Skocz do zawartości

Ceny ciągników grupy AGCO (Fendt i Massey Feruson)


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Zaskoczyłeś mnie tym podnośnikiem, nawet nie zwróciłem uwagi na to. W R jest podobnie więc ogólnie John Deere się tu nie popisał. Mam kuhna vente na bronie aktywnej i podnoszę go pelnego Fendt 817 z 2003.

Massey 7s odpuściłem bo ma mniejszy silnik niż Valtra t, 8s na dynie 7 na angielskim forum ma bardzo kiepskie opinie (wariująca elektronika, klimatyzacja która grzeje), pierwsze wypusty były podczas covidu i wygląda jakby nie dopracowali wszystkiego, może teraz jest lepiej, utrata ich wartości także nie zachęca do zakupu chociaż John Deere na autopowerze też wydaje mi się, że nie trzyma tak ceny.

Opublikowano
28 minut temu, Biedaczek napisał(a):

Zaskoczyłeś mnie tym podnośnikiem, nawet nie zwróciłem uwagi na to. W R jest podobnie więc ogólnie John Deere się tu nie popisał. Mam kuhna vente na bronie aktywnej i podnoszę go pelnego Fendt 817 z 2003.

Massey 7s odpuściłem bo ma mniejszy silnik niż Valtra t, 8s na dynie 7 na angielskim forum ma bardzo kiepskie opinie (wariująca elektronika, klimatyzacja która grzeje), pierwsze wypusty były podczas covidu i wygląda jakby nie dopracowali wszystkiego, może teraz jest lepiej, utrata ich wartości także nie zachęca do zakupu chociaż John Deere na autopowerze też wydaje mi się, że nie trzyma tak ceny.

 Co do tych podnośników to nie wiem jak to jest ale też mam ventę i zasypana do pełna 7430 podnosi bez żadnych problemów nawet ale no no już 6140r wolno i słabo podnosi a w danych na papierze nie pamiętam że przypadkiem nie miał większego udźwigu …

Opublikowano

6155m

-udźwig stały w punktach zaczepienia 4500kg

-udźwig stały 610mm za punktami zaczepienia 3950kg

-udźwig maks. w punktach zaczepienia 7650kg.

6175m, czyli porównywalny z 6180 ma w maks. ponad 9000kg.

Opublikowano

Jd w tych nowych modelach daje ciała. Taki NH t7.175 słabszy mocowo a podnośnik dla 61cm ,a 6600 daN. Drugi problem to ten promień skrętu. To jest coś to jest ważne zawsze- w pracy na polu, w manewrowaniu po podwórzu, zawracaniu z przyczepami, itd. Ludzie nie zwracają na to uwagi ale w normalnym gospodarstwie gdzie nie ma pol po 30ha w 1 kawałku i bazy po dawnym pgrze, zwrotnosc to podstawa. Ponownie NH t.7.175 ma ok 11m, valtra t 10.5m, a JD 6.185r ma 13.5m. Uważam że JD całkiem wybrnął z problemu- droga r, biedna mka. Tzn, że zaczął umożliwiać doposazanie mki w różne bajery,ale ta zwrotnosc i podnośnik jak dla mnie to dyskwalifikacja. 

Jeżeli chciałbyś ciągnik 200km to CNH w nowej kabinie i valtra t wg mnie wygrywają cena/jakosc. Tylko że valtra t nie ma sensownej bezstopniowki. Autocommand w CNH jest już ok. 

Jeżeli jednak chciałbyś isc w okolice 250km to wtedy moim zdaniem valtra q, axion i cnh. Mf8s też słyszałem o tych problemach z elektronika. W skrócie

Valtra q: świetny niskoobrotowy silnik, najlepsza amortyzacja przedniej osi, dobre chlodzenie kabiny, najlepsza widoczność, z minusow: najgłośniejsza, chociaż niskie obroty pomagają żeby to nie było uciążliwe, moim zdaniem joystick nie przystosowany do vario, smatrouch fajny i prosty ale ma dużo mniej możliwości ustawienia wyglądów niż konkurencja. Slabe oswietlenie (np nie ma 360 nawet w opcji, chociaz mozna samemu zrobic oswietlenie za male pieniadze, tzn wziac zwykle lampy i za roznice w cenie kupic lampy ktore beda kilerem. Jakbym bral q, to dołożyłbym amortyzację kabiny też w pneumatyce

Axion: stary, sprawdzony model, fajny joystick, cmatic dobrze działa i nie odstaje od vario, kabina amortyzowana w 4 punktach. Minus wg mnie to terminal- stary i interfejs, mało przejrzysty, wg jeden z gorszych we wszystkich markach. Trochę mała kabina vs konkurencja.

Cnh w nowej kabinie praktycznie nie ma minusów. Podłokietnik wg mnie lepszy niż w fend. Jedynie jd Commanpro jest lepszy, aczkolwiek kabina horizon i ultraarm to jest top. 66dB to sztos. Reszta jest dobra albo bardzo dobra. Zwrotnosc ok, podnośnik ok, silnik ok, autocommand ok. 

Godzinę temu, jacek1296 napisał(a):

6155m

-udźwig stały w punktach zaczepienia 4500kg

-udźwig stały 610mm za punktami zaczepienia 3950kg

-udźwig maks. w punktach zaczepienia 7650kg.

6175m, czyli porównywalny z 6180 ma w maks. ponad 9000kg.

Udźwig max to jest trochę marketing.  Spójrz na wykres jaki wcześniej wstawiłem. Udźwig rośnie im wyżej jest dźwignięty ciężar, ale kluczowe jest podnoszenie od dołu lub inaczej w całym zakresie. Zobacz jaki podnośnik ma valtra t, tzn jaka ma różnice w podnośniku max vs w całym zakresie. I co z tego że ciągnik ma duży maks (który jest w najwyższym punkcie) jak nie może oderwać ciężaru od ziemi. 

SmartSelect_20250419_113308_Samsung Notes.jpg

Opublikowano

Zacytowałem tylko dane z instrukcji obsługi.

To co wkleiłeś nt. valtry trochę lipa. Nic do valtry nie mam, ale nie wierzę, że 255 waży tyle samo co 145 i ma taki sam rozstaw osi. Z podnośnikiem tak samo. Dane w broszurze valtry moim zdaniem nie są wiarygodne.

Opublikowano
19 minut temu, jacek1296 napisał(a):

Zacytowałem tylko dane z instrukcji obsługi.

To co wkleiłeś nt. valtry trochę lipa. Nic do valtry nie mam, ale nie wierzę, że 255 waży tyle samo co 145 i ma taki sam rozstaw osi. Z podnośnikiem tak samo. Dane w broszurze valtry moim zdaniem nie są wiarygodne.

Masa wiadomo że się różni i np valtra podaję 7300. A moja t174 waży 8200. T255 pewnie będzie ważyć z 8500. Nie da się podać wagi precyzyjne bo dużo zależy od wyposazenia. Ja np mam kola 42 a to nie jest standard. Ale co do podnośnika to są 2 opcje w valtrze i każda może być zamontowana do t145 i do t255. Producenci mogą przemilczeć różne dane w broszurach ale nie kłamać. Z podnośnikami to trzeba wiedzieć jak czytać dane z broszur i nie patrzeć na max udźwig tylko na podnoszenie w całym zakresie. 

Ja mam valtre ale wiem jakie ma plusy i jakie minusy. Kupiłbym ja 2 raz w przedziale do 170km, chciaz teraz jakbym kupował to pewnie szarpalbym się na t7.230 w nowej kabinie. 

Opublikowano

Co do Valtry T, śmiać mi się chciało jak w katalogu podali 7300kg z operatorem. Myślałem, że w rzeczywistości jest 7000kg. Masz odważniki w kołach? Skrzynia versu? Gdyby t miała vario to pewnie by już stała na podwórku, a jeden z dilerów bardzo odradzał direct. 
Do NH mam uraz T7.220, autocommand, od nowości, 5000h. Dwa razy poszedł silnik (fabrycznie źle dokręcona obudowa filtra, pierwszy remont źle zrobiony, za rok następny), zawór podnośnik tylnego tuz, po tym zaczęły siadać elektrozawory, dwie/trzy sekcje wymienione ale dalej się zacinają. Skrzynia autocommand nie ma porównania do vario ani autopower chyba, że coś poprawili.

Opublikowano
59 minut temu, Biedaczek napisał(a):

Co do Valtry T, śmiać mi się chciało jak w katalogu podali 7300kg z operatorem. Myślałem, że w rzeczywistości jest 7000kg. Masz odważniki w kołach? Skrzynia versu? Gdyby t miała vario to pewnie by już stała na podwórku, a jeden z dilerów bardzo odradzał direct. 
Do NH mam uraz T7.220, autocommand, od nowości, 5000h. Dwa razy poszedł silnik (fabrycznie źle dokręcona obudowa filtra, pierwszy remont źle zrobiony, za rok następny), zawór podnośnik tylnego tuz, po tym zaczęły siadać elektrozawory, dwie/trzy sekcje wymienione ale dalej się zacinają. Skrzynia autocommand nie ma porównania do vario ani autopower chyba, że coś poprawili.

Mam versu i 3/4 bak + operator 80kg 😀 i wyszło na wadze 8200. Bez obciążników w kołach. Dokładam 1.2 t na przedni tuz I jest 9.4. Planuję dolozyc obciazniki w tylnych kolach jak podniosę moc. To jest duży ciągnik. Czuć te 3 m rozstawu - stabilność jest super. Też słyszałem słabe opinie o słabym direct w t. Powershift jest poprawny ale skrzynia wytrzymuje tylko 1000 Nm. Dlatego do t175 jest ok ale dla t255 już jest ograniczeniem. Zresztą t255 to taki oszukany model bo to t235 z boostem. Ciągnik 250km powinien mieć 1200n Nm a skrzynia w t tego nie udźwignie. Jeżeli chcesz 200km, to skrzynia w t jest wystarczająca, jak 230-250 km to już będzie granicą niutonometrow dla niej. Q z kolei nie ma takiego skrętu jak t, ale oczywiście dla 250km q to dużo lepszy wybor. 

Ja brałem t174 z zamiarem ewentualnego zrobienia 215km. I tak się pewnie stanie, bo jednak do bezorkowca 3m, te 175km to za mało. Jakość wykonania jest bardzo wysoka. U mnie w rejonie jest dużo valtr i generalnie bez awarii. 

Masz trochę racji z tym NH. Podobno HD to jest inny ciagnik ( ale i cena inna). Też wiem, że awaryjność jest większa niż innych marek, więc może to odstraszać. Liczyłem że coś poprawili wprowadzając nowa kabinę, ale to co piszesz to standard jezeli chodzi o awarie. Np znajomy ramiona tylnego tuza - poszło to mocowanie do bloku silnika. 

Opublikowano

Taki główny ciągnik do gospodarstwa rolnego ok 30 ha, 

W broszurach valtra G ciaga agregat uprawowo siewny centaya na bronie aktywnej.

Co bys polecił,  myslalem rowniez o massey Ferguson 5S

 

Opublikowano

Ja bym polecił nie nastawianie się na jedną markę tylko zadzwonienie do jak największej ilości dealerów, trzeba też pamiętać, że pierwsza oferta od nich potrafi się różnić od ostatecznej nawet o więcej niż 100tys. bo na początku każdy szuka frajera. Od jednego z dealerów dowiedziałem się, że lepiej nie mówić, że posiadamy już jakiś ciągnik marki, którą chcemy kupić bo na przykład w John Deere jeśli mamy inną markę to dają z automatu dodatkowe 3% od fabryki.

Ostatni przypadek, dealer zaproponował mi ciągnik placowy po tym jak powiedziałem, że mam 600 za 629, teraz widzę że wystawili go 699. Ciekawe ile by powiedział gdybym miał 500 do wydania:)

  • Like 1
Opublikowano (edytowane)
18 godzin temu, slavik80 napisał(a):

W broszurach valtra G ciaga agregat uprawowo siewny centaya na bronie aktywnej.

nie tylko ta "czwórka" taka mocna w broszurach :) nie wiem gdzie i jak oni to robią ale weź kolego poprawkę na te koloryzowanie bo u siebie najmuje usługi NH T7 200 KM i z Cataya 3m na bronie aktywnej to na obciążniku 1000 kg go bujało jak kupił 1250 kg dopiero jest ok i na ciężkiej glinie też nie poszaleje jak głęboko wpuści bronę.

Edytowane przez Darek8787
Opublikowano

No własnie koloryzowanie. Zapytalem o prezentacje w gospodrstwie, skľonny  byłem wypozyczyc od kolegi podobny zestaw tzn siewnik centaya ale na bronze talerzowej to niestety sle NIE

Bo ciagnik na pokazach musi byc zarejestrowany I ubezpieczony.

Opublikowano

na równym polu z niezasypanym do pełna pójdzie.. kolega siał g135 nabudowanym zestawem kongskilde 2,5t 

na równiejsze pola do 150km w 4cyl dają rade z mocnymi podnośnikami, na mocniejsze pola z górkami to już niestety 150-200km w 6 cyl najlepiej

na 30ha to jaki to zestaw ma targać, nowego za 200k raczej na tyle ha nie wezmiesz, chybaze perspektywa powiekszenia gosp czy tam uslugi to po co myslec o takim ciągniku. albo brać taki ciągnik i dopasowac do niego sprzęt albo brac inny ciągnik uzywany wiekszy i nie marudzić 😛

Opublikowano

Ta g125 na wadze pokazała 5430 kg

Do pełna zasypywac nie musze, bo I teraz wysiewamy 150-180 kg na ha takze dawne czasy 350 kg na ha to  przeszłosc .

Jest mozliwosc inny ciagnik, na pewno class oferuje model 6 cylindrowy ,model 630 z silnikiem John deer z poprawioną uszczelką pod głowicą I Tam moc nominalna 165 km a zaswiadczenie z homologacji class wydaje do armiru mox 134 km. Nie mam przekonania do class.

Na swiadczenie usług to na chwilę obecna nie mam czasu. 

Chce  dobrac ciagnik na Lata  I tyle.

Gdybym miał w okolicy dobrege mechanika  do ciagnikow to pewnie jak mowisz kupiłbym mocnego uzywanego massey ferguson 

 

W dniu 22.04.2025 o 22:56, Darek8787 napisał(a):

nie mają demo, który jest zarejestrowany? 

No jakos przez połtora roku nie mieli also zapomnieli mnie poinformowac....

Opublikowano (edytowane)

U mnie nka trochę dodatkowo pryskala, teraz pryskanie odchodzi to nie bedzie miała co robić na 70ha, a Ty chcesz 6cyl na 30ha bez perspektyw na powiększenie znaczne gosp.. claas spoko powinien być tak btw 

Wez se już to g na wypasie ciągnik do wszystkiego, trzeba to i będziesz pryskal wiosna/jesień, a będzie Ci malo to se kupisz później jakiegos mfa 160km za 100k. 350kg, no ale jak zestaw waży 2,5t i nasypiesz 500kg to już to g będzie miało ciekawie. Na przód wtedy z 1300kg minimum. 

Edytowane przez skywalker89
  • Thanks 1
Opublikowano
6 godzin temu, Darek8787 napisał(a):

@Grzesiek a to czasami nie oznacza, że profil 60 lub 70 to 10% różnicy z 710 zamiast 10 cm?

Darek dobrze piszesz tylko w tym przypadku wychodzi też 10 a nawet 13 cm różnicy.

710/60r42 ma 192 cm średnicy 

710/70r42 ma 205 cm średnicy 

Średnice opon można sprawdzić w danych technicznych na stronach producentów opon albo obliczyć samemu.

6 godzin temu, Biedaczek napisał(a):

Tak, większy profil ale na vf można jeździć przy mniejszym ciśnieniu (0,8 bar) i zastanawiam się co jest lepsze. 

W  jakim  ciągniku?

Dla mnie wyższe byłyby lepsze ale wybór należy do Ciebie. 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez danielhaker
      Planujecie zakup nowego ciągnika rolniczego w tym roku? Macie jakieś wyceny nowych ciągników? Odwiedziliście jakiegoś dilera?
      jeżeli znacie ceny nowych ciągników lub zamówiliście nowy ciągnik podzielcie się informacją z innymi użytkownikami, na pewno pomożecie podjąć decyzję.
      Kontynuacja tematu: 
       
    • Przez paweł199413
      Stoję przed wyborem przyczepy jednoosiowej coś w okolicy 4t. Co polecacie. Moze ktoś z was ma coś w miarę na sprzedaż 
    • Przez maniek05
      Witam mam do wymiany opony 420/70/r24 czy Turecka firma OZKA zda egzamin moze jakaś opinia ,dużo jeżdżę po asfalcie  jake opony polecicie
       
    • Przez ursus914mirokk
      Witam chce kupić rozrzutnik obornika SIPMA RO 800 Zefir lub PRONAR NV161/2  czy ktoś posiada taki rozrzutnik jaki podałem lub ma tej firmy?? jake sa wady i zalety ? na co zwrucic uwage 
    • Przez yacenty
      Witam!
      prosze w miare mozliwosci o rozne cenniki
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v