarczy 102 KM w długiej budzie.

Gość forterraturbo
Opublikowano

trochę zmienię , bo może kiedyś ktoś będzie szukał samochodu tak jak my otóż trzeba było kupic auto do gospodarstwa , ale i wyjazdu na wakacje , dojazdów do pracy taty , wypadów na targi rolnicze itp. wybór padł na skodę yeti outdoor 4x4 1.8 160 km tsi , wersja ambition opłaciło się nówke , bo 11 tys rabatu , oczywiscie  z demontowanym hakiem , teraz dostanie jeszcze korytko plastikowe do bagażnika , by mogła rózne brudniejsze przemdmioty wozić , bo od bardzo brudnych i cięzkich jest przyczepka , auto fajne , spalanie dosyć dobre jak na auto tej klasy , wykończenie lepsze od nowej rav4 , znajomy ma z 2010 też 4x4 ,to zdolności terenowe naprawde duże , błoto , śnieg , śliskie podjazdy bez problemowo , lata nią po ścierni od qq , po zaoranym tez idzie , nasza ma dopiero 500 km przejechanych , ale po doświadczeniu ze skodą znajomego i naszymi rodzinnymi skodami polecam . Jesli ktoś by w się zastanawiał jak my między  toyotą - nową rav4 , nowym qashqaiem , lub nowym sportagem i yetim , to ostatnia jest najlepsza , pod wieloma względami , ma ciut mały bagaznik , ale za to bardzo funkcjonalny . w środku jest bardzo dużo miejsca zarówno na nogi , jak i na głowę , nawet z panoramicznym dachem . auto dynamiczne itp. po przetestowaniu , oglądaniu tych wszystkich wybór padł na yeti i teraz widac ,że to naprawdę dobry wybór , wiec jesli będziecie rozważać  auto tego segmentu i te modele co my to jak najbardziej polecam skode yeti .

auto ma dobry - wyskoki prześwit , duża lukę między kołem a błotnikiem , dobrze zabezpieczone nadkola , które mają od wewnątrz proste - łatwe do mycia kształty , w pakiecie outdoor płytę po silnik , ochronne obudowy linki ręcznego , więc jest naprawde dobrze zabudowane od spodu . hak jest schowany koło zapasówki , a jego montaż jest dziecinnei latwy , a gdy go nie ma samochód ma zatkane miejsce jego montażu więc nie wpływa to na estetykę . Tyle ode mnie , może komuś to kiedyś pomoże przy wyborze autka   ;)

Opublikowano (edytowane)

Z punktu widzenia rolnika nie ma ona żadnych zalet. Zwykły samochód czy to na wieś czy do miasta. Uciąg na tej przyczepce będzie nie wielki. Nie wspominam już, ze do ravki to to nawet się nie umywa. Na autostradzie przy 140 km/h hałas w yeti z tyłu jest bardzo wielki. Względem przednich siedzeń jak by w innym samochodzie jechać. Nie tylko moje zdanie. Dodatkowo z tyłu jest wąsko. Góra dwie dorosłe osoby. Te auta na 4 osoby powinni rejestrować. Dodatkowo mikroskopijny bagażnik. Dla mnie to auto dla kobiety na miasto po zakupy jeździć i dzieci do przedszkola. Bardziej praktyczna dla rolnika była by octavia 4x4 z tych podwyższanych niż yeti. Jeśli miał bym wybierać rav vs yeti. Wybrał bym rav jest po prostu większa i bardziej praktyczna przez to. Jednak oba te auta mogą służyć do transportu samego rolnika i jego rodziny. Do transportu jakich kolwiek towarów z i do gospodarstwa nie nadają się praktycznie wcale. Chyba, że jakieś drobne rzeczy. Ale to można zwykłą osobówka przewieźć podobnie.

PS małe koła w dużych nadkolach wyglądają śmiesznie. Tez nie tylko moje zdanie.

Edytowane przez hubertuss
Gość forterraturbo
Opublikowano

octavia scout ma niestety niższy prześwit, my jeździmy max w 3 osoby , bagaznik nam wystarczy , , na haku do 750 kg przyczepka , ale za to ma nośnośc dachu 100 kg , gdzie inne 75 , więc na narty nam pasuje , a zwarte kształty w terenie lepiej się sprawdza niż rav . Wiesz mamy dwie toyoty , od nowości i pierwsz bez awryjnie 220 tyś na razie , drugim yarisem z 2012 jeździ dziadek z babcią i auto miało parę głupich awarii więc to nas trochę odepchnęło od toyoty . Popatrz jaka ravka jest plastikowa  w środku ,ociężała ,stara rav4 z kołem na klapie to jeszcze , ale nowa rav nie ma nawet nawiewów na tył , a yeti ma aż sześć , dodatkowo miekkie wykończenie wnętrz . Może te koła dobrze nie wygladają , ale bezproblemowo się myje z błota , piachu i soli , a tu chodzi o praktycznośc , a nie o wygląd . Tak się składa ,że jechałem nową rav (testowalismy ją dwa dni w tym wypad do Bednar w cztery osoby , wygraliśmy konkurs testuj z klasą )  160 km/h i było średnio , w yeti 1.8 tsi jadąc 140-150 z  tyłu również testy skody po obwodnicy Wrocławia , jechałem z tyłu i jechało mi się lepiej było lepiej , było więcej miejsca na stopy - było je gdzie włożyć pod fotel pasażera . plusem toyki jest brak tunelu ,ale jak mówiłem my max w 3 osoby jeździmy i to rzadko , a zdolności tego auta w terenie są moim zdaniem bdb , a porównanie mam do innych aut . Z tyłu bardzo szeroko nie jest , ale za to wysoko , yeti ma lepszy podłokietnik  z tyłu , ma lepiej zabezpieczone podwozie  ( osłony itp.) , dysponuje szersza paletą akcesoriów w dobrych cenach .  Jeszcze bagażnik , popatrz ile w rav jest źródeł światła i haczyków , ile w yeti , yeti ma również wiecej schowków w pod podłogą . Ma bardziej zwięzłą budowę , jest lżejsza więc w terenie poradzi sobie lepiej od toyoty , od ciagania dużych ciężarów jest bus , albo przyczepa .W porównaniu do yarisa III dziadków yeti rzeczywiście nie jest dużo większe w środku , ale na pewno bardziej dopracowane , funkcjonalne i komfortowe . 

Dal kobiety jest bardziej nowy qashqai /juke , captur , c4 catus .

do wożenia środków ochrony , worków do ziemniaków , częsci , olei się nadaje , podwieźć paliwo na pole , obiad w żniwa - tyle nam trzeba .

Wiesz nie będę Cię przekonywał do swoich poglądów , ale jak dla mnie /nas po przetestowaniu kilku samochodów była to najlepsza propozycja , jako samochodu nowego .Poza tym skoda dała najwyższy rabat . Fakt faktem , bardziej eleganckim (jeśli można tak o skodzie ) autem jest octavia scout /laurin  & klement , albo superb outdoor , tylko w terenie za dużo nimi nie narobisz , za to w trasie są na pewno bardziej komfortowe , wypad na narty z yetim i widok faceta z octavii 2 scout męczącego sie z podjazdem pod górę nie był ciekawy , yeti jechało be problemu .Yeti piękna nie jest , bagażnik jest średni , są mniejsze w tej klasie , ale uwierz w terenie zachowuje sie bardzo przyzwoicie .

Ty uważasz ten samochód inaczej , ja inaczej , to normalne , dlatego tak pisze bo mam porównanie .  ;)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez magik503
      Hej
      Chciałbym poznać waszą opinie na temat tego samochodu: http://szukaj.pl.mobile.eu/pojazdy/showDetails.html?id=152997173
      Potrzebuję kupić jakiś samochód do jeżdżenia na uczelnie , mam troszkę daleko o pociągi nie jeżdżą już tak jaki kiedyś..
      Jakie są wasze opinie na temat tego Opla?
    • Przez Marcin821010
      Witam wszystkich,
      Mam pytanie gdzie w przyczepie Autosan D50 z 1990 r.  znajduje się tabliczka znamionowa i numery ramy
    • Przez Gremorg
      Witam, mam pytanie dotyczące obsługi, a konkretnie do czego służą te 3 przyciski w ładowarce Manitou MT 1740 SLT.
      Nie mam do niej instrukcji obsługi, a podczas pracy ciężko zaobserwować aby coś znacznie się zmieniało.
      Dzięki za pomoc i pozdrawiam !


    • Przez Paweł8484
      Witam, Mam problem z ładowarką teleskopową manitou mt1135 rozrusznik kręci ale maszyna nie chce odpalić tak jak by była jakaś blokada. Wyświetla się czerwony trójkąt z wykrzyknikiem. Może ktoś coś wie coś na ten temat

    • Przez Filip98
      Witam serdecznie,  poszukuje kompletną kabinę do kramera 612slx,  czy wiecie może gdzie udało by mi się kupić? Pozdrawiam serdecznie 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v