Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Teraz czas na nowe filtry.Ustaliłem dwie sztuki duży puszka(numer mam) myślę kupić  producent Agrifilter  i drugi wkład od wspomagania i tu kłopot po rozkręceniu brak wkładu .Orientuje się ktoś jaki tam powinien być?dość mały jest ten wkład.Czy jeszcze gdzieś znajdują się filtry hydrauliczne. W starym oleju i na dnie skrzyni ogromna ilość opiłków ole zmiksowany był chyba z ciągnikami z 5 wsi.przed złożeniem bym musiał jakoś skrzynie wypłukać.


Ciągnik mf 3080

Opublikowano

Hej.Kolejna zagadka do rozmyślenia.

Mf złożony jeździ tylko jedna spawa jest zagadkowa.

Cały czas ciągnie przedni napęd nie idzie rozłączyć ani sposobem na tzw obejście.

Myślę ale nie wiem czy dobrze myślę ze będzie chyba wywalony jakiś uszczelniacz gdzieś w skrzyni związany z napędem ze go nie rozłącza.

Elektrozawór działa wszystko przeczyszczone.

W internecie nie znalazłem takiego samego przypadku jak mój.Głownie winny zacięty elektrozawór lub brak prądu,a tu kto co podpowie?

Opublikowano

zdjąć pokrywę, zdjąć wał, wyjąć wałek z przystawki z pierścieniami.

A żeby se roboty nie narobić to wpierw zmierzyć ciśnienie na linii 17 bar

 

Czyli wał do przedniego mostu co idzie rozkręcić też?

a co jeśli ciśnienia by na lini nie było.a wszystko inne działa prawidłowo?

Opublikowano

a w sumie nie ma sensu mierzyć.... jeśli elektrozawór się otwiera a napędu nie rozłącza to tylko może być nieszczelność miedzy pierśconkami a tuleją z którymi ona współpracuje... chyba żeby pękł kosz sprzęgła napędu ale to raczej nie powinno się zdarzyć

Opublikowano

Już rozmontowane.

Nie ma jednego pierścienia tzn był na dnie zmielony.

Zamówiłem nowe i nową tuleje bo widać na starej wyjechanie rowki(koszt części 200zł)

Czyli powód awaria znaleziony.

A powiedzcie jeszcze mi czy w swoich mf-ach wciskając guzik półbiegu jaka reakcja? ciągnik zwalnia czy jedzie szybciej?

Opublikowano

wszystko zależy jaka masz skrzynie 30 czy 40km/h. W 30 - przyśpiesza, w 40- zwalnia po wciśnięciu

 

A było tak ze kupiłem ciągnik z uszkodzoną skrzynią biegów...

po rozkręceniu okazał się zjechany kosz speedshift.

kupiłem inny używany kosz i w tym co kupiłem trzy trybiki były odwrotnie  zamontowane jak w tym starym zjechanym.Jak kupiłem ciągnik to nie mam pojęcia ile jechał szybkością bo nie było możliwości jazdy nim.

Czyli jak bym odwrócił te trybiki(jak w starym koszu) to ciągnik by przy włączonym pól biegu zwalniał.a teraz mi przyspiesza?dobrze mówię?

Wszystko kwestia tych 3 podwójnym trybików?

Opublikowano

Czyli jak lepiej jest?

Wedle mnie jazda na pól biegu szybko wykończy kosz speeedshift ,bo tam trybiki nie są na łożyskach tylko na tulejach i w moim przypadku jak załączę to przyspiesza i   słychać szum kosza... i mam pewien defekt na załączonym wydobywa mi się od dołu z pod tej dużej pokrywy olej.Czemu nie mam pojęcia uszczelniacze wszystko nowe założone były.Na wyłączonym półbiegu jest ok nic nie cieknie.

Co może być nie tak?

 

Opublikowano

tulejki o których wspominasz są stale smarowane pod ciśnieniem o ile dobrze poskładane.

Jeśli leci olej z pod pokrywy to nie ma innej opcji niż brak któregoś z dwóch małych oringów (zdaje się jakieś 5mm średnicy)

Opublikowano

6mmx1,5 grubości.Właśnie ze dwa nowe tam wcisłem i ładnie trzymały się.

Ja tak myślę jak by wyleciał mi ten mały oring przy składaniu to najwyżej by coś nie działało,a wyciek oleju powinny trzymać dwa te duże oringi co uszczelniają pokrywę.

Opublikowano

Nie wiem jak wy tam macie, ale u mnie po wciśnięciu guzika przyspiesza (skrzynia 40). Po drugie na nieaktywnym spedschift  (trybiki nie pracują) zawsze będzie jechał 30 km, tylko gdy będzie "przyspieszaczem" to po uruchomieniu zwiększy prędkość do 40 a gdy będzie "wzmacniaczem" momentu  to zmniejszy prędkość poniżej 30.

Opublikowano

Nie wiem co robi guzik z elektrozaworem, wiem natomiast że uruchamia spedschift-a, czyli że wtedy jest aktywny, tzn: w tym momencie odcina olej od niego. Czy jest to prawidłowo? nie wiem, ale tak mam.

 

Opublikowano

Nie wiem co robi guzik z elektrozaworem, wiem natomiast że uruchamia spedschift-a, czyli że wtedy jest aktywny, tzn: w tym momencie odcina olej od niego. Czy jest to prawidłowo? nie wiem, ale tak mam.

 

No mi się wydaje jak się uruchomi spedschiffa czyli wciśnie guzik to wtedy podaje olej,a nie odcina.

Do takiego wniosku doszłem bo w moim przypadku jak wcisnę jedzie szybciej ale wydobywa mi się olej z pod dużej pokrywy(coś źle złożyłem lub jakiś uszczelniacz mi rypnął przy składaniu lub jakieś jeszcze obstawiam ze jest mikropęknięcie w pokrywie)

a guzik otwiera czy zamyka elektrozawór? bo zdaje się był przypadek, że to właśnie wciśniecie przycisku zamykało elektrozawór bo kable inaczej podpięte do przycisku

 

Do cewki sterowania idzie jeden kabel,

Raczej nie idzie zmienić aby szło tam odwrotnie bo sprawdzałem czy na zmianie kabli będzie efekt szybciej czy wolniej. U mnie zawsze szybciej

Opublikowano

Jak masz zamknięty elektrozawór to napęd leci przez satelitki i w zależności jak są ustawione to przekładnia zwiększa lub zmniejsza prędkość(przełożenie 1,26). Gdy otwierasz elektrozawór to przełożenie jest 1:1... Satelitki w koszu stoją a obraca się cały kosz

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez xzibit0000
      Czesc. Mam problem z wałkiem wom. Podczas jazdy z rozrzutnikiem nagle wałek wom sie zatrzymał i zaczął zgrzytac. Po zdjęciu przekaźnika i wlaczeniu wom walek zaczął sie kręcić i zgrzytal i na ,,oko,, nie kręcił z ta prędkością co powinien kręcić patrząc na obroty silnika. Dzisiaj za każdym włączeniem walka zgrzytal i po wyłączeniu go tez zgrzytal dopiero po chwili przestawał.
      Za co sie zabrać? Kosz WOM czy cos innego? Dzięki za podpowiedzi
       
    • Przez darkowe1
      Pany da radę wymienić w rozdzuelaczu od ponosnika suwak na linkę? Teraz jest na panel ehr jednak sa z nim straszne problemy . Ostatnio przestał działać był jakis elektronik stwierdził ze panel jest dobry . Przerobiliśmy podnosnik na krótko nowe kable gura dół i tez się zacina ... chciałem przerobić sterowanie na linkę tylko czy da radę...
    • Przez szymon628
      Mam problem ponieważ rozebrałem przedni most w mf 3050 i zauważyłem że jedna półos jest dluzsza od drugiej czy ktoś wie z której strony powinna być 
    • Przez Sadownik3650
      Witam . Posiadam MF 3650 sadownik, co może być przyczyna takich objawów:?
      Przy pracy ze siewnikiem ciągnik wszedł w tryb migającej kontrolki oleju. Stracił moc, po kilku minutach odcina zapłon. Po ponownym odpaleniu objawy są podobne nieregularna praca. 
      Filtry paliwa są wymienione pompka działa tłoczy paliwo, filtr oleju nowy jak i olej. 
      proszę o jakaś podpowiedz...
       
       
    • Przez Mateusz1254
      Massey Ferguson 6160 skrzynia speedshift podczas pracy na polu na desce rozdzielczej zniknął napęd półbieg blokada i drążek od zmiany biegów ciężko chodzi i nie można załączyć zająca gdzie trzeba szukać przyczyny? Sterownik z prawej strony pod kabiną był sprawdzony i naprawiony Autotronic 3.przy akumulatorze u góry bezpieczniki mają prąd.Główne bezpieczniki w kabinie też sprawdzone 

×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v