Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

@tomi382-przypuszczam że się nabijasz.

zasada jest taka że jak lany był mineralny to się nie leje pół-syntetyku,czy syntetyku.nawet jak się kupi jakieś auto,i jak się nie ma pewności jaki olej był-to lepiej wlać mineralny.

Opublikowano (edytowane)

@tomi382-przypuszczam że się nabijasz.

zasada jest taka że jak lany był mineralny to się nie leje pół-syntetyku,czy syntetyku.nawet jak się kupi jakieś auto,i jak się nie ma pewności jaki olej był-to lepiej wlać mineralny.

 

 

Bzdura, kolega dalej stosuje zasadę starych mechaników..

 

 

 

Dzisiejsze oleje są ze sobą w pełni mieszalne i nie ma różnicy co było zalane kiedyś, lejem to na co nas stać. W dodatku każdy olej ma dodatki myjące i czyszczące silnik więc historię o wypłukiwaniu syfów i rozszczelnianiu się silników można włożyć między bajki. Oczywiście pomijam sytuacje gdzie olej w silniku był wymieniany zbyt późno lub wcale.

 

Także full syntetyk czy półsyntetyk nalany do zdrowego silnika jest w pełni uzasadniony.

Edytowane przez SipmaZ224
Opublikowano

Kolego u mnie w silniku vw zle odczytano opis oleju był mobil 15w40 a wlano mi 10w 40 po 2 dniach zatarły się wałki rozrzdu bo zatkało kanał w głowicy silnik to 1,4v16

Opublikowano (edytowane)

Dokładnie jak pisze @sipma z224 a @wiesmag zaspał ost 20lat postępu :rolleyes:

W c360 byłby problem żeby przy półsyntetyku żeby nie zerwało filmu olejowego. Chociaż w zimie silnik miałby lżej

@goral to dziwne , być może co innego zawiniło a że najlbliżej była wymiana oleju więc jest na co zwalić wine

Edytowane przez tomi382
Opublikowano (edytowane)

@SipmaZ224-nie do końca-przy pojeździe co ma przebieg do 100tyś może i taka zmiana by za bardzo odczuwalna nie była.ale już przy 300tyś?a jeżeli już ktoś się decyduje na taką zamianę to jest ona w kolejności:mineralny o lepszych parametrach myjących-półsyntetyczny,syntetyczny-nie wyobrażam sobie przejścia z Superolu na półsyntetyk-no chyba że po remoncie.

 

@tomi382-nie przespałem-wiedzy nie biorę z ulotek,ani z internetu-błąkam się po fachowych warsztatach(gdzie serwisowane są pojazdy z lat 2010 np.)

współpracuję z hurtownią olei Statoil-jej właściciel jest zobowiązany co rok przechodzić szkolenie-jakoś ta firma nadal hołduje tej zasadzie.

Edytowane przez wiesmag
Gość Profil usunięty
Opublikowano

@SipmaZ224-nie do końca-przy pojeździe co ma przebieg do 100tyś może i taka zmiana by za bardzo odczuwalna nie była.ale już przy 300tyś?

I ja z tym się zgadzam - też pewnie przespałem 20 lat postępu. :P

Opublikowano (edytowane)

mam propozycje dla młodszych kolegów aby pokopali troche w opiosach olejów castrtol

 

taka zmiana jest niedopuszczalna

Edytowane przez GoRAL1
Opublikowano (edytowane)

@tomi382-to że zamieniłeś mineralny na syntetyczny-od razu nie robi cię znawcą-być może poprzedni mineralny miał bardzo dobre właściwości myjące-na pewno nie był to olej klasy superol,

 

@Milanreal-nie że silnik jest trup,czasami po takie zamianie może być trup.

proponowałbym przy takie zamianie skrócić przebieg do wymiany-i zainwestować w dwa filtry.

 

@GoRAL1-co mówiłeś o tych przechyłach?-że nie łapie oleju?-były egzemplarze że miały ciut wyżej smok.

Edytowane przez wiesmag
Opublikowano

Mogę wam porobić zdjęcia silników do których nalano syntetyk z półsyntetyku, lub półsyntetyk z mineralnego, od razu wam przejdzie ochota na innowacyjność.

Do starych ursusów bez szaleństw z olejami, mineralny ma być, później będziecie płakać że wszystko jest urzygane, do silników z hydroregulatorami luzów zaworowych czyli samoregulatorami, lanie oleju mineralnego to zabójstwo samoregulatorów.

Opublikowano

@tomi382-to że zamieniłeś mineralny na syntetyczny-od razu nie robi cię znawcą-być może poprzedni mineralny miał bardzo dobre właściwości myjące-na pewno nie był to olej klasy superol,

 

@wiesmag zapoznaj się z klasyfikacją olejów bo 10W to nie syntetyk. Przynajmniej nigdy o takim nie słyszałem.

Nie można dolewać do 15W oleju 10W i odwrotnie to samo tyczy się full syntetyków 0W, 5W owszem ale przy wymianie oleji nie ma żadnych zastrzeżeń jeżeli jednostka zasilająca nie jest zjechana jak k..wa w lesie

 

Opublikowano (edytowane)

@bobytempelton-z tymi samoregulatorami aż tak tragicznie nie jest-są oleje mineralne które się nadają,zresztą zobacz co lało się do golfów,kaczek-a tam właśnie też były samoregulatory-oczywiście nie mówię że do teraz produkowanych silników się nadają mineralne-chociaż.

szukając olej do swojego silnika najlepiej skorzystać ze specyfikacji z instrukcji,lub na stronach producenta oleju są zalecenia jaki olej do danego silnika,i nie tylko do silnika.

Edytowane przez wiesmag
Opublikowano

boczne przechyły nic sie nie dzieje, miga przy podjechaniu pod góre ,przy redukcji naprzykład z pras następuje letkie szarpnięcie ,smok przez momęt łapoie powiecze

Opublikowano

@GoRAL1-właśnie tak to widziałem-tak jak już mówiłem-niektóre miały smok ciut wyżej-a że jest z przodu to łapie powietrze.

lepiej by było żebyś smok obniżył-za duży poziom oleju może dużo szkód narobić.

Opublikowano

@wiesmag lać się lało niektórzy dalej leją bo im w sklepie powiedzieli że przy tym przebiegu to mineralny itd. napewno wytłumi luzy wału itd. ale chodzi na tym oleju jak traktor, w zimie to trzepie silnikiem tak że śnieg sam z budy spada, w hydroregulatorach są mikre dziurki i one potrzebują rzadkiego oleju, poza tym muszą być myte przez olej a mineralny raczej nie myje....niestety dla samoregulatorów, a wyjątkowo dobrze dla starego silnika. Porobię jakieś zdjęcia może na tygodniu, stoi na placu taki strucel po zalaniu lepsiejszym olejem, po zdjęciu samego dekla rewelacja :D

Opublikowano

Tanie superole z prywatnych rozlewni zawierają dodatki na bazie żywic co niby zwiększa lepkość... Widziałem silnik po takim oleju- można szpachelką skrobać... Po wlaniu lepszego oleju z dodatkami myjącymi nie trudno się domyśleć co się stanie...

Opublikowano

@bobytempelton-jakie mikro dziurki-jamy jak diabli-mówię o silnikach końca lat 90-spokojnie mineralny, klasy CF.nie mówię o CB,CC-CD już dawał by radę.-pamiętam jak "FALKO" nastał-jak go przeklinali co niektórzy,ci co do filtrów odśrodkowych nie zaglądali :lol: (FALKO ładnie mył)

a na nasze warunki klimatyczne wystarczy 15W40.

 

ja tylko mówię że mineralne są dostępne naprawdę dobre,nawet przewyższające co niektóre półsyntetyczne.

nie porównujmy w ten sposób że półsyntetyk,syntetyk to szczyt marzeń a mineralny to to samo gó..o co 30 lat temu,w plastykowych butelkach-bo w litrowych puszkach był lepszy(pamięta ktoś taki).

wiem że można jeszcze kupić SUPEROL CB(nawet ma powodzenie)-ale człowiek naprawdę musi być bogaty żeby go kupować-mnie na takie szczyny nie stać.

myślą że złotówkę na litrze zaoszczędzą-ja wolę trzy na remontach zaoszczędzić.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez adasko987
      co zrobić żeby nie grzała się 60.panewki główne nowe,korbowodowe nowe,pierścienie nowe,głowice po regeneracji.Czy może być zużyta pompa wody lub zawalona brudem chłodnica proszę pomóżcie bo tu już niedługo sianokosy a ciągniki można powiedzieć niesprawny
    • Przez wojtasn
      Witam 
      Czy to jest blok silnika c355 był w ostrowku ale ma pompę od zetora 
       




    • Przez grzegorz0378
      ile powinna wystawac tuleja z bloku silnika.?
    • Przez Tadeusz1212
      Duzo jest roboty zeby wymienić uszczelka pod głowica w Ursusie C-360 ??? Pobawić sie samu czy lepiej dać do mechanika ??? Musze wymienić bo olejek zaczyna lecieć jeszcze nie wydmuchuje ale czym prędzej tym lepiej.
    • Przez lukano
      Witam co moze byc kopcenia na białawo pompa była robiona wtryskiwacze tez silnik włanie sie skonczył docierac wymieniłem filtr powietrza na nowy i niewiedziałem ile wlac oleju czy zbyt wysoki poziom oleju w filtrze moze byc skutkem kopcenia???
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v