Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

 

Od niedawna jestem posiadaczem Renault Ceres 95x i szukam wszelkich informacji na temat tego ciągnika. Dodam że jest to mój pierwszy zachodni (większy) traktor.

1. Ile oleju trzeba wlać do hydrauliki

2. Mam zablokowany 5 bieg czy duzo pracy wymaga jego odblokowanie i czy jest to skomplikowane?

3. Na jakich biegach najlepiej wykonywać prace polowe, czy na włączonym półbiegu czy normalnie?

4. Jakie spalanie ma ten traktor przy pracach typu oranie, talerzowanie, koszenie, itp.?

5. Czy kosząc trawę kosiarką bębnową 1,6m spali dużo więcej od c 330?

Posiada ktoś może "instrukcje obsługi" tego ciągnika lub inne materiały w wersji komputerowej.

 

Pozdrawiam i z góry dziękuje za pomoc.

Opublikowano (edytowane)

Trochę szukałem ale odnośnie tego ciągnika jakoś mało informacji na forum, niestety

 

Silnik MWM D226-4 rok 94

Edytowane przez Sport
Opublikowano (edytowane)

co do olei to pytaj @Krzysiek19, jak sie nie myle ma takigo

te silniki sa bardzo oszczedne, mysle ze ze spalaniem zejdziesz ponizej 10, tak do 7-8 w orce

z oblokowaniem skrzyni jest troche zabawy, blokowany jest wybierak, trzeba odkrecac jakas plytke, byc moze da sie to zrobic odkrecajac dekiel e kabinie

jak sie nie myle to zawsze jest wlaczony jakis polbieg,

z instrukcjami sa problemy, ale do tego modelu powinny byc na stronie class'a

 

cos o odblokowaniu http://www.agrofoto.pl/forum/topic/25857-odblokowanie-biegu-ceres/

Edytowane przez izydor6280
Opublikowano

Oleju należy tyle wlać aby był na miarce (za kabiną po prawej stronie) stan. W piątek mechanik mi właśnie odblokował piat bieg, wiem że trzeba odkręcać fotel kierowcy, podłogę i tam jest jakiś dekiel i z którego wyjmuje się 10-15centymetrowy pręt i traktor będzie jeździł 41km/h (wcześniej 31km/h). Odnośnie spalania to nic nie powiem bo w swoim mam 75konny jd, a na jakich biegach lepie robić to zależy od gleby i podczepionej maszyny więc sam się przekonasz, jak chcesz katalog części to napisz na PW swój e-mail to ci wyślę.

Życzę wesołych Świąt i bezawaryjnej pracy nowym szprzęciorem. :)

Opublikowano

Dziękuję kolegom za pomoc:)

A jakie maszyny polecacie do tego ciągnika, jaki pług o jakiej szerokości roboczej, i jakiej szerokości agregat siewny (dodam że gleby raczej lekkie, miejscami glina)?

Mam jeszcze problem z oświetleniem roboczym na górze kabiny, niby żarówki całe na kokpicie przyciski od oświetlenia z tyłu i z przodu sie załączają a oświetlenia niestety nie ma (bezpieczniki sprawne), ale z tym to już chyba trzeba jechać do elektryka.

wesołych:)

Opublikowano

Witam, Panowie czy w mojej Renówce 90-34 TX 90r. też można odblokować piaty bieg? Przydałoby sie troche szybciej pojechac zwłaszcza w transporcie w żniwa.

Opublikowano (edytowane)

A jakie maszyny polecacie do tego ciągnika, jaki pług o jakiej szerokości roboczej, i jakiej szerokości agregat siewny (dodam że gleby raczej lekkie, miejscami glina)?

Ja pracuję obracaną 3 3x40 (pług ma lemiesze z dłutami i przedpłuzki) i na cięzszej glebie ciągnik w zimowej orce ma co robić. Siew zgregatem 3m z hydropakiem i siewnik do tego, ale trzeba solidnie dociązyc przednią oś, bo ten ciągnik jest dość leki jak na swoją moc. Ja załozyłem obciązniki o masie 465 kg. Brona talerzowa 3,15.

Kwestia z 1 posta:

- oleju do hydrauliki 57l mi weszło tak zby było 3/4 stanu.

- przy kosiarce bębnowej pali moim zdaniem bardzo duzo - ok 6-7l/h. Normalnie koszę LTZem i pali mi 3-4l/h. Przy wiekszości parac spalanie w granicach 6- 10l/h. W transporcie ok 8 (po odblokaowaniu 5 biegu zapewne trochę mniej, ale jeszcze u siebie nie ściągąłem tej blokady).

- prace polowe wykonuje na zakresie M i w pełnej skali biegów 1-5 zarówno na zółwiu jak i na zającu w zależności jaka prędkość mi do danej pracy potrzebna.

Edytowane przez sylip
Opublikowano

Tak Sport mam dokładnie taki model tego ciągnika.

Do odblokoania 5 biegu trzeba wyjąc fotel, zdjąć matę wygłuszającą oraz odkręcić osłonę. Kabiny nie trzeba wyciągać.

Opublikowano

A nie bedzie to zbyt nadmierne przeciążenie ciągnika waga z załadowany siewnikiem to bedzie około 2100t  ile bedę musiał zawiesic mu z przodu  żeby go zbyt bardzo nie bujało i żeby nie za dużo aby nie zniszczyć maszyny 

Opublikowano

witam kolegów także posiadam ceresa 95 wiecie może w jaki sposób sprawdzić czy turbo w nim działa bo ostatnio mi coś w niej brakuje mocy silnik chodzi ładnie niby wszystko gra 

Opublikowano

Planuję zakup tego ciągnika jako pomocniczy,  Ktoś ma doświadczenie jak radzi sobie z opryskiwaczem zawieszanym 1000 litrowym,(mam Agromehanikę, belka jest ciężka) zalanym RSM, lub rozsiewaczem nawozu z ładunkiem 1,5 tony 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez krzysiek16m
      W tym temacie, prosiłbym o zamieszczanie instrukcje obsługi, katalogów części do ciągników marki Renault.
    • Przez grzesiekgie
      Witam pacjent Renault Ares 620rz problem z WOM po załączeniu walka pracuje za każdym
      razem około 20sekund po czym wałek się wyłącza na wyswietlaczu zaczyna mrugać pomarańczowa kontrolka od wom, następnie jeśli ponownie włącznikiem go wyłącze i włączę ponowny objaw. Dodam ze w ciągniku przełączniki na błotnikach od wom zmutowane na „krótko” sprawdzony elektrozawor oraz cewka (bez uwag). Jakieś pomysły? 
    • Przez lukasz51195
      Witam, Panowie mam taki dziwny problem z renault 461 a mianowicie po ok 3-4 godzinach postoju ten zbiorniczek na paliwo do świecy płomieniowej jest pusty. Świeca  nowa ok, brak wycieków założyłem też zaworek zwrotny na powrocie od wtryskiwaczy i też nic nie pomogło.Nie wiem od czego zacząć diagnozę i liczę na waszą pomoc. Pozdrawiam 🙂🤚
       

    • Przez Aprilars125
      Witam.Mam problem z moim Renault 120.54 A mianowicie dziś przy pracy nagle nie mogłem cofać do tylu A do przodu mogę jechać tylko na 2 polbiegu A na pierwszym i trzecim ciągnik nie może ruszyć. Wie ktoś co może być przyczyną? Sprawa pilna
    • Przez Michałł
      Witam od nie dawna założyłem tu konto i jakoś nie mogę się tu odnaleźć i dużych tematów więc jak zaczynam nowy to sorry. 
      Mam problem taki że oddałem pompę do regeneracji bo ciekła a wcześniej przed pompą sprawdziłem wtryski w moje renault 103.54 z ciekawości bo coś za dużo dymiła jak się okazło każdy lał. Kupiłem drugie za 150zl sztuka  ustawione na 190 bar założyłem a ciągnik nie chce zapalić więc pompa poszła do roboty. Przed wyjęcie czytałem oglądałem co zrobić że nie da się przestawić zapłonu bo ten talerzyk pasuje tylko w jednej pozycji i konieć nie do końca wierzyłem i zaznaczyłem dodatkowo na trybach znaki. Po zrobieniu pompy przyszedł czas na montaż. Poskładałem co i jak trzeba opdpowierzyłem pompę filtr paliwa przewody do wtryskiwaczy itd. Kręcę a ciągnik nie pali jakiś dymek leci ale słabo to wygląda. Jeszcze raz odpowierzyłem a tu dalej nic. Na starych wytryskach palił i pompie również choć paliwo z niej się lało i to ostro był po prostu brak siły.  Dodam że wtryski kupiłem i ustawiał mi je znajomy a pompę oddzielnie dałem do firmy która się tym zajmóje, i może źle zrobiłem bo pompę ustawiają pod wtryski, chociaż jak oglądałem filmiki to wtryski sam chłopak w garażu ustawił a pompę oddał do regeneracji i gitara i niego ciągnik odpalił po drugiej próbie. A  umnie  teraz jest bieda proszę pomóżcie co robić 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v