Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam Wszystkich Agrofotowiczów:)

Chciałbym w moim ursusie 1734 przerobić silnik ze 170 konnego na normalny 120 konny:)

Powiedzcie mi czy istnieje w ogóle taka możliwość, czy da sie to zrobić?

Pozdrawiam:)

Opublikowano

ale poco chcesz to zrobić??

ja bym z chęcią chciał mieć te 170KM

po prostu zmniejsz dawkę paliwa , odłącz dolot powietrza to znaczy turbo trzeba by było zdjąć tak ja myśle a jak masz taki problem zamień się na 1234 ;) i efekt spełniony

Opublikowano (edytowane)

Czy on sie Was pyta o rade w sprawie wymiany ciaagnika? Zadajcie sobie pytanie, czy jest sens udzielania w dyskusji- dokladniej czy moj post pomoze!!!

 

Ja moje oko to ten silnik ma o 8mm wiekszy skok, co wiaze sie z dluzszym cylindrem i tuleja. Wal tez bedzie mial inne wykorbienie.

 

Skad ta pewnosc,z e pompa jest inna?

Edytowane przez egal
Opublikowano

silnik jest tam raczej inny niż w 1234( większa pojemność, inna pompa wtryskowa, turbo) więc przerobić sie raczej nie da ale jeżeli bardzo chcesz to możesz przełożyć silnik. jak dla mnie nonsens...

Opublikowano

Z tego co pamiętam to wersje turbo od wolnossących różnią tylko tłoki, korbowody, kolektory, pompa wtryskowa, wtryskiwacze, i tu jest tubosprężarka a tu nie, silnik turbo ma tę samą pojemność skokową, ale mniejszy stopień sprężania, dlatego po odjęciu turbiny trzeba by pozmieniać tłoki na te z wolnossącego bo by były problemy z rozruchem i nie było by czym jechać. Dalej idąc trzeba wstawić pompę wtryskową od 12 i wtryskiwacze, bodajrze tylko końcówki mają jeden otworek mniej, pozamieniać kolektory i tyle. Ale sensu takiej operacji nie widzę, ta twoja 17 pali litrę czy 2 więcej ON od 12, a blok jest ten sam jedynie w 1734 jest hydrauliczny docisk sprzęgła.

Napisz jaki jest cel tej niszczycielskiej przeróbki.

Opublikowano (edytowane)

Baby, doszkol sie troche. Maja inny SKOK! Co podowuje, ze zmienia sie rowniez pojemnosc.

Rada na przyszlosc- staraj sie pisac, zeby pomoc, a nie pisac, aby napisac.

Pompa wtryskowa, prawie niczym sie nie rozni, poza sterownikiem cisnieniowym... ktory poprostu mozna odlaczyc.

Edytowane przez egal
Opublikowano

Wydaje się że tylko zmniejszyć dawkę paliwa i po problemie w silniku nic się nie da przerobić. Pronar z podobnej pojemności ma tylko 130 konie ale z relacji świadków jaki oszczędny – nie wysilony.

Opublikowano

Baby, doszkol się trochę. Maja inny SKOK! Co powoduje, ze zmienia się również pojemność.

Rada na przyszłość- staraj się pisać, żeby pomoc, a nie pisać, aby napisać.

Pompa wtryskowa, prawie niczym się nie różni, poza sterownikiem ciśnieniowym... który po prostu można odłączyć.

 

Kolego przejrzyj sobie dane i udowodnij że jest inny skok niż 120 mm.

Opublikowano (edytowane)

Racja, która rubryka to już wiedziałem wersjęj 17xx, 19xx mają większy skok, a zawsze myślałem że skok/średnica jest w tych modelach taka sama. A jednak się myliłem.

Edytowane przez Sadek
Opublikowano (edytowane)

Ok, kazdemu sie zdarza.

Pogratulowac mozna postawy, przyznanie sie do bledu jest rzadkoscia na tym forum;)

17 to juz kawal maszyny. Wszystko prowadzi do zwiekszenia spalania, a autor tematu posiada juz normalna 12 i uwaza ze taka moc jest wystarczajaca. To jest powodem decyzji o zmianie mocy ciagnika.

Pozdrawiam.

Edytowane przez egal
Opublikowano (edytowane)

Rzeczywiście nie wiedziałem że 1734 i 1934 mają inny skok, ale to pewnie tylko jedynie wał korbowy ma większe wykorbienie, nie wierzę by ursus pchał się w koszty z produkcją innego bloku.

W pompach na 100% jest inny regulator obrotów, sekcje te same.

Edytowane przez bobytempelton
Opublikowano

Tyle postów a żadnej odpowiedzi? Wyrzuć kolektory i załóż zwykłe, a pompę wtryskową do pompiarza zawieść bo trzeba inaczej ją wyregulować na 12, a tu jest trochę roboty, i najlepiej inny regulator obrotów założyć. Końcówki wtrysku też do zmiany. Głowicę można odpuścić, bo tylko kątami na zaworach jest różnica.Trza by było inne zawory wstawiać i gniazda frezować. Do filtra powietrza by trza było kolankami pokombinować albo chłodnicę zmienić. Blok, korbowody, tłoki są takie same, to w starych typach były inne. Przed rokiem 90. Skok jest inny, to raczej nie będzie 115km tylko z 120, albo 125.

Opublikowano (edytowane)

Jak może być blok taki sam jak skok tłoka jest inny.

Jakoś nie widać w katalogu części do 1224 czy do 1234 aby w nowszych traktorach było to inne jak w tych z lat 80.

Edytowane przez leszekd
Opublikowano

Nie ma wcale dużo. A dużo więcej ze zmianą silnika jest, a pytanie w jakim stanie silnik się kupi. Pompę trza zawieść do regulacji i kolektory zmienić. W dzień się przerobi.

Opublikowano

chyba autor tematu nie ma co robic lub ma za duzo czasu i pieniedzy

krotka pilka nie da sie, a nawet gdyby to jest to nieoplacalne, lepiej kupic silnik 120 konny

zastanawia mnie tylko po co kupiles ciagnik o takiej mocy a teraz chcesz mniejszy :blink:

Opublikowano

Temat wg mnie troszkę dziwny. Zazwyczaj powstawały tematy czy jak "włożę" turbo to zyskam moc...... a tu odwrotnie. Proponuję dogadać się z autorami tych tematów i zamienić ciągnikami ;) Jakiekolwiek zmiany w silniku tak naprawdę poprzedzone są obliczeniami i to niełatwymi, dlatego takie druciarstwo nie jest wskazane. Jeżeli chodzi o silniki z turbosprężarką to faktycznie są one odprężone, więc demontując turbo ze swojego 1734 mógłbyś mieć za mało powietrza w komorze spalania, aby je odpowiednio sprężyć by uzyskać samozapłon - problem z uruchomieniem zimnego silnika i bardzo duży ubytek mocy. Moim zdaniem jeżeli chcesz mniejszą moc zmień ciągnik.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez krychu
      Mam problem z moją 1014. Rok temu wymieniłem głowice na całkiem nowa ze względu na nieszczelność starej. Po roku czasu pod dwoma wtryskami zaczął lecieć płyn chłodniczy. W C360 jak miała miejsce taka sytuacja to się wymieniło tulejke i było ok. Jak to wygląda w urusach c385? Czyżby głowica była walnięta?
    • Przez 3sparrow
      po wyłamaniu rozrusznika drży ciągnik, czy możliwe zwichrowanie koła zamachowego?
    • Przez Snuff
      Witam mam problem przy złożeniu tłoków z korbowodem w zetorze 8011 ponieważ zrobiłem sobie trochę liche zdjęcie mianowicie pytanie jest 
      Czy tłok grubsza częścią od denka ma być skierowany do zamka na korbowodzie ? 
      Pytanie drugie czy przy wkładaniu tłoków do silnika korbowody mają być skierowane zamkami do walka rozrządu czy w drugą stronę ?

    • Przez Snuff
      Witam mam problem przy złożeniu tłoków z korbowodem w zetorze 8011 ponieważ zrobiłem sobie trochę liche zdjęcie mianowicie pytanie jest 
      Czy tłok grubsza częścią od denka ma być skierowany do zamka na korbowodzie ? 
      Pytanie drugie czy przy wkładaniu tłoków do silnika korbowody mają być skierowane zamkami do walka rozrządu czy w drugą stronę ?
    • Przez rafal88
      Jest problem tego typu ze.....z pompy paliwowej zostaly wyciagniete sekcje. Da sie we wlasnym zakresie wlozyc je z powrotem tak aby dobrze ustawic je na listwie ktora dawkuje sie paliwo?? Jesli ktos juz to robil to moze bedzie tak mily i podzieli sie wiedza
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v