Skocz do zawartości
cofral

Renault 113-14

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
cofral    0

Dzień Dobry mam pewien problem i potrzebuję pomocy,w zeszłym tygodniu kupiłem ciągnik rolniczy renault 113-14 mam pytanie do użytkowników takiego ciągnika,chodzi mi mianowicie jak się załącza WOM czy jest konieczne wciskanie sprzęgła,ile oleju wchodzi do silnika,skrzyni biegów i czy jest ten sam olej w skrzyni i w hydraulice.Dziękuje.email.grzegorzlatek3@wp.pl

Edytowano przez cofral

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
izydor6280    504

z womem tez chetnie sie dowiem

oleju do silnika, mysle ze tak do 15 litrow, do skrzyni, w ktoryms temacie bylo, chyba 60-70l

hydraulika jak sie nie myle jest oddzielna


Polska B

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek77    0

kolego u mnie w 106-14 drugi stopien czyli wom jest nie wpedale lecz jest obok siedzenia jest dzwignia taka jak do recznego hamulca bo reczny jest z prawej niewiem jak u ciebie ale u mnie trzeba zaciagac

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

cofral    0

kolego u mnie w 106-14 drugi stopien czyli wom jest nie wpedale lecz jest obok siedzenia jest dzwignia taka jak do recznego hamulca bo reczny jest z prawej niewiem jak u ciebie ale u mnie trzeba zaciagac

U mnie tez jest ta dzwignia tak podejrzewałem,ale nie byłem pewien,a może wiesz ile oleju jest w skrzyni biegów i czy w hydraulice jest ten sam olej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wisniak222    1

tak hydraulika wspomaganie kierownicy to jest olej ze skrzyni. sprzęgło drugi stopień masz z lewej strony siedzenia dźwignię. Do skrzyni wchodzi około 70 l .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
izydor6280    504

do silnika fuchs lub turdus(???)

kolego u mnie w 106-14 drugi stopien czyli wom jest nie wpedale lecz jest obok siedzenia jest dzwignia taka jak do recznego hamulca bo reczny jest z prawej niewiem jak u ciebie ale u mnie trzeba zaciagac

chyba cos nie za bardzo lapie, a gdzie jest blokada tylnego mostu???


Polska B

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
cofral    0

do silnika fuchs lub turdus(???)

 

chyba cos nie za bardzo lapie, a gdzie jest blokada tylnego mostu???

u mnie blokada jest miedzy pedałem sprzegła a hamulca tylko troche mniejsza

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek77    0

to własnie jest blokada tylnego mostu a przód załanczasz tylko dzwignią przy wałku a blokady przodu niema

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
izydor6280    504

no wlasnie rano nad tym myslalem i do tego doszlem

to jesze jesli moglbys mi jasniej z to dzwignia wytlumaczyc, bo nie bardzo lapie


Polska B

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek77    0

tj na walku sprzegłowym jest dwa łorzyskaoporowe jedno jest połaczone z pedałem sprzegła to pierwszy stopien zaś drugie z tą dzwignią takąsamą jak od ręcznego tylko z lewej strony siedzenia tj drugi stopien czyli wom

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
izydor6280    504

powiedzmy ze cos rozumiem, ale jak teg ouzywac w praktyce

czy jesli wcisne sprzeglo to nie wlacze walka, rozumiem ze walek sie bedzie krecil a traktor stal

i czy ba taj dzwigni jest jakas zapadka, bo rozumiem ze sie ja zaciaga i dopiero wlacza walek,

a jeszcze powiedzmy przy nawrotach mozna jechac z zaciagnieta dzwignia


Polska B

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

kolego wciskając sprzęgło włączysz WOM, ale ze zgrzytem. jeżeli dźwignię zaciągniesz to wyłączysz WOM, przy włączonym wałku wciskając sprzęgło nogą nie rozłączysz wałka. jeśli dźwignie odpuścisz do podłogi wtedy włączysz wałek, przy nawrotach możesz normalnie jechać z włączonym wałkiem jeżeli wałka ci nie szkoda.

Edytowano przez Grzesiek10314

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Geo    10

No po ostatnim poście to już i ja nic nie rozumiem ;). Niech ktoś wyjaśni jak to działa :). Powiedzmy że chcę załączyć WOM. Wciskam sprzęgło nożne czy mogę załączyć tylko tą dźwignią po lewej stronie siedzenia? Tzn czy jadąc traktorem mogę rozłączać i załączać WOM kiedy mi się podoba? Po drugie - pędkości wałka załącza się jak rozumiem na wyłączonym WOMie? Ja mam 106-54. I dlatego mam jeszcze jedno pytanie. Jak u mnie załącza się blokadę tylnego mostu? Bo u mnie nie ma pedału pomiędzy sprzegłem a hamulcem. Jest z tyłu za siedzeniem z prawej strony taka rączka wystająca z podłogi. Jeszcze jej nie ruszałem. Czy to jest od blokady czy od prędkości podnoszenia ramion podnośnika? I czy trzeba ją wyciągnąć czy przekręcić, bo ma taki kształt, że równie dobrze można zrobić i jedno i drugie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
andrzejlud    0

WOM włanczany jest osobno czyli ta dzwignią obok siedzenia i oczywiście nie trzeba wciskać pedału sprzęgła .Co do blokady to ja mam pedał (155.54) .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

kolego @Geo sprzęgło nożne nie ma nic do załączania i rozłączania WOM(właśnie dlatego napisałem że włączysz ze zgrzytem). za WOM odpowiada tylko ta dźwignia po lewej stronie siedzenia. powiem tak, jadąc ciągnikiem(masz już włączone odpowiednie obroty wałka) i chcesz włączyć WOM, więc nie musisz się zatrzymywać tylko dźwignię po lewej stronie siedzenia opuszczasz do podłogi, dojeżdżasz do miejsca w którym musisz wyłączyć WOM więc nie wciskasz sprzęgła nogą tylko zaciągasz dźwignię do góry i masz rozłączony WOM. a co do prędkości wałka to raczej przy wyłączonym WOM(czyli zaciągniętej dźwigni po lewej stronie siedzenia). w czasie pracy wałka raczej tego nie zrobisz(sam nie próbowałem i próbować nie będę). jeśli nie ma pedału między sprzęgłem i hamulcem to może jest jakiś przycisk do blokady. ta dźwigienka o której wspomniałeś to od blokady na pewno nie jest. co do tej dźwigienki to było wspomniane w kilku tematach, ale ja sam nie wiem od czego to jest i jak działa(u mnie to nie działa)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
izydor6280    504

dzieki nareszcie pojolem

a jeszcze ta dzwignia zmienia sie tylko predkosc obrotow, czyli jest na gorze badz na dole, a co jesli jest w pozycji posredniej

co do blokady to mozliwe ze to ta zakrzywiona dzwignia, gdzies o tym czytalem na forum, druga okragla jest od podnosnika


Polska B

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

nie wiem czy dobrze zrozumiałem, chodzi ci o tą dźwignię którą przestawia się obroty wałka 1000 i 540 tak? jeśli tak to jak przestawisz na pozycję neutralną to po prostu wyłączysz wałek

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
izydor6280    504

tak tak, po napisaniu posta troche sie pokrecilem przy reni i sam sie domyslilem


Polska B

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawel23456    0

Witam. ja posiadam renate 110.54 i dzwigniaza siedzeniem po prawej stronie załancza blokade tylnego mostu. aby tego dokonac trzeba ja pociagnac do góry az zaskoczy zapadka, aby wyłaczyc wystarczy wcisnac chamulec.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

a jednak dźwigienka za siedzeniem jest od blokady. a mógłby ktoś wrzucić jakąś fotkę tej dźwigienki???, bo pierwszy raz spotykam się z tym(u mnie od blokady jest pedał między sprzęgłem i hamulcem)

 

 

 

Dzięki kolego @pawel23456 dobrze wiedzieć co to za dźwignia na przyszłość, może kiedyś taka informacja się przyda.

Edytowano przez Grzesiek10314

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez waszkalipiec
      Witam mam zamiar kupić ciągnik renault tx 113.13 ma on uszkodzone sprzęgło jest miękkie i łatwo się wciska.Biegi górne wchodzą z trudem natomiast dolne nie wchodzą.Co może być tego przyczyną.Jakie są tego koszty i czy 11000 mtg to dużo na taki ciągnik.
    • Przez leszek1981
      Witam . Posiadam renie 15554 , skrzynia tractoshift ,sprzęgło szarpie w obu kierunkach jazdy .Elektrozawory  działają lecz potencjometr sprzęgła  lub komputer zle nim steruje to znaczy ; 
      przy wciśniętym pedale cofnie zawór proporcjonalny (rozłonczy sprzęgło) .lecz gdy puszczamy pedał to wbija cewka zawór bez stopniowego włączenia. Ma tak od zakupu (rok) macie jakiś pomysł czy szukać dobrego fachowca z komputerem .ZAMOŚĆ.
    • Przez Michal8146
      Witam. Posiadam ciągnik Renault 95.14 który nie chce odpalić. A więc od początku...traktor został wstawiony po normalnej pracy do garażu i po 2 dniach nie odpalił, świeca grzeje rozrusznik kręci i nic więc zmieniłem filtr paliwa nie pomogło. Podczas kręcenia nie pojawia sie dym. Dodam że z plaka też nie startuje. Czy ktoś ma jakieś pomysły ? Z góry dziękuję
    • Przez Janszymon1
      Witam, 
      Chciałbym sie dowiedzieć gdzie w Renault Ergos 95 znajduje się zbiorniczek na płyn hamulcowy?
      Gdzie i jak odpowietrzyć hamulce w Ergos 95?
    • Przez mad
      Witam , może ktoś posiada informacje jaki jest stosunek obrotów womu do przebytej drogi w 103.54(R7822) ze skrzynią 16x16.
      Korzystając z okazji, żeby wymienić uszczelniacze na dolnym wałku ramion Tuz'a koniczne jest ściągnięcie plecaka czy jest możliwość wymiany z zewnątrz?
×