Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano

Mam problem ze swoim John Deerem 6900. Dopóki temperatura nie spadnie poniżej 0 pali elegancko, ale nawet przy lekkim mrozie ciężko go zapalić. Grzanie świecą żarową praktycznie nic nie zmienia (mimo że kolektor nagrzewa się). Dopiero z użyciem samostartu coś da sie zrobić. Rozrusznik kręci dobrze, nie bierze oleju, paliwo verva z orlenu. Podczas kręcenia z wydechu wydobywa się szary dym. Dzisiaj przy próbie odpalenia nagle cos zaczęło stukać w okolicach rozrusznika. Stuka tylko w momencie pracy rozrusznika i w tej chwili rozrusznik widocznie zwalnia. Po odpaleniu wszytko wraca do normy. Nie mam już pomysłów co to może być. Przebieg 7500 mtg i raczej jest oryginalny. Co to może być? Zarówno cieżkie odpalanie jak i te stuki.

Opublikowano

W JD to normalne praktycznie we wszystkich JD jakie posiadają moi znajomi jest z tym problem szczególnie w starszych seriach, ja w swoim 6430P nienażekam parę obrotów i chodzi. Kolega ma 6620 SE i tak samo jak u ciebie, drugi kumpel ma 6400 i to samo. A ty swojego masz pierwszy rok?

Opublikowano

Mam JD 6800.Rozrusznik kręci bardzo wolno,jest po przeglądzie,ale wystarczy ćwierć obrotu i silnik chodzi.Na liczniku ma 13000. Wczoraj remontowałem peugeota 405 1.9 tdi-ciężko palił.Wstępna diagnoza:świece, następnie akumulator wyeliminowane.Pomyślałem w końcu,że to zły stan silnika(400000tyś km), ale nie odpuściłem.Znalazłem drobne nieszczelności w układzie zasilania i je usunąłem.Efekt: przy -2 st C nie usłyszałem nawet rozrusznika i już silnik chodził.Diesel musi palić przy pierwszym uderzeniu rozrusznika, przynajmniej do kilku stopni na minusie później wiadomo spada "sprawność" akumulatora.Znajomy sprzedał niedawno jd z przebiegiem 20k , który palił w mrozy na dotyk.To może być drobiazg...

Opublikowano

Mam go już drugi rok, ale dopiero teraz jest mi potrzebny w zimie. W poprzednim roku słabo kręcił to zregenerowałem rozrusznik, przyszła wiosna i problemu nie było. Nie widać na nim żadnych wycieków ani nic podobnego, co by świadczyło o nieszczelności układu zasilającego. Wszystkie filtry, oleje oczywiście wymienione. Może przestawił się kąt zapłonu?

Opublikowano

Nie chciał bym się wymądrzać ale sprawa w teori wgląda tak; żeby doszło do uruchomienia silnika wysokoprężnego o zapłonie samoczynnym to po sprężeniu powietrza w cylindrze musi osiągnąć temperaturę co najmniej 860 stopni celsjusza i wtedy następuje wtryśnięcie rozpylonego oleju napędowego i następuje jego zapłon i jest OK.tyle teoria wystarczy że na pierścieniach jest za duży luż,tuleja lekko podjechana, zawory są nadmiernie podklepane mają za duży lub za mały luz , wtrysk trochę słabiej rozpyla lekko zapowietrzony układ przez coanie się paliwa trochę za słaba bateria lub kradnący prąd rozrusznik i dxxa jak kolega pisze z rury wydobywa się tylko szary dym po chwili rozrusznik coraz wolniej kręci dwie lub trzy nieskuteczne pruby i ręce opadają bo tak naprawdę to ciężko określić co jest tego przyczyną. druga sprawa to nikt do końca nie zna przebiegu silników które są sprowadzane wiadomo że im miej na zegarze to na pewno prędzej się sprzeda.

Opublikowano

W JD to normalne praktycznie we wszystkich JD jakie posiadają moi znajomi jest z tym problem szczególnie w starszych seriach, ja w swoim 6430P nienażekam parę obrotów i chodzi. Kolega ma 6620 SE i tak samo jak u ciebie, drugi kumpel ma 6400 i to samo. A ty swojego masz pierwszy rok?

 

 

nie zgodze sie z tym co tu kolega wypisuje ja mam jd 6830 i w zime -25 normalnie odpala tylko wiadomo musi zakrecic to nie lato ze od kopa a przy -30 krecil ale niechcial opoalic patrze w ostojnik a tam kicha smalec sie zrobil z parafiny.

 

p.s nasze zimowe paliwo jest do d*py

Opublikowano

jeżeli pojawia Ci się dym i nie pali oznacza że brakuje mocy na rozruchu więc albo bateria niedoładowana albo rozrusznik muli (nie rozbierałem być może są tulejki, stojan podjchany) przez co nie ma dosłownie siły zaburzyć, druga sprawa jeżeli nie ma z początku dymu to oznacza że na postoju schodzi Ci paliwo z układu (węże, uszczelki, filtr paliwa) przez co zapowietrza się układ. trzecia sprawa jaką zaostosowałem w tą zimę a brakło mi tego w poprzednią http://www.agrofoto.pl/forum/gallery/image/330716-john-deere-6210/ i -30 mi nie straszne

Opublikowano

mam JD 5080R zamontowałem grzałke i bez efektów. może ktoś doradzić jak rozwiązać ten problem

Opublikowano

nie no juz rozwiazałęm problem. bo ci co zakładali grzałke mowili ze godzine trzeba czekac a w rzeczywistosci trzeba minimum 5. ale skutecznosc 100 %

Opublikowano

5 godzin :o ? chyba coś Ci się pomyliło, po godzinie to u mnie silnik jest cieplutki aż miło i przy opdalaniu dymka nie pusći. Może masz coś nie tak ? jaka to jest grzałka ? moc firma itd.

Opublikowano

nie wiem jakiej firmy. zamowiłem w serwisie i taką przywieźli. a długo pewnie dlatego ze jest mała. ma jakies 10 cm

Opublikowano

Mój john 6630 też dość ciężko kręci (może mam tylko takie wrażenie) ale po kilku sekundach odpala bez problemu jedynym warunkiem jest dobre paliwo a z tym jest troche ciężko ;[

Opublikowano

nie wiem jakiej firmy. zamowiłem w serwisie i taką przywieźli. a długo pewnie dlatego ze jest mała. ma jakies 10 cm

 

 

Jakiej mocy jest ta grzałka? Ja w Farmtraku też mam grzałkę i w instrukcji od niej pisze że do 4 cylindrów starczy jedna, a do silnika 6 cylindrowego trzeba dwie takie grzałki.

Opublikowano

odświeżę temat... ;)

ktoś coś dorzuci, wyjaśni... PODPOWIE  JAK I CO ZROBIĆ BY ODPALIĆ NORMALNIE bez grzania płynu chłodniczego bo przy -2C to normalnie żarty są by grzałkę używać, czy z drugim akumulatorem lub prostownikiem lecieć pod to dodatkowe złącze przy schodkach

john deere seria 6010 rozrusznik 12V 3KW 10 zębów, napędza koło zamachowe identyczne jak dla serii 6000, 6020 a może i innych

pytania: 

o ile zwiększyłby się obroty gdyby zębów w rozruszniku było 11 ??? było by słychać szybsze obroty??? a może dać do tokarza i niech zrobi 12 zębów

o ile by się zwiększyły obroty gdyby wstawić tam rozrusznik 4KW 11 zębów - sprawdzałem i występuje w johnach i 4 cylindrowych i 6 cylindrowych - tylko nie pasuje trochę montaż :(

macie jakieś inne pomysły ROZWIĄZUJĄCE a nie maskujące ten problem.....kto sobie poradził  i odpala johna przy -10C, -15C -20C normalnie jak na amerykańskich cold start'ach

Opublikowano

przekręcasz kluczyk na raz i wciskasz wtedy grzeją świece, jeśli masz sprawny Aku, dobre prady i działający układ paliwowy to odpalisz bez problemu. To po co cudować i poprawiać inżynierów z fabryki. Możesz jeszcze z opcji dołożyć grzałkę paliwa, lub grzałkę płynu na 230v i musi palić. Może masz świece żarowe zużyte czy ta grzałkę powietrza

  • Like 1
Opublikowano

ale na tych inżynierów z fabryki dużo właścicieli tej seri narzeka na ODPALANIE ZIMĄ - ja tylko na to... nic więcej, grzałka paliwa... płynu... ale nie przy lekkich przymrozkach, nie mrozach tylko przymrozkach... a świec żarowych nie ma ;) , jest jedna w kolektorze dolotowym ale nie na każdym cylindrze...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez gabrysszostak
      Witam, mam pytanie, czy da się odblokować bieg F w John Deere 6100 z 1996 roku albo jak sprawdzić, czy ten bieg się w nim znajduje oraz czy trzeba było by podnosić kabinę do sprawdzenia biegu?
    • Przez marcinus99
      Witam!
      Szukam instrukcji serwisowej TM4487. Będę wdzięczny za wszelkie informacje.
      Pozdrawiam
      Marcin
    • Przez Antramx
      Witam,
      Otóż niedawno kupiłem JD 6200 z 1997 roku. Traktor posiada skrzynię biegów z dwoma dźwigniami i rewersem (przy kierownicy).
      Jedna dźwignia od A do D, a druga od P/1 do 4.
      Problem polega na tym, że nie miałem nigdy styczności z taką skrzynią, a jedynie manualną i automatyczną, przez co nie jestem pewien czy dobrze nimi operuję.
      Mianowicie, czy jest jakaś różnica gdy ruszam z np. A-4 albo D-1? Jakie biegi służą raczej do prac polowych, a które do transportu? Czy mogę w trakcie jazdy zmieniać swobodnie z np. B na C czy powinienem raczej rozpędzić traktor na czwórce i dopiero przerzucać na inny półbieg?
      Do tego mam małe pytanie - do czego służy dźwignia/przełącznik po prawej stronie na skraju panelu (żółw i królik) czy to dodatkowe ustawienia biegów czy może prędkość wałka? gdyż w moim egzemplarzu ta dźwignia jest ułamana.
       
      Z góry dzięki za odpowiedzi.
    • Przez Artur312
      Witam mam problem z podnośnikiem. Ze cały czas pompa bije ciśnieniem
      jest brak regulacji siły uciagu, podczas prób zmiany pozycji na potencjometrze dochodzi do dziwnego zjawiska cały układ zaczyna dziwnie działać tzn ramiona podnoszą się do końca pompa wyje oraz potencjometr od szybkości reakcji zamienia się w pokrętło od podnoszenia i opuszczania. Problem znika po natrafieniu pokretlem potencjometru od siły uciagu w "punkt" który odblokuje caly panel sterowania , lecz siła uciagu nadal nie dziala.
    • Przez _Grzesiek_5
      Witam,
      Od dłuższego czasu hydraulika wydaje odgłosy jakby miało zaraz coś sie rozlecieć, ale wszystko działa. w dniu wczorajszym wymieniłem wszystkie filtry na nowe oryginał zalałem nowym olejem john deere i myślałem że będzie jakaś poprawa no i jest gdy nie ruszam ładowaczem bądz kierownica to cicho pracuje a jak czymś ruszę to zaraz słychać dzwięk jak na nagraniu.
      Od początku , zapalam johna i słychać to co na nagraniu gdy kręce kierownicą bądz ruszam ładowaczem po jakimś czasie jest lepiej ale dalej to słychać i nie pracuje cicho .Czasami potrafi odciąć jakiś zawór i przestaje działać wszystko ,zgaszę zapalnę ciągnik i wszytko zaczyna działać. Ma ktoś pomysł co może być przyczyną?
      Dzięki za odp
      video-1585735926.mp4
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v