Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano

Dziękuję za odpowiedz. A mozliwe by było, żeby był jakiś zawór zacięty? Dziwne bo po włączeniu na zająca ciśnienie wskazuję 18bar a po dodatkowym włączeniu WOM ciśnienie zamiast odpuścić idzie jeszcze bardziej do gory

Opublikowano

Dokładnie nie wiem, nie jestem znawcą tematu ,ale może to być reakcja zaworu priorytetowego. Tym bardziej ,że ciśnienie nominalne we wspomnianym układzie( WOM i półbiegi) to 22 bar, przy ciepłym oleju.

Opublikowano (edytowane)

To dobrze ,ale dziwne , bo koło stałego zazębienia WOM  (pierwsze z przodu na dole ) uniemożliwia wymontowanie wałka sprzęgłowego z koszem. Tylko przesunięcie wałków do tyłu umożliwia obniżenie  tego koła.Dlatego " brawo Ty " 

Edytowane przez andrzej78
Opublikowano

Półbieg niby naprawiony i działa prawidłowo nawet pod obciążeniem ale po zmierzeniu ciśnienia na połbiegu jest 17,5 bara niestety mierzone na zimnym oleju. Wymienione wszystkie możliwe uszczelnienia podczas naprawy połbiegu. Po konkretnym rozgrzaniu oleju półbieg działa, wom działa, tur działa i nawet szybciej podnosi a bardzo ciężko się kręci, praktycznie przestaje działać wspomaganie na obrotach jałowych, jednak po dodaniu gazu (około 900-1000 obr.) kreci się już lekko. Czy to już zajechana pompa?
Dodam jeszcze, że jak się rozgrzeje olej to ciągnik jest jakby cichszy, mniej wyje.

Opublikowano (edytowane)

Filtr oleju jak i olej wymienione ale przed naprawa polbiegu. Myslelismy, ze polbieg nie dziala przez urwany kabel. Kabel zlutowany, olej i filtr wymienione ale jednak się okazało nie to. 

Dodam, że od wymiany do tej pory nie zrobił ciagnik nawet 10 mtg 

Edytowane przez szymi4512
Opublikowano

a w którym miejscu zmierzyć ciśnienie, żeby sprawdzić czy przypadkiem pompa już dokonuje swojego żywota i dlatego jest małe ciśnienie na półbiegu? na wyjściach hydraulicznych czy na rozdzielaczu?

Opublikowano

Witam mam pytanie czy w case 4230 ta pompa mikro chydrauliczna  co jest w skrzyni jest tylko od obsługi pułbiegów ? bo ta druga jest od chydrauliki zewnętrznej tak to wygląda pytam bo mam ten ciągnik od niedawna

Opublikowano (edytowane)

W tym akurat przypadku max nieco ponad 38 km/h. Tak jest też w moim , a sam fakt osiągnięcia prędkości wyższej niż 32 km/ h może wskazywać na działanie wyższego zakresu - "zająca". Z tego co wiem było kilka kombinacji kół zębatych i mogą być pewne różnice w niższych biegach ,w moim ciągniku  bieg 4L z trudem osiąga 9km/h ( a tu jest 10 km/h).

Screenshot_20231112-085328~2.png

Edytowane przez andrzej78
Opublikowano

Mam jeszcze pytanie podnosnik po rozgrzaniu oleju słabo podnosi  jak jest ciężar to na wolnych nie podniesie dopiero po dodaniu gazu podnosi filtr chydrauliki jest tylko ten przy pompie czy jeszcze jest gdzieś w podnosniku  osobny ?

Opublikowano (edytowane)

Zasadniczo ten przy pompie ,  układ jest bardzo czuły i należy filtr wymieniać co 200 h. Jest jeszcze smok przy mikro pompie ,ale  to układ do smarowania skrzyni i przelewu oleju. Pompa wieczna też nie jest .

Edytowane przez andrzej78
Opublikowano

Witam Panowie, proszę o pomoc. Posiadam case 795 i mam problem z półbiegami, przeczytałem cały temat i wydaje mi się że u mnie jest inny problem niż wyzej, mianowicie problem pojawiał się latem, przy przełączeniu z zająca na żółwia ciągnik potrafił stanąć i dopiero ruszył po wciśnięciu sprzęgła albo przełączeniu z powrotem na zająca. Teraz gdy jest zimno jak jest włączony zając mam wrażenie że i tak rusza z żółwia a potem dopiero się przełącza na zająca. Ciągnik potrafi stanąć i znowu trzeba używać sprzęgła. Jedynie na zającu chodzi normalnie. Dodam że na żółwiu nie trzyma jak się jedzie z góry i potrafi pchnąć jak na luzie. Bardzo proszę o podpowiedzi, pozdrawiam.

Opublikowano

Po przełączeniu na zająca - ciśnienie oleju działa na tłok , ściskając tarczki od zająca luzując tym samym tarczki od żółwia. Po przełączeniu na żółwia dopływ oleju zostaje odcięty, tarczki od zająca zostają zluzowanie,a tarczki od żółwia zostają ściśnięte siłą sprężyny talerzowej . Jeżeli tarczki od żółwia są zbyt cienkie ciągnik nie jedzie. Dziwna jest reakcja po wciśnięciu sprzęgła ,na żółwiu nic się nie zmienia ,co najwyżej wyrównanie prędkości obrotowych elementów w skrzyni. W moim ciągniku także na zimnym oleju przełączenie na zająca odbywa się z opóźnieniem ,nawet latem . Może to być sprawa zużytej pompy hydraulicznej - gorszej wydajności. Dodam że wciśnięcie sprzęgła powoduje przełączenie z zająca na żółwia ,celem łagodnego startu.

 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez roxor
      Witam panowie mam do was taka prośbę chce kupić case mx 135 to mój pierwszy case i nie wiem na co trzeba zwrócić uwagę w tym ciągniku jeżeli ktoś wie coś na temat tego ciągnika to proszę o wasze rady dzięki i pzdr.
    • Przez siwy10071
      Witam. Mam problem z licznikiem prędkości. Pokazuje cały czas 0000 i do tego te zera migają cały czas. Gdzie szukać przyczyny? Czujnik prędkości wymieniony na nowy. Nie mam już pomysłu gdzie szukać dalej przyczyny 
    • Przez krzychuvx
      Pacjent: Case Maxxum 115 Pro: przy przełączaniu biegów przód Tył wyrzuca na neutral, z komunikatem CP na wyświetlaczu, ze sprzęgłem wciśniętym przerzuca bez błędu. Jaką może być przyczyna? Zaczęło się tak po prostu w trakcie pracy przy entym nawrocie... Może ktoś już coś takiego przerabiał?
    • Przez krzychuvx
      Pacjent: Case Maxxum 115 Pro: przy przełączaniu biegów przód Tył wyrzuca na neutral, z komunikatem CP na wyświetlaczu, ze sprzęgłem wciśniętym przerzuca bez błędu. Jaką może być przyczyna? Zaczęło się tak po prostu w trakcie pracy przy entym nawrocie... Może ktoś już coś takiego przerabiał?
    • Przez Tomaszek86
      Witam pacjent Case 685xl  przy zimnym silniku ciężkie odpalanie długo kręci temperatura -2 co może być przyczyną 

×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v