Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Mam JD 3030 i tez jest problem z hydraulika. Dziala tylko na duzych obrotach. Mam zamiar kupic manometr i zmierzyc te cicsnienia, ale zauwazylem ze czsem gdy nie dziala i daje sporo obrotow to przy prawej dzwigni biegow przecieka olej. Czy to znaczy ze jest nieszczelny o-ring dzwigni biegow czy moze jakis o-ring rurki z pompy zembatej, czy jest pekniecie w pokrywie dzwigni biegow? Moze ktos zna przyczyne?

Opublikowano

W JD 3030 pod kabina w czapce gdzie jest cilinder z jej przodu z prawej strony jest korek 3/4 cala na klucz 14mm, jego trzeba wykrecic i podlaczyc manometr na 250 bar. Na cieplym oleju i 2500 obrotach silnika stand-by cisnienie pompy glownej musi byc 155 bar. Jezeli jest nieodpowiednie trzeba regulowac zawor na pompie glownej. Pewnie w 2850 jest podobnie. Powodzenia.

Opublikowano

Dzisiej miezylem cisnienie na pokrywie skrzyni biegow. Na wolnych obrotach ma 6.5 bar na 2100 okolo 9 bar ale gdy wlanczam WOM to cisnienie na sekunde spada do 0 i potem znowu powraca w norme. Czy to jest normalne?

Opublikowano

witam. równiez podpinam sie pod temat problemu z hydraulika.Powymienialem(jakies 3msc.temu) filtry,sitkowe,oleje itd. Cisnienie na pompie glownej 185,pompa zebata tak do 8 ale na zulwiu, jak zapodam zajaca,to spada do zera,blokuje wspomaganie i tur calkiem przestaje dzialac. I tak wlasnie caly czas pracowalem na zulwiu(chodzi o tura) i bylo nawet ok. I dzis robilismy u kolesia sianokisz. Z rana podnosil plynnie,ale pozniej jak sie rozgrzal olej,to podnosil juz slabiej i strasznie nim trzeslo. poziom oleju jest,wartosci cisnien podobne. Moze koledzy podzielicie sie swoimi powodzeniami w naprawach i jakas diagnoze postawicie,bo jak cos to z tydzien deszczu bym zamowil (; na naprawe. W miare pilne . z gory dzieki pozdrawiam. Ciagnik JD2650 Jak by cos to podaje gg39559210

Opublikowano

Bylismy zdjewszy JD plecak. okazalo sie ze nie bylo o-ringow na korkach zaworkow, i porwany o-ring na tloku. pa zamianie oringow i zaworkow na zgaszonym silniku zaczep sie ne opuszcza, ale hydraulika nadal nie dziala tak jak powinna, nieraz sie zaciana kierownica. W zbiorniczku nad pompa na wolnych obrotach nie ma oleju. czeka rozpolowienie traktora.. :( Prawdopodobnie nalezy wymienic pompe zebata...

jarooo3013 chyba masz wyciek sprzegla hi-low jezeli na zulwiu ci dzialalo a na zajacu nie.

Opublikowano

Kolega ma następujący problem w jd 2140. Głosno pracuje pompa główna z przodu. Wszystko cichnie gdy zaczyna kręcić kierownicą lub otwiera belarkę. Wyglada na to jak by pompa pracowała ciągle pod obciążeniem. Czytałem w jednym z postów, że pod pompą jest jakiś zawór odpowiedzialny za zmniejszanie ciśnienia gdy nie potrzebujemy go tj żaden z odbiorników nie jest włączony. Czy sa w układzie jakieś inne zawory odpowiedzialne za zmniejszanie ciśnienia w chwili gdy go nie potrzeba? Czy można zdemontować/wykręcić ten zawór na dole pompy głównej i ewentualnie czy nic tam się nie rozpadnie/przestawi. Kumpel zmienił juz 2 czy 3 pompe i każda po jakims czasie zaczyna głosno pracować.Używa oleju agrol u nie wiem czy to dobry pomysł. Ma też jd 2040 kilka lat na agrlu u i tam wszystko jest ok.

Opublikowano (edytowane)

orbitrol jak się jedzie szosą to ściąga na lewo mam pytanie do sapacza czy z tymi zaworami na orbitrolu da się coś zrobić we własnym zakresie z góry dzięki za radę pozdrawiam

Jak kolego problem rozwiązany?

Ja miałem to samo, aż w końcu przestał skręcać w prawo.

Napiszę co było przyczyną to może komuś się przyda, poprostu miałem nieszczelność w siłowniku skrętu i olej przepływał z prawej strony na lewą ;)

Także problemy ze skrętem nie zawsze oznaczają uszkodzony orbitrol czy co gorsza pompę.

Edytowane przez ArekJD1177
Opublikowano

Witam....

 

Mam poważny problem z JD3050 a mianowicie chodzi tutaj o samoczynne kręcenie się kierownicy i skręcania ciągnika czy może mi ktoś doradzić czy orbitrol jest również uzależniony od zaworów lub rozdzielaczy?(dodam tylko że wymieniłem orbitrol już kilku krotnie na nowy orginalny firmy Danfos)i po wymianie przez kilka dni wdzystko działało prawidłowo i po tym okresie wszystko wraca do poprzedniego stanu czyli sam skręca po odpaleniu ciągnika

Proszę o pomoc

pozdr

Opublikowano

witam mam jelonka 2140 i slabo podnsi sprawdzilem cisnienie na głownej pompie i tylko pokazalo marna 20 at , w zbiorniku nad duza pompa mam olej i brakuje czasami mi wspomagania i jak jade to zajaca musze trzymac bo mi wyskakuje na złówia . moze byc to wina duzej pompy , czy tez pompa w srodku ma do tego ??

Opublikowano

powiem Ci tak u mnie jak robili w 3140 to problem był z przeciekiem w hydraulice wymienili jakąś sprężynę nie powiem Ci dokładnie którą gdyż tego mechanika znam od 5 lat i nigdy nie było problemów i nie wpierniczam mu się w naprawę zresztą cała naprawa trwała 3godziny z ustawieniem do dziś działa w między czasie w zeszłym roku wymieniali uszczelnienia w skrzyni znajdź kogoś kto naprawia takie w okolicy u mnie pierwsi co byli to na tą usterkę wymienili pompę a później wymienili pompę w skrzyni i już ich nie widziałem

Opublikowano

Proszę o pomoc mam john deere 2140 4x4 i jak sie rozgrzeje to wgl nie idzie ujechać zacina się kierownica cała hydraulika sie wyłącza i jak jest rozgrzany to cały czas na wysokich obrotach trzeba, i jak jest na dużych obrotach to w przodzie ciągnika słychać takie stuki i z tyłu to myślę ze któraś pompa może siadła a jak ciagnik bedzie chodził na niskich obrotach to hydraulika sie wyłączy i te stuki znikają prosze o pomoc

Opublikowano

Witam

Mam problem z moim john deere'em. Otóż szarpie mi w nim podnośnik. Mam sprawne obydwie pompy, orbtrol ok, sprzęgła szczelne, cylinder podnośnika szczelny, w plecaku wszystko ok. Nie mam pojęcia o co chodzi. Może ktoś mi dokładnie opisać drogę tego oleju i powiedzieć co jest z tym ciągnikiem. Proszę o szybko pomoc i z góry dzięki.

Opublikowano

hej

Nie bardzo czaje o jaki korek ci chodzi na pompie głównej ale ciśnienie podawania do pompy głównej mierzysz na korku 2(wcześniejszy post) i powinno wynosić więcej niż 9-9,5 bar(idealnie powinno być powyżej 10bar ale ciężkie do osiągnięcia w starszych traktorach), na pompie sprawdzasz ciśnienie pompy głównej i ciśnienie smarowania układu które powinno wynosić 1,5 bar jak dobrze pamiętam. Ale uwaga z korka 2 olej zanim trafi do pompy głównej idzie do zaworu przelewowego który otwiera się chyba przy około 7 barach i nadwyżkę ciśnienia i oleju kieruje z powrotem do skrzyni(jak sprężyna jest uszkodzona, gniazdo zaworu wyrobione, zawór źle ustawiony może ci dużo oleju uciekać tą droga zamiast trafiać do pompy)

 

pozdr sapaczowy

 

 

Witam, wie ktoś może gdzie dokładnie szukać tego zaworu bo z tego co kolega napisał to chyba tutaj tkwi problem z hydraulice mojego jelonka

Opublikowano

Witam,.

Mam JD 1950 z 94r i tak jak u większości kolegów, ciągnik się dobrze nagrzeje i hydraulika przestaje działać do 1100rpm.

Dziś dolałem oleju do skrzyni, na zgaszonym silniku mam sporo ponad stan, na odpalonym jest pomiędzy min i max, jak powinno się sprawdzać poziom, na zgaszonym czy odpalonym silniku? Stan oleju się podniósł to i podnośnik przestał szarpać.

 

Ale do rzeczy, JD się nagrzeje, hydraulika przestanie działać a w zbiorniczku z przodu olej jest, może być go za mało?Ojciec chce wymieniać mokro pompkę ale czy to na 100% ona zawala sprawę?

Ogólnie ciągnik się trzyma, biegi ładnie wchodzą, podnośnik nie opuszcza, szkoda go sprzedać dlatego chciałbym rozwiązać problem hydrauliki.

 

Pozdrawiam. ;) 

Opublikowano (edytowane)

skoro olej w zbiorniku po rozgrzaniu jest, to by oznaczało ,ze pompa wewnętrzna jest dobra, usterki należałoby szukać od pompy głównej  i dalej

 

 

 

po rozgrzaniu wom, napęd,półbiegi są?

Edytowane przez Konrad2112
Opublikowano

1950 półbiegów nie ma, WOM działa prawidłowo nawet w bardzo ekstremalnych warunkach, czy napęd się załącza gdy hydraulika przestanie działać to nie sprawdzałem, podnośnik dalej szarpie jak podnosi, troszkę mniej po dolewce oleju ale nadal szarpie i przy bardzo szybkim ruchu kierownicą brakuje oleju i poszarpuje orbitrol ale naprawdę szybko trzeba kręcić.

 

Czy mikro pompka może być już zużyta i podawać zbyt  mało oleju (ze zbyt małym ciśnieniem) i przez to głównej pompie brakuje oleju do pracy? Tylko dlaczego dzieje się to dopiero po  porządnym nagrzaniu ciągnika?  W bronkach będzie latał cały dzień i nie złapie a w pługu czy sieczkarni kuku ze 2 godziny dostanie w tyłek i na wolnych obrotach pompa przestaje działać.    

Opublikowano

Witam.Mam problem z JD 2040S. Po wymianie pompy hydraulicznej z przodu pojawił się mały problem. Ciśnienie na wyjściu wynosi 220atm,ale chcąc podnieść podnośnik trzeba odrobinę ruszyć kierownicą, wtedy dopiero podnosi, tylko że wówczas zanika wspomaganie. Gdy ramiona są w górze, wspomaganie wraca do normy. Dodam jeszcze że filtr hydrauliki nowy. Mój mechanik mówi że to zdrowa oznaka i że połowa JD-rów tak ma... Przed wymianą pompy tego problemu nie było, chociaż wtedy podawała tylko 80 atm i ciągnik nie miał siły podnieść agregatu,stąd wymiana pompy. Z góry dziękuję za pomoc.

Opublikowano

Koledzy nabyłem niedawno JD 6430 i widze że mam problem z hydrauliką zewnętrzną, jak mam podłączoną maszynę to opuszcza mi na siłownikach tej maszyny, pompa  hydrauliki  trochę słychać na wyjściach jest 175 barów, dodam że ciągnik ma 6500 h i miał wcześniej założonego tura. Oleje i filtry wymieniłem odrazu jak go przyprowadziłem. Jak możecie to podpowiedzcie czy dać do regeneracji rozdzielacz czy jest winien jakiś zaworek bo może nie trzyma ciśnienia? 

Opublikowano

Witam.

Przyszedł czas na naprawę awarii hydrauliki w moim JD 2140.

Po postach zauważyłem że masz doświadczenie z ukł hydrauliki w tych ciągnikach.

U mnie problem polega na coraz to wolniejszym działaniu - tura, podnośnika, orbitrola. wszystko ma siłę prawidłową ale działa bardzo wolno i jakby przerywa:

Gdy któregoś z nich używam to trzęsie nim, jakby dawał przerywane ciśnienie oleju.

Przyznać się muszę że ta awaria stopniowo nasila się od pół roku nie było jeszcze czasu na naprawę...

Półbiegi wom, wszystko działa prawidłowo.

Raz zdarzyło mi się że po godzinie pracy nie chciał mi podnieść pługa na polu, kombinowałem wajchami gasiłem zapalałem ciągnik i nic.. Pług zostawiłem na polu przyjechałem do domu, odkręciłem przewód idący do zbiorniczka hydraulicznego nad pompą główną żeby zobaczyć czy wstępna daje olej. Odpalam i nic, cisza, aż po 20s pracy nagle podał trysło ciśnieniem oleju, przykręciłem przewód i zaczął podnosić, potem zrobił jeszcze dużo innych prac i problem się nie powtórzył.

Chciałbym na początek wykluczyć orbitrol, jak to zrobić?

Czy to pasowałoby na awarię pompy wstępnej?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Mateusz0110
      Witam.mam pytanie aktualnie z tyłu w moim.john Deere 3140 mam założone opony 520/70 r38 a z przodu 16.9 r24 myślałem żeby założyć delikatnie szersze opony z przodu i doradził mi sprzedawca żebym założył 480/70 r28 czy ktoś z wam ma podobne rozwiązanie u siebie . Niestety muszę zmienić felgi bo moje są 12 calowe i nie założone na nie opony 480 bo podobno będzie się felga wcinać i dlatego muszę zmienić też felgi mogą być 14 15 albo 16 cali
    • Przez Mateusz0110
      Witam..ma ktoś opis bezpieczników w John Deere 3140.i drugie pytanie czy miał ktoś z was przypadek żeby w jednym miejscu ta płytka na bezpieczniki mocno się Grzela że widać po niej że jest przegrzana i w tym miejscu kabel co w nią wchodzi też ma kolor przegrzanego .więc coś jest nie tak że tylko w tym jednym miejscu się grzeje i  cały czas pali mi jeden bezpiecznik .
    • Przez rojewskib
      Kupiliśmy JD 2130 i nie działał przy nim przedni napęd (hydrauliczny). Przyczyną były pozrywane kable od elektromagnesu. Są tam dwa kable czarne i jeden brązowy. wszystkie trzy kable reagowały na prąd, bo było słychac otwarcie elektromagnesu. Nie było w ciągniku oryginalnego włącznika więc zamontowałem nowy. Zmostkowałem dwa czarne przewody i podłączyłem i przedni napęd działa. Nie wiem czy jest dobrze bo przedni napęd ciągnie tylko do przodu, gdy mam wyłączony bieg i włącze przedni napęd to koła przednie ciągną ciągnik. Do tyłu nie można jechac bo tylnia oś ciągnie do tyłu a przednia do przodu. Odpiszcie czy w tym modelu przedni napęd jest podłączony pod włącznik czy jakoś inaczej może jeszcze z innym elektromagnesem. Jak by ktoś mógł mi przysłac jakieś zdjęcia jak jest podłączony ten napęd. Z góry dzięki, mój adres rojewskib@poczta.onet.pl
    • Przez pawel2593
      Witam. Nie dawno zakupiłem JD 3130 i od początku pojawiły się problemy ze wspomaganiem i podnośnikiem, zdarzało się że czasami nie działało zarówno wspomaganie i podnośnik, lecz ostatnio jest już gorzej na małych obrotach nie ma szans żeby złapało. Dopiero po chwila jazdy na wyższych obrotach zaczynają działać(podnośnik często szarpie). Nie wiem w czym leży problem, nie znam dokładniej budowy mojej maszyny, ale wydaje mi się że ma za mało oleju, ale dlaczego jak nie działa wpom. to też podno. czyżby olej do tych dwóch urządzeń pochodził z jednego źródła?
    • Przez mucha7
      witam kilka dni temu kupiłem JD 2130 z 1980r. i mam problem z wałkiem bo sie nie wyłancza cały czas sie kręci facet od którego kupiłem ten ciągnik twierdzi ze sie wyłancza tą wajcha po prawej stronie u dołu jak sie siedzi tylko ze ona jest złamana próbowałem tą przy kierownicy to zero reakcji. Proszę o pomoc w tej sprawie moze ktos z was bedzie sie orjętował
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v