Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Nie widzę dobrze ale szczotkotrzymacz pozostał ten sam, więc jeżeli nie założysz odpowiednich szczotek to nie zadziała (http://allegro.pl/szczotkotrzymacz-szczotki-alternatora-fiat-126-i5619463779.html) szczotki z malucha, lub można odpowiednio zmodyfikować istniejące ale dla Ciebie raczej niewykonalne, zadziała pod warunkiem że jest 9-diodowy.

Edytowane przez Sadek
Opublikowano

Witam 

 

@MarcinOtna zacznijmy od tego abyś podał czy alternator jest 6 czy 9 diodowy? 

Jak będzie 9 diodowy jest prościej do podłączenia a jak 6 diodowy to musi być oprócz regulatora  przekaźnik rozwierny  o ile dobrze pamiętam.

Podaj może symbol alternatora ,który jest zapisany z przodu za wiatraczkiem  na obudowie.

Inna opcja to rozebrać alternator i sprawdzić czy ma dodatkowe 3 diody do wzbudzenia.  

A jak nie czujesz się na siłach to zawołaj jakiegoś elektryka i niech to podłączy zaoszczędzisz nerwów i straconego czasu.

 

Opublikowano

Sprawdziłem teraz i po wsadzeniu kluczyka na pinie w plastikowej osłonie czyli na kontrolce również oraz na przewodzie co idzie do rozrusznika jest prąd. Wiem, że to może głupie pytanie, ale czy to dobrze, że jest tam prąd?

Opublikowano

Ten schemat który podałeś jak się uważnie przyjrzysz  współpracuje z regulatorem napięcia  RNA2 . Przy tym regulatorze RNA2 szczotki są takie jakie masz obecnie. 

 

Twój regulator RNc12 nie będzie pracował w takim podłączeniu jak  teraz masz.

 

Czyli albo wymienisz regulator na RNA2 i szczotki zostają te co są, lub wymienisz szczotki na te z poloneza i skorygujesz podłączenie elektryczne.

 

 

Opublikowano

Wysiadło mi ładowanie w ursusie. Opisze sytuacje jaka jest w ciągniku. Mam obwód taki sam z tym że na przewodzie mam przekaźnik (między wsuwką 15 regulatora a alternatorem) Świeci się kontrolka. Brak napięcia w czasie pracy silnika na przewodzie, który łączy wsuwki o nr 67 regulatora i alternatora. Napięcie jest pomiędzy pinem 15 regulatora a przekaźnikiem, zaś od przekaźnika do alternatora( plastikowa wsuwka ) brak prądu. Czy ktoś doradzi co by trzeba było zrobić?

 

Opublikowano (edytowane)

Jest 12V.  W międzyczasie alternator dałem do sprawdzenia i jest w porządku. Kupiłem nowy regulator zobaczę dziś jaki będzie efekt. 

Okazało się, że to regulator był winowajcą. Jaka może być przyczyna bo to już drugi wciągu 1,5 roku. Pierwszy był nadpalony wewnątrz , w drugim zero oznak spalenia itp.

Edytowane przez AndrzejMikulewicz
Gość Profil usunięty
Opublikowano

Kiepskie regulatory. Ja już przestałem kupować. Od jakiegoś czasu robię je sam. Jedne z pierwszych, które zaprojektowałem i wykonałem 15 lat temu pracują do dzisiaj.

Opublikowano

Witam.

Pacjent Ursus C-360. Otóż mam w nim zamontowany alternator z Fiata 125p 6-cio diodowy, regulator elektroniczny i samochodowy przekaźnik rozwierny, który jest podłączony następująco: zacisk 86 do konektora alternatora bez żadnego oznaczenia, zacisk 85 oraz 30 podłączony do masy, a zacisk 87a do kontrolki ładowania, a kontrolka dalej podłączona jest poprzez bezpiecznik do zacisku stacyjki numer 54 (podłączając przekaźnik wzorowałem się na schemacie instalacji elektrycznej ciągnika Ursus 912). Problem polega na tym, że po uruchomieniu ciągnika lampka kontrolna od ładowania "mrugnie" sobie co jakiś czas. Mrugnięcia te ustępują po włączeniu świateł, natomiast przy włączeniu kierunkowskazów, lampka kontrolna kierunkowskazów mruga na przemian z kontrolką od ładowania. Dodam, że mam zamontowany przerywacz kierunkowskazów od Audi 80 (z czterema pinami: 49, 49a, 31, C2) firmy TOPRAN, mam też dodatkową kontrolkę od kierunkowskazów przyczepy, która załącza się (mimo braku podłączonej przyczepy), gdy włączę kierunkowskaz, a silnik pracuje. Co może być przyczyną takiego dziwnego zachowania obwodu sygnalizacji ładowania?.

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Kontrolka będzie mrugać i na to nic nie poradzisz.

Opublikowano

naladowany maksymalnie aku i kontrolka do nas radosnie mruga.Czy przy wlaczonych swiatlach tez jest choinka z kontrolkami

Przy włączonych światłach kontrolki zachowują się jak należy. A jeśli ta kontrolka ma tak mrugać, no to wszystko w porządku. Dziękuję za pomoc i pozdrawiam :).
Opublikowano

Tak jak napisali koledzy wcześniej czasem tak jest że mruga i wszystko jest ok wtedy akumulatory w pełni naładowane.

Mam tak samo w swoim alternatorze A124 że mruga po włączeniu jakiegoś odbiornika przestaje

Opublikowano

miałbym pytanie gdzie podłaczyć najlepiej halogeny przód/tył  , koguta i wycieraczke .W skrzynce bezpieczników nie ma miejsca , tak myslałem żeby do akumulatora dać kabel i poprowadzić do nowej skrzynki bezpieczników , i zrobić mostek bo potrzebuje 4 wejscia na kable . Mogło by tak być ?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez ROLNIK7
      Tak jak w tytule, chciałbym usłyszeć opinie na ich temat. Są one zamiennikami Magnetona, a produkuje je jakaś litewska firma. Pojawiły sie one niedawno na Allego, a ich cena jest kusząca ponieważ taki rozrusznik kosztuje w granicach 350zł, jak wiadomo nowego Magnetona za taką kasę sie nie kupi. Piszcie co o tym myślicie!
    • Przez nec
      Witam zakupiłem swiatla bezprzewodowe led do ciagnika  c330 i mam problem bo nie działają w przeczepce z samochodem nue ma problemu a gdy wpinam co c330 to nic nie działa gdzie może być przyczyną  dodam że jak przyxzepke podepnę do ciagnika to wszystkie swiatla w przyczepce działają. 


    • Przez Damianek00
      Mam ursusa c360 i alternator elmot 2pin od ładowania i wzburzenia 9diodowy.I mam regulator napięcia 15RAa jak mam podłączyć przewody żółty i zielony do alternatora i do kontrolki.. Mam obecnie podłączony regulator z zetora na 4pin ale on ładuje ponad 17v


    • Przez miturskir
      Szukam elektroniką do ciągnika lubelskie...... 
    • Przez Kacgier
      Witam, mam problem z komputerem od rozsiewacza vicon rs-edw otóż niedziała mi wysuw silownikow elektrycznych od zasuw co moze byc przyczyną? Prosze o pomoc 
       

×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v