Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Pompę kto zmieniał? oringi nowe? na smoku (miedzy pokrywa pompy a tylnym mostem) uszczelka dobra? Jeśli pompa jest cała zanurzona w oleju to może i to nieistotne ale jak jest naprawdę hmm

A i na jakiej podstawie twierdzisz, że filtry są dobre? Spuść olej i odkręć dekiel przystawki przedniego napędu (zresztą chciałeś pierścionki wymieniać). Na tym deklu zbiera się cały syf ze skrzyni

Edytowane przez lukbold
Opublikowano
13 minut temu, lukbold napisał:

Pompę kto zmieniał? oringi nowe? na smoku (miedzy pokrywa pompy a tylnym mostem) uszczelka dobra? Jeśli pompa jest cała zanurzona w oleju to może i to nieistotne ale jak jest naprawdę hmm

Serwis, ja tego nie robiłem także nic nie jestem w stanie na ten temat powiedzieć. 

Opublikowano

Spodni dekiel zdjął? Ile tam szlamu? Odnośnie orbitrola... Wg mnie, żeby miał wpływ na resztę hydrauliki to chyba by musiał być zatkany, bo przecież gdzieś ten olej z pompy (o ile tłoczy) musi lecieć a przecież nie wylatuje na zewnątrz.... Odkręcić węża wyjściowego z orbitrola i sprawdzić w miarę możliwości wydatek... Chyba z 15 litrów ma ta sekcja pompy... A może powietrze pójdzie hmmm

Opublikowano

Witam. 

Dalej walczę z moim MF i problemami, które opisywałem wcześniej. 

Przypomnę, ciągnik nie jeździ po rozgrzaniu oleju. Serwis autoryzowany Roldam nie poradził sobie z awarią. Ciągnik trafił do innego mechanika, który stwierdził serię problemów z instalacja elektryczna, ci wpływało na brak hamulca w walku, brak trybu Eco, problemy z przednim napedem itd. Po usunięciu tych problemów wziął się za hydraulike. Zrobił pomiary na zimnym i wszystko było w porządku. Po czym rozgrzal ciągnik przez dłuższą chwilę, w taki sposób że przestał jeździć. 

Dokonał pomiarów i stwierdził brak ciśnienia. Przy maksymalnym skręcie ciśnienie znacznie spadało. Przy ciśnieniu na zlaczach nie działał podnośnik. Po podłączeniu przepływomierza stwierdził zbyt mały wydatek pompy na rozgrzanym oleju.

 

Roldam cały czas szukal nieszczelności w skrzyni. Obecny mechanik natomiast twierdzi, że jego zdaniem to pompa jest walnieta. Wymieniana była 2 sezony temu, ale był to jakiś zamiennik. Twierdzi, że może przy wymianie, nie zalali pompy olejem, bądź może była już wadliwa. 

 

Sugeruje zakup nowej pompy, oryginału gdyż stwierdził że nie pracuje na zamiennikach. Mówił że oryginał coś w okolice 3000. Jutro ma zadzwonić z dokładnym kosztorysem. 

 

Sugeruje też wymianę oleju na fuchsa, bo nie wiadomo jaki roldam wlał  olej ale według niego jest zbyt rzadki. 

Ja sam zmieniłem na agro utto 10w30, roldam na pierwszej fakturze też taki wlal, ale jak przyszedł z reklamacji to olej był inny wlany ale nie był napisany na fakturze. 

Czekam na wasze opinie w tym zakresie, bo nie wiem co robić dalej. 

Opublikowano

Może po prostu upierałeś się, że pompa była wymieniana i... to musi być sprawna.

Trzeba by jeszcze raz przeanalizować cały ten temat. Mechanikom patrzeć na ręce i samemu mieć pojęcie o całej budowie i zasadzie działania, żeby z nimi konsultować ale czy to o to chodzi?? Wtedy to już lepiej samemu robić i niestety wybierać w miarę prosty sprzęt

Może to marne pocieszenie ale ja ponad rok męczyłem się z partaczami, którzy remontowali mi silnik małego perkinsa... technika lat 60 i uwierz... mam odruch wymiotny na słowo mechanik, bo nawet ten niby wszechwiedzący, co zjadł zęby na tych rupieciach poradzi sp***dolić a najgorsze, że samemu mając jakieś tam pojęcie wskazujesz co jest do poprawy a te gamonie teorie spiskowe wymyślają... tyle że remont 3P to śmieszne pieniądze ale ile użerania się z baranami... w końcu sam zrobiłem

Opublikowano
48 minut temu, lukbold napisał:

Może po prostu upierałeś się, że pompa była wymieniana i... to musi być sprawna.

Trzeba by jeszcze raz przeanalizować cały ten temat. Mechanikom patrzeć na ręce i samemu mieć pojęcie o całej budowie i zasadzie działania, żeby z nimi konsultować ale czy to o to chodzi?? Wtedy to już lepiej samemu robić i niestety wybierać w miarę prosty sprzęt

Może to marne pocieszenie ale ja ponad rok męczyłem się z partaczami, którzy remontowali mi silnik małego perkinsa... technika lat 60 i uwierz... mam odruch wymiotny na słowo mechanik, bo nawet ten niby wszechwiedzący, co zjadł zęby na tych rupieciach poradzi sp***dolić a najgorsze, że samemu mając jakieś tam pojęcie wskazujesz co jest do poprawy a te gamonie teorie spiskowe wymyślają... tyle że remont 3P to śmieszne pieniądze ale ile użerania się z baranami... w końcu sam zrobiłem

No wiem, jestem teraz pod ścianą, bo wpakowalem kupę kasy, za którą miałbym teoretycznie dużo lepszy ciągnik. Patowa sytuacja, bo nie stać mnie na to żeby ten ciągnik nie działał, a na remont też mnie już coraz to mniej stać. 

Pozostaje wymienić pompę i liczyć że tym razem to trafna diagnoza. 

Może wymiana pompy zmylila diagnozę, no ale w końcu to nie ja biorę takie pieniądze za diagnostykę. 

 

Olej będzie wymieniany już 4 raz,  bo każdy serwis wymienia na swój. 5k wpakowalem w sam olej i dalej problem sygnalizacji zapchanych filtrów itd. 

Zobaczę jaka będzie wycena, oby to była ta pompa... 

 

Opublikowano
13 minut temu, lukbold napisał:

A te filtry są zapchane czy czujnik swiruje? Bo chyba kiedyś pytałem czy jest syf pod smokiem pompy... Pompę sam wymienisz w 2h. Żadnej filozofii

Już były 3 razy wymieniane i nikt nie wspominał o jakimś syfie. Pytanie też jak to było zrobione, bo podobno nie wystarczy wymienić sam wkład tylko trzeba jeszcze zdjąć pokrywę i to wyczyścić. Tak gdzieś czytałem.  Filtry zapalaja się jak się rozgrzeje i do tej pory z tym to wiązałem.  Teraz sam nie wiem 

Opublikowano

Witam,

Mam problem z MF 3645 z 95r a mianowicie sprzęgło nie wysprzęgla do końca oraz szarpie przez co jest problem ze zmianą biegów (Jak próbuję zmienić na rewersie to zgrzyta a w czasie jazdy ciężko wchodzą). Elementy takie jak tarczki, akumulator i pompka sprzęgła pod szybą są założone nowe. Olej hydrauliczny wraz z pompą też są nowe. Ciśnienia pomierzone przez serwis również wg nich ok a jednak nadal jest problem ze zmianą niezależnie od temperatury oleju. Rozdzielacz pod kabiną od sprzęgła na klucz 32 wyczyszczonym, rozdzielacz pod maską też i nie wiem gdzie szukać dalej i co może być przyczyną.

Nie ma znaczenia też załączony napęd czy skręcanie kołami podczas tego. Po prostu ewidentnie trzyma bo nawet jak się jedzie pod sporą górę i naciśnie pedał sprzęgła to ciągnik się nie stoczy a powinien)

Problemy te zaczęły po tym jak zostało przez serwis wymienione sprzęgło.

Wcześniej było tylko szarpanie,ale reszta jazdy była przyjemnością.

 

Dodatkowo czasem występuje pewna anomalia. Po dojechaniu do końca pola, podniesieniu maszyny, zawróceniu ,opuszczeniu maszyny to ciągnik mimo tego, że normalnie jechał to jak maszyna zejdzie na dół się sam zatrzymuje. Biegi wrzucone, sprzęgło puszczone a on stoi. Żeby ruszyć trzeba podnieść maszynę i znów próbować. Nie znalazłem zależności jak wywołać to notorycznie...

Ma ktoś jakiś pomysł?

Opublikowano

Sam byłem w takiej sytuacji i niekompetencja kosztowała mnie ponad 30k więc dobrze było by przestrzec innych użytkowników tego forum

 

Z własnego doświadczenia wiem, że bez porządnej diagnostyki, pomiarów itd można sobie tylko teoretyzowac i nie ma mowy o naprawie. 

 

Napisz mi wiadomość prywatną to wyśle Ci nr do mechanika, który mój ciągnik naprawił, może Ci coś podpowie 

Opublikowano

Witam panowie.

Mam problem z MF 6190, a mianowicie wysprzeglik nie do końca wysprzegla. Wygląda to w następujący sposób, gdy usiłuję pchnąć rewers ( mechaniczny) i mam włączony bieg ciągnik delikatnie jedzie lecz po chwili staje, sprzęgło nie szarpie i nie dochodzi do zapowietrzenia pompki sprzęgła. Wymieniona została ów pompka na nową, założony nowy hydroakumulator, wymienione filtry wszystkie, wysprzeglik odpowietrzony, wymienione oringi na trzech rurkach doprowadzających olej do wysprzeglika. Wszystkie funkcje ciągnika takie jak wom, przedni napęd, blokada mostów,ehr, podnośnik itp.. działają prawidłowo. Jedynie co mnie zaniepokoiło to ten zawór 17 bar pod maską, jest tam strasznie małe ciśnienie prawie olej nie leci 🤔 gdzie szukać winy dalej ? Brak nerwów już do tego ciągnika.

Opublikowano

Massey Ferguson 6190 szarpie całym ciągnikiem wrzucając biegi (wszystkie 1 2 3 4 )na postoju  trzymajac caly czas sprzeglo nawet jak jest na luzie i przełącze rewers  delikatnie podjeżdża (najlepiej to widać na żółwiu ) ciśnienia na koszu spada do 0  ciśnienia smarowania 2 bary na wcisnietym i ok 0,5 ma puszczonym sprzegle tarczki proste nie pogięte.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez xzibit0000
      Czesc. Mam problem z wałkiem wom. Podczas jazdy z rozrzutnikiem nagle wałek wom sie zatrzymał i zaczął zgrzytac. Po zdjęciu przekaźnika i wlaczeniu wom walek zaczął sie kręcić i zgrzytal i na ,,oko,, nie kręcił z ta prędkością co powinien kręcić patrząc na obroty silnika. Dzisiaj za każdym włączeniem walka zgrzytal i po wyłączeniu go tez zgrzytal dopiero po chwili przestawał.
      Za co sie zabrać? Kosz WOM czy cos innego? Dzięki za podpowiedzi
       
    • Przez darkowe1
      Pany da radę wymienić w rozdzuelaczu od ponosnika suwak na linkę? Teraz jest na panel ehr jednak sa z nim straszne problemy . Ostatnio przestał działać był jakis elektronik stwierdził ze panel jest dobry . Przerobiliśmy podnosnik na krótko nowe kable gura dół i tez się zacina ... chciałem przerobić sterowanie na linkę tylko czy da radę...
    • Przez szymon628
      Mam problem ponieważ rozebrałem przedni most w mf 3050 i zauważyłem że jedna półos jest dluzsza od drugiej czy ktoś wie z której strony powinna być 
    • Przez Sadownik3650
      Witam . Posiadam MF 3650 sadownik, co może być przyczyna takich objawów:?
      Przy pracy ze siewnikiem ciągnik wszedł w tryb migającej kontrolki oleju. Stracił moc, po kilku minutach odcina zapłon. Po ponownym odpaleniu objawy są podobne nieregularna praca. 
      Filtry paliwa są wymienione pompka działa tłoczy paliwo, filtr oleju nowy jak i olej. 
      proszę o jakaś podpowiedz...
       
       
    • Przez Mateusz1254
      Massey Ferguson 6160 skrzynia speedshift podczas pracy na polu na desce rozdzielczej zniknął napęd półbieg blokada i drążek od zmiany biegów ciężko chodzi i nie można załączyć zająca gdzie trzeba szukać przyczyny? Sterownik z prawej strony pod kabiną był sprawdzony i naprawiony Autotronic 3.przy akumulatorze u góry bezpieczniki mają prąd.Główne bezpieczniki w kabinie też sprawdzone 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v