Skocz do zawartości

Polecane posty

DestroyerX    0

witam

 

jestem tu nowy i nie wiem w jakim dziale umiescic moj temat.

 

mam problem. posiadam jakas aluminiowa puszke, po wpisaniu pewnych numerów z obudowy cos wyskoczylo z John Deere ale po rusku ;/

 

moze to jakis komputer/sterownik silnika czy cos.

 

ogolnie producent to SIEMENS.

 

czy ktos potrafi zidentyfikowac po numerach co to jest? czy i jak mozna sprawdzic ze jest sprawny ?

 

odp prosze na PW

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Jest to tzw. BCU, czyli sterownik podnośnika, blokady mostów, przedniego mostu i WOM. Coś Ci nie działa w nim czy tylko tak sobie pytasz?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DestroyerX    0

Szczerze to pytam bo chciałem sprzedać bo leży i leży w garażu a się nie znam za bardzo co to jest. Nie wiem czy działa czy nie, nie mam nawet jak sprawdzić.

 

Po pierwsze: zdania rozpoczynamy wielką literą i kończymy kropką. Po drugie: nie cytujemy poprzedniego posta. Teoretycznie już uzbierało Ci się 20%. Jeszcze raz takie coś i będzie ostrzeżenie.

Edytowano przez Elektrotechnik

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DestroyerX    0

Chcialbym dodac ze w tygodniu udalem sie do dealera JD do dzialu serwisu i odmowiono mi przyjecia BCU na diagnoze. Pozostaje mi szukanie osoby ktora zrobi to prywatnie i w miare tanim kosztem. Prosze o pomoc

Edytowano przez DestroyerX

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Czyli już wiadomo jacy "fachowcy" pracują w tym "serwisie". Napisz co powiedzieli odmawiając przyjęcia BCU do naprawy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DestroyerX    0

Odpowiedź brzmiała tak: "Nie mamy możliwości technicznej sprawdzenia sterownika" - a kto im każe na miejscu to robić. Są od tego jacyś specjaliści. Potem przyszedł chyba jakiś wyżej postawiony facet i spławił mnie mówiąc, że mogę zostawić sterownik do sprawdzenia, wyślą go ale diagnoza bez względu na wynik kosztuje 500zł netto. Aż tyle nie mam zamiaru płacić jeśli mam usłyszeć, że jest niesprawny.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Sadek    446

Kolego niezależnie czy sterownik sprawny czy nie to te same operacje trzeba wykonać. Miałem kiedyś przypadek z komputerem od samochodu i znalazłem firmę która tylko remontowała te komputery bez ich diagnozy tzn niezależnie czy był popsuty czy dobry to wymieniali dane elementy i wgrywali oprogramowanie i sterownik był odsyłany sprawny z gwarancją. W moim przypadku serwis zdiagnozował uszkodzenie komputera ale jednak to nie było to. Szczęście w nieszczęściu siostra miała kolizję tym autem (nie z jej winy) i ubezpieczyciel ocenił szkodę całkowitą i problem się skończył.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DestroyerX    0

No tak ale to nie jest od samochodu tylko od ciągnika :) Myślę ze nie warto debatowac o kazdym indywidualnym przypadku bo to moze potrwac a mi zalezy na czasie i szukam kogos kto to sprawdzi tanio!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DestroyerX    0

Wydaje mi się że też dobry pomysł. Raczej się nic nie powinno stać jeśli jest uszkodzony. Jak jest sprawny to wszystko obsłuży. To jak wymiana podzespołów w PC. Jak nie dziala to nie ruszy :) a jak działa to git. Propozycje PW

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Niekoniecznie. Sterownik po podłączeniu do ciągnika na 99% będzie wymagał kalibracji. Jak dostanę nowy sprzęt to postaram się coś wymyślić, bo myślę, że uda mi się do niego dostać po CAN-ie nie podłączając do ciągnika.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Za 300 PLN (plus koszty przesyłki w obie strony) podejmę się sprawdzenia stanu tego BCU. Sprawa wygląda tak, że w sterowniku zapisane są tylko błędy, które wystąpiły w ciągniku, w którym ten sterownik pracował. Natomiast sam sterownik nie diagnozuje sam siebie, dlatego trzeba go połączyć z ciągnikiem, skalibrować i wtedy na 99% można będzie stwierdzić czy jest sprawny. Mam kumpla w serwisie JD, więc sprawa jest jak najbardziej do opanowania, jednak nikt nie będzie tego robił za free.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Niestety, wiedza sprzęt i czas kosztuje. Tak ten świat jest skonstruowany. Ale na pocieszenie mogę Ci wystawić fakturę VAT za usługę. Chyba, że sam spróbujesz podjechać do jakiegoś właściciela JD, który zgodzi się na wypróbowanie sterownika w swoim ciągniku. Może okazać się, że takie sprawdzenie potwierdzi sprawność sterownika, jeżeli był wymontowany od sprawnego ciągnika.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Sadek    446

Nie myslalem o tak duzych kosztach ;/ nie da rady nic obciąć z ceny ?

 

Na 99% byłem pewien że będzie taki odzew.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Ciekawi mnie skąd u Ciebie znalazł się taki sterownik, o którym nic nie wiesz skąd pochodzi ani jaka jest jego historia...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bobytempelton    158

300zł za samo sprawdzenie to mało, można je wyrzucić w błoto gdy będzie skopcony, a gdy dobry to i tak wymaga kalibracji w maszynie to następne koszty...

Ostatnio u nas klient zażyczył sobie naprawę uszkodzonego sterownika airbag w saab 9-3 bo boi się o własne bezpieczeństwo, gdy podzwoniliśmy po firmach tym się zajmujących przyszła odpowiedź że naprawa sterownika kosztuje 4.500zł, a nowy 2.700zł.

Poza tym wątpie aby ktoś zatroskany o swojego drogiego traktorka pozwoli sobie wyjąć sterownik, włożyć ten, konfigurować, a następnie znów przekładać oryginalny i znów konfigurować...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DestroyerX    0

Ok, dla kogoś kto może sobie pozwolić na wyrzucenie pieniędzy w ciemno to nie problem, sprawdzić taki sterownik albo wymienic czy naprawic czesci w aucie za grube sianko. Wiem że nikt mi tego nie sprawdzi za free, ale zalezalo mi na cięciu kosztów do minimum bo mam duzo innych wydatkow. Dlatego tez jezeli jest ktos zainteresowany zakupem w ciemno (jako uszkodzony) to mozna pisac PW

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

@bobytempelton trochę bzdury wypisujesz o tym sterowniku SRS. Jeżeli zadziałał jeden czujnik uderzenia w aucie to cały układ SRS kwalifikuje się do wymiany, czyli sterownik, wszystkie poduszki, napinacze pasów i czujniki. Nie wiem skąd taka cena za naprawę sterownika skoro jest to równoznaczne ze skasowaniem crash daty z pamięci sterownika a to kosztuje jakieś 200 PLN. Natomiast masz częściowo rację z podłączaniem sterownika BCU do innego ciągnika. Jego właściciel pewnie średnio będzie z tego zadowolony. Natomiast kalibrować trzeba tylko nowo podłączony sterownik. Po podłączeniu tego, który był wcześniej wszystko będzie działać jak działało wcześniej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


×