Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

ja w tym roku dolalem jakis skandynawski z czrna strzla(takie logo) i musze powiedziec ze badziew dizel skandinaw sie to nazywa czy jakos tak plyn jest taki pod zolc a przy -20 zrobilo mi sie w odstojniku metno,wyciagam ta butelke z ciagnika ze schowka patrze i tez zmetnialo i zaczely jakies farfocle plywac i jak on mial mi pomoc jak sam ten srodek sie rozwarstwia istna zenada.Dodam ze dolalem tego troche wiecej i w plusowej temp.

Opublikowano

Rozmawiałem z pompiarzami w pewnym zakładzie i powiedzieli ,żadnych super-extra-ultra dodatków- tylko w lecie dodatek mixolu -jak niepewna ropa ; - w zimie nieco benzyny.W najgorsze mrozy jeżdziłem bez dodatków na ultimate, po mrozach verwa iiiii kaszana -pali a potem gaśnie , bo nie przeciąga przez filtr.rozgrzałem filtr,dolałem benzyny , pomieszałem patykiem , z przewodów trzeba było spuścić paliwo i zaczął chodzić.W samochodzie te same paliwa i podobnie - na ultimacie chodzi , na verwie po odpaleniu maska w górę i gruszką koło filtra i dopompowywanie .Za co płacić tyle kasy?Mam nadzieję ,że ktoś się weżmie za jakość paliwa.

Opublikowano

najlepszy to OO jest , kilka lat był lany mrozy były nigdy nie gęstniał ,nic nie dolewałem i dobrze było ,niestety czasy się zmieniły

Opublikowano

Rozmawiałem z pompiarzami w pewnym zakładzie i powiedzieli ,żadnych super-extra-ultra dodatków- tylko w lecie dodatek mixolu -jak niepewna ropa ; - w zimie nieco benzyny.W najgorsze mrozy jeżdziłem bez dodatków na ultimate, po mrozach verwa iiiii kaszana -pali a potem gaśnie , bo nie przeciąga przez filtr.rozgrzałem filtr,dolałem benzyny , pomieszałem patykiem , z przewodów trzeba było spuścić paliwo i zaczął chodzić.W samochodzie te same paliwa i podobnie - na ultimacie chodzi , na verwie po odpaleniu maska w górę i gruszką koło filtra i dopompowywanie .Za co płacić tyle kasy?Mam nadzieję ,że ktoś się weżmie za jakość paliwa.

 

 

znajomy latem mixol dodawał do ropy jak belował :) belował na usługę

Opublikowano

Mam starą instrukcję od T-25 i w niej Ruscy zalecali zimą lać naftę do ropy, żeby nie zamarzała. Dodatkowo też było napisane, że można dolać tej nafty do oleju w silniku, ale ja tego nigdy nie robiłem tzn. nie dolewałem ani nafty do ropy ani do oleju. Jak mi kiedyś zamarzł Władek w trasie to rozmontowałem odstojnik i zauważyłem, że jest tam takie małe sitko metalowe i całe jest zalepione parafiną. Wyrzuciłem to sitko, a właściwie krążek z blachy z kilkoma dość dużymi otworami z odstojnika i od tego czasu mam spokój. Ani razu mi silnik nie zamarzł w czasie pracy zimą.

Opublikowano

Jeżdżę tak już chyba z 15 lat i nic się nie dzieje. Teraz już nie ma tyle wody w ropie co kiedyś. Poza tym to jest tylko odstojnik, a syfy jeśli już to idą na filtry paliwa. Poza tym to co się przeciśnie przez śrubkę na górze baku paliwa i tak jest dużo mniejsze od otworków w tym sitku więc nie widzę potrzeby tego sitka w odstojniku, zwłaszcza, że to sitko to pierwsze miejsce gdzie się osadza parafina w czasie mrozu.

Aha - pompa paliwowa jest ta sama od nowości, pompka zasilająca jest też ta sama, nawet chyba rozpylacze są te same od tego czasu - raz kiedyś je czyściłem. Traktor ma już 4500 mth i jak na razie sprawuje się dobrze. Ale nie leję oleju opałowego czy jakiejś dziwnej ropy z nieznanego źródła.

Opublikowano

ja polecam to co podał kolega rolnik29 mam to zalane w samochodzie paliwo nie zamarza a dodatkowa niby czyści układ i dynamika auta jest faktycznie odczuwalna :D w ciągniku miałem ok 15 litrów letniej ropy dolałem 5 litrów zimowej z dodatkiem lanym na oko ostatnio po mrozach ok -25 zachodzę ropa normalna jakby nigdy nic zero parafiny :D

Opublikowano

Ja tam tankuje na STATOIL i żadnej parafiny nie widać ON stoi w bankach na dworze i jest całkiem przejrzysty. szwagier tankował na bliskiej w styczniu ciężarówkę to w zbiorniku teraz ma kisiel benzyna nawet nie pomogła.

Opublikowano

wg,mnie wygląda ok,ale jeśli chcesz poddgrzewacz to na szrocie od jakiegoś auta znajdziesz 4 razy taniej,podgrzewacz podgrzeje ci paliwo tylko w czasie jazdy,wiec wtedy jestes pewien że nie staniesz,ale co na postoju??gdy np.po nocy na postoju w filtrze ,przeowdach paliwo zamarznie lub rozdzieli sie parafina co sie częsciej zdarza,wtedy podgrzewacz nie pomoże,więc jeśli chcesz możesz założyć podgrzewacz,ale przede wszystkim pamietaj o wymianie filtrów i dobrym paliwie na zime,i ostatecznie dodatki.

 

P.S

2 tyg temu testowałem po raz pierwszy DIESEL SKYYD -moge powiedzieć że pomaga.polecam,

Opublikowano

na letnią ON nic nie pomoże, ja tych środków przetestowałem w zeszłą zimę w samochodzie jak w mróz wyjechałem a w baku letnia była, 5km i silnik zaczął stawać i wtedy tylko wymiana filtra. Potem dolałem większą ilość tego środka i do pełna ropy zimowej i jakoś tam szedł ale to było 30letniej i 70l zimowej już w baku wymieszane. Jak paliwo stoi w beczce czy bańkach nie ruszane to i zimowe zacznie robić się tak jakby gęste ale nie wytrąci się parafina tak aby się rozwarstwiło

Opublikowano

ja w tym roku dolalem jakis skandynawski z czrna strzla(takie logo) i musze powiedziec ze badziew dizel skandinaw sie to nazywa czy jakos tak plyn jest taki pod zolc a przy -20 zrobilo mi sie w odstojniku metno,wyciagam ta butelke z ciagnika ze schowka patrze i tez zmetnialo i zaczely jakies farfocle plywac i jak on mial mi pomoc jak sam ten srodek sie rozwarstwia istna zenada.Dodam ze dolalem tego troche wiecej i w plusowej temp.

Odświerze nieco post wyjaśniając go... To że depresator mocno zgęstniał nic nie oznacza bo tak sie z nimi dzieje w niskich temperaturach. Dopiero jak się wymiesza w odpowiednich proporcjach z ON osiąda swoje właściwości i zapobiega wydzielaniu się parafiny.

Opublikowano

Ja dzisiaj kupiłem troche ON do c-360 i mówie do gościa na stacji że chcialbym jeszcze jakis dodatek do paliwa przeciw wytracaniu sie parafiny i co by mi polecil. Czasami w zimie odpalam zeby odgranac sobie podworko i chcialbym aby wszystko dzialalo ok.

 

Gosciu mnie zaskoczyl bo zamiast wcisnac mi pierwsza lepsza butelke z brzegu powiedzial zebym sobie darowal takie dodatki. Powiedzial ze teraz maja juz zimowe paliwo i zagwarantowal mi ze nie bedzie problemu, wiec nic nie kupilem, a mial na półce sporo roznych specyfików ;)

Opublikowano

@mlody28: sprzedawca zapewne wiedział jak działają te specyfiki :D

A tak w temacie, swego czasu zaczęliśmy stosować uszlachetniacz do paliwa, króry wg zapewnień producenta zapewnia skuteczność do -39; pomagało przy temperaturach rzędu -20, ale jak chwyciło -30 to niestety zrobiła się kasza mimo podwojenia dawki preparatu. Dobra rada, lać paliwo pod korek oraz lepszej jakości (Dynamic itp).

PS: dwa lata temu przez m-c trzymał tęgi mróz (-25 i niżej), próbowaliśmy odpalić DF-a i Zetora (chodziły dopóki nie zassały parafiny),jako jedyny odpalił MTZ B), który przetrawił kaszkę ze zbiornika i zawstydził resztę ;)

Opublikowano

Bo w mtz-cie paliwo krąży pompka zasilająca-filtr paliwa-pompa wtryskowa i znów pompka zasilająca. Nie wraca do baku, szybko się rozgrzewa bo obieg malutki. Uzupełnia się jedynie o tyle co spali silnik i wróci powrotem przez wtryskiwacze. Nawet jesli cos tam siądzie na filtrze pewnie po rozgrzaniu się paliwa zniknie.

Opublikowano

Witam

Co myślicie o dodatkach do paliwa:

-Keen-Flo Diesel Fuel Conditioner

-Keen-Flo Diesel Fuel Antigel

 
Do tej pory przy silnikach z Common-rail stosowałem Szwedzkiego Skydd i przy dobrym wymieszaniu był w porządku ale te Kanadyjskie mocno mnie zaciekawiły,pierwszy pewnie jest na jakieś lżejsze zimy ale u nas paliwa zimowe z renomowanych stacji potrafią zamarznąć przy minus kilkunastu stopniach to chyba lepiej już kupić ten do -45.
Ktoś z AF stosował już specyfiki tej firmy?

 

Opublikowano

W zeszłym roku do beczki paliwa wlałem skydd (paliwo nie było jeszcze zimowe) i nie było problem z zamarzaniem, fakt że zima szczególnie mroźna nie była.

Więc po co zmieniać środek skoro jest ok ?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez martinezo
      Witam.
      Zwracam się z pytaniem, jakim środkiem lub olejem konserwujecie swoje maszyny po zakończonym sezonie??
      Wiadomo, że najpierw trzeba maszynę dokładnie umyć, ale jak już wyschnie to stosujecie jakąś powłokę ochronną np. z jakiegoś oleju?? jeśli tak to, proszę o wskazówki jaki środek najlepiej zabezpiecza przed korozją elementy robocze i lakier maszyny (pomijamy olej przepracowany).
      Pozdrawiam użytkowników
    • Przez MFargo
      Ile jest w filtrów od hydrauliki w Massey Ferguson 2 czy 3 i jakie zamawiacie?
    • Przez przemek111447
      Witam.slyszałem ze jest dobrym rozwiazaniem dolanie benzyny do oleju napedowego w ilosci 5l na 70l oleju napedowego.Czy to dobre rozwiazanie i czy ktos to praktykował?A moze macie inne rozwiazania o ktorych nie wiem .....chetnie poczytam o tym i moze cos innego wybiore.Takie rozwiazanie z benzyna chce zastosowac w zetorze 7340 z 2003r i 3 letniej 110km forterze.
    • Przez jgcentrum
      Szanowni Państwo,
      W przypadku zapotrzebowania na wszelkiego rodzaju filtry (m.in. powietrza, oleju, hydrauliczne, przemysłowe) oraz łożyska, uprzejmie proszę o przesyłanie zapytań ofertowych. Z przyjemnością przygotujemy dla Państwa indywidualną ofertę dopasowaną do potrzeb.
      W razie pytań służę pomocą.
      Z wyrazami szacunku,
      [Twoje imię i nazwisko]
      JG Centrum Techniczne
      📞 +48 453 238 260
      📧 kontakt@zaopatrzenieprzemyslu.pl
      🌐 www.zaopatrzenieprzemyslu.pl
      Zapraszam również do zapoznania się z filtrami na naszym sklepie allegro link poniżej:
      https://allegro.pl/uzytkownik/Jgcentrum

×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v