Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, jak podłączyc altka do 3P bo mam prądnice a chce zmienic i nie wiem jak podłączyć. Prosze o schemat albo porady. Altka mam gołego bez okablowania i widziałem w nim 2 szerokie wejścia na wsuwki i chyba 1 wąską. Najprawdopodobniej to jest altek od audi 80 i na jednym z forum czytałem ze te dwa szerokie musze podłączyc do rozrusznika do plusa z aku a ten wąskio pod kontrolkę, no ale co zrobic z tymi kablami od istniejącej prądnicy i istniejącego regulatora????

Opublikowano

hej wiec tak. Od alternatora od audi idzie gruby przewod bodajrze na oczko M8 prowadzisz go do grubego przewodu rozrusznika na plus na otwor M10

.A cienki przewod od altka dajesz na kontrolke a na drugie wyjscie z kontrolki podciagasz plus po zaplonie.

Opublikowano

Z istiejącej instalacji wykorzystujesz tylko jeden przewód ten który idzie na kontrolkę ( to jest ten podwójny przy regulatorze) pozostałe wymontuj jak również regulator napięcia.co do alternatora to te dwie szerokie wsówki na plus do rozrusznika a ta wąska na ten do kontrolki o którym pisałem wcześniej. najlepiej gdy byś miał orginalną kostkę łączącą, a alternator to chyba masz od mercedesa lub VW bo w audi to raczej było na śrubę jak pisał "myster"

Opublikowano

Podejrzewam, że jest to Alternator marki BOSCH montowany w audi. Zapewne ma 4 wyjścia:

dwa szerokie oznaczone jako B+

wąskie oznaczone jako D+

wąskie oznaczone jako +

Alternator podłączamy tak jak na schemacie. Przewó do rozrusznika wystarczy podłaczyć pod jedne wyjście oznaczone jako B+. wąskie wyjście oznaczone jako + pozostaje wolne.

 

64623081f30518f3m.jpg

Opublikowano

Stary regulator już jest Ci niepotrzebny, wymontuj go. Czasami jest jeszcze dodatkowe wyjście w tych alternatorach (oznaczone literką "w" jak dobrze pamiętam). Ale ono jest do obrotomierza w dieslach. Prądowy oraz kontrolkę masz w jednej kostce (w tej 2 + 1).

Regulator w tym alternatorze masz na szczotko trzymaczu. Jak posiadasz oryginalny to wystarczy że będziesz wymieniać w nim szczotki i będzie długo "śmigać".

Opublikowano

Witam , sorki jak moze juz jest ten temat ale nie znalazlem go wiec chce Was spytac jaki alterntor zamontowac do 360 bo dotychczas chodzi na pradnicy tzn jakiej firmy i moze jakies inne niuanse sa wazne przy wyborze? wlasnie zaczynam remont kaptalny 360 i odrazu spytam tez jaka zalozyc instalacje elektyczna bo widze sa rodzaje i tez jakiej firmy unikac pozdrawiam

Opublikowano

Alternator od siebie mogę polecić albo z Kwidzyna:

 

http://farmexpert.pl/alternator_do_ursus_c_360_kwidzyn_produkt681.aspx

 

albo jego tańszy brat, zamiennik o połowę tańszy:

 

http://farmexpert.pl/alternator_do_ursus_c_360_produkt680.aspx

 

Jeżeli chodzi o instalacje to są dostępne dwa rodzaje - albo zwykła, albo łączona.

 

Polecam łączoną, droższa raptem o kilka złotych, a mniej zabawy z nią:

 

http://farmexpert.pl/instalacja_do_ursus_c_360_laczona_produkt2056.aspx

 

Pozdrawiam

Opublikowano

A ja polecę alternator z Poloneza, brat ma przy swojej, szwagier przy drugiej, i przy obydwóch bez uwag.

Natomiast co do instalacji to polecam zrobić samemu z grubych kabli, a jeśli nie umiesz to zaprowadzić do elektryka, niech zrobi na grubych kablach, bo te całe kompletne za 79zł to się nadają do wyrzucenia w pokrzywy a nie do ciągnika

Opublikowano (edytowane)

Ja mam alternator od żuka,razem z orginalnym mocowaniem.Może zrobię fotkę,jak to wygląda.Jest lepszy,bo mniej problemu z umocowaniem,bo ma tylko jeden uchwyt i drugi od dołu do napinania.Poza tym,w ciągniku nie ma aż takiego poboru prądu,no chyba ze ktoś jest oświetlony z każdej możliwej strony jak choinka i pracuje po całych nocach.Te nowe,to dla mnie g*wno,mają podobno cieniutkie uzwojenia i szybko siadają.Używany alternator kupi się za grosze i jest napewno trwalszy niż te nowe.A co do instalki,to ja kupiłem swego czasu nową,ale to było 10 lat temu i wtedy były chyba trochę lepsze,chociaż też już cieniutkie.Posłużyła mi jako baza do budowy własnej instalacji,bo mi się nie chciało ze starymi kablami bawić.Teraz mam to poprzerabiane i połączone wszystko na kostkach,jak w samochodach.Dzięki temu nie muszę grzebać przy zegarach,tylko po prostu odłączam całość i rozpinam na kostkach.Przydatne przy zmianie żarówki,bo nie trzeba grzebać od spodu ;)

Foty

obraz001nd.jpg

 

obraz002xs.jpg

Edytowane przez Marioboss
Opublikowano

Koledzy dzieki wielkie za tyle ciekawych informacji na temat alternatora do 360. ja mam tez uzywane alternatory od VW golfa i musze spr w jakim sa stanie/a teram mam do Was nowe pyatnko gdzdie kupujecie czesci do 360?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez ROLNIK7
      Tak jak w tytule, chciałbym usłyszeć opinie na ich temat. Są one zamiennikami Magnetona, a produkuje je jakaś litewska firma. Pojawiły sie one niedawno na Allego, a ich cena jest kusząca ponieważ taki rozrusznik kosztuje w granicach 350zł, jak wiadomo nowego Magnetona za taką kasę sie nie kupi. Piszcie co o tym myślicie!
    • Przez nec
      Witam zakupiłem swiatla bezprzewodowe led do ciagnika  c330 i mam problem bo nie działają w przeczepce z samochodem nue ma problemu a gdy wpinam co c330 to nic nie działa gdzie może być przyczyną  dodam że jak przyxzepke podepnę do ciagnika to wszystkie swiatla w przyczepce działają. 


    • Przez Damianek00
      Mam ursusa c360 i alternator elmot 2pin od ładowania i wzburzenia 9diodowy.I mam regulator napięcia 15RAa jak mam podłączyć przewody żółty i zielony do alternatora i do kontrolki.. Mam obecnie podłączony regulator z zetora na 4pin ale on ładuje ponad 17v


    • Przez miturskir
      Szukam elektroniką do ciągnika lubelskie...... 
    • Przez Kacgier
      Witam, mam problem z komputerem od rozsiewacza vicon rs-edw otóż niedziała mi wysuw silownikow elektrycznych od zasuw co moze byc przyczyną? Prosze o pomoc 
       
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v