Skocz do zawartości

Pomoc w opisie znaków na kole pasowym w T-25.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Mam do was pytanie. Jak poprosiłem o pomoc w ustawieniu kąta wtrysku to pojawiało się wiele wypowiedzi zawierających informacje o znakach na kole pasowym. Niektóre posty były ze sobą sprzeczne.

 

Więc tak:

Na kole pasowym w T-25 są trzy, a w zasadzie cztery oznaczenia.

Jest oznaczenie składające się z dwóch kresek obok siebie - T1 i T2

Jak na kreski T1 i T2 patrzymy od przodu silnika i z lewej strony, to poniżej z 5cm jest kreska o oznaczeniu chyba BMT.

Jakieś 1/2 obrotu na kole pasowym od kreski BMT jest kreska HMT.

 

W instrukcji pisze (przy regulacji kąta wtrysku), że w momencie pokrycia się T1 ze znacznikiem następuje koniec suw sprężania, więc moment GMP. Ale nie pasuje mi jedno. Otóż kąt wyprzedzenia wynosi 24-26 stopni przed GMP, w instrukcji pisze, aby ustawiać wtrysk zgodnie z T1. Więc GMP wyznacza drugie ramie tego kąta- czyli wychodzi na to że kreska ok. 5cm niżej BMT. Moim zdaniem by się to zgadzało, ale jak waszym. Dlaczego sadzę ze by się zgadzało- bo w instrukcji w punkcie o ustawianiu luzów pisze, aby ustawić koło w punkcie końca suwu sprężania, czyli rozumiem że w GMP i ustawić luzy na 1 głowicy. a na drygiej glowicy po przekreceniu koła o 1/2 obrotu, wychodzi na to ze to punkt HMT.

 

Pytania. Co poszczególne kreski tak na prawdę oznaczają oznaczają? Które to GMP 1 tłoka i DMP? przy których ustawiacie luzy na zaworach????????????????????????????

Opublikowano

jeśli nie jesteś pewien że T1 to 24-26 stopni to przelicz ilość zębów na wieńcu koła zamachowego i podziel 360stopni przez ilość zębów. wynik to ilość stopni na ząb. ustaw BMT bo z twojego opisu wychodzi na to że to jest GMP i cofając do punktu T1 licz zęby i pomnóż przez wynik stopni na ząb.

Opublikowano (edytowane)

image002.gifustTawiałem kąt wtrysku paliwa ,( z małym problemem , wymieniałem kilka lat wcześniej koło pasowe i nie mam znaków) ,odkręciłem wtryskiwacz ,wsadziłem elektrodę , aby znaleść GMP tłoka,zaznaczyłem na kole znak zgodnie ze znakiem na silniku , obruciłem wałem wstecz (przeciwnie do ruch wskazówek zegara) około 3-4 cm i drugi znak zaznaczyłem, odkręciłem rurkę wysokiego ciśnienia na pierwszy tłok ,i obracałem wałwm aby sprawdzić kiedy pokaże sie paliwo na krućcu (gaz do oporu,u mnie okazał się wtrysk w GMP tłoka)przestawiłem na pompie o dwa otwory. Odpałił , zastukał, okazało się że silnik jest bardzej czulszy na dotknięcie dziwigni gazu i szybciej wchodzi na obroty niż na poprzednim ustawieniu. Masz tu podobny PROBLEM Ten post napisał piotr 697

 

 

piotr697

Edytowane przez JANCZAK1176
Opublikowano (edytowane)

Jeśli ta kreska BMT (pojedyńcza kreska pod t1t2) to punkt GMP to mam własnie ustawiony wstrysk 3-4 cm wyżej (wcześniej). Czyli tak jak pisał kolega janczak. Różnica miedzu kteska BMT a kreską pierwszą od dołu z tych dwóch czyli T2 wynosi dokładnie 24 stopni, a od tej troszkę (T1) wyżej 26 stopni). Wiec wszystko by pasowało, bo ja to mieżyłem. Wnosek mi sie nasuwa taki, ze jeżeli wyprzedzenie wynosi 24-26 stopni przed GMP, to GMP to kreska nizej czyli BMT.

Kreska HMT jest dokładnie 1/2 obrotu dalej więc wynika ze jest to DMP.

 

Ale dlaczego w instrukcji pisze, cytuje punkt:

-obracać..........ble ble ble.............do pokrycia sie ze znakiem T1.......................wtedy na pierwszym cylindzre powinien byc koniec suwu sprężania.

 

 

Koniec suwu sprężania nastepuje w GMP!!!!!!!! A dlaczego w instrukcji pisze że w T1???

 

Kto sie odważy napisze ze 100% pewnoscia które kreski co oznaczają. Bo tamto co pisałem to tylko moje podejrzenia.

Edytowane przez jaro606
Opublikowano

Bo w tych książkach zdarzają się błędy, najwięcej moim zdaniem z błędnego tłumaczenia.

Przerzucając 3 książki z różnych lat druku w pewnym dziale można było znaleźć w każdej inne dane. Bądź czytając książkę dalej można było zauważyć, że wcześniej ktoś się walnął, bo wartości znowu się zmieniły.

Przykład: układ hydrauliczny. Na początku książki pisze że ciśnienie maksymalne w układzie to 100kg/cm2.

Później pisze że automatyka dźwigni działa przy 110-125kg/cm2, a zawór przeciążeniowy przy 130-135kg/cm2

Więc które jest maksymalne??

Opublikowano

no dobra zakładam, że w ksiażce jest bład. ale czy moje myslenie na temat znaczenia jest dobre, czyli

BMT- GMP (pierwszego tłoka)??

HMT- DMP(pierwszego tłoka)??

T1 i T2 to kreski kata 24-26 ustalajace moment wtrysku przed GMP??

 

NO JAK SĄDZICIE NA CHŁOPSKI ROZUM??????

 

GMP i DMP jest mi potrzebne do ustawiania luzów na zaworach, wiec chce wiedzieć które to oznaczenia.

Opublikowano

Według mnie masz 100% racji.

Niestety nie mam Władka pod ręką by to zweryfikować.

Twoje wywody wydają się słuszne. Tym bardziej jeśli potwierdzasz je swoimi obliczeniami jak i ustawieniami.

Opublikowano

Dobra dzieki.

 

Mam do was pytanie jaki mógł byc powód zamarzniecie odmy. zamarzła mi w środku i zaczęło wypierdzielać olej z rurki bagnetu.

Opublikowano

Co do zaworów. Ustawisz na BMT, ustawisz pierwszy cylinder potem przekręcisz o 1/2 obrotu i ustaw drugi cylinder.

Możesz także kręcić wałem aż będzie mijanka zaworów (wylotowy się zamknie a dolotowy zacznie się otwierać). To Też jest GMP(BMT) ale nie spreżania, należy przekręcić wałem jeszcze palny obrót(360o) i możemy ostawiać zawory. Drugi robimy tak samo albo przekręcamy o 1/2 obrotu względem pierwszego.

Praca cylindrów we Władku (c-330 też) jest 1-2-0-0

 

Odma zamarzła bo musiała być już przewężona a zima i różnica temperatur zrobiła resztę.

Opublikowano

Dzisiaj wyczyściłem, ale trochę przez nią dmucha. nalałem se trochę za dużo oleju, bo uzupełniałem, to spusciłem przez rurke bagnetu. Nałozyłem na nia kawałek węża i zatkałem odme. wywaliło olej mi do butelki.

Opublikowano

Tym znakom na kole pasowym bym tak do konica nie wierzył, bo nie wiemy, czy kanałek na klina jest zrobiony

według szablonu w FABRYCE (kiedyś pracowałem w fabryce i nie każdy pracownik robił sumiennie. tzw. na oko)

Ja ustawiałem tak jak pisze w posicie #3.( kolega JANCZAK1176 skopiował mój post).?

Opublikowano

Ja się wczoraj przekonałem co oznacza źle ustawiony kąt wtrysku paliwa, otóż; jadąc pod górkę z ciężarem (około jednej tony) wczesiniej brakowało dwujki, a wczoraj, z tym samym ciężarem i pod tą samą górkę wyjechałem na trujce.

Jak poczytałem forum to z ciekawości sprawdziłem jaki kąt wtrysku paliwa jest w moim WŁADKU,(wcześniej pisałem jak to ustawiałem). Kąt wtrysku ustawiłem, gdzieś w połowie stycznia tego roku.

 

A tego, Władziowi brakowało! :D

Opublikowano (edytowane)

Witam. Podłączę się do tematu i jednocześnie go odkopię. Mam kilka niewiadomych to może ktoś mi rozjaśni a przy okazji kumuś kiedyś będzie prościej znaleźć coś bo będzie już tutaj napisane.

 

Chodzi o ustawienie kąta wtrysku we władymircu. Przeczytałem ten temat i całą resztę dostępną w internecie. Wydaje mi się, że wszystko robię dobrze ale nie ma spodziewanego dobrego efektu.

Byłem zmuszony wymienić pompę wtryskową na bo ciągnik strasznie kopcił na czarno pod obciążeniem (niech ktoś nie pisze, że tak ma być bo to już była przesada jedna wielka chmura dymu). Jakby nie to kopcenie to wszystko było by dobrze ciągnik miał moc, zapalał na mrozach idealnie, na zimnym silniku nawet w mróz trudno było zauważyć dymek na wolnych obrotach jedynie spalanie było wyższe ... Ale wziąłem się za zmianę. Założyłem nową pompę wtryskową z lat 90, która tylko nowa leżała. Po włożeniu jej okazało się, że ciągnik zapala po długim kręceniu a w czasie kręcenia idzie biały dym jakby się paliła świeczka. (Wszystko było dobrze odpowietrzone to wiem na pewno bo pierwszy raz mi to nie jest). Był za późny kąt wtrysku ustawiony, przestawiłem na tych otworach pod wlewem oleju wg instrukcji w książce. I tu jest cały problem.

 

Ktoś pisał, że jest błąd tłumaczenia w książce ale mi się wydaje, że to nie jest prawdą. Zobaczyłem na początku w innym T-25 co ma moc chodzi dobrze, spalanie w normie kiedy on podaje paliwo z pompy. I okazało się, że jest książkowo czyli na znaku T1T2 przed tym BMT czyli te chyba 24 stopnie przed GMP.

 

1)Pierwszy problem. Zrobiłem to samo w swoim władku. Ustawiłem na znaku T1T2 koło pasowe względem tego wskaźnika. Potem odkręciłem wlew oleju i tą blaszkę tam co jest zamocowana na kole zębatym pompy wtryskowej. Zacząłem kręcić pompą aż do pojawienia się paliwa z pierwszej sekcji. Po pojawieniu się dokręciłem śruby w pasujące otwory. Ciągnik zapalił ale dla niego jest to za wczesny kąt wtrysku, hałasował stukał, poprostu chodził twardo. Dlaczego? Dlaczego inny władek na tym ustawieniu chodzi idealnie a on nie?

 

2)Zastanawiam się teraz, że koło napędzające pompę wtryskową może nie było wsadzone na znak albo komuś wyleciało bo nie trudno to zrobić i wsadzone jest "na oko"

I tu mam kolejne pytanie: w czym jest różnica jak te koło jest wsadzone przecież i tak na tych otworach się wszystko ustawia? O czymś pewnie nie wiem może ktoś mnie uświadomi.

 

3) Ciągnik nie jest od nowości. Gdybym teraz rozebrał rozrząd zgrał znaki (chyba trzeba 360 razy obrócić wałem) i wtedy bym wiedział czy koło napędzające pompę wtryskową też wyjdzie na znaku czy nie ale czy ono musi wogóle być na znak.

 

Jeszcze opóźnię trochę kąt wtrysku bo teraz dalej trochę tłucze się silnik ale sprawdzałem jak jest z mocą. I jest bardzo słaby... Po zapaleniu prawie dymka nie ma jak na tej pompie co miał wcześniej pod obciążeniem lekko leci czarny ale nie wiele. Wygląda, jeśli chodzi o dymy że wszystko jest dobrze. Ale mocy nie ma.

 

4) Pompa ma 1800 obrtotów max fabrycznie jak to we władkach bywa i nie można śrubką tą u góry zwiększyć więcej obrotów. Śrubką nr 2 kręciłem https://picasaweb.google.com/114242509370541962998/Paint?authkey=Gv1sRgCOT0xZSm19noVw#5811534783363877954

W jaki sposób zwiększyć do min 2000 ? Bo bez tego ten ciągnik to nie ciągnik... Nie pisać tylko, że wał nie wytrzyma itp. bo wytrzymuje wszystko. Sprawdzone.

 

5)Zmiana kąta wtrysku w dużym stopniu wpływa na moc? Bo jeśli to nie wina kąta to nie wiem w czym szukać...

Wtryskiwacze są też po regeneracji także one nie powodują dymu i problemów. Nawet dwa razy były sprawdzane.

Ktokolwiek coś wie niech pisze każda pomoc się może przydać jak nie mi to komuś kiedyś.

Edytowane przez Witek2010
Opublikowano

Niedokładny odlew na kole pasowym, albo masz krzywą tą blaszkę/wskazówkę 1mm różnicy, nie widać, ale będzie już źle pokazywać i musisz ustawić na oko i głównie na słuch.

 

Tłumik oryginalny od dobrego Władka i ustawiać na słuch.

 

Odpalić i kręcić pompą.

Opublikowano (edytowane)

Wyjaśniam z rosyjskiego: Верхней мертвой точки - Górny Martwy Punkt - BMT Наружная мертвая точка - Dolny Martwy Punkt - HMT

 

Ktoś chciał żeby wytłumaczyć znaki na kole, no to wytłumaczyłem B)

Edytowane przez Marcelix
Opublikowano

Czyli tak jak myślałem będę robił na słuch a może nawet i przełożę komin żeby wiedzieć dokładnie :) Jednak ufałem tym znakom ustawiłem idealnie na nich wszystko pięknie ale chodził jakby się talerze tłukły w nim.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Wielkinikt
      Witam odkrecily mi się śruby z blokady mechanizu roznnicowego a mianowicie 2 kolki 4 podkladki i 6 srub , i nie mam pojecia jak maja byc zalozone podkladki czy maja zaslaniac kolki i nachodzic na siebie czy tylko 2 na zaslonienie kolkow , czy nie ma to znaczenia i jeden chu jak to jest załozone 
      ps przepraszam za bledy 

    • Przez druidzlasu
      Witam. Zakupię oryginalny klucz do wykręcania wtryskiwaczy we władziu T-25A . Może ktoś ma na zbyciu .
    • Przez druidzlasu
      Witam. Zakupię oryginalny klucz do wykręcania wtryskiwaczy we władziu T-25A  . Może ktoś ma na zbyciu .
    • Przez druidzlasu
      Witam. Zakupię oryginalny klucz do wykręcania wtryskiwaczy we władziu T-25A 
    • Przez zubi1990
      Witam wszystkich będę robił teraz remont silnika w moim t25a i tu mam pytanie: jakim momentem dokręcić śruby mocujące głowicę do bloku , jaką siłą dokręcić stopy korbowodów, jaka ma być grubość panewek głównych i korbowodowych, jaka siła dokręcenia koła zamachowego, szerokość cylindra i luz w zamku pierścieni. Ciągnik z roku 1978 z dwoma drążkami do zmiany biegów
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v