Skocz do zawartości

Ceny ciągników grupy AGCO (Fendt i Massey Feruson)


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Nie wiem dokładnie co to za monitor tłumaczył mi że kiedyś można było mieć dwa monitory a od nowego roku jest zamiast dwóch jeden lepszy. Nh są miękkie ciągniki nie do ciężkiej pracy według mnie. Na południu Opolszczyzny praktycznie nie zaznasz NH tylko John Fendt i Massey

Opublikowano (edytowane)

Cały czas są dostępne te dwa (tylko do wersji Essential nie możesz dobrać Datatronica (dostępny dla wyższych wersji wyposażenia), ale z Fieldstarem nie ma problemów w Essentialu), tylko o tym droższym to trochę wstyd wspominać (oglądałem go), stąd jest pewnie mowa dealerów jak wyżej napisałeś. ;) Ja nie żartuję.

Nie będę się spierał miękkie czy nie miękkie, ale słabo skonfigurowany MF też może być miękką fają według tabliczki znamionowej producenta (osie, DMC, udźwig tylnego tuza). A coś mi się wydaje, że obecne traktory nie mają dużej rezerwy wytrzymałościowej, więc jakby przykładowo NH legitymował się lepszymi powyższymi parametrami to słabo skonfigurowany lub mniejszy model MF już go nie dogoni, mimo swojej markowości. NH można odchudzić w ten sam sposób jak MF, a może i nawet jeszcze bardziej, więc trzeba być świadomym tego co się wybiera... a nie że np. godzisz się na to, co dealer ci wrzuci.

U MF-a już jak odrzucisz Dyna VT, to odchudzasz tylny most i udźwig tylnego tuza, i całe dane z broszur (np. o DMC) można wrzucić do niszczarki...

Pytanie jeszcze ile traktorów było kupowane na pokaz, to też bierz pod uwagę (na wywołanie gulo-skoku u sąsiada). Mając kasę nie myślisz np. o Fiacie, Fordzie tylko chcesz gwiazdę czy 4 pierścienie lub jakiś w ogóle odlot typu byk, koń czy korona na masce. W przypadku traktorów to trochę inaczej wygląda niż wśród aut - różnice są jednak mniejsze.

6 garów FPT/Iveco, 6 garów Sisu - masz może jakieś sprawdzone info na ich temat z opolskiego? 4 gary 4,5 l FPT, 4,4 l Sisu - tu ja słyszę więcej pochlebnych opinii o 4,5 l FPT. Jest jeszcze jednak 4,9 l Sisu 4 cyl.

Z kolei bezstopniowe skrzynie ZF - (AC NH) spotkasz jeszcze u wielu innych producentów (Deutz, Claas, Case, Steyr, JD, Valtra bez S)... i w sumie nie wiem czy ten bezstopniowy produkt ZF zmodyfikowany przez NH nie działa czasem u nich najlepiej spośród wymienionych marek. Vario (DynaVT, Valtra S) z Fendta - pomijamy w tej chwili.

 

Edytowane przez Kos_pl
Opublikowano

Zelkow, możesz mi napisać specyfikację wyposażenia tej Valtry  na PW? Masz pełną skrzynkę, chciałem do Cb. napisać. A ma ktoś info ile kosztuje NH co najmniej 170 km znamionowo z GPS, na full? 

Opublikowano

Odnośnie skrzyń bezstopniowych- Vario/DynaVT jest na pewno tańsza w naprawie niż bezstopniowka ZF. Osobiście nie mam przekonania do bezstopniowych ale to tylko moje zdanie.

Opublikowano (edytowane)

Też tak myślę, że skrzynia ZF będzie generować większe koszty przy naprawie.

Jak ktoś wybierze DynaVT to wpada też z automatu tylny most z Fendta i tylny tuz o udźwigu na końcu haków około 9,5 t. To spory plus, ale ma to swoją dodatkową cenę.

Edytowane przez Kos_pl
Opublikowano

Co byście doradzili odnośnie wyboru marki ciągnika ok 180km znamionowo? MF jak wypada jakościowo w stosunku do Valtry ? Do NH jestem trochę zrażony co do tego jak chodzi skrzynia EC oraz przednia miękka oś z którą ciągle są problemy i serwis nie może sobie poradzić ...

Opublikowano

Valtra T174 ma już silnik Sisu 7,4 l, a MF dalej będzie męczył dla mocy 180 KM 6,6 l Sisu. Ale amortyzowana przednia oś w Valtrach też nie jest bezawaryjna znajdziesz informacje o tym nawet tu na forum, i ja ze swojej strony też zasłyszałem info. o facecie co 2x naprawiał amortyzację przedniej osi jak i oś przednią w Valtrze, która pracowała z ładowaczem.

Co się dzieje z amortyzowaną ośką u CNH? Przód traktora opada na - nie wiem jak to się nazywa - odbojniki? -  i się nie podnosi, a amortyzacja przez to nie działa? RC, PC nie piszczą. AC dodatkowo nie szarpie.

Opublikowano (edytowane)

Kos : W moim przypadku oś amortyzowana jest hydraulicznie (akumulatory 1 siłownik itd.), od 5 mth nie podobała mi się jedna rzecz podczas jazdy ciągnikiem, a mianowicie  jadąc solo, z maszyną, bądź pod obciążeniem, występowało chwilowe przyduszenie ciągnika (zdejmuje ok. 50 obrotów), słychać syczenie ( tak jakbym używał hydrauliki), trwało to ok 1-2 sek. Pod obciążeniem zdarza się to częściej, bądź podczas jazdy, gdy mieszam biegami, jadę ok. 1800 obrotów. Serwis mówi, że tak ma prawdopodobnie być, ponieważ siłownik korzysta z układu hydraulicznego i występuje kompensacja ale .... jak wyłączę miękką oś jest tak samo !!! Dodatkowo między 10, a 11 biegiem oraz na innych słychać pukanie w skrzyni. (nowy ciągnik 600 mth) . Boje się, że przy skrzyni PC, RC, AC będzie słychać wycie.......  

 

Nie pocieszyłeś mnie.... myślałem, że Valtra reprezentuje najwyższy poziom.... zwłaszcza pneumatyczna amortyzacja mi się podoba. Facet z valtry mówi mi dodatkowo, wtryskiwacze w Valtrze są rozbieralne, a w MF nie są. Cena valtry powershift to cena masseya na dynie VT. 

 

Żałuję, że nie dołożyłem 30 k do ariona 430 ale .... kolega ze wsi kupił i serwis u niego jest cały czas, a mój ciągnik przynajmniej jeździ ... 

 

Edytowane przez NewVario
dublet
  • Thanks 1
Opublikowano (edytowane)
18 minut temu, NewVario napisał:

Nie pocieszyłeś mnie.... myślałem, że Valtra reprezentuje najwyższy poziom.... zwłaszcza pneumatyczna amortyzacja mi się podoba. Facet z valtry mówi mi dodatkowo, wtryskiwacze w Valtrze są rozbieralne, a w MF nie są. Cena valtry powershift to cena masseya na dynie VT. 

Nie wiem czy w tym przypadku nie ściemnia, w tym silniku umieszczone są wtryskiwacze Bosch (na 95%), a to Valtra często potrafiła udziwniać ten silnik. Nie zdziwiłbym się więc gdyby to dealer MF takie coś powiedział o Sisu w Valtrze.

 

Skrzynie PC, RC nie wyją. Bez porównania do EC. Jeździłem przez chwilę takimi traktorami - na PC i EC, ale od razu czuć różnicę. Lecz szarpnąć czasem potrafią przy zmianie biegów - z tego co się dowiedziałem. AC może być trochę głośniejsza, ale nie tak jak EC. Skrzynie AC (ZF) znajdziesz też w innych markach (jak wyżej wspomniałem), szybko możesz złapać rozeznanie.

Edytowane przez Kos_pl
Opublikowano
1 godzinę temu, Kos_pl napisał:

Valtra T174 ma już silnik Sisu 7,4 l, a MF dalej będzie męczył dla mocy 180 KM 6,6 l Sisu. Ale amortyzowana przednia oś w Valtrach też nie jest bezawaryjna znajdziesz informacje o tym nawet tu na forum, i ja ze swojej strony też zasłyszałem info. o facecie co 2x naprawiał amortyzację przedniej osi jak i oś przednią w Valtrze, która pracowała z ładowaczem.

 

Z kolei w Valtrze lubią obrywać się skrętne błotniki, w okolicy jest (chyba) T174 i pracować tym się za bardzo nie da, brak mocy. Pług oborotowy 4x50 i sapie niesamowicie. Widocznie koleś źle trafił... Poza tym było tutaj o zmianie biegów w Valtrze - bardzo wolno to idzie, szczególnie między zakresami (nie pamiętam tylko która dokładnie skrzynia). W MF obsługa skrzyni Dyna-VT potrafi być niezrozumiała. Możemy tak o każdej marce wypisywać, zawsze znajdą się "rodzynki". W MF chwalili mocną przednią oś i mocny TUZ.

Opublikowano

No to jaką markę byście do 400 netto wybrali, ze 170km znamionowo ? Widząc plusy i minusy obecnych marek.... JD odstaje wg mnie cenowo i jakościowo jak na obecne czasy. 

Opublikowano

W sumie to ciagnik jak ciągnik. 

Wydaje mi się, że  ważne też jest to jakie masz relacje z poszczególnymi dilerami i jak daleko masz lub tez czas reakcji serwisu. Czy też brałeś lub będziesz bral jakies inne maszyny od tego samego dilera.

Ja mam ten komfort, że w promieniu 50 km mam każdą markę (oprócz McCormick, Ursusa i Belarusa) więc mi ten problem odległości odpada.  

Opublikowano

Kubote 170 koni full opcja cvt isobus monitorki za 340 netto mi oddawal. 

Żeby miał tylko 6 cyl i trochę wiecej mocy to bym myślał 

Teraz zastanawiam sie pomoedsy mf 7718 a valtra t 174. W valtrze silnik wiekszej pojemności w maseyu dostępny jest on dopiero od 220 koni. Mam miec na testy valtre przy zbiorze pierwszego pokosu miałem maseya 7722 w tamtym tygodniu robote robil w 5 plugach na 2.5 metra szerokodci na ciezkiej glinie. Spalanie wyszlo i tak 20 na hektar. A w transpircie pokazuje spalnie 22 na godzinę. To troche sporo. Ten z valtry obiecuje ze bedzie mniej ale to sie okaze 😁

Opublikowano (edytowane)
12 godzin temu, chuck00 napisał:

Z kolei w Valtrze lubią obrywać się skrętne błotniki, w okolicy jest (chyba) T174 i pracować tym się za bardzo nie da, brak mocy. Pług oborotowy 4x50 i sapie niesamowicie. Widocznie koleś źle trafił... Poza tym było tutaj o zmianie biegów w Valtrze - bardzo wolno to idzie, szczególnie między zakresami (nie pamiętam tylko która dokładnie skrzynia). W MF obsługa skrzyni Dyna-VT potrafi być niezrozumiała. Możemy tak o każdej marce wypisywać, zawsze znajdą się "rodzynki". W MF chwalili mocną przednią oś i mocny TUZ.

W moim regionie facet wziął sobie N114, to pierwsze co go zaskoczyło to to, że woda lała się do środka w czasie deszczu, serwis nie chciał przyjechać, bo w to nie wierzył, dopiero jak dostał film, to przyjechali i uszczelnili dach (coś było skopane na etapie produkcji). Z elektryką walczyli jeszcze przez kilka przyjazdów, ale właściciel sugerował, że to być może przez lejąca się do środka wodę przez nieszczelny dach... w każdym bądź razie i na ten problem narzekał sobie mocno. O właśnie jeszcze te powolna zmiana zakresów na Hitechu 5 i te awaryjne skrętne błotniki.

MF + Dyna VT - ale to coś mało poważnego czy jednak coś poważnego ? Tzn. jest niezrozumiała obsługa ale wszystko działa czy w ogóle coś potrafi się przywieszać? Dopytuję bo znowu, ale to jeszcze było za czasów Korbanka w sprzedaży MF - facet MF-a z DynaVT chciał wymienić na F1 (miał też Fendty w gosp), bo serwis sobie z MF-em nie radził... ale nie wiem o co tam dokładnie poszło, lecz na pewno nie o to, że MF nie spodobał mu się wizualnie, tylko że działo się coś poważniejszego. A z Agco to się nie dogadasz (jeżeli to błąd do poprawienia na etapie fabryki), z JD - to jeszcze możliwe, ale nie z Agco... oni wschodnich klientów / 3 świat olewają ciepłym moczem. Tylny tuz w MF-ie jest teraz związany ze skrzynią biegów - im lepsza skrzynia tym tuz o większym udźwigu (a przynajmniej występuje wtedy możliwość dopłaty do takiej opcji). Przednia i tylna oś mocno się zmienia w zależności od wybranego modelu (im więcej KM tym lepsze) i wybranej skrzyni  - trzeba patrzeć na tabliczki znamionowe, tylko że najpierw trzeba znaleźć wybrany traktor w wybranej konfiguracji, albo dzwonić na serwis i prosić o sprawdzenie w dokumentach - inaczej tych parametrów w MF-ie nie określisz - dealerzy nie wiedzą, w broszurze takich danych nie ma lub są nieściśle podane (tylko pod DynaVT).

 

@NewVario - a może Claas Axion 800?

Edytowane przez Kos_pl
Opublikowano

Axion jest ciezszy od innych. Jedynie nie prsemawia za nim silnik iveco. W Cebis claas axion 800

440 tys plus vat 

Opublikowano

Posiada ktoś 5708 Dyna 4?

Zastanawiam sie  o ile będzie mniejsze zużycie paliwa w stosunku do wersji 5710 Dyna 4 na 4 cylindrach? ( podczas pracy w transporcie i lekkie prace opryskiwacz, rozsiewacz)

 

Opublikowano

Moim zdaniem, jeżeli claas to tylko axion na silniku iveco. Są to jedne z najoszczędniejszych jednostek. Sam w swoim t5 mam 3.4 l z scr i powiem Wam, że jeśli chodzi o spalanie to jest bdb. Tylko ... axion będzie golasek ok 400 kosztował. Ostatnio mi ariona 630 w średnim wyposażeniu, oś,tuz cis + na prawie 370 wycenili, więc claas oszalał cenowo. 

Opublikowano (edytowane)

DF 6120, 6130 ma DMC i parametry osi między NH T5 a T6, porażka jak na traktor w tej cenie, tylny tuz też wygląda bardzo delikatnie. Oglądałem ich. 6 garowe ciągniki tej serii są zupełnie inne.

 

 

3 godziny temu, NewVario napisał:

Moim zdaniem, jeżeli claas to tylko axion na silniku iveco. Są to jedne z najoszczędniejszych jednostek. Sam w swoim t5 mam 3.4 l z scr i powiem Wam, że jeśli chodzi o spalanie to jest bdb. Tylko ... axion będzie golasek ok 400 kosztował. Ostatnio mi ariona 630 w średnim wyposażeniu, oś,tuz cis + na prawie 370 wycenili, więc claas oszalał cenowo. 

Z tych mniejszych fajne są jeszcze Ariony serii 4xx i mają dobre opinie, a spalanie ON też jest niskie w swojej klasie.

Edytowane przez Kos_pl

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez danielhaker
      Planujecie zakup nowego ciągnika rolniczego w tym roku? Macie jakieś wyceny nowych ciągników? Odwiedziliście jakiegoś dilera?
      jeżeli znacie ceny nowych ciągników lub zamówiliście nowy ciągnik podzielcie się informacją z innymi użytkownikami, na pewno pomożecie podjąć decyzję.
      Kontynuacja tematu: 
       
    • Przez paweł199413
      Stoję przed wyborem przyczepy jednoosiowej coś w okolicy 4t. Co polecacie. Moze ktoś z was ma coś w miarę na sprzedaż 
    • Przez maniek05
      Witam mam do wymiany opony 420/70/r24 czy Turecka firma OZKA zda egzamin moze jakaś opinia ,dużo jeżdżę po asfalcie  jake opony polecicie
       
    • Przez ursus914mirokk
      Witam chce kupić rozrzutnik obornika SIPMA RO 800 Zefir lub PRONAR NV161/2  czy ktoś posiada taki rozrzutnik jaki podałem lub ma tej firmy?? jake sa wady i zalety ? na co zwrucic uwage 
    • Przez yacenty
      Witam!
      prosze w miare mozliwosci o rozne cenniki
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v