Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

witam wszzystkich moze ktoś mi pomóz kupilem niedawno mtz 82 z 84 roku ładnie sie w miare jeżdzi ale strasznie ciężko pali a na pociąg to od razu zapala czy jest jakiś sposób zeby to poprawić

jeśli masz rozrusznik starego typu czyli duży ten orginalny to były takie wersje że miały rozruszniki 24 volt i przy 12 akumulatorze będzie tak cieńko kręcił oczywiście jeśli silnik jest OK

Opublikowano

Witajcie mam ten sam problem z MTZ co kolega czyli jak jest nawet na dworze +30 stopni to trzeba nim kręcić z 5 minut żeby zapalił :(

Jedynie co mnie jeszcze ratuje to samostart bo szkoda nerwów i akumulatorów żeby tak kręcić

Jak jest ciepły to jakoś zapala.

Wiecie co może być przyczyną??

Opublikowano

Wiele rzeczy albo cały ich zbiór. Niedrożny układ zasilania w powietrze, zużyta, rozregulowana pompa wtryskowa , wtryskiwacze, regulacja zaworów, kąta wtrysku paliwa, same filtry paliwa, powietrze w układzie paliwowym, ogólne zużycie silnika. Eliminuj po mału ewentualne mozliwości zaczynając od najłatwiejszych, wymagających najmniejszego wkładu finansowego i zobaczysz co sie będzie działo.

Opublikowano

A czy mtz-y miały orginalnie rozruch na 24V czy to są jakieś przeróbki bo u mojego ojca wszystko sprawdzone i rozrusznik szybko obrotowy i nerwów brak przy odpalaniu a na zaciąg to w pół sekundy łapie :wacko:

Opublikowano

Witam mam belarusa 952.4 i od jakiegoś czasu cos jest z silnikiem bo pod ciężarem słabnie i troszkę dymi. Czy ktoś może wie co to może być proszę o pomoc czy to wina filra powietrza czy paliwa?

Opublikowano

witam . mam problem z Mtz ponieważ nie chce palić . Został wymieniony klepak poniewaz byl zuzyty , jak go pale to tylko pyka a nie kreci , prad dochodzi do rozrusznika , na krótko niby pali . Rozrusznik na luzie jest sprawny .

Opublikowano

Pewnie nie ma iskry :)

A serio to na bank trzeba silnik przeregulować. Brak przerwy na zaworach czy zły kat wtrysku paliwa mogą być powodem. Sprawdzić szczelność układu paliwowego czy czasem się nie zapowietrza. Może też być i pompa wtryskowa czy wtryskiwacze. Trzeba szukać od tych rzeczy co nie wymagają wkładu finansowego.

Opublikowano

To prawda najpierw najmniej kosztowne sprawy ,a jak wszystko z silnikiem będzie ok to wtedy zrobić rozruch na 24 i grzałka i mrozy mu niestraszne bedą :) najlepiej to zrobić jak siądą akumulatory wtedy wymienić na dwie 12 i przełącznik 100zł i trochę kabli ,rozrusznik może być ten sam ,jak będzie lekko palił to zaraz nawet 12 V rozrusznik się nie przepali

Opublikowano

Witam wszystkich.

Będe miał okazje kupić mtz 80 w dużej kabinie od kolegi tylko jest jeden problem. Gdy postoi tak z dzień to nie da rady go odpalić z rozrusznika tylko trzeba na zaciąg a na zaciąg tylko go lekko szarpnie i odpali i normalnie pracuje. I tak się zastanawiam czy brać go czy nie?

 

 

Post przeniesiony

Opublikowano

cześć :D mam w mtz 82 odpalanie na 24 na zwykłym rozruszniku, i jak przełanczam kluczykiem to przekaźnik przerzuca, elektromgnes przeskakuje (słychać że przy rozruszniku tam przeskakuje) i jak  zewre przewody  śrubokrętem, no to zaraz mi kręci podczas trzymania stacyjki bo tak   to jak zewre to kręci 12v wymienić elektromagnes czy to inna wina/./??

 

Opublikowano

Ja mam troszkę dziwny problem, rozruch 24, rozruszniki przekładałem różne i akumulatory też, masy wszystkie styki wyczyściłem ( z reszta podłączałem akumulatory na krótko) i wciąż silnik ledwo kreci, dodam że zapłon 20* przed gmp. U mnie przy tym samym rozruszniku i jednym aku mtz kreci jak trzeba a u brata niema szans

Opublikowano

A ja mam taki problem że przy odpalaniu kluczykiem przekaźnik puszcza i nie kręci a jak ręką naduszę blaszkę w przekaźniku to kręci. A po odpaleniu nie gaśnie mi do końca kontrolka od ładowania(amperomierz nie pokazuje ładowania). Alternator jest dobry. A przy odpalaniu jeszcze przeskakuje iskra jak naduszę sprzęgło. A najlepsze jest to że wymieniłem przewód masy kabiny. Pomóżcie... 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez AgrostokParczew
      Witam, mam na magazynie kilka czapek oryginalnych Belarus, ciepłe obszyte od środka, jakby ktoś był zainteresowany proszę dzwonić pod 516-220-311 


    • Przez Kulik
      Witam tak jak w temacie w jaki sposób inżynierowie ustalili ciśnienie na siłownik od womu ?? czy ktoś ma taką wiedzę ? proszę nie pisać że ciśnienie wstala króciec wkręcony w monoblok bo sprawdziłem i jest to nieprawdą jedynie co to on utrzymuje stałe ciśnienie na wolnych obr,podejrzewam że musi być coś w rozdzielaczu z elektrozaworami bo przecież ciśnienie idzie bezpośrednio z pompy i w rozdzielaczu zmniejszą może przez jakiś zaworek czy coś.Czekam na ciekawe pomysły
    • Przez Phosgen
      Cześć, wałkowany temat, do kupienia ciągnik w niewielkich pieniadzach.
      Niemam doświadczenia w tego typu maszynach ile według Was mógłby kosztować (chce go po prostu kupić) i proszę o wyrozumiałość pierwszy raz na forum  silnika nie słyszałem, dużo wycieków taki standard rusin 😁


    • Przez kukum
      Witam znalazłem coś takiego https://www.agroinform.com/pl/rynek-arkusz-danych/czesc/czesci-do-ciagnikow/zestaw-do-konwersji-mechanicznej-blokady-mechanizmu-roznicowego-mtz/h_7470875 I interesuje mnie właśnie taka blokada bo powiem szczerze ze nie chce mi się walczyć już z moja oryginalna , myślałem nad pneumatyka nawet ale znalazłem coś takiego jak mechaniczna blokada na dźwigienkę i pytanie moje jest takie czy udało się komuś to ściągnąć z Węgier bo ja nie mogę się wgl z gościem skontaktować 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v