Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Gość Profil usunięty
Opublikowano

Słabo szukałeś. Np. to: http://www.agrofoto.pl/forum/topic/35183-ogolne-porady-dotyczace-instalacji-elektrycznych/ podłączenie alternatora dziewięciodiodowego. Tutaj masz jak to ma wyglądać: http://www.agrofoto.pl/forum/gallery/image/313162-alternator-w-ursus-c-330/ Widać tam jaki ma być szczotkotrzymacz. Jakie kolory przewodów gdzie masz podłączyć Ci nie napiszę, bo możesz mieć inną instalację, poza tym musisz trochę samemu się postarać, a nie iść na łatwiznę. Wszystko co chcesz wiedzieć już było przerabiane na AF.

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Nie potrzeba żadnych przeróbek. Przykręcasz, podłączasz dwa przewody i działa.

Gość Profil usunięty
Opublikowano

No przecież to logiczne, że mechanicznie w miejsce prądnicy nie będzie pasował.

Opublikowano

Ostatnio mi klient oddał nowy alternator do sklepu bo wcześniej miał alternator z innym mocowaniem (jobs) :blink: więc dla niektórych dopasowanie mocowania to już wyzwanie

Gość Profil usunięty
Opublikowano

W takim razie są ludzie, którzy chętnie to zrobią jak samemu się nie chce.

Opublikowano

Witam.

Posiadam alternator elmot od żuka i zaadaptowałem go do c-360, jednak nie ładuje, nie gaśnie kontrolka od ładowania.

Wymieniłem regulator napięcia i to nie pomaga.

W tamtym roku podłączył mi go elektryk i działał, a od wiosny nie działa.

Wg. schematu opiszę podłączenie kabli.

32b7c3928d8b4470m.jpg

1- (67 na alternatorze ) idzie do kontrolki.

2 i 3 są od regulatora.

4 - wisi luźno pod licznikiem i nie wiem gdzie go podłączyć.

5. prądowy do aku.

 

Czy jest to dobrze podłączenie ? Gdzie podłączyć ten wolny kabel ?

Czy może podłączyć wg. tego schematu ?

http://www.agrofoto.pl/forum/gallery/image/313162-alternator-w-ursus-c-330/#

 

Dziękuję za pomoc.

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Było już o tym wielokrotnie. Zajrzyj do tematu z poradami w dziale "Elektryka". 1 dobrze, 2 dobrze, 3 dobrze. 4 ma być tam gdzie 1 i 3.

Opublikowano

4 tam gdzie 1 i 3 - przed chwilą sprawdziłem. Bez efektu. Jak wspomniałem wcześniej, koniec kabla nr. 4 wisi luźno pod licznikiem i nie wiem gdzie powinien się on znajdować.

Nie jestem zbytnio obeznany w temacie, dlatego prosiłbym o jakąś instrukcję, wskazówki i wytłumaczenie wszystkiego po kolei. Dziękuję za cierpliwość.

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Widzę, że nie jesteś. 4 wychodzi z alternatora, a drugi koniec ma nie wisieć przy liczniku, tylko ma być podłączony tam gdzie 1 i 3.

Opublikowano

Pewnie bylo już kilkukrotnie ale pilna prawa bo muszę C-360 wyjechać z garażu a pół części leży na ziemi... jestem w trakcie montażu alternatora od poloneza i mam pewną przeszkodę mianowicie koło pasowe... W polonezie jest węższe zaś w C-360 szersze chciałem przełożyć z prądnicy ale nie pasuje na ośkę  bo jest za duże,,, Co radzicie zrobić? Założyć węższy pasek? Czy oryginalny i się nie przejmować?

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Jest jeszcze czwarta możliwość: przełożyć kółko od prądnicy na piastę od alternatora.

Opublikowano

Kupiłem dzisiaj alternator od żuka za 30zł. Chciałem przełożyć kółko z prądnicy ale ośka na alternatorze jest za krótka... Ale ten altek od żuka będzie pasował...

Gość Profil usunięty
Opublikowano

A jakbyś zrobił to co napisałem to byś zaoszczędził 30 zł...

Opublikowano

Elektrotechnik napisałem ze koło z prądnicy nie pasowało na ośkę od alternatora z poloneza ośka jest za krótka i nie było by możliwości zakręcenia śruby...

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Ale ja nie pisałem o przekładaniu całego koła...

Opublikowano (edytowane)

Kurcze już rady sobie dać nie mogę z podłączeniem altka... cóż pierwszy raz to robię

Mianowicie sąsiad ma taki sam altek w C360 jak ja czyli od żuka ale pojawił się mały problem .... ja nie mam jednego gniazdka i nie wiem co z tym fantem zrobić:/

Wygląda to tak:

alternator sąsiada:

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/575798558d803035.html

i mój

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/e2766e96570c0138.html

 

 

nie mam pojęcia co z tym fantem zrobić i nie mam kogo się zapytać...

Edytowane przez dami9908
Gość Profil usunięty
Opublikowano

Najlepiej nic nie rób i daj ten alternator fachowcowi, który Ci go wyczyści, sprawdzi i podłączy, żebyś później nie pisał postów typu: podłączyłem alternator, a on nie działa. A jak już chcesz sam to zrobić, to rozbierz alternator i dolutuj przewód do mostka wzbudzania i wyprowadź go na zewnątrz. Chyba, że jest to alternator sześciodiodowy, to wtedy musisz taki mostek zamontować.

Opublikowano

Witam.Byłem u gościa mechanika i proponuje mi załorzenie alternatora 120A 14 V mówi że to od jakiś ciężarowych samochodów a ja w c-360 mam dwa akumulatory każdy 6v 195Ah i teraz niewiem czy to nie za mocny alternator. Bo twierdzi że ma akumulatory naładowane elegancko i bez problemu zawsze odpala ale czy czasem nie skróci żywotności tych akumulatorów

Opublikowano

Alternator nigdy nie będzie za mocny, a akumulatory nie zostaną przeładowane. Przeładowane by były, gdyby na skutek złego działania regulatora, napięcie ładowania wynosiłoby powyżej 14,4 V. Możesz więc spokojnie zakładać ten alternator, albo ze względów jedynie ekonomicznych, jakiś mniejszy, 40A spokojnie wystarczy, chyba że masz dużo dodatkowych odbiorników.

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Nie tak do końca. Alternator o małej wydajności prądowej nie wyrobi przy mocno rozładowanych akumulatorach i napięcie trochę spadnie, a co za tym idzie trochę ograniczy prąd ładowania. Natomiast alternator o dużej wydajności ładuje maksymalnym prądem a to już może akumulatorom zaszkodzić. Jako przykład mogę podać akumulator 44Ah w samochodzie, alternator 70A. Przy mocnym rozładowaniu podczas rozruchu zimą prąd ładowania wyniósł 25A, czyli więcej niż 0,5C (podczas gdy maksymalny zalecany wynosi 0,1C). A to już może skrócić żywotność akumulatora. Dlatego nie ma sensu montować przesadnie dużych alternatorów, albo po prostu nie doprowadzać do głębokiego rozładowania akumulatora.

Opublikowano

No fakt, tu masz rację. Bo najgorzej szkodzi akumulatorom pracujący silnik gdy są one rozładowane. A alternator nie ograniczy wtedy prądu ładowania w przeciwieństwie do odpowiednich prostowników. Więc nie należy uruchamiać silnika gdy akumulatory są całkowicie rozładowane (na przykład holując), tylko podładować najpierw prostownikiem. Jeśli jednak nie ma takiej możliwości, to po uruchomieniu należy pozwolić silnikowi popracować na niskich obrotach, lub przy alternatorze większej mocy ( dokładnie nie podam, bo zależy to od pojemności akumulatorów), dodatkowo włączyć odbiorniki o dużym poborze prądu, ale oczywiście bez przesady.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Lukas02
      Witam po wymianie szczotek z regulatorem w mojej Proximie 85 wróciło ładowanie i po czasie mam teraz problem. Licznik przestal działać kontrolka ładowania ledwo świeci ciagnik nie ładuje, dodatkowo zauważyłem gdy wyciągałem alternator i montowałem spowrotem gdy dotykał mocowania to jakby iskrzył na obudowie 
    • Przez emtecc
      Witam Mam w kombajnie zamontowany (Kiedyś była prądnica) alternator A124n. Alternator z fiata 125 Z tego co mi się wydaje to 9cio diodowy. Jest przy nim dokręcony regulator. Nie wiem jakie ma oznaczenie bo symbole wytarte. Dla pewności dodam zdjęcie czy połączenie do alternatora jest poprawne. Włożyłem nowy akumulator i postanowiłem spr czy z ładowaniem wszystko w porządku. Okazało się, że napięcie ładowania rośnie powyżej 14.4 V na niskich obrotach. Gdy zwiększę obroty przelatuje 17V. Stanowczo za dużo. Czy przy zmianie z prądnicy na alternator należy wprowadzić jakieś modyfikacje w instalacji auta?
    • Przez pele19
      Witam!
      Mam taki mały problem w swoim malczyku a dokładnie padł mi alternator który juz nie nadaje sie do regeneracji.
      Był w ciągniku od nowości i już wszystko się powycierało, wymiana szczotek, regulatora nic juz nie pomaga więc pora kupic nowy!
      A teraz pytanie jaki ?
    • Przez Adamo90
      Potrzebuję schemat instalacji elektrycznej w ursusie 5714. W internecie nie mogę znaleźć. Może ktoś ma? Był bym wdzięczny. 
    • Przez Johnderre
      Witam, po zapaleniu ciągnika świeci się kontrolka ładowania, gaśnie dopiero po solidnym przegazowaniu i wtedy zapala się kontrolka stop. Podczas jazdy kontrolka STOP czasami gaśnie, chwilę później znów się zapala albo miga. Czy to jest normalne że kontrolka gaśnie dopiero po solidnym przygazowaniu? Gdy ładowanie się świeci stop się nie świeci, czy to problem Alternatorem?  Bardzo proszę o pomoc. Pozdrawiam

×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v