Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

W olejach lepkości określone są tak: 10w-40, czyli w temperaturach ''zimowych'' ma lepkość określoną ''10'', a ''40'' oznacza stabilność lepkości na ciepło. Gdy dajemy olej 20w to granicą stosowania jest dla niego -15, dlatego że potem jest jak masło. Związane jest to z większymi oporami przepływu i podczas rozruchu silnik dłużej chodzi bez smarowania, są to niby sekundy, ale nie od dziś wiadomo, że kto nie smaruje ten nie jedzie :)

Im większa liczba za myślnikiem to olej ma większą lepkość w większych temperaturach, przykładowo dla indeksu ''20'' przy temperaturze 100 stopni ma lepkość 5,7 mm2/s natomiast ''60'' to już 24,1 mm2/s.

Według mnie na świeży silnik spokojnie można lać. Bo z olejem w 360 jest jak z powietrzem w kole. Jak napompuje się jak należy to jeździ, ale jak napompuje się na pół tego co potrzeba też jeździ, ale opona szybko się wypracuje, ciężej się jedzie itd. Tak i tu można nalać cokolwiek  i ta konstrukcja będzie jeździć, ale jak i jak długo...

Edytowane przez LOST
Opublikowano (edytowane)

jakie ma właściwości smarne olej do pił łancuchowych ekopil 68? mam go zamiar dolać do wału głównego na panewkach traka pionowego

wg. mnie jest tak samo tłusty jak olej silnikowy.

 

Edytowane przez lolek2000
Opublikowano

Ile oleju sie powinno wlac do silnika c 360 ? Dzisiaj jechalem pod dosc spora gorke bylo wlane 9,5 l oleju i zaswiecila mi sie kontrolka oleju.
I jak sie mierzy poziom ? Trzeba wkrecic miarke czy tylko wsadzic bez wkrecania ?

Opublikowano

Do silnika wchodzi pełne 10 l.Przy 9,5 powinieneś mieć między minimum a makismum i minimalnie jak mnie pamięć nie myli to minimum 9 lub 8.5.Nie trzeba wkręcać wsadzasz i przechylasz na maks w stronę silnika i patrzysz.Ciśnienie sprawdzić najlepiej przez ciśniomierz

Opublikowano

U mnie w 30 od 8 lat laliśmy mobila 15w40 do ciężarówek i powiem że góra silnika już nadaje się do remontu ale za to dół od 15 lub więcej lat nie remontowany był (możliwe ze oryginał jeszcze) trzyma mi ciśnienie między 3-4bary. Sam się zdziwiłem bo przede mną znajomy w lesie tłukł go przez 8lat, a i jak go nie oszczędzałem ( pole w górach) :)

Opublikowano

Tak mi ostatnio rzuciła mi się w oczy nowa polska marka oleju na bazach PAO która oleje ma z Holandii. Jeśli chodzi o opinie ludzi co do olei do samochodów to są same pozytywne :) . Luknąłem na ich stronę i  mają w dobrej cenie olej do ciągnika. Łapcie może ktoś się skusi.;)

1. https://sklep.pmo-oils.com/pl_PL/products/pmo-stou-10w40

2. https://sklep.pmo-oils.com/pl_PL/products/pmo-heavy-duty-15w40

Opublikowano

Eee czemu? Jest darmowy kod rabatowy, który z 299zł daje obniżkę na 255zł czyli cenę bańki delvaca albo rimuli. Z tego co wyczytałem to teraz mają niskie ceny, bo chcą sobie markę wyrobić a potem ceny pójdą w górę. Taki millers do samochodu też na bazie pao kosztuje 2 razy tyle...

  • Like 1
Opublikowano

Witam. Panowie w tym roku jakim olejem zalejecie swoje sześćdziesiątki?? Jestem akurat przed wymianą i do tej pory jeździłem na turdusie shpd i mam ochotę przejść na mobil delvac. 

Pozdrawiam 

Opublikowano

To teraz olej już dobieracie by silnik raczył trzymać ciśnienie?   :P   :D

Opublikowano
3 minuty temu, PaweLisowicz napisał:

Bierz nie zawiedziesz się. Jeszcze jak chcesz to możesz fuchsa agrimot 15w40 kupić. U mnie delvac był w 30 i super trzymał ciśnienie. 

Ooo widzisz, a powiedz mi jaką różnice zauważyłeś między mobilem a fuchsem. 

1 minutę temu, Sean napisał:

To teraz olej już dobieracie by silnik raczył trzymać ciśnienie?   :P   :D

No nie, Ja nie mam problemu z ciśnieniem tylko chciałbym za stosować lepszy olej bo co zauważyłem z roku na rok mamy gorętsze lato. 

Opublikowano (edytowane)

A powiedz co ma gorętsze lato do tego jak silnik ma utrzymywać stałą temperaturę niezależnie od temperatury powietrza?

Ja leję tylko Turdusa, i uważam że sprawdza się bardzo dobrze.

Edytowane przez Sean
Opublikowano (edytowane)

U mnie turdus nie zdał egzaminu niestety, im więcej mtg przejechane było tym gorsze ciśnienie. Nie zapomnij że temperatura oleju różni się zawsze od temperatury płynu chłodzącego. Większość ludzi mierzy ciśnienie patrząc na wskaźnik temperatury i mówi "a bo mój ma 5atm na ciepłym" A jeszcze termostat się nie zdążył dobrze otworzyć . Temperatura oleju jest wtedy daleka od optymalnej. Według mnie mierzenie na"ciepłym"  silniku to jest wtedy gdy się zapnie rotacyjną i skosi z hektar pola albo zorze 0.5ha. Dobrej jakości olej jest na tyle stabilny, że pod wpływem wysokiej temperatury nie będzie tracił swojej lepkości, nie będzie robił się jak woda i nie będzie się pienił. 

Edytowane przez PaweLisowicz
Opublikowano
8 godzin temu, PaweLisowicz napisał:

U mnie turdus nie zdał egzaminu niestety, im więcej mtg przejechane było tym gorsze ciśnienie. Nie zapomnij że temperatura oleju różni się zawsze od temperatury płynu chłodzącego. Większość ludzi mierzy ciśnienie patrząc na wskaźnik temperatury i mówi "a bo mój ma 5atm na ciepłym" A jeszcze termostat się nie zdążył dobrze otworzyć . Temperatura oleju jest wtedy daleka od optymalnej. Według mnie mierzenie na"ciepłym"  silniku to jest wtedy gdy się zapnie rotacyjną i skosi z hektar pola albo zorze 0.5ha. Dobrej jakości olej jest na tyle stabilny, że pod wpływem wysokiej temperatury nie będzie tracił swojej lepkości, nie będzie robił się jak woda i nie będzie się pienił. 

To co kolega napisał to ma rację i bo lepszej jakości olej w ciężkiej robocie i gorącego lata będzie spełniał funkcje smarne w przeciwieństwie do tańszego oleju. Ale każdy kupuje taki olej na jaki go stać i w jakich pracach będzie użytkowany jego koń pociągowy. 

Pozdrowionka. 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez adasko987
      co zrobić żeby nie grzała się 60.panewki główne nowe,korbowodowe nowe,pierścienie nowe,głowice po regeneracji.Czy może być zużyta pompa wody lub zawalona brudem chłodnica proszę pomóżcie bo tu już niedługo sianokosy a ciągniki można powiedzieć niesprawny
    • Przez wojtasn
      Witam 
      Czy to jest blok silnika c355 był w ostrowku ale ma pompę od zetora 
       




    • Przez grzegorz0378
      ile powinna wystawac tuleja z bloku silnika.?
    • Przez Tadeusz1212
      Duzo jest roboty zeby wymienić uszczelka pod głowica w Ursusie C-360 ??? Pobawić sie samu czy lepiej dać do mechanika ??? Musze wymienić bo olejek zaczyna lecieć jeszcze nie wydmuchuje ale czym prędzej tym lepiej.
    • Przez lukano
      Witam co moze byc kopcenia na białawo pompa była robiona wtryskiwacze tez silnik włanie sie skonczył docierac wymieniłem filtr powietrza na nowy i niewiedziałem ile wlac oleju czy zbyt wysoki poziom oleju w filtrze moze byc skutkem kopcenia???
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v