Skocz do zawartości
kermit154

Fendt 514c -Błędy

Polecane posty

kermit154    0

Witam.

 

Jestem w trakcie naprawy ciągnika fendt favorit 514c turboshift rok 95.

 

Zaczne może od tego jak dosżło do usterki.

 

Znajomy wybierał się po nowy rozrzutnik ale zauważył wyciek oleju od hydrauliki ze skrzyni biegów.

 

Dolał do skrzyni 30L ponieważ nie wie jaki ma stan oleju bo mu wskaźnik nie działa na wyświetlaczu.

 

Pojechał po rozrzutnik, przyjechał ( w drodze ciągnik zachowywał się normalnie) zaparkował.

 

Zgasił ciągnik i poszedł na obiad po obiedzie odpala a ciągnik ani do przodu ani do tyłu.

 

Na pupicie na przemian miga kontrolka ostrzegawcza (czerwony trójkąt) i kontrolka od kierunku jazy w przód.

 

Zmiana kierunku jazdy po przycisku nic nie daje nadal mrugają kontroli te co opisałem wyżej.

 

Dodatkowo na wyświetlaczu tym centralnym pokazuje się błąd:

 

 

4.1.10 na przemian z symbolem kontrolki smarowania przekładni.

 

oraz

 

5,1,72 na przemian z kontrolką reduktora

 

Znalazłem pewne objaśnienie tych błedów w instrukcji od fenda 814.

 

Odpowiednio:

 

4.1.10 Oznacza cytuję: Zdefektowany zawór neutralny. Przełącznik w pozycję neutralną. nie jest możliwe uruchomienie.

 

Gdzie szukac tego zawóru? Dodam jeszcze, że ten błąd występuje po uruchomieniu silnika.

 

5,1,72 Oznacza cytuję:Zdefektowany wodzik. Nie ma możliwości redukowania biegów ( polowe/szosowe)

 

Błąd ten występuje i na zapłonie i na uruchomionym silniku.

 

Nie kasowałem jeszcze błędów bo nie wiedziałem jak. W jaki sposób przeprowadzić kasację błędów?

 

Czy wykonuję się to tak jak gdzies znalazłem w poście instrukcję ( strzałki w góre i w dół i enter i esc)?

 

Wczoraj znalazłem uszkodzone przewody od jakiegoś czujnika po stronie prawej ciągnika (strona od "pasażera") czujnik z trzema przewodami gdzieś na wysokości sprzęgła, przewody kolorów (brąż, biały, biało-brązowy). Naprawiłem ta wtyczke ale nic to nie dało.

 

Bardzo proszę o pomoc.

 

Dziękuję.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mirro    415

A nie mierzy się przypadkiem bagnetem w korku wlewowym do skrzyni? Jak wlal tam 30l to powinien wyplynąc pod siedzeniem bochyba pusto tam nie było. A wogóle to z jakiego układu byl ten wyciek?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
JD1052    87

@kermit mylisz pewne rzeczy w tym traktorze... piszesz że olej wyleciał od hydrauliki ze skrzyni... a problem w tym, że ten traktor ma osobną HYDRAULIKE od skrzyni ale patrząc na te błędy to olej musiał wylecieć ze skrzyni(napisz dokładnie skąd wyleciał). Po drugie wyświetlacz poziomu oleju HYDRAULICZNEGO czyli w tym zbiorniku pod maską jest aktywny tylko w serii 800 i 900 a w 500 nie jest aktywny... Po trzecie tak jak mirro napisał poziom oleju w skrzyni sprawdza sie bagnetem który jest na korku wlewu i tego oleju wchodzi tam 45l a jak dolałes jeszcze 30l to pewnie było zdrowo zdrowo przesadzone i teraz wychodzą tego skutki, jeżeli tak jak piszesz pojawia sie też komunikat o ciśnieniu w skrzyni to nie dziwne że rewers nie chodzi, a co sie dzieje z pólbiegami? A błedy sie kasuje tak jak piszesz: wchodzisz do bazy błędów, potem enter, pojawi sie CRL i wtedy te 4 przyciski.

 

Edit: A teraz jeszcze tak mysle, ze może ten olej wyciekł bardziej z przodu? Bo ze skrzyni żeby olej ciekł to kurde cięzko..Więc mogł wyciec ze sprzęgła a potem dolaliście do skrzyni to już totalny bigos! :ph34r: :wacko: .

Edytowano przez JD1052

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

kermit154    0

Powiem tak znajomy dolał tego oleju zanim jeszcze do niego przyjechałem.

 

Wyciek jest ciężko zidentyfikować ponieważ wszytko jest od oleju pod ciągnikiem. Wyciek nie jest jakis znaczny ale poprostu pokapuje sobie zwłaszcza jak się olej zagrzeje. Jedyne co moge dodać w tej kwestii to to, że wysiek na pewno jest gdzies od strony "pasażera" na wysokści drzwi. W tym miesju jest pełno rurek od hydrauliki jakiś czujnik i niżej chyba pompa.

 

Przyznam się bez bicia, że osobiście nie sprawdzałem stanu oleju ale znajomy twierdzi, że on nie ma miarki na przy korku i że poziom powinien być pokazany na wyświetlaczu.

 

 

Gdzieś w postach pana JD1052 znalazłem numer telefonu do pana Damiana, który przysłał mi dokumentację od tego zaworu (czujnika), o którym mowa w błędzie 4.1.10 tylko że nie bardzo mogę stwierdzić gdzie się ten czujnik znajduje?

 

Mam wrażenie, że powinien on być gdzieś u podstawy dzwigni od zmiany biegów.

 

Półbiegi nie działają.

 

Błędów jeszcze nie kasowałem dopiero dzisiaj będę przy ciągniku.

 

Dzięki za info.

 

Dodam tylko że ten zawór po niemiecku wdł. instrukcji od pana Damiana nazywa się STOESSELSCHALTER DRUCKSCHALTER NEUTRAL oile to coś pomoże.

Edytowano przez kermit154

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mirro    415

A mnie to wygłąda na brak ciśnenia w ukladzie sterowania skrzynią biegów, ale to tylko moje zdanie. Choć przemawia za tym bak możliwości ustawienia porzycji neutralnej i co za tym idzie wskazania pozycjonera dla modułu generują błędy. No i jeszce migająca preselekcja. A może zamiast dłubać w zaworach sprawdź czy mają czym sterować?

Edytowano przez mirro

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
JD1052    87

Jeszcze raz powtórze poziom oleju skrzyni nie jest na żadnym wyświetlaczu. W 100% popieram mirra, siadło sterowanie skrzynia wiec nic nie chodzi. I od tego trzeba zacząć, trzeba doprowadzić poziom oleju do wymaganego a jeżeli nic nie pomoże to trzeba by zmierzyć ciśnienie na magistrali i dalej kombinować w zależności co z tego wyjdzie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kermit154    0

OK. pierwsze co zrobimy to doprowadzimy olej do odpowiedniej ilości tzn. 45L, spróbujemy ustalić skąd ten wyciek i go zlikwidować o ile będzie to możliwe, skasujemy tez błędy jeśli się uda.

 

Jak pomoże to fajnie jak nie to bedziemy dalej grzebac i myśleć.

 

Dzięki.

 

Aha. A gdzie można się wpiąc w tym modelu w celu zbadania ciśnienia w układzie? Czy jest jakieś przyłącze diagnostyczne do hydrauliki czy trzeba przez trójnik gdzieś się podpiąć?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dawid000    0

Wie ktoś może jak usunąc błędy w fendt 514c?? I co oznacza błąd 0.1.5.1 

Najlepiej jakby miał ktoś instrukcję obsługi 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
90daniel    14

usuwanie  błędów.  Wchodzisz w błędy i wybierasz enterem pojawia się napis clr  następnie jednocześnie przyciskasz strzałki góra dół enter i przycisk z !

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez Pablo123456
      Witam,
      Mam dylemat przy zakupie ciągnika. Zastanawiam się zakupem nowego New Hollanda T5 120 (117KM) cena około 210 tys netto, bądź Fendta serii 400 (ok 115-125KM)  z rocznika 2002-2005 koszt ok 120-140tys. Ma to być ciągnik główny, ziemie generalnie mam lekkie (40ha) i ważne jest aby miał biegi pełżające, na oponie tył 600.  
      Jak wygląda awaryjność w NH i czy nie zajadę silnika 3,4l oponą 600? 
      Czy lepiej bardzo solidna ale 15letni ciągnik?
      Którego eksploatacja będzie tańsza ??
      Ciągnik będzie robił rocznie ok 600-700 Mth 

      z góry dziękuje za pomoc
    • Przez lukasz95010222
      Witam mam problem z podnośnikiem w fendzie 311 lsa z 1986r podnośnik ehr podnosi do końca po czym opuszcza jakieś 3 cm i znów podnosi i tak cały czas. A na sterowane manualne działa normalnie
    • Przez Cichyares
      Witam zwracam się do was o prośbę odczytu błędów w ciągniku Renault Ares 815RZ są to błędy 132 i 134 Nie wiem od czego są ciągnik mam od nie dawna i jeszcze za dużo o nim nie wiem...
      Wie ktoś możne od czego są i czy można je usunąć samemu ?
    • Przez artur04c
      Witam ,w jaki sposób wymienia się tarczki wałka WOM w Fendt 610? bo mam przypalone chyba i pod obciążeniem wałek się nie kręci, ale pod opryskiwaczem jeszcze da radę. W jaki sposób się do tego zabrać? Pozdrawiam.
    • Przez Nowyagri
      Witam. Panowie, mam problem z moim Fendtem Favoritem 514C. Pedał sprzęgła jest strasznie miękki, wciska się bez żadnego oporu, jedynie sprężyna co podnosi pedał stawia opór. Sprzęgło działa, ale skok 1 cm od pełnego wciśnięcia i odpuszczenie go powoduje że ciągnik już rusza. Raz biegi wchodzą lżej a raz ciężej. Najgorzej jest z 1 i 2 biegiem. Sprzęgło sprawia wrażenie "jak by cylinderek nie wysprzęglał "
      Cylinderek jest suchy, nie widać ubytku płynu z zewnątrz. Sprzęgło było odpowietrzane pompką podciśnieniową. 
      Ciągnik kupiłem już z takim sprzęgłem.  Traktor ciągnie, sprzęgło się nie ślizga, ma moc. 
      Mechanik był, sam nie wie co może być przyczyną, powiedział "jeździć" , cylinderek raczej nie jest uszkodzony bo nie leje płynu a pedał oddaje. 
      Moim zdaniem należało by jednak usunąć usterkę. Ktoś spotkał się z podobnym problemem?
       
      Dziękuję za pomoc 
×