Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

witam.. mam pytanie. mam mf-a 3070 ze skrzynią plus powershift, skrzynia A-B, w tej chwili skrzynia jest wolna (max 32km/h), kiedyś rozmawiałem z mechanikiem i mówił że jest możliwość przez przestawienie tryb w skrzyni uzyskania szybszej skrzyni, wiecie może na czym dokładnie to polega, może ktoś z Was miał okazje coś takiego robić...??

z góry dziekuję za jakiekolwiek podpowiedzi i porady

Opublikowano

Można przestawić ja mam skrzynie Dynashift i Korbanki jak naprawiali mi rewers EH to jeździłem i prędkość wynosi 32km/h a oni jakoś przestawili jeszcze i wynosi teraz 37km/h V-max skrzyni wynosi 40km/h mogłby lecieć nawet 42km/h ale lepiej nie ryzykować

Opublikowano

A nie masz czasami tak ze na ostatnim biegu B nie ma polbiegu?? ja jak jezdzilem 3115 to mial wlasnie tak ze na 4 nie bylo polbiegu. bo byl na komputerze zablokowany, wiec moze Ty i tez tak masz

Opublikowano

Tylko że powershift ma jeden bieg pod obciążeniem i nie ma tam żadnej blokady. Faktycznie można zwiększyć v-max do około 40 km/h. W tym celu należy wyjąć sprzędło speedshift i obrócić w nim 3 podwójne koła zębate w przekładni planetarnej i zamienić miejscami koła będące na wałku sprzęgłowym i tym wchodzącym do skrzyni. Po tym zabiegu bieg pod obciążeniem będzie działał odwrotnie i kiedy będzie on włączony ciągnik będzie jechał wolniej a po jego wyłączeniu będzie osiągał v-max. To tak w dość dużym skrócie.

Opublikowano

Pytanie tylko pozostaje czy to przemyślana decyzja? Weź pod uwagę że przy tym zmienia się zakres predkości na wszystkich biegach, także na tych których używasz podczas prac polowych, A poza tym jakie narzędzie wymaga jazdy z prędkością 40km/h skoro nawet na drodze możesz poruszać się max 30km/h.?

Opublikowano (edytowane)

mirro ma rację... przemyśl to bo już 2 razy robiłem skrzynię najpierw z 30 na 40 a później z 40 z powrotem na 30. Ciągnik miał problem z ruszaniem z ładunkiem na 1B. W polu trzeba był schodzić do żółwia i cały czas balansowanie pomiędzy zając 1A a żółw 4B co jest cholernie uciążliwe

 

Takie zmiany polecam w serii 36xx gdzie silniki będą miały 140 KM czy więcej i nie ma tam grup A/B. W skrzyniach A/B nie polecam tej zmiany bo jest zbyt uciążliwa w użytkowaniu.

Edytowane przez rafik256
Opublikowano

mam skrzynie z polbiegami a i b i tez jedzie troche ponad 30 ale mam tez dynashift i ta leci u mnie 47 :D (najpierw jechalem 44 ale koles zrobil mi pompe paliwowa i teraz leci 47, nie wiem jak moze obroty podniusl :D )

Opublikowano (edytowane)

zaraz twierdzisz że masz skrzynię z grupami A i B na dźwigni rewersu do tego zmiana żółw/zając i plus 4 biegi pod obciążeniem na każdym biegu?? My tutaj piszemy A/B mając na myśli mechaniczną zmianę grup biegów, które są obsługiwane dźwignią rewersu.

Edytowane przez rafik256
Opublikowano

Ja akurat pisalem o 3115 ktory mial ta inna skrzynie tzn nie zadne A.B tylko rewers przod tyl plus polbieg. ale tam to komputer blokowal, O takich manewrach ze sie da zrobic w skrzyni powershift to nie wiedzialem xD Pozdrawiam forumowiczow AF:)

Opublikowano

mam skrzynie z polbiegami a i b i tez jedzie troche ponad 30 ale mam tez dynashift i ta leci u mnie 47 :D (najpierw jechalem 44 ale koles zrobil mi pompe paliwowa i teraz leci 47, nie wiem jak moze obroty podniusl :D )

 

Tak potwierdzam nawet się dziwiłem że traktor prawie 50km/h leciał mi i to na prawie pełnych obrotach ;D

Opublikowano (edytowane)

No ja mam MF 6180 ze skrzynią DYNASHIFT i leci prawie 50km/h przy 2,2 tyś obrotów.

 

PS. Lepiej niesprawdzam czy na 25 tys obr. poleci więcej niż 50 km/h ale z tym wiąże się ryzyko uszkodzenia skrzyni :D

Edytowane przez MF6180Dynashift
Gość Profil usunięty
Opublikowano

Kręcisz go lepiej niż bolid F1.

Opublikowano

No ja mam MF 6180 ze skrzynią DYNASHIFT i leci prawie 50km/h przy 22 tyś obrotów.

 

PS. Lepiej niesprawdzam czy na 25 tys obr. poleci więcej niż 50 km/h ale z tym wiąże się ryzyko uszkodzenia skrzyni :D

"Prawie 50km/h" -to ile dokładnie? Wstaw film z pomiaru prędkości i dopiero wtedy pogadamy. Zresztą twój MF "przy 22 tyś" powinien jechać 500 km/h, a nie skromne 50.

Opublikowano (edytowane)

Niezrozumiałeś mego posta, miałem problem z rewersem wtedy przyjechały KORBANKI naprawili traktor i zapytałem się czy mogą coś zrobić żeby zwiększyć prędkość(wtedy V-max to 39,5 km/h), a oni coś pogrzebali po czujnikach i podpieli kompa,a później testowali i teraz V-max to 47,3 km/h

 

Nie cytuj poprzedniego posta

Edytowane przez krolikNH

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez xzibit0000
      Czesc. Mam problem z wałkiem wom. Podczas jazdy z rozrzutnikiem nagle wałek wom sie zatrzymał i zaczął zgrzytac. Po zdjęciu przekaźnika i wlaczeniu wom walek zaczął sie kręcić i zgrzytal i na ,,oko,, nie kręcił z ta prędkością co powinien kręcić patrząc na obroty silnika. Dzisiaj za każdym włączeniem walka zgrzytal i po wyłączeniu go tez zgrzytal dopiero po chwili przestawał.
      Za co sie zabrać? Kosz WOM czy cos innego? Dzięki za podpowiedzi
       
    • Przez darkowe1
      Pany da radę wymienić w rozdzuelaczu od ponosnika suwak na linkę? Teraz jest na panel ehr jednak sa z nim straszne problemy . Ostatnio przestał działać był jakis elektronik stwierdził ze panel jest dobry . Przerobiliśmy podnosnik na krótko nowe kable gura dół i tez się zacina ... chciałem przerobić sterowanie na linkę tylko czy da radę...
    • Przez szymon628
      Mam problem ponieważ rozebrałem przedni most w mf 3050 i zauważyłem że jedna półos jest dluzsza od drugiej czy ktoś wie z której strony powinna być 
    • Przez Sadownik3650
      Witam . Posiadam MF 3650 sadownik, co może być przyczyna takich objawów:?
      Przy pracy ze siewnikiem ciągnik wszedł w tryb migającej kontrolki oleju. Stracił moc, po kilku minutach odcina zapłon. Po ponownym odpaleniu objawy są podobne nieregularna praca. 
      Filtry paliwa są wymienione pompka działa tłoczy paliwo, filtr oleju nowy jak i olej. 
      proszę o jakaś podpowiedz...
       
       
    • Przez Mateusz1254
      Massey Ferguson 6160 skrzynia speedshift podczas pracy na polu na desce rozdzielczej zniknął napęd półbieg blokada i drążek od zmiany biegów ciężko chodzi i nie można załączyć zająca gdzie trzeba szukać przyczyny? Sterownik z prawej strony pod kabiną był sprawdzony i naprawiony Autotronic 3.przy akumulatorze u góry bezpieczniki mają prąd.Główne bezpieczniki w kabinie też sprawdzone 

×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v