Skocz do zawartości
TOMASZ22

Hydraulika w John Deere 2140

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
TOMASZ22    0

Jestem po wymianie obu pomp w moim jelonku, wymieniłem oraz filtr oleju, a ciągnik nadal kiepsko podnosi

 

Caps Lock!

Edytowano przez krolikNH

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Piotr6530    0

Może być winny zawór albo rozdzielacz hydrauliczny.


widły 50zł, śipa 40zł ,wyrzucanie obornika bezcenne!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Piotr6530    0

Zawór powinien się znajdować obok całego cylindra podnośnika pod tylnią górną pokrywą. Sprawdź ciśnienie oleju na wyjściach hydraulicznych

Edytowano przez Piotr6530

widły 50zł, śipa 40zł ,wyrzucanie obornika bezcenne!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sapacz    0

Elo

Genialnie czy mogę odkupić od ciebie stare pompy bo podejrzewam ze są one w 100% sprawne.... a tak na serio oprócz pomp oleju i rurek układ hydrauliki w JD składa się z wielu zaworów regulujących ciśnienie, dławiących je, przelewowych, rozdzielaczy czy też zwrotnych które fabryka bardzo zmyślnie poukrywała w całym ciągniku. Co gorsza ich niedomagania są bardzo trudne do wykrycia i wymagają nie lada szczęści trochę narzędzi specjalnych oraz odrobinę wiedzy.

Od początku winą słabego ciśnienia oprócz pomp które już wymieniłeś może być jakikolwiek przeciek układu wysokiego ciśnienia na rozdzielaczu, podnośniku, czy orbitrolu, jeżeli tak jest cały wydatek pompy zostaje pochłonięty przez przeciek(nie mylić z wyciekiem) co gorsza orbitrol czy hamulce hydrauliczne przyczepy(jak są) mają tak zwany priorytet w zasilaniu i to one muszą dostać olej jako pierwsze i to o wartości zredukowanej i na tym etapie już masz 2 zawory gdzie możesz doszukiwać się nieszczelności a mianowicie zawór regulujący ciśnienie i zawór priorytetowy(ten drugi może bardziej na mieszać)

Dalej poddał bym diagnozie cały element podnośnika pod względem przecieków na tłoczysku czy zaworów które tam są ale ja o nich wiem nie wiele. To ta łatwiejsza strona hydrauliki w JD a zarazem jej jedna dziesiąta.......

 

pozdro

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
TOMASZ22    0

przy pomiarze ciśnienia przed wymianą pomp ciśnienie skakało raz na 160 a za chwile 90 w zbiorniku nad główną pompą nie było oleju pompa wewnętrzna była w opłakanym stanie zęby w niej były półokrągłe dałem ją do szłifierza i ją zregenerował po tym remoncie w zbirniku pokazał się olej tyle że z podnoszeniem nie było poprawy więc kupiłem nową pompę główną jest już lepiej ale po godzinie orania trzeba dać dużo gazu żeby podniósł pług jak jest zimny podnosi bez problemów orbitrol jak się jedzie szosą to ściąga na lewo mam pytanie do sapacza czy z tymi zaworami na orbitrolu da się coś zrobić we własnym zakresie z góry dzięki za radę pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sapacz    0

Oj z orbitrolem nie mam pojęcia mam takie szczęście ze nie musiałem nigdy sie tym bawić ale wiem ze jest bardzo skomplikowany!

Godzina orania to rozumiem że olej na pewno osiągną minimum 40C i wszystkie niedomagania wychodzą na jaw. ogólnie test ciągnika na zimnym oleju nic ci nigdy nie powie a jedynie rozgrzanie go może dać ci obraz jego prawdziwego stanu lub usterek. Twoje niedomagania wyglądają na przeciek układu może to być orbitrol zwłaszcza ze zauważyłeś ze dziwnie działa... ale nie koniecznie. Żeby wykluczyć jakiś element z układu ja najczęściej go odpinam od reszty i sprawdzam czy usterka ustąpiła.

Zrób tak

-nagrzej olej tak do minimum 40C

-zbadaj ciśnienie na głównej pompie może być na wyjściu

-sprawdź czy w zbiorniku nad pompą masz olej podczas podnoszenia opuszczania skrętu kół po kilka razy i to w różnych opcjach z włączonym półbiegiem wałkiem WOM i przednim napędem

-czy podnośnik pod obciążeniem opada samoczynnie

 

pozdr

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dzien dobry mam podobny problem

Jestem równiez po wymianie 2 pomp co nie przynisło skutku na rozgrzanym oleju pompa w skrzyni na wolnych obrotach nie podaje oleju a na szybkich jest do 5 bar a czsami wskazówka drży że nie można aż odczytac na zegarze. W moim przypadku na ciągniku tur drzy oraz podnosnik. olej jest nowy agrol stoul (czy jakos tak) Moze wie pan co możed byc przyczyną

Edytowano przez razor275
Cytowanie poprzedniego posta

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sapacz    0

hej

A gdzie zmierzyłeś te ciśnienie 5 bar jak możesz określić bo jest to ciśnienie stanowczo za małe jeżeli chodzi o działanie układu dostarczania oleju do głównej pompy ale za duże jeżeli chodzi o ciśnienie smarowania i chłodzenia układu!

Odnieś się proszę do mojego pierwszego postu w tym temacie i niestety tak jest chciał bym pomóc ale to chyba fizycznie nie możliwe, czasami sam muszę rozkiminiac ciągnik przez kilka dni i podłączać kilka manometrów w rożne miejsca + przepływomierz w różnych konfiguracjach żeby dojść ze np. sprężyny zaworu regulującego ciśnienie się zużyły i sa krótsze od wymaganych w specyfikacji co przywraca całą hydraulikę do działania i obie pompy pozostają nadal w ciągniku!!!

 

Dobra do rzeczy....

Napisałeś ze wymieniłeś pompy czy robiłeś to sam czy mechanik ci to robił a może ciągnik twojego wujka a on ci tylko powiedział żebyś się spytał na forum... bo jest ważne czy wymieniłeś wszystkie gumki po rozpołowieniu ciągniki i o ringi na rurkach w środku, czy sprawdziłeś czy w rurki nie są pęknięte, czy pompa która wymieniłeś była oryginalna czy zamiennik, czy sprawdziłeś pierścienie uszczelniające na tłoczkach HI-LO, wałka WOM i jego hamulca itp itd a to dopiero podstawa i poczatek..............

 

jak napiszesz wszystko jak na świętej spowiedzi to można próbować coś radzić.

 

pozdr

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Hej

Przecieków na układzie pompa główna pompa zebata nie było słychać (sprawdzane powietrzem) Hamulców przyczepy nie mam (był juz taki kupiony od handlarza) Orbitrol nie był sprawdzany (tzn. odłączany wg. twojego sposobu) Orbitrol moim zdaniem jest oryginalny. Cisnieni z pompy zebatej było mierzone na wlocie do pompy głównej (jest tam korek na 14 klucz) Pompy wymieniał mechanik, jest to mój ciagnik, mówił że wymienił wszystkie gumki przy rozpoławianiu. Pompa to zamiennik (mówili że turecki). Pierscienie 2 od półbiegów zostały zmienione na nowe oryginalne. Pół biegi działa na zimnym oleju 2-5 minut od zapalenia ciągnika pózniej ich wogule tak jakby nie było.WOM działa dobrze oraz naped również.

Z góry dzieki za rady.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sapacz    0

Okej zrób tak zainwestuj w manometr taki do 16-20 bar jeżeli masz do 250 to zapomnij nie wychwycisz różnicy 1 bara która tu może być istotna, dodatkowo potrzebujesz kogoś z tokarką bo będzie trzeba dorobić wyjścia do podłączenia manometru do wpięcia się w układ JD.

 

Ściągnij podłogę z kabiny i odkręć blachę tak żeby dostać się do zaworów na skrzyni(tam gdzie podłączone są cięgna od zmiany biegów włączania WOM oraz połówek HI LO. Siedząc na siedzeniu i patrząc w stronę silnika po twojej prawej stronie na pokrywie z boku masz dwa korki, pierwszy korek nazwijmy go 1 a za nim drugi nazwijmy korek 2 odkręć je i wepnij tam manometr(gwinty obu korków są calowe i o bardzo niestandardowym skoku wiec nie jest łatwo się tam wpiąć ale jest to wymagane jak chcesz naprawić swojego JD) tak żebyś mógł go zamieniać miejscami raz na korek 1 raz na 2

Korek 1 dolot do zaworów z pompy ze skrzyni

korek 2 wylot oleju z zaworów na główna pompę

 

I teraz tak:

na zimnym silniku obroty 800 mierzysz ciśnienie na korku 1 przy wyłączonych Hi Lo wyłączonym WOM i uwaga WŁĄCZONYM napędzie

notujesz ciśnienie

kolejno włączasz lub wyłączasz(opcja dla napędu) każdy z odbiorników i notujesz ciśnienie

to samo dla korka nr 2

wszystko powtarzasz przy 2000obr

a całe testy jeszcze raz dla 800 i 2000 obr na rozgrzanym oleju!!!!!!!!! do 40C min i wszystko notujesz!!!

 

jak to zrobisz to napisz wyniki

 

pozdr sapaczowy

p.s. chyba twój mechanik nie ma za wiele pojęcia bo po naprawie jest gorzej niż było ja bym kazał mu poprawiać albo zwrot kosztów skoro nie naprawił a kasę wziął, sprężonym powietrzem układu niskiego ciśnienie nie sprawdzisz....

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dobrze sprawdzę te tylko dopiero może w sobotę. A jeszcze jedne pytanie ile jakie powinło być ciśnienie dostarczania oleju do pompy głównej na tym korku przy pompie co pisałem wczesniej?. Dziękuje za odpowiedz pozdr

Edytowano przez marcinnowo233

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sapacz    0

hej

Nie bardzo czaje o jaki korek ci chodzi na pompie głównej ale ciśnienie podawania do pompy głównej mierzysz na korku 2(wcześniejszy post) i powinno wynosić więcej niż 9-9,5 bar(idealnie powinno być powyżej 10bar ale ciężkie do osiągnięcia w starszych traktorach), na pompie sprawdzasz ciśnienie pompy głównej i ciśnienie smarowania układu które powinno wynosić 1,5 bar jak dobrze pamiętam. Ale uwaga z korka 2 olej zanim trafi do pompy głównej idzie do zaworu przelewowego który otwiera się chyba przy około 7 barach i nadwyżkę ciśnienia i oleju kieruje z powrotem do skrzyni(jak sprężyna jest uszkodzona, gniazdo zaworu wyrobione, zawór źle ustawiony może ci dużo oleju uciekać tą droga zamiast trafiać do pompy)

 

pozdr sapaczowy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sapacz    0

Tak to korek pokazujący olej "smarowania" który to olej jest podawany ze skrzyni przez pompę która tam jest a jest ona o stałym wydatku. Pompa główna to pompa o zmiennym wydatku która dodatkowo potrafi się wyłączyć sama gdy nie musi pompować oleju(nie podnosisz siłownikiem nie skręcasz kół itp) wiec nie zużywa oleju ale olej cały czas jest podawany ze skrzyni wiec jego nadmiar ucieka z pompy do zbiornika nad pompą dalej do chłodnicy i do skrzyni w celu jej smarowania i chłodzenia zimniejszym olejem. Ciśnienie tam powinno wynosić dokładnie 1,5-2,5 bar ale nie powinno być wyższe niż 3,5. Jeżeli jest wyższe to tłumaczył bym to przeciekami w pompie głównej których na czas testu należny się pozbyć. Robi się to wyłączając pompę główna specjalnym "narzędziem".... oj sprawa się komplikuje ale przyczyna może być gdzieś indziej również....

 

U mnie było też tak samo sprubój wlać rzadszy olej i wyrzuć filtr u mnie to pomogło

 

Radzę włożyć go z powrotem na miejsce i osobiście nie radził bym nikomu tego robić! ..... jakikolwiek filtr to by nie był

 

pozdr

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sapacz    0

W pompie jest zawór ciśnieniowy który przy określonym ciśnieniu nastawionym przez sprężynę uchyla się i puszcza olej pod tłoczki pompy tak że ciśnienie wypycha je i odsuwają się od krzywki po której sie przemieszają. Przez to ich ruch posuwisty zimniejsza się lub całkowicie zanika i wtedy pompa nie pompuje oleju ale jest w stanie gotowości(tzn pompuje minimalne ilości takie żeby utrzymać stałe ciśnienie w jej środku oraz uzupełnić drobny wyciek małym otworkiem który ma za zadanie upuszczanie oleju z pompy w celu zastąpienia go nowym schłodzonym) zawór ten znajduje się u dołu pompy pod śrubą na klucz i z rozcięcie na śrubokręt Jak go wykręcisz to wypadnie ci ten zawór i zorientujesz się jak działa nastawienie ciśnienia sprężyna i śruba z rozcięciem na śrubokręt. Żeby wyłączyć pompę musisz wykonać narzędzie które wkręcisz od góry dokładnie w korek ustawiony prostopadle do tego korka od spodu i dzięki któremu będziesz mógł wcisnąć ten zawór do środka otwierając drogę oleju do przestrzeni pod tłoczkami pompy! Ja wykonałem to z jakiejś złączki hydraulicznej z nawierconym w środku otworem gdzie wykonałem gwint M5 i wkręcam śrubę tak że zawór się uchyla i pompa jest w stanie uśpienia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
andrejus    157

Może to będzie mały off-top :)

 

Kolego sapacz pytanie do ciebie. Jak myślisz, czy ciągniki renault mogą miec podobne rozwiązania?

Pytam ponieważ mam ten sam problem w renault.

Edytowano przez andrejus

Nie bój się tego że twoje życie kiedyś się skończy, ale tego, że może się nigdy nie zacząć

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafal3113    0

Jestem po wymianie obu pomp w moim jelonku, wymieniłem oraz filtr oleju, a ciągnik nadal kiepsko podnosi

 

Caps Lock!

poza pompami co jeszcze robiłeś pompy były nowe czy używane i jakie jest ciśnienie w skrzyni i czy hydraulika zewnętrzna działa przwidłowo napisz to ci odpowiem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Sapacz przyczyną niedziałania hydrauliki w moim jd był zawór przy filtrze oraz nieprawidłowe działanie rodzielacza hydrauliki (miał bardzo słaby przepływ wolny tzw. ) Dziękuję forumowiczom za rady.

A teraz Off topic

czy do elektromagnesu napedu na wyłączonym napedzie powinien dochodzic prąd oraz czy na włączonym powinien dochodzic z góry dzięki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jerzy86    9

Przy wyłączonym napędzie powinien dochodzić prąd.

Co było przyczyną tego wolnego przepływu i czym to się objawiało? Bo mam taki problem, że przy podłączeniu przewodów hydraulicznych np. od prasy, bardzo wolno podnosi klapę i opuszcza normalnie, a gdy zamienię przewody, podnosi szybko i opada pół godziny.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Do jerzy 96

pierwsze i zasadnicze pytanie : masz tura na ciągniku ?

Jesli posiadasz tura należy zamontować zawór hydrauliczny(np.taki http://www.sklep-grene.pl/product_info.php/products_id/39306/language/pr

przed wlotem oleju do rozdzielacza tura

.

W moim rozdzielaczu ciagnika jedna sekcja była poprostu zardzewiała (została wypolerowana papierem sciernym ) była to ta sekcja co jest ona jednostronnego działania tzn wychodzi z niej tylko jedne kolanko .

Były również popękane 2 sprężynki oraz jeszcze zmienilismy te spreżynki co powodują zatrzaskiwanie w danej pozycji rozdzielacza .

A jesli mocniej przytrzymasz dzwignią w jednostrone (np. do opuszczania klapy belarki) to widac poprawę.

Edytowano przez marcinnowo233

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jerzy86    9

Mam TURa ale nie rozumiem jak ten zawór miałby pomóc. Trzeba go zamykać gdy podłączam coś do hydrauliki?

 

Prawdopodobnie do rozdzielacza również będę się musiał zajrzeć (trzęsący się tur i tuz). Ściągałeś kabinę żeby się do niego dobrać?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Mam TURa ale nie rozumiem jak ten zawór miałby pomóc. Trzeba go zamykać gdy podłączam coś do hydrauliki?" Tak dokładnie tak (u mnie teżtak było tur sie trząsł i z tym opuszczaniem problemy takie jak u ciebie a zawór pomógł )

Nie po co kabine od razu rozdzielacz zamocowany jest na dwóch srubach M8 i przewodach do niego dochodzących .

Może jutro zrobie ci zdjecie jak umnie jest zamontowany ten zawór .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez radekjohn1640
      Witam forumowiczów, zastanawiam się nad zakupem agregatu z hydropakiem 2 siłowniki -1 wąż, do tej pory nie miałem maszyn na 1 wąż, jaka różnica? Czy nie będzie problemów? Mam 2 pary szybko złączy i do każdej pary jedna dżwignie? Z góry dziękuję za odpowiedź
    • Przez benefit
      Gdzie znaleść nr. podwozia w JD 1640 ? Zalazłem na ramie od strony rozrusznika. Czy to będzie ten nr. gdzie indziej można go szukać ?
    • Przez jaco512
      zamierzam kupić coś z JD od 2140 do 3350. jakie macie opinie o tych modelach? na co zwracać uwagę przy kupnie poza ceną (stan tecniczny)? jakie usterki występują najczęściej?
    • Przez farmer9165
      Witam
      Mam problem z hydrauliką.A mianowicie po wymianie simeringów w pompie spadło ciśnienie w hydraulice słabo podnosi tura.Np kiedy założę agregat o wadzę 1100kg nie chcę podnieść.
    • Przez Maciek0903
      Witam,
      Zakładam nowy temat ponieważ nie znalazłem odpowiedzi w innych postach które czytałem na forum. Jestem po generalnym remoncie mojego ciągnika (wymiana połowy skrzyni, obie nowe  pompy olejowe itp.). Mam teraz taki problem przy podniesionym TUZ-ie jak stoję na wolnych obrotach ciągnik dostaje jakby " padaczki". Dosłownie zaczyna telepać się cały i wtedy nie mogę nawet kierownicą ruszyć. Gdy przygazuje to pomaga lecz jak puszcze gaz to po chwili wraca. Jak opuszę podnośnik to tego problemu nie ma. Dodam iż gdy zostawię  wyłączony ciągnik z podniesionym pługiem to nawet na centymetr nie opadnie, nawet po dwóch dniach. Dodatkowo zaobserwowałem, że gdy gazuje to podniesiony już na maxa podnośnik unosi się na około 10 cm, a gdy przestaje gazować to opada o te 10 cm. Posiadam tur. oleju mam na full.
×