Skocz do zawartości
coolman111

Ceny ciągników grupy AGCO (Fendt i Massey Feruson)

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Ceny
coolman111    54

Witam wszystkich forumowiczów :). W tym temacie prosiłbym o pisanie postów związanych z cenami nowych ciągników Fendt i Massey Ferguson. Więc jeśli ktoś zna ceny tych maszy to do dzieła :). Pozdrawiam!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

LowRider    33

Do koncernu AGCO należą ciągniki Fendt, MF, Valtra, Challenger i AGCO. Ten ostatni chyba nie jest w polsce oferowany.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
coolman111    54

Wiem ile kosztuje 412, bo kumpel niedawno brał u Korbanków (już to chyba pisałem w innym wątku). Dał za niego 350tys zł brutto. Wziął full wypas (tak mi mówił). Jeszcze go nie przyprowadził, bo nie ma czasu, ale jak to zrobi, to zaraz jade go looknąć ;).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
1rajdzik    14

niebardzo się orientuje w mocy tej serii... to lie ma koni ten 412 ? jezeli nie więcej jak 150 to kurde kupe kasy wydał. jak to kiedyś słyszałem... fendt to jak mercedes... :o

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
coolman111    54

Gadałem z ty, kumplem. Fendt 412 ma 120 KM (a maxa to osiąga ok. 133 KM). Za taką kasę to naprawe możnaby było wziąźć cośinnego o wiele większej mocy. No ale tu sie płaci z znaczek FENDT-a :-.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
coolman111    54

No tak, bo seria 400 w standardzie już ma skrzynię vario... Ponoć to jest super sprawa :). Jak już przyprowadzi ten sprzęt to muszę iść do niego na próbną jazdę ;D.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jaro    163

W Szepietowie dealer od Korbanka (P.Łukasz nazwiska nie pamiętam)chciał za taki full wypas (naprawdę miał już wszystko 330 tys-tak bez targowania)-za 350 to miałby już chyba z nowej serii z TMS-a zresztą to i tak o wiele za dużo.Tak właściwie to przecież seria 400 nie ma TMS,zawory hydrauliczne sterowane mechanicznie,brak automatycznej klimatyzacji czyli brak tego co ma konkurencja (już słyszę głosy,że Fendt jest POZA wszelką konkurencją  ;D).Tak właściwie to trzeba w nim tyle płacić za skrzynię Vario i za znaczek(skrzynia ta w produkcji jest ponoć znacznie tańsza niż przełączana pod obciążeniem-tak na marginesie).Jak tak czytam zachodnie fora dyskusyjne to jeszcze jedno rzuca się w oczy-awaryjność elektroniki-sami Niemcy piszą,że to jest nic bo z reguły jakiś czujniczek za parę euro-ale-no właśnie ale-oni mają z reguły do serwisu dużo bliżej niż my,mają warsztaty,które znają się na naprawie tego sprzętu a u nas co-Korbanki?

PS.Jak już wielokrotnie pisałem mi Fendt też się podoba (ale tylko Vario)-ale z pewnością nie wydałbym (gdybym miał  ;D) tylu pieniążków tylko za logo.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Pavel    10

to juz 2 lata jak słyszałem ze Vario to 30% ceny całosci i rzeczywiscie płaci sie u nas za znaczek a co do tych czujnoków to w Polsce w naszych regionach jaro komuś w dżoystick'u przycisk brudem troche sie przyblokował nawet nie chcieli przeczyścić tylko nowy dżoy za 8 tysiaków...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
yacenty    557

niby nie super traktor ale w okolicy nie znajdziesz zadnej maszyny powyzej 200km ktory nie jest zielona z czerwonymi kolami :( niestety do 200km to mamy duzo roznych ale powyzej tylko jedna marka, przynajmniej tak jest w mojej okolicy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
coolman111    54

No to ładnie. U nas jak ktoś ma ciągnik powyżej 200 KM to zazwyczaj jest to JD (i chyba tylko JD, bo innych takich dużych to nie widziałem).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LowRider    33
@LowRider a możesz trocha więcej opisac w czym zotawia go w tyle???

Przekładnie bezstopniowe hydromechaniczne osiągają najwyższe sprawności transmisji mocy w zakresie najwyższego przełożenia na danym zakresie - im wyższa prędkość na danym zakresie, tym wyższa sprawność co jest spowodowane tym,że podczas ruszania i jazdy przy małej prędkości większość energii przekazywana jest drogą hydrostatyczną, a w miarę zwiększania prędkości coraz większa część energii jest przekazywana drogą mechaniczną aż do maksymalego przełożenia, gdy 100% energii jest przekazywane drogą mechaniczną (wtedy przekładnia osiąga maksymalną sprawość)

A jak wiadomo mechaniczna transmisja mocy przebiega z bardzo dużą sprawnością, a hydrostatyczna jest okupiona dużymi stratami mocy i dodatkową koniecznością chłodzenia przegrzanego oleju co potęguje straty mocy.

Na przykładzie testu DLG  JD7920 AutoPowr podczas zmiany z I zakresu przy 13-15km/h na II zakres (gzdzie prędkośc maksymalna wynosi ponad 50km/h)  sprawność przekładni spada aż o 10%,czyli przy 200KM silniku straty mocy wzratają o 20KM :o

Fendt ma prostą przekładnię z dwoma zakresami,( z czego ten polowy jest ustawiony bardzo wysoko i powoduje to nieco większe straty mocy podczas wykonywania prac polowych z małymi prędkościami w porównaniu do innych przekładni )  do ok.30 i 50(65) km/h  zmienianymi niestety na postoju.

Przekładnie innych producentów nie różnią się zasadniczo w budowie (zasada działania pozostaje ta sama) z tym ,że oferują więcej zakresów pracy i te zakresy zmieniają się automatycznie w celu przekazywania mocy z jak największą sprawnością.

I tak JD AutoPowr(firmy ZF) posiada przekładnię z dwoma zakresami zmienianymi automatycznie. ZF Eccom stosowana w Deutz-Fahr TTV i Lamborghini R6 RVT posiada 4 zakresy od 0 do 6, 12, 24 i 50km/h zmienianych automatycznie.S-Matic firmy Steyr stosowana w NH TVT, Case CVX i Steyr CVT posiada 3 zakresy od 0 do 15, 25 i 50km/h. Rekordzistą tutaj jest przekładnia ZF stosowana w Classie XERION która posiada aż 8 zakresów.

Inną sprawą są systemy odpowiedziale za współdziałanie silnika z przekładnią, w Fendt'dzie jest to TMS, ale nie każdy model ten system posiada w przeciwiestwie do konkurencji.

Ale i tak przekładnia Vario bije na głowę konwencjonalny power-shift pod względem osiągów, ekonomii eksploatacji i przyjemności z jazdy.

 

Jesli ktoś mnie zrozumiał, to chwała mu za to :D.   

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jaro    163

@LowRider-polecam-www.fat.admin.ch/d/veran/praes/2001/sl4ed.pdf -chyba ,że nie wierzysz w szwajcarską precyzję...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LowRider    33

http://www.dazes.com/script/cz/aktual/Akt1...=20020507211507

 

A ja ci polecę tą stronę, są tu ciekawe porównania ciągników z przekładniami bezstopniowymi i konwencjalnymi, a także schematy, budowa i zasada działania wszytkich przekładni bezstopniowych w jakże przepięknym języku... trzeba tylko poszukać  w dziale TECHNIKA i TESTY :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jaro    163

Czyli jednak moje na wierzchu... ;D-to jest b.podobne do tej szwajcarskiej stronki-chciałbym nadmienić ,że ten niebieski słupek to New Holland (bez skrzyni Vario)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piootr    3

dziwi mnie trzopszke przekonanie że fendt jest to ciągnik za***isty  bo chyba troche tak nie jest  niedaleko mnie wzioł na próbe fendta 150-160 km na próbe od korbanka  i tak samo zdychał na 1 działce z wachadłowym famarolem 5x45  jak jego stara 1614  ;D i nie kupił  póżniej miał na próbe CASA  jak woził buraki

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


×